پزشکی و سلامت

ژلوفن برای چه سنی مناسب است

به گزارش مشرق، مصرف قرص های ژلوفن برای همه افراد مجاز و آزاد نیست.مصرف خودسرانه ی قرص ژلوفن می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

 قرص ژلوفن

ژلوفن صورت کپسول های 200 و 400 میلی گرمی در بازار موجود است. در تکنولوژی جدید داروسازی تولید داروها به صورت ژله ای بسیار جا باز کرده است زیرا تولید داروها به صورت ژله ای عوارض قرص را به حداقل می رساند و جذب دارو را سریع تر می کند. 

مصرف ژلوفن در بالغین در امراضی چون آرتریت، نقرس، دردهای شدید قاعدگی و درد دندان صورت می گیرد.

آیا مصرف ژلوفن در بارداری مجاز است؟

به طور کلی توصیه می شود تمامی داروها در سه ماهه اول بارداری استفاده نشود؛ ژلوفن در دوران بارداری جز گروه B است یعنی برای جنین ضرری ندارد اما باید طبق دستور پزشک مصرف شود. 
اما در 3 ماهه سوم بارداری این دارو جزء گروه D قرار می گیرد که نباید استفاده شود و مصرف آن باعث بروز اختلالات جنینی می شود.

بیشتر بخوانید:

این 7 مُسکن را جایگزین ژلوفن و ایبوپروفن کنید

این افراد نباید ژلوفن مصرف کنند:

 موارد منع مصرف ژلوفن :

– افراد مبتلا به آسم نباید از ژلوفن استفاده کنند. 
– مبتلایان به فشار خون نیز نمی توانند از ژلوفن استفاده کنند چرا که حجم خونشان بالا می رود.

– افراد مبتلا به ناراحتی های خونی مثل هموفیلی و افرادی که مشکلات انعقادی دارند نیز باید از خوردن داروی ژلوفن پرهیز کنند. 

– این دارو بر روی معده اثر می گذارد بنابراین اگر افرادی مبتلا به زخم معده باشند و یا کولیت داشته باشند نیز مصرف ژلوفن برایشان مضر است.

هشدار مصرف قرص ژلوفن در افرادی که مشکل کلیوی دارند:

– چون دفع این دارو از طریق کلیه و به صورت ادرار است مبتلایان به ناراحتی های خیلی شدید کلیه نیز نباید از این دارو استفاده کنند همچنین کسانی که به ترکیبات آسپیرین حساسیت دارند نیز جزء موارد منع مصرف ژلوفن هستند. 

– ژلوفن استامینوفن و همچنین داروهای ضد انعقادی تداخل دارویی دارد و نباید همراه این داروها استفاده شود.

– افرادی که داروهای آنتی دیابتیک استفاده می کنند نباید ژلوفن بخورند چرا که مصرف ژلوفن باعث افزایش اثر ضد قند داروهایشان می شود و افت ناگهانی قند و به دنبال آن بروز شوک را به همراه دارد. 

– ژلوفن نباید همراه با داروهای ادرار آور استفاده شود چرا که کاهش اثر داور می شود. 

– لازم است که مصرف ژلوفن به حداقل رسانده شود و حتماً زیر نظر پزشک تهیه شود و به صورت خود سرانه مصرف نشود تا مشکلات ناشی از مصرف خودسرانه این دارو از بین برود. 

ژلوفن

ژلوفن در بالغین استفاده می شود و به صورت کپسول های 200 و 400 میلی گرمی در بازار موجود است. داروی ایبوپروفن با نام تجاری پروفن به صورت دراژه وجود دارد که سه چهار سالی است که به صورت ژله ای و با نام ژلوفن تهیه می شود.
 
در تکنولوژی جدید داروسازی تولید داروها به صورت ژله ای بسیار جا باز کرده است زیرا تولید داروها به صورت ژله ای عوارض قرص را به حداقل می رساند و جذب دارو را سریع تر می کند.
 
از عوارض ژلوفن عوارض گوارشی است که از آن جمله می توان اثر آن بر روی کبد را ذکر کرد چون این دارو در کبد متابولیزه می شود تا قابلیت جذب داشته باشد بنابراین مصرف زیاد آن به کبد فشار می آورد.
 
یکی دیگر از عوارض ژلوفن تاثیر این دارو بر کلیه است چرا که دفع دارو از طریق کلیه صورت می گیرد و مصرف بیش از حد آن بر کلیه اثر می گذارد.
 
ژلوفن در بالغین استفاده می شود و به صورت کپسول های 200 و 400 میلی گرمی در بازار موجود است؛ از این دارو در امراضی چون آرتریت، نقرس، دردهای شدید قاعدگی و درد دندان استفاده می شود.
ژلوفن خاصیت ضد درد، ضد التهاب، ضد تب دارد که کودکان از این دارو به صورت شربت و با نام ایبوپروفن استفاده می کنند.
به طور کلی توصیه می شود تمامی داروها در سه ماهه اول بارداری استفاده نشود؛ ژلوفن در دوران بارداری جز گروه B است یعنی برای جنین ضرری ندارد اما باید طبق دستور پزشک مصرف شود.
اما در 3 ماهه سوم بارداری این دارو جزء گروه D قرار می گیرد که نباید استفاده شود و مصرف آن باعث بروز اختلالات جنینی می شود.
 

* موارد منع مصرف ژلوفن

مصرف داروی ژلوفن در مواردی منع مصرف دارد که نداشتن آگاهی در این خصوص می تواند باعث بروز مشکلاتی شود.
 
– افراد مبتلا به آسم نباید از ژلوفن استفاده کنند.
 
منع مصرف ژلوفن
 
– مبتلایان به فشار خون نیز نمی توانند از ژلوفن استفاده کنند چرا که حجم خونشان بالا می رود.
 
– افراد مبتلا به ناراحتی های خونی مثل هموفیلی و افرادی که مشکلات انعقادی دارند نیز باید از خوردن داروی ژلوفن پرهیز کنند.
 
– این دارو بر روی معده اثر می گذارد بنابراین اگر افرادی مبتلا به زخم معده باشند و یا کولیت داشته باشند نیز ژلوفن برایشان مضر است.
 
عوارض مصرف ژلوفن
 
– چون دفع این دارو از طریق کلیه و به صورت ادرار است مبتلایان به ناراحتی های خیلی شدید کلیه نیز نباید از این دارو استفاده کنند همچنین کسانی که به ترکیبات آسپرین حساسیت دارند نیز جزء موارد منع ژلوفن هستند.
 
– ژلوفن استامینوفن و همچنین داروهای ضد انعقادی تداخل دارویی دارد و نباید همراه این داروها استفاده شود.
 
– افرادی که داروهای آنتی دیابتیک استفاده می کنند نباید ژلوفن بخورند چرا که ژلوفن باعث افزایش اثر ضد قند داروهایشان می شود و افت ناگهانی قند و به دنبال آن بروز شوک را به همراه دارد.
 
– ژلوفن نباید همراه با داروهای ادرار آور استفاده شود چرا که کاهش اثر داور می شود.
 
– لازم است که مصرف ژلوفن به حداقل رسانده شود و حتماً زیر نظر پزشک تهیه شود و به صورت خود سرانه مصرف نشود تا مشکلات ناشی از مصرف خودسرانه این دارو از بین برود.

منبع: فارس

تماشاخانه

سد فینسک را وزارت نیرو هم گردن نمی گیرد/ نارضایتی مردمی از ساخت فینسک (فیلم)

سد فینسک را وزارت نیرو هم گردن نمی گیرد/ نارضایتی مردمی از ساخت فینسک (فیلم)

logo-vid

ببینید| بارش برف سنگین و اختلال سفر در بریتانیا

فیلم های دیگر

انواع قرص برای درد پریود

درد پریود در اغلب خانم ها یک بخش طبیعی از چرخه قاعدگی است، زیرا در هر دوره دیواره مخاطی رحم به تدریج شروع به ریزش می کند. معمولاً به صورت گرفتگی عضلانی دردناک در شکم احساس می‎ شود که می‎تواند به کمر و ران گسترش یابد. شدت درد ممکن است در هر دوره متفاوت باشد و گاهی با اسپاسم شدید و در مواقعی به صورت یک درد مزمن و جزئی حس می‎شود.

همین الان در واتساپ

با پزشک متخصص زنان، زایمان و نازایی گفتگو کنید

شروع گفتگو

طبق یک بررسی در سال 2014، بین 16 تا 91 درصد خانم‎ها همیشه قاعدگی دردناک یا دیسمنوره (dysmenorrhea) را تجربه می‎کنند. گاهی شدت درد پریود، به ‎خصوص در روزهای اول، به  حدی است که توانایی فرد در انجام کارهای روزمره را تحت تأثیر قرار می‎دهد. خوشبختانه در اکثر موارد، شدت درد بعد از روز چهارم کاهش می‎یابد.
از نظر پزشکان، دیسمنوره دو نوع اولیه و ثانویه دارد. دیسمنوره اولیه در افرادی اتفاق می افتد که همیشه قبل و در طول قاعدگی، احساس درد دارند. درحالی که دیسمنوره ثانویه زمانی بروز می کند که خانم قبلاً با دردهای خفیف در هر سیکل مواجه می شده است و حال به دلیل ابتلا به بیماری‎های رحم یا سایر اندام‎های لگن، مانند آندومتریوز یا فیبروم رحم، درد شدیدتری را احساس می‎کند. در این گونه موارد حتماً باید به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید، چراکه این مشکل می تواند منجر به بروز سرطان و از دست دادن رحم یا تخمدان شود.
متأسفانه بعضی از خانم‎ها از روی ناآگاهی به جای مراجعه منظم به پزشک برای معاینات دوره‏ای، هرگونه قاعدگی دردناک را طبیعی تلقی و فقط به خوردن انواع مسکن یا قرص برای درد پریود اکتفا می کنند. این نوع سبک زندگی فقط به پیشرفت سریع تر بیماری احتمالی کمک خواهد کرد. بنابراین نباید به‎صورت خودسرانه شروع به مصرف انواع مسکن کنید و مشورت با پزشک متخصص ضرورت دارد.

آیا امکان پیشگیری از قاعدگی دردناک وجود دارد؟

پزشکان معتقدند که نوع تغذیه و داشتن فعالیت بدنی قبل از هر سیکل، در پیشگیری و کنترل درد پریود، به‎ خصوص دیسمنوره اولیه، بسیار مؤثر است. بهتر است چند روز قبل از پریود، غذاهای حاوی کافئین مانند شکلات، چای، قهوه و نوشابه مصرف نکنید و از داروهای ضدالتهابی مانند ایبوپروفن برای کاهش التهاب استفاده کنید. مصرف نمک، الکل و شکر را نیز کاهش دهید تا از نفخ شکم جلوگیری شود.
خوردن مکمل‎های حاوی ویتامین B6، B1 و E و مواد معدنی کلسیم و منیزیم در پیشگیری از انقباضات شدید رحم بسیار مؤثر است. باید بدانید که اگرچه خوردن مکمل‏های حاوی اسیدهای چرب امگا 3 در روزهای قبل از پریود به کاهش درد کمک می‏کند، اما خوردن آن‎ها در طی هر سیکل باعث افزایش خونریزی می‏شود. پس حتماً پیش از قاعدگی آن‎ها را مصرف کنید.
برخی تحقیقات نشان می‎دهند که استرس می‎تواند احتمال یا شدت درد پریود و سندرم پیش از قاعدگی را افزایش دهد. پس سعی کنید همیشه استراحت کافی داشته باشید و استرس روزانه خود را کنترل کنید. می‎توانید از تمرینات تنفسی و تکنیک‎های آرام‎سازی مانند مدیتیشن، یوگا، پیلاتس یا تای چی برای این کار استفاده کنید.
طی یک مطالعه در سال 2018، مشخص شد خانم هایی که به ‎صورت منظم سه بار در هفته ورزش هوازی انجام می‎دهند، شدت درد آن‎ها در هر سیکل قاعدگی کاهش پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

  • مشاوره پزشک

    قرص برای تنظیم عادت ماهیانه

    1401-05-13

  • لخته خون در پریود

    لخته خون در پریود چه علتی دارد؟

    1401-04-28

  • تسکین درد پریود

    انواع راه های درمان درد پریود که باید بدانید

    اغلب درد پریود خفیف است و می‎توان آن را در خانه کنترل کرد. از درمان‏های خانگی آن می‏توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرار دادن کیسه آب یا یک پد گرم در ناحیه شکم، لگن یا کمر
  • به آرامی ماساژ دادن شکم و اطراف آن
  • گرفتن دوش آب گرم
  • انجام تمرینات بدنی سبک مانند شنا، پیاده روی یا دوچرخه سواری
  • خوردن وعده های غذایی سبک و مقوی
  • ترک سیگار یا مصرف الکل در روزهای اول پریود
  • استفاده از دستگاه تِنس (TENS) که با تحریک الکترونیکی عصب از راه پوست، به کمک جریان الکتریکی ملایم، می‎تواند شدت درد هر ناحیه از بدن را کم کند.
  • بهترین قرص برای قاعدگی

    اگر درمان‎های خانگی برای تسکین درد پریود مؤثر واقع نشدند، باید به فکر گزینه ‏های درمانی پزشکی باشید. درمان به شدت و علت اصلی درد شما بستگی دارد. اگر بیماری التهابی لگن یا عفونت‎های مقاربتی (STI) باعث درد شما شود، پزشک برای رفع عفونت آنتی‏ بیوتیک تجویز می‎کند.
    همچنین پزشک ممکن است مصرف داروهای زیر را به‏ خصوص برای کاهش درد پریود در روز اول، توصیه کند:

  • داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن (بروفن یا ژلوفن)، ناپروکسن، آسپیرین، مفنامیک اسید و سلکوکسیب که می‎توانید این داروها را بدون نسخه یا با نسخه پزشک دریافت کنید.
  • داروهای تسکین‎دهنده درد مانند استامینوفن (پاراستامول) یا داروهای ضد درد قوی‎تر مانند استامینوفن کدئین که مطالعات نشان داده‏اند به اندازه داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی در کاهش درد پریود مؤثر نیستند.
  • داروهای ضد افسردگی گاهی برای کاهش برخی از تغییرات خلقی مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی تجویز می‎شوند.
  • برخی از داروهای هورمونی که در قالب قرص برای تنظیم قاعدگی یا کنترل بارداری استفاده می‎شوند، در کاهش شدت درد پریود مؤثر هستند، زیرا از تخمک‎گذاری جلوگیری می‏کنند که می‏تواند گرفتگی های قاعدگی شما را کنترل کند. مطمئناً پزشک در صورت تشخیص، برای شما تجویز خواهد کرد.

    مکانیسم اثر انواع قرص های مسکن قاعدگی

    اصولاً مکانیسم اثر قرص ژلوفن برای درد قاعدگی، قرص سلکوکسیب برای درد پریود و مفنامیک اسید برای درد پریود، بر اساس قابلیت آن ها در ممانعت از تولید زیاد پروستاگلاندین ها و کاهش التهاب و گرفتگی عضلانی ناشی از ریزش دیواره رحم است. در مواردی که شدت درد شما بسیار زیاد است، پیشنهاد می‏کنیم از ناپروکسن استفاده کنید.
    در مورد مکانیسم اثر داروهای ضد درد مانند استامینوفن باید بدانید که معمولاً به واسطه قدرت تسکین اعصاب مرکزی یا محیطی است.

    فوائد مصرف انواع قرص های مسکن در طول دوران قاعدگی

    از دیگر فوائد قرص های مسکن قاعدگی مانند سلکوکسیب، ژلوفن، آسپیرین، ناپروکسن و مفنامیک اسید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ازآنجایی که قدرت کاهش التهاب را دارند، مطمئناً منجر به کاهش خونریزی رحم در طی پریود نیز خواهند شد. به خصوص در مورد مفنامیک اسید که اثرات بهتری در این زمینه دارد.
  • اگرچه بهتر است که به محض شروع علائم قاعدگی مصرف یکی از انواع مسکن را آغاز کنید اما این کار ضرورتی ندارد و می توانید هر زمان که مایل بودید داروی خود را میل کنید زیرا قرص های مسکن برخلاف آنتی بیوتیک زمان بندی خاصی ندارد.
  • اصولاً انواع داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی اثرگذاری سریعی دارند و پس از گذشت 15 تا 30 دقیقه می توانند به تسکین درد قاعدگی شما کمک کنند.
  • هرگز داروهای مسکن قاعدگی را با الکل یا به صورت ناشتا مصرف نکنید. بهترین زمان مصرف آن ها بعد از خوردن غذا و به همراه یک لیوان کامل آب است.
    عوارض مصرف قرص برای تسکین درد پریود

    عوارض جانبی انواع قرص های مسکن قاعدگی

    تجربه نشان داده است که تمامی داروها در کنار فوائد خود مضراتی نیز دارند. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند از مصرف بی رویه داروهای مسکن در طول قاعدگی خودداری کنید و در بدترین حالت 3 عدد در روز به فاصله هر 8 ساعت مصرف کنید. مطالعه ای اخیراً نشان داد که از هر 100 خانم معمولاً 2 تا 3 نفر در اثر مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی برای تسکین درد قاعدگی دچار مشکلات معده، حالت تهوع، سردرد یا خواب آلودگی می‎شوند.
    بنابراین اگر سابقه حساسیت یا واکنش آلرژیک به داروهای سلکوکسیب، ژلوفن، آسپیرین، ناپروکسن و مفنامیک اسید یا سابقه بیماری‎های قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت، سکته مغزی، مشکل انعقاد خون، زخم یا خونریزی معده، بیماری کبد یا کلیه، آسم، احتباس مایعات را دارید بهتر است به‎ جای مصرف انواع قرص مسکن به سراغ روش های خانگی برای تسکین درد پریود بروید.
    مصرف هم زمان انواع داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و داروهای تسکین‎دهنده درد برای کاهش سریع تر درد قاعدگی هرگز توصیه نمی شود. مشاهده شده است که مصرف هم زمان ناپروکسن با آسپیرین خطر خونریزی معده را افزایش می دهد.
    استفاده از آسپیرین برای افراد زیر 16 سال اصلاً توصیه نمی‎شود زیرا خطر بروز سندرم «ری» بعد از ابتلا به ویروس هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا یا آبله مرغان را افزایش می دهد و بهتر است به‎جای آن استامینوفن یا ایبوپروفن مصرف شود. ابتلا به سندرم «ری» با خطرات آسیب دائمی به مغز یا حتی مرگ همراه است. ازآنجایی‎که آسپیرین باعث گشاد شدن عروق و کاهش فشار خون می شود بهتر است به‎عنوان آخرین گزینه به سراغ آن بروید. در مواردی حتی مشاهده شده است که باعث افزایش خونریزی قاعدگی می‎شود. در مبحثی با عنوان قرص برای درد پریود نی نی سایت به نکات زیادی در این زمینه اشاره شده است.
    به طور کلی، از عوارض جانبی مصرف انواع قرص های مسکن قاعدگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بروز علائم حمله قلبی یا سکته مغزی مانند درد قفسه سینه که معمولاً به فک یا شانه شما گسترش می یابد، بی‎حسی یا ضعف ناگهانی در یک طرف بدن، مشکل گفتاری و احساس تنگی نفس (در این زمان مصرف داروی مسکن را قطع کنید و در اولین فرصت به اورژانس پزشکی اطلاع دهید)
  • واکنش آلرژیک همراه با تب، گلودرد، تورم در صورت یا زبان، سوزش در چشم، بثورات پوستی قرمز یا بنفش رنگ خفیف تا شدید
  • تورم سراسری بدن یا افزایش سریع وزن
  • بروز علائم خونریزی معده در طولانی مدت مانند مدفوع خونی یا استفراغ کردن همراه با دفع خون
  • بروز علائم مشکلات کبدی در طولانی مدت مانند حالت تهوع، احساس درد بالای معده، خارش، احساس خستگی، علائم شبیه آنفولانزا، از دست دادن اشتها، ادرار تیره رنگ، مدفوع به رنگ خاک رس، زردی (زردی پوست یا چشم)
  • بروز علائم مشکلات کلیوی در طولانی مدت مانند ادرار کم، احساس درد هنگام ادرار کردن، تورم پا، احساس خستگی یا تنگی نفس
  • بروز علائم کم خونی در طولانی مدت مانند رنگ پریدگی پوست، احساس سبکی سر یا تنگی نفس، ضربان قلب سریع و مشکل در تمرکز
  • اخیراً مطالعات نشان داده اند که مصرف بی رویه استامینوفن و داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی موجب تشدید حساسیت بدن به درد می شود. در نتیجه پس از گذشت مدتی از مصرف دارو تأثیر آن در کاهش درد کم می شود و به‎همین‎دلیل شما باید داروهای بیشتر یا دوز بالاتری برای تسکین درد مصرف کنید. بنابراین از مصرف بیش‎ازحد انواع قرص های مسکن قاعدگی اجتناب کنید و اثرات مفید درمان‎های خانگی ذکر شده را دست کم نگیرید.

    مداخلات پزشکی و جراحی

    اگر درمان دارویی مؤثر نباشد، پزشک از جراحی برای درمان آندومتریوز یا فیبروم رحم یا کیست استفاده می‎کند. در موارد نادر، حتی ممکن است نیاز به برداشتن رحم از طریق جراحی باشد. در صورت جراحی رحم، دیگر قادر به بچه‎دار شدن نخواهید بود. به همین دلیل، این گزینه فقط در صورتی استفاده می‏شود که شخصی قصد فرزندآوری نداشته یا در پایان سال‎های باروری خود باشد.

    درمان قاعدگی دردناک با داروهای گیاهی

    امروزه انواع قرص گیاهی برای تنظیم قاعدگی در بازار وجود دارد که اصولاً دارای گیاهان دارویی زیر هستند:

  • بابونه
  • رازیانه
  • دارچین
  • زنجبیل
  • ریحان
  • شما می‎توانید از این گیاهان مفید ضد التهاب و مسکن، به‎صورت دمنوش نیز استفاده کنید. پیش از مصرف آن‎ها با پزشک خود مشورت کنید زیرا احتمال تداخل دارویی با داروهای شیمیایی وجود دارد.

    درمان قاعدگی دردناک در طب سنتی

    طب سنتی معتقد است که بهترین راه تسکین درد پریود، گرم نگه داشتن رحم با کمپرس آب گرم است. در کنار آن، ماساژ شکم با روغن‎های اساسی مثل روغن زیتون و کنجد نیز بسیار مؤثر است. بهتر است از مصرف مواد غذایی با طبع سرد مانند خیار و آلو اجتناب کنید و بیشتر مواد غذایی با طبع گرم مانند عسل، خرما، انبه و موز مصرف کنید. خوردن تخم کتان و سیاه دانه به میزان کم بسیار مؤثر است. در مورد اثرات مفید طب سوزنی با یکی از کارشناسان طب سنتی مشورت کنید.

    چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

    اگر هر ماه درد پریود در میزان توانایی شما برای انجام کارهای اساسی تداخل ایجاد می‎کند، احتمالاً وقت آن رسیده است که با یک متخصص زنان و زایمان صحبت کنید. معمولاً توصیه می‎شود در صورت داشتن دوره های قاعدگی دردناک به همراه علائم زیر، با یک پزشک در مورد وضعیت خود مشورت کنید:

  • درد در حین یا بعد از رابطه جنسی
  • خونریزی یا لکه‎بینی بین هر سیکل تا سیکل بعدی
  • تکرر ادرار
  • ترشحات واژینال با بوی بد یا خاکستری رنگ
  • گرفتگی شکم همراه با اسهال و حالت تهوع
  • بروز درد لگن در زمان‎هایی غیر از پریود که می‎تواند نشانه‎‎ای از عفونت باشد
  • دقت کنید که یک عفونت درمان نشده واژن یا رحم می‎تواند باعث ایجاد بافت زخمی در آنجا شود که معمولاً به اندام‏های لگن آسیب می‎رساند و منجر به ناباروری می‎شود. در صورتی که شرایط مراجعه حضوری ندارید، از دکتر آنلاین پریود پذیرش 24، مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید و مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره های آنها استفاده کنید.

    3.2/5

    (10 نظر)

    دریافت نوبت پزشکی

    به صورت آنلاین از متخصص زنان، زایمان و نازایی

    دریافت نوبت دکتر زنان، زایمان و نازایی