تکنولوژی

بهترین اپلیکیشن ها برای تبدیل اندروید و آیفون به ریموت کنترل


بهترین اپلیکیشن های ریموت کنترل برای اندروید و آیفون

3 دیدگاه ارسال شده توسط: معین کریمی 12 فروردین 1398 ساعت 15:25اگر به دنبال اپلیکیشنی برای تبدیل گوشی هوشمندتان به یک Remote Control مختص تلویزیون خود هستید٬ ما در این مقاله بهترین اپلیکیشن های ریموت کنترل برای اندروید و آیفون را به شما معرفی خواهیم کرد.آیا می دانستید که می توانید با گوشی هوشمند خود تلویزیونتان را کنترل کنید؟ تمام چیزی که نیازدارید٬ یک اپلیکیشن ریموت کنترل برای گوشی اندرویدی یا آیفون شما است. اپلیکیشن های ریموت کنترل لزوما با تمام تلویزیون ها کار نمی کنند. با این حال اگر می خواهید امتحان کنید که آیا تلویزیون شما نیز از چنین قابلیتی پشتیبانی می کند یا خیر و یا اینکه می خواهید با گوشی خود دیگر لوازم الکترونیکی نظیر ست تاپ باکس و غیره را کنترل کنید٬ ما بهترین اپلیکیشن ها را برای این کار به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین اپلیکیشن های ریموت کنترل

1- Android TV Remote Control

اپلیکیشن Android TV Remote Control توسط شرکت گوگل ساخته شده است. شما می توانید از آن برای کنترل تمام دیوایس های اندروید تی وی که به شبکه ی وای فای یکسانی با گوشی هوشمند شما متصل است٬ استفاده کنید. اگر دیوایس اندروید تی وی شما از یک اتصال سیمی برخوردار است (که برای پخش صاف ویدیوها پیشنهاد می شود)٬ شما می توانید از بلوتوث برای ارتباط گیری استفاده کنید.این اپلیکیشن هم کلیدهای D-pad و هم کنترل های لمسی را به شما ارائه خواهد کرد. شما می توانید با زدن دکمه ی میکروفون نیز با صدای خود به جستجو بپردازید؛ البته اگر تلویزیون اندرویدی شما پشتیبانی کند.دانلود برای اندروید | آی او اس

2- Amazon Fire TV Remote

اگر شما برای تلویزیون آمازون فایر خود نیازمند یک کنترل هستید٬  می توانید از این اپلیکیشن رسمی شرکت آمازون استفاده کنید.درست همانند اپلیکیشن ٬Android TV Remote Control این اپلیکیشن نیز می تواند دیوایس شما را با ترکیبی از پد لمسی و فرامین صوتی کنترل کند. به علاوه اینکه یک ابزار وارد کردن حروف مفید نیز در اینجا وجود دارد که می تواند هرآنچه تا به حال با استفاده از کنترل خود٬ نظیر آدرس های وب یا ویدیوهای یوتیوب نوشته اید را ذخیره کند تا در آینده بتوانید مجددا از آن ها استفاده کنید.زمانی که این اپلیکیشن اجرا شد٬ لیستی از تمام اپلیکیشن های Fire TV شما نمایان می شود. اگر چند Fire TV داشته باشید هم نگران نباشید٬ این برنامه به شما اجازه می دهد خیلی سریع بین دستگاه های خود سوئیچ کنید.دانلود برای اندروید | آی او اس

3- RCA Universal Remote

دو اپلیکیشن بالا که معرفی کردیم تنها مختص به دیوایس های خود هستند. اما اگر می خواهید یک اپلیکیشن برای کنترل چند دستگاه را داشته باشید چه می شود؟در این مورد شما می توانید از اپلیکیشن RCA Universal Remote در اندروید استفاده کنید. این برنامه با تلویزیون٬ دی وی دی پلیر٬ بلوری پلیر و دستگاه های استریمینگ مختلف شما کار می کند. توجه داشته باشید که فرایند راه اندازی این اپلیکیشن ممکن است کمی زمان ببرد.دانلود برای اندروید

4- Peel Universal Smart TV Remote Control

این اپلیکیشن٬ یکی از بهترین اپلیکیشن های ریموت کنترل است که با اغلب تلویزیون های بازار کار می کند. شما می توانید از آن برای کنترل تلویزیون٬ ست تاپ باکس٬ دی وی دی پلیر یا دیگر دیوایس های استریمینگ خود استفاده کنید. این برنامه از اپل تی وی نیز پشتیبانی می کند. بنابراین شما می توانید با Peel Universal Smart TV Remote Control هم دیوایس اندرویدی و هم اپل تی وی خود را کنترل کنید. و برخلاف دیگر اپلیکیشن های موجود٬ این برنامه به شما اجازه می دهد تا دیگر لوازم خانگی خود نظیر سیستم تهویه مطبوع را نیز کنترل کنید.از دیگر قابلیت های این اپلیکیشن می توان به یک صفحه ی قفل هوشمند (که اخبار روز٬ وضعیت آب و هوا و غیره را به نمایش می گذارد)٬ فهرست کانال های یوتیوبی مشاهده شده ی اخیر شما برای مرور آسان و همچنین تنظیم یادآور برای برنامه ی تلویزیونی که می خواهید ببینید٬ اشاره کرد.دانلود برای اندروید | آی او اس

5- Apple TV Remote

Apple TV Remote اپلیکیشن رسمی اپل برای گوشی آیفون شما است. این برنامه همچنین به شما اجازه می دهد اپل تی وی خود را از طریق یک آیپد نیز کنترل کنید. درست همانند دو اپلیکیشن ریموت کنترل Android TV و ٬Fire TV شما می توانید از ژست های حرکتی مبتنی بر لمس و وارد کردن نوشته از طریق کیبورد آیفونتان٬ تلویزیون اپل خود را کنترل کنید.از دیگر قابلیت های مفید این برنامه می توان به پشتیبانی از دستیار مجازی ٬Siri نمایش متن ترانه ها زمانی که مشغول گوش دادن به یک موسیقی هستید و حتی یک حالت مخصوص بازی اشاره کرد که می تواند کنترل هنگام اجرای بازی را به مراتب آسان تر از زمانی کند که مشغول تماشای یک ویدیو هستید.نکته ی جالب اینکه Apple TV Remote با شتاب سنج و ژیروسکوپ آیفون شما سازگار است. بدین ترتیب که داده های جمع آوری شده توسط سخت افزار را می تواند به بازی ها و سایر اپلیکیشن های اپل تی وی شما منتقل کند.دانلود برای آی او اس

6- AnyMote Smart IR Remote

اگر تلویزیون شما از مادون قرمز پشتیبانی می کند٬ این برنامه می تواند بهترین اپلیکیشن ریموت کنترلی باشد که روی پلتفرم اندروید وجود دارد. این برنامه بسیار تنظیم پذیر است شما می توانید تصمیم بگیرید که هر لمس٬ کشیدن انگشت روی صفحه و ژست های حرکتی چه کاری را انجام دهد. این برنامه همچنین از ماکرو نیز پشتیبانی می کند: به طور مثال می توانید مشخص کنید که با یک لمس ساده چراغ های اتاق خاموش شود٬ کانال مشخصی در تلویزیون نمایش داده شود و سیستم صوتی فراگیر فعال شود. ماکروها برای یک فیلم شبانه یا بازی های ورزشی مهم بسیار عالی هستند. این برنامه از ویجت ها هم پشتیبانی می کند.دانلود برای اندروید

7- Unified

Unified یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های ریموت کنترل در دنیای اندروید است. درست همانند برنامه ی ٬Peel این برنامه نیز از تلویزیون های مختلفی پشتیبانی می کند. این اپلیکیشن همچنین با اکثر کنسول های بازی نظیر ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز کار می کند و می توانید از آن برای کنترل دیوایس های استریمینگ نظیر اپل تی وی٬ انویدیا شیلد و روکو نیز استفاده کنید. سازنده می گوید از Unified حتی می توان برای کنترل ویدیو پروژکتورهایی از شرکت های مشهور بنکیو٬ کانن٬ دل٬ اپسون٬ این فاکس٬ سانیو و سونی نیز استفاده کرد.جدا از لیست بلند بالای دیوایس هایی که این اپلیکیشن پشتیبانی می کند٬ در اینجا پشتیبانی از ویجت و NFC نیز وجود دارد. Unified برای استفاده از مادون قرمز استفاده می کند٬ پس برای استفاده باید گوشی شما ارائه کننده ی این قابلیت باشد.دانلود برای اندروید | آی او اس ریموت  کنترل کنترل ریموت با گوشی 1398-01-12معین کریمی

این روزها استفاده از گوشی یا تبلت به عنوان ریموت کنترل تلویزیون و ستاپ باکس، دستگاه های پخش مولتی مدیا، کولر گازی و پنکه و دیگر وسایل، تدریجاً متداول می شود. اغلب محصولات رده اول دارای تابنده ی مادون قرمز یا IR Blaster هستند اما بدون وجود اپلیکیشن ریموت کنترل، نمی توان از این قابلیت گوشی ها و تبلت ها به خوبی استفاده کرد. به علاوه برخی کاربران اساساً نمی دانند که کنترل کردن وسایل از طریق گوشی و تبلت امکان پذیر است!
در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین اپلیکیشن های Remote Control برای اندروید و iOS می پردازیم.

برخی اپلیکیشن های ریموت کنترل، به صورت پیش فرض بانک داده ای از انواع مدل های تلویزیون و پروژکتور، وسایل مولتی مدیاپلیر و غیره دارند و برای افزودن کنترل یک وسیله ی خاص، کافی است سازنده و مدل را جستجو کنید. اما در برخی دیگر مدل های محدودی لیست شده است و راهی برای افزودن دکمه های کنترلی به صورت دستی وجود ندارد.
در برخی اپلیکیشن ها این قابلیت پیش بینی شده که دکمه ای سفارشی اضافه کنید و برای آن عملکرد دلخواه یا در واقع سیگنال خاصی در نظر بگیرید. به عنوان مثال می توانید ریموت کنترل تلویزیون را روبروی گوشی بگیرید و با فشار دادن دکمه ای مثل Power، سیگنالی که ساطع می شود را دریافت کنید و عیناً همان سیگنال را با تپ روی دکمه ی سفارشی، به سمت تلویزیون بتابانید. البته این قابلیت در اپ های معدودی وجود دارد.
در ادامه با 7 مورد از بهترین اپلیکیشن های ریموت کنترل برای اندروید آشنا می شویم.

Android TV Remote Control

برخی تلویزیون های هوشمند که به سیستم عامل Android TV تجهیز شده اند، از Bluetooth  بهره می برند و قابلیت اتصال گوشی و تلویزیون از طریق بلوتوث وجود دارد. در این صورت کنترل کردن تلویزیون با گوشی یا تبلت اندرویدی، ساده خواهد بود.

بهترین اپلیکیشن ها برای تبدیل اندروید و آیفون به ریموت کنترل

اپلیکیشن Android TV Remote Control هم دکمه های جهت یا D-Pad در اختیار کاربر قرار می دهد و هم تاچ پد ارایه می کند. می توانید با جستجوی صوتی که با تپ روی آیکون میکروفون فعال می شود، از اندروید تی وی استفاده کنید. این اپ برای کار با تلویزیون های اندرویدی و همین طور ستاپ باکس ها طراحی شده است و می توان گفت که با تمام مدل ها و برندها سازگار است.

دانلود Android TV Remote Control از گوگل پلی

دانلود Android TV Remote Control از آیتونز

Amazon Fire TV Remote

اگر از محصولات آمازون یا Amazon Fire TV استفاده می کنید، بهترین انتخاب، اپلیکیشن رسمی آن یعنی Amazon Fire TV Remote است. این اپ هم مثل اپلیکیشن قبلی، تاچ پد و دکمه های جهت ارایه می کند. قابلیت کنترل کردن صوتی هم وجود دارد. علاوه بر این ابزار تایپ کردن متن نیز در آن پیش بینی شده است که تایپ کردن آدرس صفحات وب را ساده و سریع می کند. در واقع به جای استفاده از کیبورد روی صفحه می توانید از کیبورد لمسی گوشی یا تبلت استفاده کنید.

بهترین اپلیکیشن ها برای تبدیل اندروید و آیفون به ریموت کنترل

بهترین اپلیکیشن ها برای تبدیل اندروید و آیفون به ریموت کنترل

اگر از چند ابزار Fire TV استفاده می کنید هم جای نگرانی وجود ندارد چرا که لیست وسایل برای سوییچ کردن سریع پیش بینی شده است.

دانلود Amazon Fire TV Remote از گوگل پلی

دانلود Amazon Fire TV Remote از آیتونز

RCA Universal Remote

اپلیکیشن بعدی لیست ما، اپی برای محصولات اندرویدی است که البته رایگان است. دو اپ قبلی برای کنترل کردن تلویزیون های خاصی طراحی شده اما اپ RCA Universal Remote یک اپلیکیشن ریموت کنترل عمومی برای انواع تلویزیون و مولتی مدیاپلیر است. این اپ از تلویزیون ها و ستاپ باکس ها و وسایل مولتی مدیاپلیر متعددی پشتیبانی می کند.

بهترین اپلیکیشن ها برای تبدیل اندروید و آیفون به ریموت کنترل

ستاپ اولیه ی کنترل در این اپ کمی وقت گیر است و در واقع ممکن است نیاز به آزمایش کردن چند نوع کنترل ریموت مختلف برای یافتن مدلی با کارکرد کامل و بی نقص باشد.

دانلود RCA Universal Remote از گوگل پلی

Peel Universal Smart TV Remote Control

اپلیکیشن Peel Universal Smart TV Remote Control هم یک اپ عمومی برای کنترل بی سیم وسایل مختلف و البته مواردی مثل کولر گازی و پنکه و غیره است. این اپ حتی از مولتی مدیاپلیر Apple TV پشتیبانی می کند. 

از ویژگی های جالب این اپلیکیشن می توان به صفحه ی قفل هوشمند آن اشاره کرد که اخبار داغ، وضعیت آب و هوا و کانال های اخیری که تماشا کرده اید و همین طور یادآوری برنامه های تلویزیونی که می خواهید تماشا کنید را نمایش می دهد.
این اپلیکیشن رایگان است اما پرداخت درون اپلیکیشنی نیز دارد.

دانلود Peel Universal Smart TV Remote Control از گوگل پلی

دانلود Peel Universal Smart TV Remote Control از آیتونز

Apple TV Remote

اپلیکیشن Apple TV Remote اپی رسمی برای کنترل کردن Apple TV از طریق آیفون است. البته اپل این اپ را برای آیفون و آیپد طراحی کرده است. برای تایپ کردن می توانید از کیبورد لمسی گوشی یا تبلت استفاده کنید، درست مثل اپلیکیشن آمازون. ویژگی مفید دیگر، پشتیبانی از دستیار صوتی Siri است.
در اپ Apple TV Remote می توانید از حالت مخصوص بازی یا Game Mode استفاده کنید که دکمه های لمسی را با چیدمان مناسب برای لذت بردن از بازی ها، نمایش می دهد. این اپ حتی با شتاب سنج و ژیروسکوپ آیفون سازگاری کامل دارد و می توانید از اطلاعات این حسگرها در برخی بازی ها یا اپ ها استفاده کنید. 

دانلود Apple TV Remote از آیتونز

AnyMote Smart IR Remote

اپلیکیشن AnyMote Smart IR Remote در حقیقت بهترین اپلیکیشن ریموت کنترل برای اندروید است چرا که قابلیت سفارشی سازی آن بسیار عالی است و از مدل های مختلف وسایل خانگی و تلویزیون پشتیبانی می کند. در این اپ می توانید برای عمل حرکت جاروبی هم کار خاصی در نظر بگیرید و حتی قابلیت تعریف کردن ماکرو پیش بینی شده است.
منظور از Macro، فشار دادن دکمه ها با ترتیبی خاص است که معمولاً در بازی ها کاربرد دارد. در مقال کنترل وسایلی مثل تلویزیون، می توانید دکمه ی ماکرو تعریف کنید که با یک تپ روی آن، روشنایی 10 پله کمتر یا بیشتر می شود یا همین طور برای کم و زیاد کردن صدا، می توانید دکمه ی ماکرو در نظر بگیرید و با یک تپ، صدا را چند واحد زیاد کنید.
اپلیکیشن AnyMote Smart IR Remote دارای ویجت است و می توانید ویجتی شامل چند دکمه ی بسیار کاربری را روی صفحه ی خانه اندروید قرار بدهید تا دسترسی سریع تر شود.
این اپ نسخه ی رایگان دارد که محدود است و نسخه ی پولی آن 7 دلار هزینه دارد.

دانلود AnyMote Smart IR Remote از گوگل پلی

Unified TV

اپلیکیشن Unified TV نیز یکی از بهترین اپ ها برای تبدیل کردن اندروید و آیفون به ریموت کنترل تلویزیون است. این اپ علاوه بر مدل های متنوع تلویزیون، از ستاپ باکس ها و مولتی پلیرهای مختلف نیز پشتیبانی می کند. حتی می توانید برخی کنسول های بازی مثل Xbox One و PlayStation 4 را به صورت بی سیم کنترل کنید. پشتیبانی از Apple TV و NVIDIA Shield و Roku و سازگاری با پروژکتورهای ساخت BenQ و Canon و Dell و Epson و Sony و چند برند دیگر، از مزایای Unified TV است.
از ویژگی های کاربری این اپ می توان به ویجت، پشتیبانی از NFC و مجتمع سازی با Flic و Tasker اشاره کرد.

دانلود Unified TV از گوگل پلی

دانلود Unified TV از آیتونز

makeuseofسیاره ی  آی تی

لوگوی دیجیاتو
لوگوی دیجیاتو

دیجیاتو

آخرین کلمات کلیدی جستجو شده

  • Safe
  • تیم کوک
  • TSMC
  • دلار
  • مرسدس بنز
  • جک
  • بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده

  • apple8
  • بلومبرگ
  • اپل
  • اینستاگرام
  • ویندوز
  • آیفون
  • موبایل
  • هوآوی
  • متاورس
  • فولد
  • s
  • مین
  • ترسناک
  • oneplus
  • تست
  • OpenAI
  • گوگل
  • تیم کوک
  • داغ ترین های امروز

    توییتر
    توییتر دیگر پیامک کد ورود را به شماره های ایران ارسال نمی کند

    نوشته شده توسط تینا پورشاهید | 10 ساعت قبل

    بالا بردن تایم استوری اینستاگرام
    چگونه استوری های طولانی تری در اینستاگرام به اشتراک بگذاریم؟

    نوشته شده توسط امیر امام جمعه | 8 ساعت قبل

    زمان تنها یک توهم است
    زمان تنها یک توهم است

    نوشته شده توسط امیرحسین یاری | 5 ساعت قبل