سبک زندگی

آموزش بافت مگنت رویخچالی خروس قلاب بافی هدیه ای زیبا برای سال 96 سال خروس

آموزش قلاب بافی : بافت مگنت رویخچالی خروس

در این بخش از آموزش بافتنی روش بافت مگنت رویخچالی خروس را آماده کرده ایم که هدیه ای زیبا و مناسب برای عیدی نوروز 96 سال خروس است. 

لوازم مورد نیاز برای بافت مگنت خروس 

برای بافت این خروس به مقداری کامواهای رنگی ، آهنربای کوچک، مهره سیاه برای چشم ، سوزن ، قلاب و قیچی نیاز دارید. 

آموزش بافت مگنت رویخچالی خروس با قلاب 

بافت سر خروس قلاب بافی 

در یک حلقه جادویی 3 زنجیره و 11 پایه بلند بافته و با بافت نامرئی به سومین زنجیره وصل کنید.دومین پایه بلند را به عنوان ابتدای سر در ذهن داشته باشید.

بافت گردن خروس قلاب بافی 

3 زنجیره و دو پایه بلند در همانجا ببافید. 

بافت بدن مگنت خروس قلاب بافی 

3 زنجیره زده و کار را برگردانید.در همانجا دو پایه بلند بافته و یک پایه بلند در هر یک از دو گره بعدی ببافید.3 زنجیره بافته ، کار را برگردانید.
در همانجا 4 پایه بلند ببافید. یک پایه بلند در گره بعدی و یک پایه بلند دیگر در گره بعدی ببافید.سه زنجیره بافته و کار را برگردانید.در دو گره بعدی پایه بلند بافته و یکی کنید. 2 گره بعدی هم همینطور. در گره بعدی 5 پایه بلند ببافید.
در دو گره بعدی هم هر کدام 1 پایه بلند ببافید.2زنجیره بافته در دومی یک پایه کوتاه ببافید.(در2گره بعدی هرکدام1پایه کوتاه و در گره بعدی2پایه کوتاه ببافید)داخل پرانتز را تکرار کنید.تارسیدن به گردن 10 پایه کوتاه و یک بافت نامرئی بزنید.در ابتدای سر یک بافت نامرئی زده و در هر پایه رج قبل دو پایه کوتاه ببافید. در آخری به جای 2 پایه کوتاه، یک بافت نامرئی بزنید.
بالای بدن از گردن تا دم را بافت نامرئی بزنید.

بافت زیر گلویی خروس قلاب بافی 

برای زیر گلویی در ابتدای سر (روی پایه کوتاه)
3 زنجیره ، یک پایه بلند و 3 زنجیره ببافید. 

بافت نوک رویخچالی خروس قلاب بافی 

برای نوک، در پایه کوتاه بعدی3زنجیره ، در پایه کوتاه بعدی یک پایه بلند ببافید.
1 زنجیره بافته و روی پایه بلند 3 بافت نامرئی بزنید.
در هر یک از دو پایه کوتاه رج قبل یک بافت نامرئی بزنید. 

بافت تاج مگنت رویخچالی خروس قلاب بافی 

4 زنجیره، یک پایه دوبل، 4 زنجیره
3زنجیره ، یک پایه بلند ، 3 زنجیره
3زنجیره ، یک پایه بلند ، 3زنجیره 

بافت پاها

7 زنجیره بافته و در زنجیره یکی به آخر تا زنجیره ابیتدایی را بافت نامرئی می زنیم.
3 زنجیره بافته در دومی و اولی یک بافت نامرئی می زنیم.مجددا 3 زنجیره بافته در دومی و اولی یک بافت نامرئی می زنیم.1 بافت نامرئی و پای بعدی مثل همین
تا رسیدن به بدن بافت نامرئی 

بافت دم 

برای دم بالایی 9 زنجیره بافته از یکی به آخر تا ابتدا بافت نامرئی
برای دم وسطی:8 زنجیره بافته از یکی به آخر تا ابتدا بافت نامرئی می زنیم.
برای دم پایینی :
7 زنجیره بافته از یکی به آخر تا ابتدا بافت نامرئی 

بافت بال 

در حلقه جادویی 2 زنجیره و 8 پایه متوسط می بافیم
با بافت نامریی به ابتدا وصل می کنیمبرای بال هم مثل دم خروس 3 پر می بافیم.پر بالایی:4 زنجیره، از یکی به آخر تا ابتدا بافت نامریی
پر وسطی:3 زنجیره، در وسطی و اولی بافت نامریی
پر پایینی:2 زنجیره،یک بافت نامریی و وصل به بال با بافت نامرئیبال را روی بدن خروس می دوزیم.پرهای دم را با سوزن نزدیک بدن می دوزیم.پاها را نزدیک هم چند کوک می زنیم.یک مهره برای چشم می دوزیم.
مگنت را به پشت خروس می چسبانیم.دقت کنید در هر مرحله از بافت نخهای اضافی را بین بافت محکم کرده و بچینید.

پترن بافت مگنت رویخچالی خروس

 اختصاصی مجله تصویر زندگی 
کپی برداری با ذکر منبع و لینک فعال به این مطلب بلامانع استمنبع: کانال بافتنی زیبابزن رو لینک بالا
کانال بافتنی زیبا پر از مدل های شیک و زیبای ایرلندی و آموزش های ناب رایگان
کانالی برای حرفه ای ها و مبتدی ها

عکس نمونه مدل خروس نمدی  

اگر به دنبال مدل خروس نمدی برای دوخت به عنوان جاکلیدی، آویز و … هستید که در سال جدید که سال خروس است به عزیزانتان هدیه دهید به ادامه مطلب توجه کنید. در بخش آموزش نمد دوزی مدلهای جالب و ساده خروس نمددوزی شده را برایتان گردآوری کرده ایم که امیدواریم مورد توجه شما قرار گیرد. 

تصاویر مدل خروس نمدی های ساده و زیبا 

مدل هایی که انتخاب شده الگوهای ساده ای دارند که به راحتی می توانید مشابه آنها را بدوزید.مدل خروس نمدیجاسوئیچی های زیبا با طرح خروس هدیه ای جالب برای عید 96مدل خروس نمدیمدل خروس نمدیآویز خروس نمدی برای تزیین هفت سین 96 سال خروسمدل خروس نمدیخروس نمدی های ساده و رنگارنگ برای تزیین هدایای نوروز 96مدل خروس نمدی ساده ولی زیبامرغ و خروس نمدی با الگوی سادهعروسک نمدی کوچک خروس برای تزیین سفره هفت سینمدل ساده خروس با پارچه فوتر رنگیخروس های دوخته شده با پارچه نمدیمدل عروسک نمدی خروسساده ترین مدل خروس نمدیعروسک خروس نمدی زیبا برای تزیین سفره هفت سینآویز خروس نمدی با دم رنگین کمانی خوشرنگنمونه دیگر خروس نمدی با الگویی سادهنمای دیگر همان خروسجاسوزنی های نمدی به شکل خروس عیدی سال 96اختصاصی مجله تصویر زندگی کپی با ذکر منبع و لینک فعال به این مطلب بلامانع است

آموزش دوخت آویز خروس نمدی زیباآموزش دوخت آویز خروس نمدی زیبا

آموزش دوخت آویز خروس نمدی زیبا

اگر دوس دارید صاحب یکی از این خروس های زیبا باشید، در بخش هنرهای دستی و آموزش دوخت آویز خروس نمدی ما را همراهی کنید. این آویز زیبا هم می تونه سفره هفت سین سال 96 شما رو زیباتر کنه و هم می تونه یه هدیه زیبا برای عیدی نوروز 96 باشه. 

لوازم مورد نیاز برای دوخت آویز خروس نمدی 

آموزش دوخت خروس نمدی زیباآموزش دوخت خروس نمدی زیبا

الگوهای آویز خروس نمدی 

آموزش دوخت خروس نمدی زیبا

روش دوخت آویز خروس نمدی

قسمت های مختلف الگو را روی پارچه های نمدی رنگی برش بزنید.قطعات دم را به ترتیب رو یهم می چسبانیم.برش های مربوط به بال را هم روی هم می چسبانیم.بال و دم آویز خروس نمدیتکه های بال را روی هم دوخته و با منجوق و مهره تزیین می کنیم.برای زیر بال تکه ای برش می زنیم.تکه را به زیر بال می دوزیم.حالا نوبت سر آویز خروس نمدی است.برش های سر و گردن را روی هم کوک زده و با منجوق تزیین می کنیم.دو طرف سر را آماده می کنیم.دو لایه سر و بدن را روی هم می دوزیم.هنگام دوخت سر و گردن ، نوک، زیر گلویی و تاج را لای درز می گذاریم.بدن را با پنبه پر می کنیم.چشم ها را با مهره می دوزیم.دم و پاها را را بین دو لایه بدن می دوزیم.نخی برای آویزان کردن بین دو لایه گردن بدوزید.بالها را هم روی بدن کوک بزنید یا بچسبانید.این هم نمونه دیگری از آویز خروس نمدی زیبا و رنگارنگمجموعه ای زیبا از خروس های نمدی

آموزش دوخت آویز خروس نمدی برای تزیین هفت سین 96 سال خروس

اختصاصی مجله تصویر زندگی کپی با ذکر منبع و لینک فعال به این موضوع بلامانع است