تکنولوژی

کانورت کردن کتاب الکترونیکی به فرمت های مختلف با 5 سایت مختلف

بدون شک بارها شده فایلی را در اختیار داشته یا دانلود کرده باشید که فرمت (پسوند) آن مطابق با سلیقه یا پلتفرم شما نباشد. مثلا ویدیویی دریافت کنید که داخل دستگاه پخش کننده قابلیت اجرا نداشته باشد؛ یا بخواهید برای کاری اداری فایل رزومه خودتان را از حالت PDF به DOC تبدیل کنید.
برای این منظور لزوما مجبور نیستید نرم افزارهایی حجیم و سنگین را دانلود کرده و روی سیستم خودتان نصب کنید، چرا که معمولا در سطح اینترنت وب سایت های متعددی در دسترس هستند که با یک کلیک ساده می توانند فرمت های مختلفی را به دیگر فرمت های مشابه تبدیل کنند؛ از JPG به BMP گرفته تا MP3 به WAV.
اما تمام آن ها بهره وری کافی و کیفیت مناسبی ندارند و شاید برخی از وب سایت ها برای در اختیار قرار دادن ابزارهایشان طلب پول یا عضویت کنند. بنابراین چند نمونه از سایت های تبدیل فرمت آنلاین را انتخاب کردیم که در حقیقت با بهترین کیفیت، کوتاه ترین زمان و به صورت کاملا رایگان تمام نیازها را برطرف خواهند کرد. یکی از آن ها را انتخاب کرده و اجازه ندهید یک فرمت ساده سد راهتان شود.

1. Online-Convert

 

قبل از اینکه کارتان را شروع کنید، در این وب سایت می توانید خیلی راحت فرمت های قابل تبدیل به یکدیگر را شناخته و بفهمید دقیقا چه روش هایی امکان پذیر هستند و چه ترفندهایی خارج از تصور خواهند بود. در قسمت بالا سمت راست این سایت می توانید فرمت مبدأ و مقصد مد نظرتان را انتخاب کرده و ببینید آیا می توان آن را تبدیل کرد یا خیر.
اگر امکان پذیر بود، بسته به نیازتان وارد یکی از بخش های تبدیل صدا، ویدیو، تصویر، اسناد، کتاب های الکترونیکی و غیره شده و یا گزینه های دیگر را انتخاب کنید. پس از آن می بایست فایل خود را آپلود کنید یا آدرس صفحه وب آن از لینک دیگری را وارد کرده و عملیات تبدیل را انجام دهید. ناگفته نماند این وب سایت می تواند فایل های شما را رمزگذاری و فشرده سازی هم بکند.

2. Convert.Files

نمایی از سایت کانورت فایلز
روشی ساده برای تبدیل انواعی از فرمت های فایل. کافی است هر فایل، عکس، ویدیو، صدا یا کتاب الکترونیکی که دارید را انتخاب کرده، آن را روی سرورهای وب سایت آپلود کنید تا به فرمت دلخواه تبدیل شوند.
یکی از امکانات جالب این وب سایت این است که بعد از آپلود فایل، به صورت خودکار لیستی از فرمت های قابل تبدیل پیش رویتان پدیدار خواهد شد و به دلخواه می توانید هر کدام از آن ها را انتخاب کنید. پس از آن خیلی ساده روی گزینه «Convert» کلیک کرده و فایل مقصد را بعد از اتمام فرآیند تبدیل دانلود کنید. اگر دنبال تغییر فرمت خاصی هستید، احتمالا این سایت کارتان را راه خواهد انداخت.

3. Convertio

نمایی از سایت کانورتیو
اگر ظاهر و ابزار وب سایت های قبلی برایتان فاقد اعتبار یا جذابیت لازم است، کانورتیو احتمالا بهترین گزینه خواهد بود. این وب سایت نه تنها می تواند فایل های متنوعی را مستقیم آپلود کند یا از آدرس تحت وب بخواند، بلکه امکان اتصال به دراب باکس، گوگل درایو و انواعی از شبکه های ابری را هم دارد.
فایل خود را انتخاب کنید و مجموعه ای از ابزار را برای تغییر فرمت فایل های متنی، صوتی، تصویری، ویدیویی و حتی وکتورهای گرافیکی در اختیار داشته باشید. یکی از قابلیت های مناسب این وب سایت امکان آپلود و تبدیل هم زمان چند فایل است که می توانند به صورت مستقیم در سیستم یا سرویس های ابری ذخیره شوند. با کلیک روی گزینه Convert تمام فایل ها تبدیل می شود و سپس می توانید هر کدام از آن ها را به تفکیک یا به صورت دسته جمعی در قالب یک فایل ZIP یا RAR دانلود کنید.

4. Zamzar

نمایی از سایت Zamzar
این وب سایت از حدود 1100 فرمت گوناگون پشتیبانی می کند تا تقریبا تمام نیازهای کاربر را پوشش دهد. می توانید محبوبترین روش های تبدیل فرمت را در همان صفحه اصلی بررسی و کرده و گزینه انتخابی خود را انتخاب کنید.
پس از آن فایل را انتخاب کرده و فرمت خروجی را تعیین می کنید. می توانید در این بخش انواعی از فرمت های عکس، سند، موزیک، ویدیوی، کتاب الکترونیکی و حتی فایل های فشرده شده را تبدیل کنید. یکی از تفاوت های Zamzar این است که برای دریافت فایل خروجی باید حتما ایمیل خود را وارد کنید. علاوه بر این امکان ذخیره و نگه داری آن روی سرور هم وجود دارد، منتها برای دسترسی به این قابلیت باید کمی هزینه کنید.

5. FileZigZag

نمایی از سایت فایل زیگ زاگ
این وب سایت هم عملکردی کاملا مشابه با Zamzar دارد؛ در چهار مرحله ی واضح فایل را انتخاب یا آپلود کرده، به فرمت دلخواه تبدیل می کنید، ایمیل خودتان را در اختیار آن ها قرار داده و در نهایت خروجی را تحویل می گیرید. بعد از آنکه ایمیلتان مورد تأیید قرار گرفت، تازه می  توانید فایل نهایی و تبدیل شده را دانلود کنید.
اغلب سایت های تبدیل فایل های تبدیل شده را فقط در لحظه نگه داری می کنند؛ یعنی حتی اگر شما صفحه را از نو بارگذاری کنید، فایل قبلی را از دست خواهید داد؛ اما FileZigZag بعد از تبدیل نهایی گزینه هایی کاربردی را در اختیارتان قرار می دهد از جمله امکان ذخیره فایل تا سه روز. بنابراین اگر فایل خود را بعد از تبدیل از دست دادید، می توانید دوباره وارد سایت شده و همان نسخه را دانلود کنید.

6. FreeFileConvert

این وب سایت ترکیبی از 8700 تبدیل مختلف را امکان پذیر کرده است. بنابراین اگر فایلی غیرمعمول داشتید که می خواستید به فرمت عجیب دیگری تبدیلش کنید، احتمالا FreeFileConvert بهترین گزینه خواهد بود. این سایت هم اجازه می دهد تا پنج فایل مختلف را به صورت هم زمان تبدیل کنید؛ به محض آماده شدن هر کدام از آن ها می توانید فایل خود را به صورت تفکیک شده یا دسته جمعی دانلود کنید.
با این وب سایت می توان انواعی از فرمت های مختلف تصویری، ویدیویی، صوتی، متنی و حتی فایل های وکتور، اتوکد و فونت را هم تبدیل کرد. با ورود به این سایت لیستی از تمام ترکیب های احتمالی جهت تبدیل فایل در دسترس خواهد بود که کار را ساده می  کند.

7. File-Converter-Online

تبدیل فایل های مختلف به یکدیگر از این ساده تر نمی شود. تنها کافی است بعد از ورود به این وب سایت فایل را انتخاب کرده یا آپلود کرده، فرمت مقصد را تعیین و روی دکمه شروع تبدیل کلیک کنید. بعد از آن هم به سادگی می توان فایل نهایی را دانلود کرد.
File-Converter-Online به طور کامل از فرمت های عمومی صدا، ویدیو، تصویر و متن پشتیبانی کرده و حتی برخی فایل های کمتر شناخته شده را نیز شناسایی می کند. علاوه بر این بخش مجزایی برای تبدیل کتاب های الکترونیکی مانند EPUB و MOBI نیز تدارک دیده شده تا علاقه مندان به مطالعه آنلاین بتوانند به سادگی روی انواعی از دستگاه های خودشان به کتاب های متنوع دسترسی پیدا کنند. ناگفته نماند ابزاری برای فشرده سازی PDF، گیف و ویدیو نیز در این وب سایت وجود دارد.
منبع: MakeUseOf

لوگوی دیجیاتو
لوگوی دیجیاتو

دیجیاتو

آخرین کلمات کلیدی جستجو شده

  • بازار خودرو
  • اپل
  • infinity+Games
  • هیوندای توسان
  • اپل پنسل
  • Infinity Games
  • بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده

  • apple8
  • بلومبرگ
  • اپل
  • اینستاگرام
  • ویندوز
  • آیفون
  • موبایل
  • هوآوی
  • متاورس
  • فولد
  • s
  • مین
  • ترسناک
  • oneplus
  • تست
  • OpenAI
  • گوگل
  • تیم کوک
  • کتاب های الکترونیکی فرمت های مختلفی دارند و متأسفانه همه ی اپ ها از همه ی فرمت ها پشتیبانی نمی کنند. به عنوان مقال محبوب ترین کتاب خوان الکترونیکی که Kindle آمازون است، از محبوب ترین فرمت یعنی EPUB پشتیبانی نمی کند.
    برای تبدیل فرمت فایل های Ebook می توانید از سرویس های آنلاین استفاده کنید و بدون نصب نرم افزار، این کار را به سادگی انجام دهید. در این مقاله به معرفی 5 سایت برای کانورت کردن فرمت فایل های کتاب الکترونیکی می پردازیم. با ما باشید.

    Online-Convert و پشتیبانی از فرمت های مختلف Ebook

    سایت Online-Convert یکی از سایت های تبدیل انواع فرمت است که حتی از پس تبدیل فرمت فایل هایی مثل PDF و فرمت های دیگر کتاب الکترونیکی برمی آید. البته کانورت کردن ویدیو و عکس و غیره هم امکان پذیر است.
    کانورت کردن کتاب الکترونیکی به فرمت های مختلف با 5 سایت مختلف
    همان طور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، در این سایت می توانید فرمت EPUB را به MOBI یا AZW3 و بسیاری فرمت های دیگر مثل LIT و LRF و FB2 تبدیل کنید.
    فایل ورودی هم می تواند فرمت های مختلف داشته باشد، مثل PDF و HTML و TXT و حتی DOC. علاوه بر این فرمت های Ebook مثل AZW و EPUB و MOBI و TCR و همین طور فرمت های کمتر شناخته شده مثل FB2 و LIT و LRF نیز همگی پشتیبانی می شوند.
    بنابراین هم در انتخاب فایل ورودی و هم در انتخاب فرمت فایل تبدیل شده، دستتان باز خواهد بود. می توانید فایل ورودی را از کامپیوتر یا از سرویس های ابری مثل گوگل درایو و دراپ باکس آپلود کنید و همین طور می توانید متادیتای فایل ها را قبل از تبدیل فرمت، ویرایش کرده و برخی موارد غیرضروری را حذف کنید.

    متادیتا چیست و چگونه می توان Metadata فایل های موسیقی را در ویندوز 10 ویرایش کرد؟

    در حقیقت دو نقطه ی قوت اصلی سرویس Online-Convert، پشتیبانی از انواع فرمت و قابلیت ویرایش متادیتا است.
    توجه کنید در مورد کتاب های الکترونیکی که قفل DRM دارند، نمی توانید از Online-Convert برای تبدیل فرمت یا حذف DRM استفاده کنید. می توانید این کار را توسط نرم افزارهای دیگر مثل Calibre انجام دهید.

    Zamzar برای تبدیل انواع ایبوک

    وب سایت Zamzar هم مثل Online-Convert در پشتیبانی از طیف وسیعی از فرمت ها، زبانزد است. در این سایت برای تبدیل فرمت Ebook می توانید فرمت فایل خروجی را یکی از انواع AZW، AZW3، CBZ، CBR، CBC، CHM، EPUB، FB2، LIT، LRF، MOBI، PRC، PDB، PML، RB، و TCR انتخاب کنید.
    کانورت کردن کتاب الکترونیکی به فرمت های مختلف با 5 سایت مختلف
    یکی از ویژگی های جالب Zamzar این است که به کمک آن می توانید صفحات وب را هم به فرمت های ایبوک تبدیل کنید که روش خوبی برای مطالعه کردن مقالات اینترنتی در فرصتی دیگر است. می توانید در مسافرت هایی که به اینترنت دسترسی همیشگی ندارید، از این روش استفاده کنید و مقالات موردنیاز را به کتاب الکترونیکی تبدیل کنید و بدون اینترنت، مطالعه کنید.
    از نقاط ضعف Zamzar می توان به محدودیت در تبدیل بین برخی فرمت ها اشاره کرد. به عنوان مثال می توانید فرمت AZW را به EPUB تبدیل کنید اما کانورت کردن یک داکیومنت Word با فرمت DOC به EPUB امکان پذیر نیست.
    نقطه ضعف دوم این است که هر بار می توانید یک فایل را آپلود کرده و کانورت کنید. این ضعف در سرویس Online-Convert هم وجود دارد و فرآیند تبدیل کردن ده ها فایل کتاب الکترونیکی را وقت گیر و مشکل می کند.

    To ePub برای تبدیل گروهی کتاب های الکترونیکی

    سایت To ePub یکی از سرویس های تحت وب است که برای تبدیل فرمت به ePub طراحی شده و البته می تواند این کار را به صورت دسته جمعی انجام دهد. می توانید حداکثر 20 فایل را در هر مرحله تبدیل کنید و البته تبدیل بین فرمت های مختلف کتاب الکترونیکی، پشتیبانی می شود اما نه به گستردگی دو سرویس قبلی. همان طور که در اسکرین شات زیر مشاهده می کنید، فقط فرمت های محبوبی مثل EPUB و AZW3 و MOBI و همین طور FB2 و LIT و LRF پشتیبانی می شود.
    کانورت کردن کتاب الکترونیکی به فرمت های مختلف با 5 سایت مختلف
    طراحی رابط کاربری وب اپلیکیشن To ePub بسیار خوب است و فرآیند انتخاب فایل ها و تبدیل فرمت را بسیار ساده کرده است. به عنوان مثال برای افزودن فایل ها، لازم نیست روی دکمه ی انتخاب فایل ها کلیک کنید بلکه می توانید با روش درگ و دراپ، فایل ها را گرفته و روی ناحیه ی لیست فایل ها رها کنید تا به صورت خودکار آپلود شوند.
    پس از تکمیل لیست 20 تایی فایل ها، می توانید روی دکمه ی انتخاب فرمت خروجی کلیک کرده و پس از کانورت، روی دکمه ی Download All کلیک کنید و همه ی فایل ها را به صورت تبدیل شده دانلود کنید.

    Aconvert و پشتیبانی از فرمت های مختلف

    سایت بعدی لیست ما، Aconvert است. این وب سایت از نظر تنوع فرمت های پشتیبانی شده، وسیع ترین گزینه محسوس می شود و طبعاً اگر فرمت عجیب و ناشناخته ای در اختیار شما باشد، بهتر است از این سایت برای تبدیل فرمت استفاده کنید. البته فرمت خروجی در سایت Aconvert محدودتر از فرمت های ورودی است.
    در این سایت هم می توانید صفحات وب با فرمت HTML را به سادگی به کتاب الکترونیکی تبدیل کنید و تنها چیزی که لازم است، URL صفحه یا سایت است.
    کانورت کردن کتاب الکترونیکی به فرمت های مختلف با 5 سایت مختلف
    برای کانورت کردن فرمت در سرویس تحت وب Aconvert، ابتدا تب File یا URL را انتخاب کنید و سپس فایل یا صفحه ی وب را مشخص کنید و در ادامه فرمت خروجی را از منوی کرکره ای انتخاب کنید.
    پس از تبدیل فرمت، می توانید روی آیکون دانلود کلیک کنید و حاصل تبدیل را ذخیره کنید.

    ePUBee و تبدیل تخصصی و حذف DRM

    سایت ePUBee هم برای تبدیل به فرمت EPUB  طراحی شده و می تواند این کار را به صورت گروهی انجام دهد. لذا برای کاربرانی که تعداد زیادی فایل کتاب الکترونیکی دارند، گزینه ی خوبی است.
    متأسفانه فرمت های پشتیبانی شده محدودتر از سایت هایی که معرفی کردیم است. 6 فرمت ورودی یعنی EPUB و AZW و MOBI و PDF و TXT و DOC و 4 فرمت خروجی یعنی EPUB و MOBI و PDF و TXT را در لیست فرمت های سایت ePUBee می بینیم.
    تبدیل فرمت در این سایت ساده و سریع است. کافی است فرمت ورودی و خروجی را انتخاب کنید و سپس فایل ها را با کلیک روی Add Files انتخاب کنید. پس از تکمیل کانورت فرمت، می توانید روی لینک دانلود کلیک کنید و فایل ها را ذخیره کنید.
    کانورت کردن کتاب الکترونیکی به فرمت های مختلف با 5 سایت مختلف
    یک نقطه ی قوت در سرویس تحت وب ePUBee این است که با استفاده از آن می توانید DRM کتب حفاظت شده را حذف کنید. البته ابزارهایی برای این کار خاص وجود دارد و به خوبی کار می کند.
    در پایان توجه شما را به مقاله ای در خصوص ساخت کتاب های الکترونیکی در اپلیکیشن Pages اپل جلب می کنیم:

    آموزش ساخت کتاب الکترونیکی EPUB در نرم افزار Pages اپل

    makeuseofسیاره ی  آی تی