تکنولوژی

چگونه نوتیفیکشن های ویندوز 10 را با Focus Assist بی صدا کنیم؟

با استفاده از نوتیفیکیشن ها به کاربران این امکان داده می شود تا از تمامی اتفاقات جدیدی که بعد از نصب یک اپلیکیشن روی کامپیوتر رخ می دهد، باخبر شوند. اما از آنجایی که این روزها همه ما اپ های زیادی روی سیستم خود نصب می کنیم روزانه با انبوه زیادی از نوتیفیکیشن ها و اعلانات مواجه می شویم که در طولانی مدت برایمان بسیار خسته کننده و کلافه کننده خواهد بود. اگر شما هم از این مشکل رنج می برید باید بگوییم جای درستی هستید! حالا ما امروز در دیجی رو همراهتان هستیم تا به شما بگوییم چگونه اعلان ها و نوتیفیکیشن ها را در ویندوز 11 غیرفعال کنید. پس در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

چگونه اعلان ها و نوتیفیکیشن ها را در ویندوز 11 غیرفعال کنیم؟

در این مقاله ما بخش های مختلفی را برای شما همراهان عزیز فراهم کردیم تا با استفاده از سناریوهای مختلف بدانید هر زمان که با نوتیفیکیشن جدید رو به رو شدید چگونه باید اقدام به غیرفعال کردن آن کنید. پس بدون این که لحظه ای وقت تلف کنیم مراحل زیر را دنبال کرده تا به راحتی از همین حالا نوتیفیکیشن های خود را روی ویندوز 11 غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های پیشنهادی

هیچ چیزی به اندازه وقتی که یک ماشین به شما بگوید باید چه کار کنید عذاب آورد نیست! با روی کار امدن ویندوز 11، مایکروسافت به منظور تبلیغ برای ویندوز 11 و ویژگی های جدیدش مدام برای کاربران نوتیفیکیشن ارسال می کند. شاید این اعلانات و نوتیفیکیشن ها برای افراد تازه کار خیلی کاربردی به نظر برسد اما برای کاربران حرفه ای و کاربلد چیزی به جز اجبار و اضافی نخواهد بود. اگر شما هم دوست ندارید این نوتیفیکیشن  ها مکررا برایتان حواس پرتی ایجاد کند، با استفاده از مراحل زیر هرچه زودتر می توانید از شر آن ها خلاص شوید.

  1. اگر بنر ویندوز 11 مدام برایتان به عنوان نوتیفکیشن های پیشنهادی ارسال می شود، می توانید به راحتی آن را حذف کنید. مطابق تصویر زیر روی سه نقطه افقی کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه “Turn off all notifications for Suggested” را انتخاب کنید.
  2.  می توانید با کلیک روی گزینه Date and Time به پنل نوتیفیکیشن ها دسترسی داشته باشید همچنین می توانید همین کار را با میانبر جدید کیبورد ویندوز 11 یعنی کلید ویندوز + N هم انجام دهید. سپس قسمت نوتیفیکیشن های پیشنهادی (Suggested Notification) را پیدا کرده و روی عبارت “Turn off all notifications for Suggested” که درست در قسمت زیرین منوی سه نقطه قرار گرفته، کلیک کنید.
  3. برای محکم کاری، مسیر System -> Notificationsرا در پیش بگیرید و تا جایی که تیک باکس “Offer suggestions on how I can set up my device” و  “Get tips and suggestions when I use Windows” را پیدا نکردید، صفحه را به سمت پایین بروید. سپس تیک باکس کنار این دو گزینه را برداشته و آن ها را غیرفعال کنید. با این کار مطمئنا دیگر نوتیفیکیشن پیشنهادی از جانب ویندوز 11 دریافت نخواهید کرد!

غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های اپلیکیشن از Notification Center

  1. اگر از ویندوز 11 استفاده می کنید احتمالا می دانید که دیگر نوتیفیکیشن ها داخل Action Center قرار نمی گیرند و در حال حاضر این اعلانات را می توانید با کلیک روی آیکون Date and Time پیدا کنید. برای خاموش کردن نوتیفیکیشن ‎ های برنامه های مختلف حالا باید Notification Center را باز کرده و روی منوی سه نقطه افقی کلیک کنید تا این اعلانات را روی ویندوز 11 غیرفعال کنید.
  2. از لیست گزینه های رو به رو آپشن Turn off all notifications for app را انتخاب کرده تا دیگر از طرف اپ مورد نظر نوتیفیکیشن دریافت نکنید. اگر می خواهید تمامی نوتیفیکیشن ها را روی ویندوز 11 غیرفعال کنید با ما در ادامه این مرحله همراه شوید.

غیرفعال کردن تمامی اعلان ها و نوتیفیکیشن ها در ویندوز 11 

  1. اگر می خواهید از شر تمامی حواس پرتی هایی که اعلانات برایتان به وجود می آورد راحت شوید باید تمامی نوتیفکیشن های ویندوز 11 را غیرفعال کنید. برای انجام این کار باید ابتدا به Settings رفته و مسیر System -> Notifications را در پیش بگیرید. سپس مطابق تصویر زیر چراغ گزینه “Notifications” را غیرفعال کنید.
  2. اگر شما می خواهید همچنان نوتیفیکیشن دریافت کنید اما دوست ندارید این اعلانات بدون اجازه شما نمایش داده شوند به شما توصیه می کنیم نوتیفکیشن های لاک اسکرین، صدای نوتیفیکیشن ها و سایر آپشن ها را فعال یا غیرفعال کنید. برای دسترسی به تمامی این گزینه ها به Settings رفته و بخش Notifications را انتخاب کنید.

نوتیفیکیشن های صفحه قفل را غیرفعال کنید

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارند صفحه قفلشان تمیز و عاری از نوتیفیکیشن باشد پس باید مسیر System -> Notifications را در پیش گرفته و سپس چراغ کناری گزینه “Show notifications on the lock screen” را غیرفعال کنید. از آن جایی که شرکت مایکروسافت آیکون های Quick Status را روی صفحه قفل حذف کرده است، دیگر لازم نیست این ویژگی را روی ویندوز 11 غیرفعال کنید.
غیرفعال کردن نوتیفکیشن های هر اپلیکیشن به صورت جداگانه از منوی تنظیمات
مایکروسافت غیرفعال کردن هر برنامه به صورت جداگانه را در ویندوز 11 بسیار راحت کرده است. برای انجام این کار کافیست تا به Settings رفته و مسیر System -> Notifications را در پیش بگیرید. در این قسمت شما می توانید برنامه ای را که دوست ندارید از آن نوتیفیکیشن دریافت کنید را درست زیر بخش  “Notifications from apps and other senders” پیدا کنید.
برای این که اپلیکیشن مورد نظرتان را راحت تر پیدا کنید می توانید نمایش برنامه ها را بر اساس نام و یا برنامه های اخیرا استفاده شده در بیاورید. پس از اینکه اپ مورد نظر را پیدا کردید چراغ کناری آن را غیرفعال کنید. با این کار دیگر از برنامه مورد نظرتان نوتیفیکیشن دریافت نخواهید کرد. این مراحل را می توانید برای هر اپی که دوست دارید استفاده کنید.

غیرفعال کردن بنر نوتیفیکیشن ها در ویندوز 11

  1. قبل از هرچیزی باید بدانید که قسمت خاصی برای غیرفعال کردن بنر نوتیفیکیشن ها روی ویندوز 11 وجود ندارد اما شما می توانید به طور جداگانه این ویژگی را روی برنامه مورد نظرتان غیرفعال کنید. برای این کار باید مسیر System -> Notificationsرا پیش گرفته و سپس از بخش“Notifications from apps and other senders” روی اپ مورد نظرتان کلیک کنید.
  2. حالا روی صفحه باز شده، چک باکسی با عنوان “Show notification banners“ برایتان به نمایش در می آید. مطابق تصویر زیر تیک این باکس را بردارید تا کار شما در این قسمت به پایان برسد. همچنین در این صفحه می توانید ارسال نوتیفیکیشن از اپ انتخابی را هم غیرفعال کنید.

نوتیفیکیشن ها را در ویندوز 11 اولویت بندی کنید

  1. اگر دوست ندارید نوتیفیکیشن های مهم از اپ های مورد علاقه تان و یا آن دسته از اعلاناتی که به کارتان مرتبط است از دست بدهید؛ می توانید نوتیفیکیشن های خود را اولویت بندی کنید. برای این کار کافیست تا روی منوی سه نقطه موجود در Notification Center کلیک کرده و سپس گزینه “Make <app> high priority” را انتخاب کنید.
  2. همچنین در قسمت Settings به شما این امکان داده می شود تا هر زمان که خواستید اولویت نوتیفیکیشن های دریافتی از برنامه مورد نظر را تغییر دهید. برای انجام این کار کافیست از منوی تنظیمات مسیر System -> Notifications را پیش رو گرفته و سپس یک اپلیکیشن را از بخش “Notifications from apps and other senders” انتخاب کنید.
  3. حالا بعد از باز کردن صفحه اعلانات برنامه مورد نظر، نوتیفیکیشن های آن را اولویت بندی کنید. شما می توانید برنامه مورد نظرتان را از بین گزینه های برتر (Top)، زیاد (High) و نرمال (Normal)  اولویت بندی کنید. لازم به ذکر است که اگر دوست ندارید هیچ کدام از نوتیفیکیشن های اپ انتخابی خود را از دست دهید باید آن را جزو اولویت زیاد (High) قرار دهید.

با استفاده از Focus Assist نوتیفیکیشن و اعلانات را به حالت بی صدا در بیاورید

ویژگی Focus Assist به شما این امکان را می دهد تا تمامی نوتیفیکیشن ها را در حالت بی صدا دریافت کنید، با این تفاوت که با هر بار دریافت آن ها حواس پرتی برایتان ایجاد نخواهد شد. این ویژگی درست وقتی که دارید بازی می کنید یا در حال استفاده از مانیتور یا پروژکتور دوم هستید به صورت خودکار برایتان فعال می شود. اما اگر می خواهید Focus Assist را به صورت دستی فعال کنید باید مراحلی که در ادامه برایتان شرح داده ایم را پیش بگیرید تا بتوانید آن را روی ویندوز 11 به اجرا در بیاورید.

  1. در مرحله اول باید به منوی تنظیمات (Settings) ویندوز 11 رفته و روی گزینه “Focus assist” که درست در قسمت زیرین System قرار دارد، کلیک کنید.
  2. حالا می توانید در این قسمت انتخاب کنید که هنگام فعال کردن آپشن Focus Assist فقط نوتیفیکیشن ها و یا هشدارهای فهرست اولویت بندی شده خودتان را مشاهده کنید. با توجه به ترجیح شخصی خودتان از بین گزینه های داده شده در این بخش انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.
  3. اگر می خواهید مطابق تصویر زیر، تنها از جانب لیست اولویت بندی شده خودتان نوتیفیکیشن دریافت کنید پس باید روی گزینه “Customize priority list” تا این اولویت بندی را مشخص کنید.
  4. هم اکنون در این قسمت روی گزینه “Add an app” کلیک کرده تا اپلیکیشن هایی که در اولویتتان قرار دارند و تمایل دارید نوتیفیکیشن آن ها را دریافت کنید مشخص کنید.
  5. از لیستی که برایتان مشخص می شود، برنامه های مورد نظرتان را انتخاب کرده و روی آن ها کلیک کنید تا تنظیمات مورد نظر اعمال شود. پس از انجام این مرحله و فعال کردن ویژگی Focus Assist تنها از جانب اپ هایی که انتخاب کرده اید نوتیفکیشن دریافت خواهید کرد.
  6. همچنین می توانید در حالت Focus Assist به صورت خودکار قوانینی را تنظیم کنید تا مشخص شود که می خواهید این ویژگی را در ساعات کاری یا تنها حین بازی فعال کنید. برای فعال کردن حالت فوکوس کافیست با توجه به نیازتان گزینه های مورد نظر را فعال و تنظیم کنید.
  7. در آخر، اگر ترجیح می دهید تا حالت فوکوس را به صورت دستی تنظیم کنید کافیست تا به Action Center رفته و روی Focus Assist کلیک کنید تا این ویژگی را فعال و یا غیرفعال کنید. همچنین می توانید از برنامه های سوم شخص نظیر LeechBlock یا Freedom برای خاموش کردن نویتیفیکیشن ها روی ویندوز 11 استفاده کنید.

حذف تمامی نوتیفکیشن ها در ویندوز 11

قبل از اتمام این مقاله می خواهیم یک ترفند دیگر نیز برای حذف نوتیفیکیشن ها و اعلانات خود روی ویندوز 11 به شما آموزش دهیم و آن هم پاک کردن تمامی نوتیفیکیشن ها تنها با یک کلیک است. ویندوز 11 گزینه ای بسیار کاربردی تحت عنوان “Clear all” دارد که به تمامی کاربران این امکان را می دهد که به راحتی تمامی نوتیفیکیشن های غیر ضروری را حذف کنند.
برای فعال کردن این گزینه، باید ابتدا روی رابط کاربری Date and Time کلیک کرده تا به Notification Center دسترسی پیدا کنید. البته برای انجام این مرحله و سهولت بیشتر می توانید همزمان کلید های ویندوز + N را فشار دهید. حالا که صفحه Notification Center را باز کردید باید در قسمت بالا سمت راست آن دکمه “Clear all” را مشاهده کنید. با زدن این کلید تمامی نوتیفکیشن های شما روی ویندوز 11 حذف خواهد شد.

حذف نوتیفیکیشن های آزاردهنده در ویندوز 11

اگر از کاربران قدیمی و حرفه ای ویندوز هستید احتمالا متوجه خواهید شد که مراحل حذف نوتیفیکیشن روی ویندوز 11 تفاوت چندانی با ویندوز 10 ندارد و خیلی هم دستخوش تغییرات نشده است. با این حال امیدواریم این مقاله به شما همراهان عزیز و همیشگی دیجی رو در جهت غیرفعال کردن اعلان ها و نوتیفیکیشن ها در ویندوز 11 کمک کرده باشد. اگر این راهنما برایتان مفید بوده لطفا در قسمت نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار تکنولوژی

بلیط اتوبوس

تاکسی بین شهری

AD

نوتیفیکیشن ویندوز به افراد این امکان را می دهد تا بتوانند اطلاعات مهم مربوط به برنامه های مختلف نصب شده روی ویندوز را دریافت نمایند. و این موضوع برای مدیریت بهتر کارها بسیار ضروری بشمار می رود. اما گاهاً دریافت حجم زیادی از اعلان های ویندوز می تواند آزار دهنده باشد و حتی ممکن است مشاهده آنها در حین کار تمرکز شما را بهم بزند. به همین دلیل است که بسیاری از کاربران ویندوز به دنبال راهکاری برای غیر فعال شدن نوتیفیکیشن ویندوز هستند. بر همین اساس تصمیم گرفتیم در این مقاله از میزبان فا مگ نحوه خاموش کردن نوتیفیکیشن ویندوز را به شما آموزش دهیم. اگر شما نیز تمایل دارید با تنظیمات نوتیفیکیشن ویندوز آشنا شده و نحوه خاموش کردن نوتیفیکیشن ویندوز را یاد بگیرید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تنظیمات نوتیفیکیشن ویندوز

نمایش نوتیفیکیشن ویندوز به طور کلی اتفاق مناسبی است و سبب می شود تا افراد بتوانند از مهم ترین اتفاقات رخ داده آگاهی پیدا کنند. اما موضوعی که وجود دارد این است که در بسیاری از مواقع و هنگامی که برنامه های زیادی روی سیستم فعال است، دریافت نوتیفیکیشن ویندوز بسیار آزاردهنده می باشد و تمرکز کاربر را از روی کارهای مهمی که در حال انجام آن است برهم می زند. همین امر نیز در نهایت سبب شده تا آشنایی با مسیر خاموش کردن اعلان ویندوز به امری حیاتی برای کاربران ویندوز تبدیل شده باشد. دانستن پاسخ این سوال که چگونه نوتیفیکیشن لپ تاپ را قطع کنیم در نهایت سبب می شود تا در صورت نیاز آن را آن را قطع کرده یا اینکه با غیر فعال شدن موقت نوتیفیکیشن ویندوز به شکل بهتری روی کارهای مهم خود تمرکز کنیم. در ادامه به شکلی جامع روش های خاموش کردن اعلان ویندوز را آموزش خواهیم داد. 🙂

نحوه خاموش کردن نوتیفیکیشن ویندوز

به طور کلی شما می توانید با توجه به اینکه تمایل به غیر فعال شدن دائم یا موقت نوتیفیکیشن ویندوز دارید از روش های مختلفی در زمینه بستن نوتیفیکیشن ویندوز استفاده نمایید. این روش ها به طور کلی عبارتند از:

  1. خاموش کردن دائم نوتیفیکیشن ویندوز از طریق تنظیمات
  2. غیر فعال شدن موقت نوتیفیکیشن ویندوز

در ادامه به هر یک از روش ها پرداخته و به شما خواهیم گفت که هر یک از آنها چگونه نوتیفیکیشن لپ تاپ را قطع می کند.

1. خاموش کردن دائم نوتیفیکیشن ویندوز از طریق تنظیمات

اگر تمایل به غیر فعال شدن نوتیفیکیشن ویندوز به صورت دائم دارید باید از طریق بخش تنظیمات ویندوز خود اقدام نمایید. در همین راستا شما باید مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. در اولین گام شما باید از طریق فیلد جستجو موجود در پنجره Start عبارت Settings را جستجو کنید تا وارد صفحه تنظیمات شوید.
  2. سپس در مرحله بعدی باید از میان گزینه های موجود، منو System را انتخاب نمایید.
    غیر فعال شدن نوتیفیکیشن ویندوز
  3. در صفحه تنظیمات لازم است منو Notification & actions را انتخاب کرده و سپس همانند تصویر زیر گزینه Get notifications from apps and other sender را به حالت خاموش دربیاورید. سایر تنظیمات موجود در این صفحه که می توانید از آنها نیز استفاده نمایید، عبارتند از:
  4. Show Notifications on the Lock Screen: با کمک این گزینه شما می توانید تعیین کنید که اعلان های ویندوز در لاک اسکرین نیز نمایش داده شود یا نه.
  5. Show Reminders and Incoming VoIP Calls on the Lock Screen: نمایش یا عدم نمایش نوتیفیکیشن یادآوری ها و تماس های دریافتی در ویندوز نیز از طریق این گزینه قابل تعیین است.
  6. Allow Notifications to Play Sounds: از طریق این گزینه شما می توانید تعیین کنید که در هنگام نمایش نوتیفیکشن صدا مرتبط با آن نیز پخش شود یا نه.
  7. Show Me the Windows Welcome Experience After Updates and Occasionally When I Sign In to Highlight What’s New and Suggested: نمایش خوش آمدگویی های ویندوز یا اطلاع از آپدیت های صورت گرفته از طریق این گزینه قابل مدیریت است.
  8. Suggest Ways I Can Finish Setting Up My Device to Get the Most Out of Windows: با استفاده از این گزینه شما می توانید مشخص نمایید که تمایل به نمایش راهنمای ویندوز بعد از بروزرسانی ویندوز دارید یا نه.
  9. Get Tips, Tricks, and Suggestions As You Use Windows: دریافت نوتیفیکیشن راهنمایی ها و پیشنهادات ویندوز را می توانید از طریق این گزینه فعال یا غیرفعال کنید.
  10. تنظیمات نوتیفیکیشن ویندوز

  11. اگر تمایل به خاموش کردن نوتیفیکیشن یک برنامه مشخص در ویندوز را داشتید نیز می توانید در صفحه تنظیمات نوتیفیکیشن ویندوز اسکرول کرده و سپس از طریق بخش Get notifications from these senders وضعیت اعلان برنامه مورد نظر خود را به حالت خاموش یا Off تغییر دهید.
    عدم نمایش نوتیفیکیشن ویندوز

2. غیر فعال شدن موقت نوتیفیکیشن ویندوز

روش دومی که می توانید از آن برای خاموش کردن نوتیفیکیشن ویندوز استفاده کنید، اقدام از طریق اکشن سنتر ویندوز است. از طریق این بخش شما می توانید اعلان ویندوز را به صورت موقت غیرفعال کنید. به همین منظور شما باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در اولین مرحله باید به صورت همزمان کلیدهای Windows + A را لمس نمایید.
    چگونه نوتیفیکیشن لپ تاپ را ببندیم
  2. سپس از میان  برهای مربوط به تنظیمات نوتیفیکیشن ویندوز روی گزینه Focus assist کلیک نمایید تا به رنگ آبی دربیاید. در این قسمت شما می توانید از 2 حالت مختلف استفاده کنید که عبارتند از:
  3. Priority Only: با قرار دادن گزینه Focus assist روی این حالت شما تعیین می کنید که تنها اعلان های قرار گرفته در لیست اولویت ها دریافت شوند.
  4. Alarms Only: در صورت استفاده از این حالت نیز این دستور صادر می شود که تنها نوتیفیکیشن پیام های مربوط به هشدارها دریافت شوند.

روشن یا خاموش کردن نوتیفیکیشن ویندوز یکی از امکاناتی است در تنظیمات ویندوز ارائه شده. بدین ترتیب شما می توانید هر زمان که تمایل داشتید برای بستن نوتیفیکیشن ویندوز اقدام کرده و تنظیمات نوتیفیکیشن ویندوز را مطابق با نیازهای خود شخصی سازی کنید. در این مقاله از میزبان فا مگ تلاش کردیم تا راهکار مناسب برای غیر فعال شدن نوتیفیکیشن ویندوز را به شما ارائه دهیم. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در خصوص غیر فعال شدن اعلان ویندوز و نحوه مدیریت آن نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله با ما در ارتباط باشید.

 یکی از ویژگی های جدید ویندوز 10 این است که می توان ساعت های کار و فعالیت را با فعال کردن Quite Hours بهینه کرد تا تمرکز کاربر روی امور کاری بیشتر شود. به همین علت مایکروسافت از نام جدید Focus Assist یا حالت کمک به تمرکز استفاده می کند. این ویژگی در نسخه های آزمایشی ویندوز 10 اضافه شده و ممکن است به زودی در قالب بروزرسانی به ویندوز 10 اضافه شود.
می توان حالت Focus Assist را از طریق اکشن سنتر ویندوز به راحتی فعال و غیرفعال کرد و همین طور می توان آن را به صورت زمان بندی شده و در ساعت های مشخصی فعال کرد. در ادامه با فوکوس اسیست و تنظیمات آن در ویندوز 10 بیشتر آشنا می شویم. با ما باشید.

زمانی که ویندوز 10 معرفی شد، قابلیت های جدید متعددی در آن دیده میشد ولیکن اغلب موارد عملکرد درستی نداشتند! مایکروسافت برای ساعت های خاموشی حالتی مشابه Do Not Disturb اندروید و iOS را در ویندوز در نظر گرفته که با بی صدا کردن نوتیفیکشن ها، مزاحمت ها را کاهش می دهد و تمرکز کاربر روی کار خویش بیشتر می شود. به همین جهت است که مایکروسافت نام این قابلیت را Quite Hours گذاشته بود. 2 سال پیش برای استفاده از این ویژگی مفید ویندوز، به  گوشی ویندوزی نیاز داشتیم اما اکنون اینگونه نیست. مایکروسافت نام Quite Hours یا ساعت های خاموشی را نیز تغییر داده است و اکنون با عنوان Focus Assist به معنی کمک به تمرکز، از آن یاد می کند و البته تنظیمات آن نیز بیشتر و کامل تر شده است.
چگونه نوتیفیکشن های ویندوز 10 را با Focus Assist بی صدا کنیم؟
متأسفانه در حال حاضر فوکوس اسیست (تلفظ صحیح فوکِس اسیست) در نسخه های نهایی و غیرآزمایشی ویندوز 10 وجود ندارد بلکه در Windows 10 Insider با شماره ساخت 17083 اضافه شده و مدتی طول می کشد که امتحان خود را پس بدهد و سپس در نسخه های نهایی و رسمی اضافه شود. احتمالاً این ویژگی را در بروزرسانی بزرگ بعدی ویندوز که ممکن است در اواسط 2018 در اختیار عموم قرار بگیرد، خواهیم دید. اما در ادامه با تنظیمات و روش استفاده از Focus Assist ویندوز 10 بیشتر آشنا می شویم.

چگونه ساعت های بی صدا بودن نوتیفیکیشن ها یا Foucs Assist  ویندوز 10 را سفارشی کنیم؟

برای سفارشی کردن تنظیمات ساعت های خاموشی یا به بیان دیگر ساعت های تمرکز بر کار، مثل همیشه از اپلیکیشن Settings ویندوز 10 استفاده می شود. با کلید میانبر Windows + I این اپ را اجرا کنید. در صفحه ی شروع روی System کلیک کنید و در صفحه ی جدید از ستون سمت چپ، گزینه ی Focus Assist را انتخاب کنید.
Focus Assist ویندوز 10 دارای سه حالت است:

  • Off یا حالت خاموش:  فوکوس اسیست غیرفعال می شود و لذا نوتیفکیشن ها و صداها معمولی است.
  • Priority Only یا حالت فقط اولویت ها: در این حالت نوتیفیکیشن ها و صداهایی که مهم و در اولویت هستند، فعال می مانند اما سایر موارد بی صدا می شوند.
  • Alarm Only یا فقط زنگ هشدار: در این حالت تمام صداها و نوتیفیکیشن ها غیرفعال می شوند و تنها زنگ هشدار است که فعال باقی می ماند.
  • با توضیحات فوق روشن است که بهترین حالت، حالت دوم یا فقط اولویت ها است. می توان موارد استثناء را برای این حالت تعریف کرد تا صداها و نوتیفیکیشن های مهم را از دست ندهیم و در عین حال انبوهی از نوتیفیکیشن ها مزاحم کار اصلی مان نشود.
    چگونه نوتیفیکشن های ویندوز 10 را با Focus Assist بی صدا کنیم؟
    برای فعال کردن Focus Assist نیاز به استفاده از اپلیکیشن ستینگس نیست بلکه دکمه ی فعال و غیرفعال کردن آن در Action Center ویندوز (که آیکون آن در بخش کنار ساعت در تسک بار است) موجود است و دسترسی به آن ساده است. توجه کنید که آیکون Focus Assist از نظر ظاهری درست شبیه به آیکونی است که مایکروسافت برای Quiet Hours طراحی کرده بود.
    چگونه نوتیفیکشن های ویندوز 10 را با Focus Assist بی صدا کنیم؟
    به علاوه می توان مثل Do Not Disturb گوشی های اندرویدی و آیفون، برای فعال شدن خودکار آن برنامه ریزی کرد تا از ساعت مشخصی تا پایان ساعت اداری، به صورت خودکار فعال شود. به این منظور از اپلیکیشن Settings و بخشی که اشاره کردیم، استفاده می شود:

    با کلید ترکیبی Windows + I اپلیکیشن ستینگس را اجرا کنید.
    روی System کلیک کنید و سپس روی Focus Assist در ستون چپ کلیک کنید.
    در سمت راست اسکرول کنید تا به بخش Automatic Rules به معنی قواعد خودکار برسید.
    روی During these times کلیک کنید و سپس ساعت شروع و پایان را مشخص کنید.

    چگونه نوتیفیکشن های ویندوز 10 را با Focus Assist بی صدا کنیم؟
    بهتر است تیک گزینه ی Show me a summary of what I missed while focus assist was on را نیز بزنید تا ویندوز خلاصه ای از اتفاقاتی که در طول فعال بودن فوکوس اسیست افتاده را به شما نشان دهد.
    addictivetipsسیاره ی آی تی