تکنولوژی

آموزش چرخاندن ویدیو در VLC و کانورت کردن ویدیو همراه با چرخش

احتمالاً شما هم با فیلم هایی که با دوربین گوشی ها و به صورت عمودی گرفته شده، روبرو شده اید. پخش کردن این ویدیوها در نمایشگر لپ تاپ یا مانیتور و تلویزیون متصل به کامپیوتر، فکر خوبی است اما ویدیو نیاز به چرخش 90 درجه ای دارد. برای چرخش ویدیو می توان از نرم افزاری مثل پلیر قدرتمند VLC استفاده کرد.
در مولتی مدیاپلیر VLC نه تنها چرخش 90 درجه ای بلکه چرخش به مقدار دلخواه نیز انجام می شود و حتی می توانید به کمک VLC ویدیوها را همراه با چرخش، کانورت یا تبدیل کنید. در ادامه به نحوه چرخاندن ویدیو حین پخش در VLC Media Player می پردازیم. با ما باشید.

گاهی اوقات به دلیل حواس پرتی، گوشی را به صورت عمودی نگه می داریم و از سوژه ها فیلم تهیه می کنیم. تماشا کردن ویدیو در گوشی مشکلی ندارد اما اگر بخواهیم ویدیو را به کامپیوتر منتقل کرده و بعدها نیز آن را تماشا کنیم، بهتر است از همان ابتدا گوشی را به صورت افقی نگه داریم و فیلم بگیریم.
اما اگر به توصیه ی فوق عمل نکرده اید و می خواهید ویدیو را در لپ تاپ یا روی مانیتور و تلویزیون بزرگ خود تماشا کنید، به جای این که مانیتور و تلویزیون را بچرخانید! می توانید از تنظیمات پخش ویدیو در پلیرهای قدرتمندی مثل VLC استفاده کنید و ویدیو را بچرخانید.

آموزش چرخاندن ویدیو در VLC

ابتدا حالتی که ویدیو صرفاً عمودی است را بررسی می کنیم و سپس به حالتی می پردازیم که ویدیو با زاویه ای مثل 30 درجه فیلم برداری شده است.

برای چرخاندن ویدیو، از منوی Tools و گزینه ی Effects and Filters استفاده کنید.
روی تب Video Effects به معنی افکت های ویدیویی کلیک کنید.
روی تب Geometry کلیک کنید و تیک گزینه ی Transform را بزنید.
از منوی کرکره ای این بخش، گزینه ی Rotate by 90 degrees یا Rotate by 270 degrees استفاده کنید که یکی از دو حالت، جهت صحیح خواهد بود و دیگری موجب برعکس شدن ویدیو می شود.

اما حالت بعدی، فرض کنید ویدیویی را با مورب گرفتن گوشی یا دوربین فیلم برداری و عکاسی، ضبط کرده اید و باید آن را به اندازه ی دلخواهی بچرخانید. روش کار بدین صورت است:

مثل قبل از منوی Tools و گزینه ی Effects and Filters استفاده کنید و در تب Video Effects و Geometry، تیک گزینه ی Rotate را بزنید.
از نمودار دایره ای شکل این بخش، میزان چرخش ویدیو را به صورت دلخواه و متناسب با ویدیوی خود، انتخاب کنید.

برای برگرداندن آینه ای ویدیو به صورت افقی و همین طور برگرداندن عمودی، می توانید از منوی کرکره ای Transform  استفاده کنید و حالت های Flip Vertically  یا Flip Horizontally را انتخاب کنید. در این صورت ویدیو نمی چرخد بلکه سمت راست آن به چپ و سمت چپ آن به راست جابجا می شود.

استفاده از VLC برای چرخاندن ویدیوها و کانورت

اگر قرار است ویدیوهای عمودی را روی کامپیوتر خود نگهداری و تماشا کنید، بهتر است به فکر تبدیل کردن و چرخش ویدیو باشید. برای این کار می توانید از نرم افزارهای ویرایش و تبدیل ویدیو یا به بیان دیگر کانورت ویدیو که گزینه ای برای Rotate یا چرخش ویدیو دارند، استفاده کنید و ویدیوها را به گونه ای که افقی پخش شوند، تبدیل کنید. در عین حال می توانید از VLC Media Player استفاده کنید که صرفاً یک پلیر قدرتمند برای پخش ویدیوها نیست بلکه تبدیل ویدیو را نیز در دستور کار خود دارد.
و اما تنظیمات تبدیل ویدیو در VLC برای چرخاندن و کانورت کردن ویدیوها:

ابتدا تنظیمات پخش ویدیو را طبق روشی که شرح دادیم تغییر دهید تا ویدیو حین پخش شدن، جهت مناسبی داشته باشد.
از منوی Tools گزینه ی Preferences را انتخاب کنید.
در پایین پنجره ی تنظیمات زیر گزینه ی Show settings  گزینه ی All را انتخاب کنید تا نمایش تمام تنظیمات فعال شود.

اکنون در ستون سمت چپ، روی Video و سپس Filters کلیک کنید.
در سمت راست تیک گزینه ی Video transformation filter را بزنید و سپس روی دکمه ی Save کلیک کنید.

قدم بعدی کلیک کردن روی گزینه ی Media در نوار منوی بالای VLC کلیک کنید.
گزینه ی Convert/Save را انتخاب کنید.
در پنجره ای که نمایان شده، روی Add کلیک کنید و سپس فولدر و فایل ویدیویی موردنظر خود را انتخاب کنید.
روی Convert/Save کلیک کنید.
در پنجره ی بعدی از منوی کرکره ای Profile، یکی از فرمت های تبدیل ویدیو که از نظر حجم ویدیو و کیفیت مناسب به نظر می رسد را انتخاب کنید. معمولاً اولین گزینه یعنی H.264 + MP3 (MP4) مناسب است چرا که ویدیو را با کدک H.264 و صدا را با کدک MP3  فشرده می کند و به صورت یک فایل MP4 ذخیره می کند.
در ادامه روی آیکون آچار روبروی منوی کرکره ای پروفایل کلیک کنید.

در تب Video codec تیک گزینه ی Video را بزنید.
سپس روی تب Filters کلیک کنید و در لیست فیلترها اسکرول کنید تا به گزینه ی Video transformation filter برسید.
تیک گزینه ی Video transformation filter را بزنید و روی دکمه ی Create پایین پنجره کلیک کنید.

اکنون به پنجره ی Convert برگشته اید و آخرین کاری که باید انجام دهید، انتخاب محل ذخیره کردن ویدیوی چرخانده و تبدیل شده است. روی دکمه ی Browse روبروی فیلد Destination file کلیک کنید و آدرس و نام فایل خروجی را مشخص کنید.

در نهایت روی Start کلیک کنید تا تبدیل فایل آغاز شود.
پس از تکمیل شدن تبدیل فایل ویدیویی، می بایست تنظیمات VLC Media Player در مقال پخش ویدیو را بازنشانی کنید. به این منظور منوی Tools و گزینه ی Preferences را انتخاب کنید و در پنجره ی تنظیمات روی دکمه ی Reset Preferences پایین پنجره کلیک کنید.

ویدیوی تبدیل شده را Play کنید و بررسی کنید که کیفیت ویدیو در حد مطلوب باشد و در نهایت ویدیوهای اصلی را حذف کنید.
maketecheasierسیاره ی آی تی

بهترین مدیا پلیرها

سه مورد از بهترین مدیا پلیرها روی کامپیوتر با قابلیت چرخاندن ویدیو

0 ارسال شده توسط: محمدمصطفی آسیابی 07 فروردین 1400 ساعت 18:38با استفاده از بهترین مدیا پلیرها روی کامپیوتر شخصی تان می توانید ویدیو را بچرخانید تا با تماشا در جهت درستش از آن لذت ببرید.تماشای ویدیوهایی که نیاز به چرخش دارند می تواند به یکی از بدترین کابوس هایتان تبدیل شود، البته به شرطی که برای حل کردن این مشکل اقدام نکنید. ما در ادامه به منظور جلوگیری از ایجاد درد گردن و ایجاد تجربه ای لذت بخش از تماشای فیلم به شما عزیزان نحوه تصحیح جهت ویدیو را در بهترین مدیا پلیرها آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

بخش اول: سه مورد از بهترین مدیا پلیرها برای چرخاندن ویدیو

در همین ابتدا باید برنامه های مناسبی را معرفی کنیم که در آن ها بتوانیم علاوه بر تماشای فیلم، تصویر را هم بچرخانیم.

VLC Media Player – برای ویندوز و مک

مدیا پلیر VLC یکی از بهترین مدیا پلیرها و محبوب ترین ابزارهای پخش ویدیوی اپن سورس بوده که برای هر دو پلتفرم ویندوز و مک در دسترس است. این برنامه رایگان بوده و از Codec های گوناگونی پشتیبانی می کند تا بتواند از تمامی فرمت فیلم ها به خوبی پشتیبانی کند. شما می توانید با استفاده از VLC ویدیو را بچرخانید و سپس آن را پخش کنید. فرآیند چرخاندن ویدیو در این برنامه ساده و راحت بوده و با پیروی از مراحل زیر می توانید این کار را انجام دهید:

  1. برنامه VLC را باز کرده و وارد منوی «Tools» شوید.
  2. گزینه «Effects and Filters» را انتخاب کنید. به جای گام های 1 و 2 می توانید از میان بر Ctrl + E استفاده کنید.
  3. در تب «Video Effects» گزینه «Adjustments and Effects» را انتخاب کنید. بهترین مدیا پلیرهابهترین مدیا پلیرها
  4. روی تب «Geometry» کلیک کرده و سپس چک باکس «Transform» را علامت بزنید.
  5. یکی از گزینه های چرخش را از منو انتخاب کنید تا جهت قرارگیری فیلم تصحیح شود.
  6. روی «Close» کلیک کنید تا پروسه چرخاندن ویدیو تکمیل شود.

هم اکنون شما می توانید ویدیوی چرخانده شده تان را تماشا کنید و از آن لذت ببرید. پروسه چرخش ویدیو گرچه ساده انجام می شود اما متاسفانه پایدار نخواهد بود و اگر می خواهید در آینده این ویدیو را دوباره تماشا کنید باید دوباره تنظیمات را اعمال کنید. در غیر این صورت بایستی تنظیمات را ذخیره کنید که از لحاظ فنی می تواند دشوار و گیج کننده باشد. با این وجود ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارند که در ذخیره ویدیو به شما کمک می کنند.

GOM Player – برای ویندوز و مک

پلیر GOM یکی از بهترین مدیا پلیرها برای ویندوز و مک بوده که علیرغم اینترفیس ساده اش انبوهی از امکانات را در اختیار کاربر قرار داده و از تمام فرمت های صوتی و ویدیویی پشتیبانی می کند. خوشبختانه امکان چرخاندن ویدیو در GOM وجود دارد و دو راه مختلف برای انجام این کار را در ادامه آموزش خواهیم داد:روش اول: راست کلیک روی صفحه پخش ویدیوی GOM

  • روی صفحه پخش ویدیو در برنامه GOM راست کلیک کنید.
  • روی گزینه Video کلیک کنید تا منوی مربوطه باز شود.
  • از منوی باز شده گزینه Rotate را انتخاب کنید.
  • با کلیک بر روی زاویه مورد نظرتان می توانید فیلم را بچرخانید.
  • روش دوم: استفاده از پنجره Preference برنامه GOM

  • کلید میان بر F5 را فشار بدهید تا پنجره Preference باز شود.
  • روی گزینه Video در تب Preference کلیک کنید. بهترین مدیا پلیرها
  • نشان گر ماوس را روی گزینه Rotate بیاورید تا گزینه های چرخش نمایان شوند.
  • درجه مورد نظرتان را از منو انتخاب کنید.
  • با استفاده از این دو روش می توانید به راحتی ویدیوتان را بچرخانید. علاوه بر این دو روش می توانید با استفاده از کلیدهای میان بر، این کار را سریع تر انجام بدهید و با فشردن کلیدهای Ctrl + Shift + S هر بار تصویر را 90 درجه بچرخانید.

    QuickTime Player – برای مک

    اگر شما برای تماشای فیلم از برنامه QuickTime استفاده می کنید، می توانید ویدیو را به طرف راست یا چپ بچرخانید. برای این کار گام های زیر را دنبال کنید:

  • ویدیو را در برنامه QuickTime Player باز کنید.
  • به قسمت View رفته و در بخش Show Clips ویدیوتان را انتخاب کنید.
  • ویدیو را با کلیک روی گزینه های منوی Edit به راست یا چپ بچرخانید.
  • پس از اتمام کار روی Done کلیک کنید تا مراحل تکمیل شوند.
  • امکان چرخاندن افقی یا عمودی ویدیو با استفاده از همین برنامه وجود دارد. برای این کار دقیقا گام های بالا را بایستی تکرار کنید.

    بخش دوم: آیا می توان ویدیو را در ویندوز مدیا پلیر چرخاند؟

    ویندوز مدیا پلیر – Windows Media Player یکی از برنامه های اساسی ویندوز بوده که مایکروسافت به کاربران ویندوز برای تماشای ویدیو پیشنهاد می کند. اما آیا می توانیم ویدیوها را در این برنامه بچرخانیم؟ پاسخ این سوال متاسفانه خیر است. در حالی که مدیا پلیر ویندوز یکی از بهترین مدیا پلیرها برای پخش فیلم محسوب می شود اما از ویرایش ویدیو و چرخاندنش پشتیبانی نمی کند. حال اگر بخواهید همچنان از ویندوز مدیا پلیر استفاده کنید و ویدیوتان را بچرخانید باید چه کنید؟ با استفاده از برنامه ثالث می توانید کمبودهای مدیا پلیر ویندوز را برطرف کنید. نرم افزار iMyFone Filme از جمله برنامه هایی است که قابلیت های متنوعی برای ویرایش فیلم ارائه می کند، از جمله چرخاندن ویدیو. برای چرخاندن فیلم با استفاده از Filme کافیست تا مراحل زیر را دنبال کنید:

    1. برنامه iMyFone Filme را روی کامپیوترتان دانلود کنید.
    2. روی آیکن Import در برنامه iMyFone Filme کلیک کلیک کنید تا ویدیوتان وارد برنامه شود.
    3. روی ویدیو دبل کلیک کنید تا از تایم لاین باز شود.
    4. کلید های Ctrl + E را بفشارید تا منویی در سمت راست نمایش داده شود.
    5. اسلایدر را حرکت بدهید تا ویدیو در زاویه درستی قرار بگیرد.
    6. در نوار Home روی قسمت File کلیک کنید.
    7. روی Save یا Save As در زیرمجموعه های File کلیک کنید تا بتوانید از فیلم تان خروجی بگیرید.

    با استفاده از iMyFone Filme شما می توانید به نحو دلخواهتان ویدیو را ادیت کنید. تغییراتی از جمله Scale، تغییر سایز، کات، تریم، کپی، transition، اضافه کردن متن و به طور کلی ویرایش فیلم در مدت زمان کوتاهی انجام می شوند. افکت های بسیار زیاد از منابع مختلف باعث می شود تا این برنامه کارایی بالایی در کنار انعطاف و توانایی هایش داشته باشد.

    سخن پایانی

    ویدیوهایی که در جهت نادرستی قرار می گیرند ثمری به جز گردن درد نخواهند داشت. شما می توانید از بهترین مدیا پلیرها مانند VLC Media Player، GOM Player یا QuickTime Player استفاده کنید تا ویدیو را چرخانده و از آن لذت ببرید. حالا می دانید که چطور برای چرخاندن ویدیو در ویندوز مدیا پلیر بایستی چگونه از برنامه iMyFone Filme استفاده کنید، درست است؟ بنابراین برای جلوگیری از ایجاد تجربه های بد هنگام تماشای فیلم همین امروز iMyFone Filme را روی کامپیوتر ویندوزی یا مک او اسی خود نصب کنید! دانلود نرم افزار ویرایش فیلم مدیا پلیر نرم افزار ادیت فیلم نرم افزار ویرایش فیلم ویرایش فیلم 1400-01-07محمدمصطفی آسیابی

    چگونه به چرخش فیلم با استفاده از VLC

    با افزایش تعداد کاربران تلفن های هوشمند ، بسیاری از ما پیدا کرده اند خود نه فقط با کلیک بر روی تصاویر اما همچنین ساخت فیلم ما لحظه های خاص. اگر شما هم می توانید تلفن همراه خود را به ضبط ویدئو استفاده می شود، کاملا ممکن است که هنگامی که شما سعی کردم آن را در کامپیوتر خود بازی، شما آن را به چرخش در بر داشت و مانده بود سر خود را خراش است. این خطای مشاهده شده در بسیاری از تلفن های هوشمند به عنوان بسیاری از این گوشی در نظر گرفتن جهت گیری در حالی که ضبط ویدئو طراحی شده است.
    خوب، ما می رویم به شما بگویم که راه، راه حل برای این مشکل و که بیش از حد که کاملا رایگان است!

    توصیه محصولات

    tunesgo

    آهنگ های خود را – Transer, دانلود, رکورد, مدیر, رایت موسیقی ابزار آزاد

  • انتقال موسیقی بین هر دستگاه.
  • با استفاده از iTunes با آندروید.
  • دانلود موزیک ویدیو از سایت یوتیوب و دیگر موسیقی.
  • موسیقی Downlaod از پخش بالا ساخته شده است.
  • ضبط آهنگ و یا لیست پخش شما را بر روی وب پیدا کنید.
  • برچسب ها موسیقی, پوشش تعمیر و تکراری را حذف کنید.
  • مدیریت موسیقی بدون محدودیت iTunes.
  • کاملا پشتیبان گیری/بازیابی کتابخانه iTunes.
  • سی دی mixtape سفارشی شخصی خود را به راحتی ایجاد کنید!
  • حرفه ای موسیقی پلیر/موسیقی ابزار به اشتراک گذاری.
  • دانلود دانلود

    بله، VLC Media Player شناخته رایگان مدیا پلیر است که می تواند کمک ویدیو را به جهت راست بچرخانید و آن را ذخیره کنید در این صورت است. بدانید که چگونه به انجام این کار, فقط دنبال زیر مراحل دقت داده.

    برای ویندوز و مک

  • مرحله 1:

  • برای شروع با دانلود و نصب VLC Media Player بر روی کامپیوتر شما، ما لینک زیر ذکر شده است:
    وی ال وب سایت: http://www.videolan.org/

  • مرحله 2:

  • در حال حاضر, VLC Media Player را اجرا کنید و باز کردن ویدیو از کامپیوتر شما است که اشتباه چرخیده است

  • مرحله 3:

  • رفتن به منوی اصلی و انتخاب کنید ابزارهای > افکت و فیلتر

  • مرحله 4:

  • یک پنجره جدید به نام تنظیم و اثرات حالا باید باز باشد. تب جلوه های تصویری را انتخاب کنید.

  • گام 5:

  • پس نوار ویدیو اثر باز در زبانه نام هندسه را کلیک کنید

  • مرحله 6:

  • هندسه تب است که ما نیاز به استفاده از به چرخش فیلم در محل است. پس برگه هندسه باز روی جعبه تبدیل برای تبدیل را قادر می سازد را کلیک کنید. مطمئن شوید که گزینه ‘چرخش 90 درجه’ زیر انتخاب شده است. در نزدیک هم اکنون می توانید از این پنجره کلیک کنید.

  • توجه داشته باشید:

  • شما می توانید ویدئو های خود را در زوایای مختلف با انتخاب زاویه مربوطه به جای چرخش 90 درجه گزینه چرخش.

    در حال حاضر، شما باید قادر به پخش ویدیو چرخش در زاویه حق با VLC Media Player.

  • مرحله 7:

  • کن برای ذخیره ویدئو برو درست چرخش خود را بازگشت به منوی اصلی وی ال مدیا Player و انتخاب کنید ابزارهای > تنظیمات.

  • مرحله 8:

  • رفتن به پایین سمت چپ از رابط تنظیمات و گزینه های را انتخاب کنید “همه” در قسمت تنظیمات نشان می دهد.

  • مرحله 9:

  • در حال حاضر، بخش جریان خروجی در سمت چپ پیدا و گسترش به جریان خیز > Transcode. پس از آن، انتخاب فیلتر تبدیل ویدیو زیر گزینه های فیلتر و ‘ذخیره’ برای ثبت این تنظیمات کلیک کنید.

  • گام 10:

  • رفتن به منوی اصلی و انتخاب رسانه ها > تبدیل / ذخیره.

  • مرحله 11:

  • در زبانه فایل، روی “افزودن” کلیک کنید ترتیب برای اضافه کردن فایل های ویدئویی به تازگی اصلاح شده و سپس بر روی پیکان نسبت به سمت راست تبدیل / ذخیره را فشار دهید تا انتخاب تبدیل کشویی.

  • مرحله 12:

  • در حال حاضر، در فهرست به انتخاب پوشه مقصد (مثلا دسکتاپ) را وارد کنید نام جدید برای فایل تبدیل شده (به عنوان مثال ‘ Video_1_Rotated’) و انتخاب نوع خروجی (مثلا “ویدئویی”) اینجا را کلیک کنید.

  • مرحله 13:

  • در همان صفحه نیز انتخاب خروجی پروفایل به عنوان ‘ ویدئو – H.264 + MP3 (MP4)’ و سپس بر روی دکمه ابزار نسبت به سمت راست به این ویرایش.

  • مرحله 14:

  • یک بار در فرم تنظیمات پروفایل در کدک صوتی زبانه کلیک کنید.

  • گام 15:

  • کلیک کنید بر روی پیکان کشویی برای کدک و MP3 را انتخاب کنید و ذخیره.

  • مرحله 16:

  • شما باید هم اکنون کلیک کنید در پنجره تبدیل بر روی دکمه شروع برای شروع تبدیل.

  • گام 17:

  • هنگامی که روند تبدیل کامل است، شما باید روی صفحه نمایش را در زیر آورده شده را مشاهده کنید.

  • گام 18:

  • بعد از این, شما باید قادر به پخش ویدیو تبدیل شده خود را در هر دستگاه پخش رسانه ای که دوست دارید.

  • مهم:

  • این روند از انر ژی و صرفه جویی در ویدئو های خود را شما در حال حاضر Player VLC Media به تنظیمات پیش فرض خود تنظیم مجدد بعد از باید. این به سادگی به رفتن: ابزار > تنظیمات و گزینه تنظیمات ریست را فشار دهید.

    اگر Player وی ال مدیا قادر به باز کردن ویدیو است؟

    در صورتی که شما قادر به باز کردن فیلم با استفاده از VLC Media Player به هر دلیلی می ما دیگری جایگزین بسیار خوبی برای شما است که می تواند کمک به شما ویدئو نیز تعمیر راه حق است. آن به نام Wondershare Video Converter Ultimate.

    آن می توان به تبدیل، افزایش، ویرایش، رایت، دانلود، جذب، سازماندهی، جریان و پخش فیلم ها در فرمت های حدود 159. چه به خوبی در مورد آن است که هر کاری را که شما هرگز با هر گونه مسائل مانند قاب و با کیفیت پایین یا سقوط و غیره از دست رفته به پایان خواهد رسید است. همچنین یکی از سریع ترین مبدل ویدئویی است که در بازار امروز، با سرعت تا 30 برابر بیشتر از بقیه رقبا می توانید است. شما این نرم افزار شگفت انگیز رایگان با دانلود آن از لینک به عنوان زیر می توانید سعی کنید.

    دانلود
    نسخه ویندوز
    دانلود
    نسخه مک
    مردم 4,088,454 آن را دانلود کرده باشید