تکنولوژی

رفع عیب ویندوز 7 – آموزش تعمیر ویندوز 7 و مشکلات بوت نشدن ویندوز

ویندوز 7 یکی از بهترین نسخه های ویندوز است و با وجود اینکه چند سال از معرفی ویندوز 10 گذشته، هنوز هم کاربران زیادی روی سیستم های قدیمی و حتی جدید، این ویندوز را نصب می کنند. ویندوز 7 با وجود اینکه کمی سبک تر و سریع تر از ویندوز 8 یا 10 است، در مواقع بروز مشکلات نرم افزاری و مشکلات درایورها، ضعیف تر است و حل کردن مشکل پیچیده تر است. به همین علت می بایست با نحوه ی بوت کردن ویندوز 7 در حالت سیف مود و همین طور رفع مشکل بوت شدن این ویندوز آشنایی داشته باشید تا مشکلات را سریع تر رفع کنید.
در ادامه ی مطلب به دو موضوع رفع مشکل ویندوز 7 در زمانی که بوت نمی شود و همین طور استفاده از Safe Mode برای حذف کردن درایورها و نرم افزارهای مشکل ساز می پردازیم که بسیار مفید و کاربردی است. با سیاره ی آی تی همراه شوید.

ویندوز 7 از نظر کارکرد شباهت زیادی نسخه های قدیمی تر و همین طور جدیدتر ویندوز دارد ولیکن تفاوت های مهمی نیز وجود دارد. برخی از تفاوت ها ظاهری است و پس از چند روز استفاده از سیستم عامل، به آن عادت می کنید اما برخی امور نظیر بوت کردن در حالت سیف مود، روش متفاوتی دارد و برای اطلاعات بیشتر می بایست مطالعه و تحقیق کنید. اگر کاربر مبتدی هستید، بهتر است یک آموزش کامل و ویدیویی نظیر آموزش زیر از وب سایت فرادرس را با دقت و حوصله بررسی کنید.

  • مشاهده آموزش ویندوز 7 (Windows 7) — کلیک کنید
  • آشنایی با Safe Mode و کاربرد آن در رفع مشکلات ویندوز

    زمانی که کامپیوتری را روشن می کنید و ویندوز بوت می شود، در فرآیند بوت و همین طور در شروع به کار ویندوز، نرم افزارها و پردازش های متعددی اجرا می شود که برخی کاملاً ضروری است. اما در عین حال بسیاری از پردازش هایی که در شروع به کار ویندوز اجرا می شود، کاملاً ضروری نیست و در صورت عدم اجرا، بیشتر بخش های اصلی ویندوز به درستی کار می کند.
    یکی از ویژگی هایی که مایکروسافت در طراحی ویندوز در نظر گرفته، Safe Mode یا حالت امن است. زمانی که ویندوز را در حالت امن بوت می کنیم، سیستم عامل بدون برخی از نرم افزارها و پردازش های غیرضروری اجرا می شود. در حالت امن به جای استفاده از درایور اصلی و بهینه ی کارت گرافیک و برخی قطعات دیگر سخت افزار، از درایور عمومی که ساده تر است، استفاده می شود. در مجموع می توان گفت که Safe Mode برای رفع مشکلات خاص نرم افزاری بسیار مفید است.
    ممکن است پس از نصب کردن یک آنتی ویروس یا نصب کردن نرم افزار راه انداز و به زبان دیگر درایور قطعه ای از سخت افزار یا پس از نصب کردن نرم افزارهای معمولی و همین طور پس از تغییراتی در فایل های نرم افزارها و ویندوز، سیستم شما با مشکل مواجه شود و ویندوز درست بوت نشود یا گاهی اوقات ممکن است ویندوز بوت شود اما درست پس از بالا آمدن، هنگ کند! منظورمان ظاهر شدن صفحه ی آبی مرگ یا به اختصار BSOD است که در ویندوز 10 چیزی شبیه به تصویر زیر است:

    در چنین مواقعی می توانید از Safe Mode استفاده کنید و نرم افزار یا درایوری که اخیراً نصب کرده اید را حذف کنید. راهکار دیگر این است که از سیف مود استفاده کنید و تنظیمات خاصی که تغییر داده اید و مشکل به وجود آمده را به حالت قبل برگردانید.
    برای اطلاعات بیشتر در مورد کارکرد Safe Mode، بد نیست این عبارت را در سایت سیاره ی آی تی جستجو کنید و نگاهی به مقالات قبلی داشته باشید.

    آموزش بوت کردن ویندوز 7 در حالت Safe Mode

    اگر سیستم ویندوزی شما بوت می شود و مشکل جدی نیست، می توانید با تغییر دادن یکی از تنظیمات، کاری کنید که ویندوز پس از ری استارت کردن سیستم، در حالت امن بوت شود. اما اگر ویندوز 7 حتی در بوت شدن نیز با مشکل روبرو شده، می بایست قبل از بوت شدن ویندوز، کلیدی را پشت سرهم فشار دهید تا منوی انتخاب نحوه ی بوت ظاهر شود. هر دو حالت را در ادامه بررسی می کنیم. دقت کنید که اگر ویندوز در حالت امن بوت شده باشد، عبارت Safe Mode در گوشه های صفحه نمایان می شود.

    گاهی اوقات حتی با استفاده از Safe Mode نیز نمی توان مشکل سیستم را حل کرد! در این مواقع می بایست در مورد مشکل خاصی که با آن روبرو شده اید جستجو کنید و با افراد متخصص مشورت کنید. در نهایت اگر مشکل حل شدنی نیست، می توانید نصب کردن مجدد ویندوز 7 را امتحان کنید.

  • مشاهده آموزش نصب ویندوز 10 (رایگان) — کلیک کنید
  • بوت کردن به صورت Safe Mode در زمانی که ویندوز درست اجرا می شود

    اگر ویندوز بوت می شود، پس از بالا آمدن سیستم عامل و ورود به حساب کاربری که از نوع مدیر یا Administrator است، کلید میانبر Win + R را فشار دهید. پنجره ی Run ظاهر می شود. دستور msconfig را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید یا روی OK کلیک کنید.

    پنجره ی پیکربندی سیستم یا System Configuration ظاهر می شود. روی تب Boot کلیک کنید. سپس تیک گزینه ی Safe boot در بخش Boot options را بزنید و در نهایت روی OK کلیک کنید. اگر برنامه و فایل مهمی باز نیست و می خواهید همین حالا سیستم ری استارت شود، روی Restart کلیک کنید.

    در غیر این صورت روی Exit without restart کلیک کنید و پس از پایان کار با نرم افزارها و فایل ها، سیستم را ری استارت کنید.
    به همین سادگی از این پس هر زمان که سیستم ری استارت شود، ویندوز در حالت Safe Mode بوت می شود. زمانی که مشکل را حل کردید، برای بوت کردن به صورت عادی می بایست مراحل را تکرار کنید و تیک گزینه ی Safe boot را بردارید.

    فعال کردن Safe Mode در زمانی که ویندوز درست بالا نمی آید

    اما اگر ویندوز بالا نمی آید یا درست پس از بالا آمدن، هنگ می کند، روش قبلی کاربرد ندارد. در این حالت می بایست پس از روشن کردن سیستم و قبل از آنکه ویندوز بوت شود، پشت سر هم کلید F8 را فشار دهید.

    در برخی لپ تاپ ها یا کیبوردهای خاص که کلید Fn برای تغییر عملکرد کلیدهای F1 الی F12 موجود است، می بایست کلید Fn را نگه داشت و F8 را پشت سرهم فشار داد.

    پس از لحظاتی صفحه ای حاوی چند گزینه ظاهر می شود. اگر از ویندوز 8 و نسخه های بعدی استفاده می کنید، یکی از گزینه ها، Enable Safe Mode است که با زدن عدد 4 یا کلید F4، فعال می شود.

    اما در صورت استفاده از ویندوز 7، صفحه ای مشکی حاوی گزینه ی Safe Mode ظاهر می شود. با کلیدهای جهت بالا یا پایین کیبورد، این گزینه را انتخاب کنید و سپس Enter را فشار دهید.

    رفع عیب ویندوز 7 در حالت Safe Mode

    در حالت امن کارهای زیادی می توان انجام داد که در حالت معمول و زمانی که ویندوز به صورت عادی بوت شده، امکان پذیر نیست یا محدودیت هایی وجود دارد. در ادامه برخی موارد را بررسی می کنیم.

  • آن اینستال کردن نرم افزار، بازی یا درایور مشکل ساز: گاهی اوقات کاربر پس از نصب کردن درایور یکی از قطعات سخت افزار، با مشکل روبرو می شود و گاهی اوقات حتی نصب کردن یک نرم افزار یا بازی سبک و ساده هم مشکل به وجود می آورد. در این مواقع اگر ویندوز بوت نشود یا به هر علت حذف کردن نرم افزار یا بازی به درستی انجام نشود، می توان از Safe Mode استفاده کرد.
  • آپدیت کردن درایورها: گاهی اوقات مشکلات ویندوز به دلیل نصب کردن نسخه ی نامناسب از نرم افزار راه انداز یا به زبان دیگر درایور اتفاق می افتد. به عنوان مثال ممکن است درایور اشتباه برای استفاده ی بهینه از کارت شبکه یا کارت صدا یا کارت گرافیک نصب کرده باشید. در این مواقع می توان از Safe Mode برای حذف کردن و همین طور آپدیت کردن درایورها استفاده کرد. اگر با درایور قطعات سخت افزار آشنایی ندارید، بهتر است برای کسب دانش مقدماتی جهت استفاده از کامپیوتر، دوره ی مجموعه مهارت های کاربردی کامپیوتر را در وب سایت فرادرس مطالعه کنید:
  • مجموعه آموزش مهارت های کاربردی کامپیوتر (ICDL)
  • اسکن و ویروس کشی: یکی از کارهایی که هر کاربری مبتدی ویندوز می بایست گاهی اوقات انجام دهد، اسکن کردن و پاکسازی ویروس و بدافزار است. ممکن است فلش درایوی حاوی ویروس به سیستم متصل کرده باشید و با دبل کلیک روی آیکون فلش درایو، آن را باز کرده باشید. در این صورت ویروس اجرا می شود و مثل یک نرم افزار معمولی روی سیستم شما نصب می شود! بعضی از ویروس ها بسیار مشکل ساز هستند و حتی ممکن است سیستم ویروسی شما، ویندوز را به درستی بوت نکند! لذا اسکن کردن در محیط ویندوز امکان پذیر نیست اما ممکن است در حالت Safe Mode، ویروس به صورت معمول اجرا نشود و در نتیجه حذف کردن آن امکان پذیر باشد. می توانید از آنتی ویروس اصلی ویندوز که Windows Defender مایکروسافت است، در حالت امن استفاده کنید.
  • بازگردانی سیستم به وضعیت قبلی با System Restore: یکی از ابزارهای کاربردی ویندوز، System Restore است. با اجرا کردن این ابزار می توانید سیستم را به زمانی که نقطه ی بازگردانی یا Restore Point ایجاد شده، برگردانید. ممکن است سیستم شما به درستی بوت نشود و دسترسی به سیستم ری استور امکان پذیر نباشد. در این صورت می بایست Safe Mode را فعال کنید و در این حالت، از سیستم ری استور استفاده کنید.
  • قابلیت Safe Mode کاربردهای متنوع دیگری نیز دارد به خصوص که در این حالت، محدودیت ها کمتر است. اغلب کاربران حرفه ای ویندوز در مواقع بروز مشکلات عجیب نرم افزاری، سریعاً Safe Mode را فعال می کنند و مشغول بررسی کردن نرم افزارها و فایل ها می شوند.

    رفع مشکل بوت و منوی بوت ویندوز 7

    یکی از مشکلات شایع دیگر در سیستم های ویندوزی این است که ویندوز و نرم افزارها همگی سالم هستند اما به دلیل تغییر در تنظیمات بوت و منوی بوت، سیستم عامل به کلی بوت نمی شود! در این حالت ممکن است کاربر مبتدی تصور کند که هارددیسک یا SSD به لحاظ سخت افزاری خراب شده یا تمام اطلاعات آن به دلایل نرم افزاری حذف شده است. اما توجه کنید که ممکن است هیچ مشکلی در درایو ذخیره سازی وجود نداشته باشد و مشکل بوت با صرف چند دقیقه زمان، حل شود. در ادامه چند روش رفع مشکلات بوت و منوی بوت را بررسی می کنیم.

    استفاده از کلید F11 یا F8

    در برخی از کامپیوترهای دستاپی و لپ تاپ ها، اگر پس از روشن کردن سیستم، کلید F11 یا F8 را پشت سر هم فشار دهید، صفحه ای آبی به اسم Advanced Startup Options ظاهر می شود. البته این در حالتی است که در کنار ویندوز 7، ویندوز 8 یا ویندوز 10 نصب کرده باشید و در نتیجه صفحه ی مشکی انتخاب سیستم عامل برای بوت کردن، به صفحه ای آبی تبدیل شده باشد. در این صفحه روی Advanced Options و در صفحه ی بعدی روی Startup Repair کلیک کنید.

    در صورت استفاده از ویندوز 7 به عنوان سیستم عامل اصلی، صفحه ای مشکی شبیه به تصویر زیر ظاهر می شود. یکی از گزینه های این صفحه، سیف مود است که قبلاً با آن آشنا شدیم. گزینه ی Repair Your Computer نیز برای تعمیر کردن خودکار کاربرد دارد. این گزینه را با کلیدهای جهت انتخاب کرده و سپس Enter را فشار دهید.

    در ادامه رمز عبور حساب کاربری سوال می شود. پس از وارد کردن پسورد، ویندوز مشغول بررسی تنظیمات و فایل های بوت می شود و مشکلات شناسایی شده را به صورت خودکار رفع می کند.

    از دیسک نصب ویندوز استفاده کنید

    راهکار بعدی برای تعمیر کردن مشکلات بوت این است که دیسک نصب ویندوز را داخل درایو نوری قرار دهید و سپس آن را بوت کنید. در صفحه ی شروع نصب سیستم عامل، ابتدا روی Next کلیک کنید.

    و در صفحه ی بعدی به جای کلیک روی Install now، روی گزینه ی Repair your computer کلیک کنید.

    تصویر فوق مربوط به نسخه های جدید ویندوز است اما در صورت استفاده از دیسک نصب ویندوز 7 نیز گزینه ی Repair your computer در همان محل موجود است:

    در مرحله ی بعد در صورت استفاده از دیسک نصب ویندوز 8 یا 10، روی گزینه ی Troubleshoot و در صورت استفاده از دیسک نصب ویندوز 7 روی Startup repair کلیک کنید. اگر از دیسک نصب ویندوز 10 استفاده کرده باشید، صفحه ی Advanced Startup Options ظاهر می شود که روش استفاده از آن را بررسی کردیم. در صورت استفاده از دیسک نصب ویندوز 7 نیز مشکلات بوت به صورت خودکار شناسایی و تعمیر می شود.

    استفاده از گزینه ی Launch Startup repair (Recommended)

    در سیستم هایی که ویندوز 7 سیستم عامل اصلی است، هر از گاهی ممکن است به دلیل خاموش کردن ناگهانی سیستم، قطع شدن برق یا تغییرات نرم افزاری، صفحه ی Windows Error Recovery ظاهر شود. اگر با چنین صفحه ای روبرو شده اید و ویندوز بوت نمی شود، گزینه ی Launch Startup repair (Recommended) را انتخاب کنید.

    تعمیرات به صورت خودکار صورت می گیرد اما اگر مشکلی پیش بیاید و تعمیر انجام نشود، می بایست دیسک نصب یا دیسک تعمیر ویندوز را در درایو نوری قرار بدهید و مطابق با روشی که پیش تر شرح دادیم، گزینه ی Repair your computer را انتخاب کنید تا به گزینه ی Startup repair برسید.

    ساخت دیسک تعمیر ویندوز

    یکی از قابلیت های ویندوز 7، ساخت دیسک ریکاوری و تعمیر است که کاربردهای زیادی دارد. البته در ویندوز 7 فقط قابلیت رایت کردن دیسک ریکاوری روی CD یا DVD خام وجود دارد اما در ویندوز 8 و ویندوز 10 می توانید اطلاعات دیسک تعمیر را روی فلش درایو USB ذخیره کنید و در مواقع خرابی ویندوز یا بروز مشکلات بوت، از آن برای تعمیر کردن استفاده کنید.
    برای ساخت دیسک تعمیر در ویندوز 7، ابتدا در منوی استارت عبارت system repair disc را جستجو کنید. روی اولین نتیجه کلیک کنید.

    در پنجره ی باز شده درایو نوری که دیسک خام در آن قرار داده اید را انتخاب کنید و سپس روی Create disc کلیک کنید. دقت کنید که دیسک خام با ظرفیت حداقل 142 مگابایت لازم است.

    می توانید این دیسک را در مواقع خرابی، درست مثل دیسک نصب ویندوز بوت کرده و از آن استفاده کنید.

    استفاده از ابزار بکاپ گیری و ری استور ویندوز 7

    یکی از قابلیت های ویندوز 7، ایجاد ایمیج از پارتیشن نصب ویندوز است. البته برخی کاربران به جای استفاده از این ابزار ویندوز، از نرم افزارهایی نظیر Acronis True Image یا Macrium Reflect استفاده می کنند. در صورت ایجاد ایمیج یا بکاپ، می توانید در زمان خرابی ها به سرعت بکاپ را ری استور کنید تا ویندوز و نرم افزارها و همین طور فایل ها و تنظیماتی که در درایو نصب ویندوز ذخیره شده، به سرعت به حالت سالم قبل برگردد.
    برای ساخت ایمیج در ویندوز 7، ابتدا منوی استارت را باز کنید. روی Control Panel کلیک کنید. در پنجره ی کنترل پنل روی System and Security و سپس Backup and Restore کلیک کنید و در ستون کناری صفحه ی بعدی روی Create a system image کلیک کنید.
    در پنجره ای که باز شده محل ذخیره کردن بکاپ را مشخص کنید. به عنوان مثال می توانید فلش درایو USB یا یکی از پارتیشن های هارد اکسترنال را به عنوان محل بکاپ انتخاب کنید. امکان رایت کردن بکاپ روی دی وی دی خام نیز وجود دارد.

    برای اطلاعات تکمیلی به مقاله ی بکاپ گیری از ویندوز 7 در وب سایت فرادرس توجه فرمایید.
     سیاره ی آی تی

    صفحه سیاه قبل از بالا آمدن ویندوز 7 و 10 مشکلی است که ممکن است بسیاری از کاربران با آن مواجه شوند. بسیار آزاردهنده است که شما کامپیوتر خود را روشن کنید و به جای مشاهده لوگوی ویندوز و راه اندازی سیستم، با یک صفحه سیاه که هیچ دسترسی برای سوئیچ کردن به بخش های دیگر در اختیار شما قرار نمی دهد روبرو شوید. این در حالی است که هیچ کد خطایی نیز از طرف سیستم ظاهر نشده و صفحه سیاه به دسکتاپ نیز هدایت نمی شود. حتی دراین شرایط ممکن است نشانگر موس روی صفحه قابل حرکت باشد، اما شما به محیط دسکتاپ دسترسی نداشته باشید.
    موارد متعددی می توانند عامل نمایان شدن صفحه سیاه قبل از بالا آمدن ویندوز 7 و 10 باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مشکل و راهکارهای رفع آن با متخصصان آچاره همراه باشید. ما در این مقاله سعی کردیم این مشکل را در ویندوز 7 و 10 به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

    دلایل سیاه شدن صفحه کامپیوتر قبل از بالا آمدن ویندوز 7

    ممکن است درهنگام بوت کردن رایانه و راه اندازی ویندوز 7 یک صفحه سیاه و خالی نمایش داده شود. چند عامل اصلی می توانند موجب بروز صفحه سیاه قبل از بالا آمدن ویندوز 7 و 10 شوند. بهتر است در وهله اول به سراغ احتمالات ساده تر بروید مانند؛

  • مشکلات آداپتور
  • شل بودن اتصالات
  • نوسانان جریان برق
  • به روزرسانی های جدید ویندوز
  • همچنین به روزرسانی های اخیر درایور
  • اما در کنار این موارد، مشکلات اساسی دیگری نیز ممکن است در بروز این مشکل دخیل باشند که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

    1- آسیب دیدگی فایل های سیستم

    ممکن است بر اثر بروز خطا در هنگام نصب دیسک، قطع شدن جریان برق یا حملات ویروس به سیستم، فایل های هارد دیسک آسیب دیده باشند. به این ترتیب سیستم عامل ویندوز7 در هنگام بوت شدن کامپیوتر قادر به بارگذاری فایل ها نخواهد بود و فرایند بارگیری متوقف شده و یک صفحه سیاه در مانیتور ظاهر می شود.

    2- نصب درایور قدیمی بعد از به روزرسانی جدید

    اگر بعد از به روزرسانی یا ارتقاء سیستم خود یک درایور قدیمی نصب کنید، احتمال اینکه سیستم دچار مشکل شده و به هنگام راه اندازی رایانه، شاهد عدم بارگیری سیستم باشید بسیار زیاد است.

    راهکار رفع مشکل صفحه سیاه ویندوز 7 قبل از بالا آمدن برنامه

    برای اجرایی کردن بعضی از راهکارهایی که در ادامه بیان خواهد شد شما به CD یا DVD راه اندازی Microsoft Windows نیاز دارید. اگر شما دیسک نصب ویندوز کامیپوتر خود را ندارید می توانید از برنامه Easy Recovery Essentials استفاده کنید. نرم افزار EasyRE به طور خودکار با استفاده از گزینه Automated Repair سیستم شما را عیب یابی کرده و مشکلات را رفع می کند.
    بنابراین لازم است شما مراحل زیر را انجام دهید؛
    مطلب پیشنهادی : راهنمای جامع ارتقا ویندوز 7 به 10

    1. تعمیر خودکار به وسیله برنامه Easy Recovery Essentials

  • نرم افزار Easy Recovery Essentials را دانلود کنید.
  • پس از اجرای EasyRE، گزینه Automated Repair را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Continue کلیک کنید.
  • بعد از اینکه درایوهای رایانه شما توسط نرم افزار Easy Recovery Essentials اسکن شد، لازم است نام درایوی که ویندوز را روی آن نصب کرده اید انتخاب کنید و سپس روی گزینه Automated Repair کلیک کنید.Automated Repair
  • در این مرحله لیست سیستم  عامل های شناسایی شده قابل مشاهده خواهد بود. به این ترتیب شما می توانید درایو مربوط به نصب ویندوز مورد نظر خود را عیب یابی کرده و مشکل را رفع کنید.
  • بعد از این مرحله نرم افزار Easy Recovery Essentials شروع به اسکن و آنالیز درایو انتخابی شما برای پیدا کردن مشکل خواهد کرد. برای این کار تمام بخش ها از جمله دیسک، پارتیشن، بخش بوت، سیستم فایل، بوت لودر و رجیستری مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت وجود مشکل، خطاها به صورت خودکار تصحیح می شوند.Easy Recovery Essentials
  • در واقع نیاز نیست که شما دخالتی در عیب یابی داشته باشید. زیرا این نرم افزار تمام مراحل را به صورت خودکار انجام خواهد داد.
  • پس از یافتن خطاها، مشکلات رفع شده و اصلاحات لازم در نصب ویندوز اجرا می شود.
  • بعد از اینکه مراحل به طور کامل انجام شد و عیب یابی و اصلاحات به اتمام رسید، Easy Recovery Essentials گزارش اصلاحات را ارائه می دهد.
  • پس از رویت گزارش که نشاندهنده اتمام فرایند عیب یابی خودکار است، لازم است شما روی گزینه Restart کلیک کنید تا کامپیوتر مجددا راه اندازی شود و تغییرات و اصلاحات انجام شده نهایی گردد.
  • به این ترتیب باید مشکل صفحه سیاه قبل از بالا آمدن ویندوز 7 و 10 در سیستم شما حل شده باشد.
  • برای تعمیر کامپیوتر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.
    محاسبه قیمت برای شما

    ** شما می توانید برای دانلود نرم افزار Easy Recovery Essentials به آدرس https://neosmart.net/EasyRE/ مراجعه کنید.
    مطلب پیشنهادی:کیبورد های منتخب گیمینگ 2022

    2. راه اندازی کامپیوتر به حالت Last Known Good Configuration

    برای اجرای مراحل راه اندازی به حالت Last Known Good Configuration طبق مراحل زیر اقدام کنید؛

  • کامپیوتر را Restart کنید.
  • کلید F8 را چندین بار بزنید تا لیست گزینه های راه اندازی شده، نمایان شود.
  • اگر نشانگر موس شما روی این صفحه دیده می شود و قابل حرکت دادن است با استفاده از آن می توانید آخرین پیکربندی مناسب و کاملی که از طرف سیستم شناخته شده است را انتخاب کنید. اگر استفاده از موس مقدور نبود می توانید با کلیدهای فلش های بالا و پایین و سپس زدن کلید Enter این کار را انجام دهید.
  • Enter را نگه دارید تا ویندوز بوت شود.حالت Last Known Good Configuration
  • 3. راه اندازی سیستم در حالت Safe Mode و به روز رسانی نرم افزار درایور

  • کامپیوتر را Restart کنید.
  • کلید F8 را چندین بار بزنید تا در حالت ایمن به ویندوز بوت شوید.
  • گزینه Safe Mode را انتخاب کرده و مراحل زیر را دنبال کنید.
  • روی نوار وظیفه کلیک راست کنید و گزینه Start Task Manager را انتخاب کنید.
  • به تب Processes بروید.
  • گزینه exe را انتخاب نمایید.
  • سپس روی گزینه End Process کلیک کنید.
  • در این مرحله گزینه File را انتخاب کرده و روی New Task (Run) کلیک کنید.
  • در داخل کادر Open عبارت exe را وارد کنید و دکمه ok را بزنید.
  • سپس در قسمت Start وارد device manager شوید.
  • در این مرحله روی گزینه Display adapter دوبار کلیک کنید.
  • در بخش Driver Software روی دستگاه نمایشگر خود display devicee کلیک راست کنید.
  • در آخراجازه دهید که مراحل Drive Software Wizard انجام شود.
  • بیشتر بخوانید : آموزش اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز 10
    حالت Safe Mode

    4. با استفاده از دیسک بازیابی (recovery disc)، سیستم را بازیابی کنید.

    شرط اصلی اجرای روش (System Restore) این است که شما در ویندوز 7 خود بازیابی سیستم را فعال کرده باشید.

    1. در ابتدا دیسک نصب ویندوز 7 را اجرا کنید.
    2. در صورتی که دیسک نصب در سیستم اجرا شد، پیام “Press any key to boot from CD or DVD ” ظاهر خواهد شد.
    3. در این مرحله شما هر کلیدی را بزنید وارد مرحله بعد خواهید شد.
    4. پس از انتخاب زبان، زمان و روش صفحه کلید، گزینه Repair your compute را فعال نمایید.
    5. درایوی که ویندوز روی آن نصب شده است را انتخاب کنید و سپس روی Next کلیک کنید.
    6. از قسمت System Recovery Options روی گزینه System Restore کلیک نمایید.
    7. تمامی مراحل و دستورالعمل های System Restore را دنبال کنید.
    8. در نهایت می توانید با کلیک روی گزینه Finish سیستم خود را بازیابی نمایید.

    مطلب پیشنهادی:سبک ترین نسخه ویندوز 10

    5. برای حل مشکل صفحه سیاه قبل از بالا آمدن ویندوز 7، Run Startup Repair را اجرا کنید

    1. سی دی نصب ویندوز را وارد کنید.
    2. در صورتی که دیسک نصب در سیستم اجرا شد، پیام “Press any key to boot from CD or DVD ” ظاهر خواهد شد.
    3. در این مرحله شما هر کلیدی را بزنید وارد مرحله بعد خواهید شد.
    4. پس از انتخاب زبان، زمان و روش صفحه کلید، گزینه Repair your compute را فعال نمایید.
    5. درایوی که ویندوز روی آن نصب شده است را انتخاب کنید و سپس روی Next کلیک کنید.
    6. Startup Repair را انتخاب کنید و تا پایان مراحل و رسیدن به گزینه Finish صبر کنید. در این لحظه کار به اتمام رسیده است.

    دلایل صفحه سیاه قبل از بالا آمدن ویندوز 10

    ممکن است بعد از نصب ویندوز 10 یا در زمان نصب و راه اندازی آن با مشکل سیاه شدن صفحه روبرو شوید. مشکل صفحه سیاه قبل از بالا آمدن ویندوز 7 و 10 می تواند بنا به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد؛

    1. پیکربندی فایل های حجیم شخصی

    زمانی که شما در هارد دیسک خود فایل های بزرگی داشته باشید که از ویندوز قبلی به ویندوز جدیدی که نصب کرده اید منتقل شده اند، ممکن است با مشکل سیاه شدن صفحه روبرو شوید. دلیل این امر آن است که سیستم در بارگذاری فایل های بزرگ کندتر عمل می کند و به این ترتیب فرایند راه اندازی ممکن است کمی طولانی شود.
    مطلب پیشنهادی :بررسی جامع کارت گرافیک های intel hd graphics family
    راهکار رفع مشکل:

    1. در چنین شرایطی بهتر است ابتدا فعالیت هارد دیسک را بررسی کنید.
    2. به LED هارد دیسک توجه کنید. اگر LED در حال چشمک زدن است، بنابراین سیستم هنوز در حال مرتب سازی فایل ها برای راه اندازی است. لازم است کمی صبور باشید.
    3. اگر این فرایند مدت زمان طولانی ادامه یافت و یا اینکه LED خاموش شد و همچنان شاهد صفحه سیاه مانیتور بودید، ممکن است راه  اندازی دچار مشکل شده باشد. در این صورت رایانه را به طور کامل خاموش کنید.
    4. اگر در این شرایط کامپیوتر خاموش نشد، دکمه پاور را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا کامپیوتر خاموش شود. برای روشن کردن رایانه عجله نداشته باشید.
    5. قبل از روشن کردن رایانه کابل اینترنت را از آن جدا کنید و یا مودم بی سیم را قطع کنید.
    6. تمام لوازم و تجهیزات جانبی اعم از فلش مموری، دیسک و … را از کامپیوتر جدا کنید. به طوری که صرفا موس و صفحه کلید به آن متصل باشد.
    7. اگر دستگاه گرم شده است تا خنک شدن کامپیوتر صبر کنید. در این شرایط کامپیوتر را به طور کامل از برق بکشید و باتری لپ تاپ را خارج کنید. برای این کار بهتر است به مدت یک ساعت زمان بدهید تا فن کامپیوتر به طور کامل خنک شود.
    8. بعد از گذشت مدت زمان لازم، در حالیکه هنوز اینترنت دستگاه قطع است، رایانه را به برق وصل کنید و سیستم را روشن کنید.
    9. در صورتی که ویندوز راه اندازی شد می توانید به اینترنت وصل شده و تجهیزات جانبی را نیز متصل کنید.

    نکته؛ اگر بعد از راه اندازی مشاهده کردید که تنظیمات دستگاه شما به ویندوز قبلی برگشته است، بهتر است با استفاده از فایل ISO و به صورت دستی سیستم را به روزرسانی کرده یا ارتقاء دهید.

    2. استفاده از کلید میانبر CTRL + ALT + DEL

  • با استفاده از این کلید میانبر یک منوی مخفی چهار گزینه ای برای شما نمایش داده خواهد شد.
  • یکی از آن گزینه ها، Task Manager است. روی آن کلیک کنید و از طریق آن سعی کنید به دسکتاپ هدایت شوید.
  • اگر از این طریق به دسکتاپ دسترسی یافتید این مسئله گویای آن است که یکی از برنامه هایی که اخیرا نصب شده است در پس زمینه اجرا می شود و موجب مختل شدن راه اندازی سیستم می گردد.
  • به این ترتیب لازم است با بررسی بیشتر برنامه مورد نظر را پیدا کرده و اجرای آن را محدود و یا غیرفعال کنید.
  • 3. برای رفع مشکل صفحه سیاه قبل از بالا آمدن ویندوز 10،راه اندازی مجدد درایور ویدئو

  • ممکن است به دلیل خطای کارت گرافیک راه اندازی ویندوز 10 با مشکل مواجه شده باشد.
  • برای راه اندازی مجدد درایور ویدئو کلیدهای Windows+Ctrl+Shift+B را فشار دهید.
  • این میانبر موجب می شود که سیستم از وجود یک خطا مطلع شده و درایو مربوطه را مجددا راه اندازی نماید.
  • در این صورت کارت گرافیک مجددا به مانیتور متصل خواهد شد و خطای صفحه سیاه ویندوز 10 برطرف می شود.
  • برای رفع مشکل قطعی بهتر است کارت گرافیک به روزرسانی شود.
  • 4. استفاده از صفحه پروژه ،توصیه شده از طرف پشتیبانی مایکروسافت

  • برای رفتن به صفحه پروژه کلیدهای Windows + P را فشار دهید.
  • به این ترتیب در قسمت نوار کناری گزینه Project باز می شود.
  • این صفحه دارای چهار گزینه dual-screen, duplicate screen و … می باشد. با هر بار فشار دادن این کلیدها روی یکی از این گزینه ها قرار خواهید گرفت که با توجه به تنظیمات باید روی رایانه شخصی سوئیچ شوید تا تنظیمات تغییر کند.
  • اگر صفحه کاملا سیاه بود و حتی چنین لیستی نیز نمایش داده نشد، می توانید با چهار بار فشار دادن کلیدهای مذکور در قسمت رایانه شخصی قرار بگیرید.
  • چنانچه تنظیمات تغییر کند شما به دسکتاپ دسترسی خواهید یافت.
  • برای تعمیر کامپیوتر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.
    محاسبه قیمت برای شما

    5. راه اندازی سیستم در حالت Safe Mode

  • راه اندازی سیستم در حالت سیف مد می تواند بسیاری از مشکلات اساسی سیستم را ردیابی کرده و رفع کند.
  • بهتر است که در حالتSafe Mode به شبکه نیز متصل باشید. زیرا در این صورت امکان دسترسی به اینترنت را خواهید داشت. اتصال به اینترنت امکان دانلود و به روزرسانی درایوها را فراهم می کند.
  • در حالت Safe Mode امکان بازگشت به ویندوز قبلی و نصب مجدد درایوها نیز وجود دارد.
  • نحوه فعال سازی حالت safe mode در ویندوز 10

  • برای فعال سازی حالت safe mode در ویندوز 10 می توانید به روش زیر اقدام کنید؛
  • از قسمت Settings به گزینه Update & Security رفته و در آن صفحه گزینه Recovery را انتخاب کنید.
  • سپس از قسمت Advanced Setup روی عبارت Restart now کلیک کنید.
  • در نهایت با ری استارت شدن ویندوز گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید تا به منوی safe mode هدایت شوید.
  • برای خارج شدن از حالت سیف مد نیز کافی است کامپیوتر را ری استارت کنید.
  • مطلب پیشنهادی:آموزش تبدیل کیبورد معمولی به کیبورد گیمینگ
    نکته؛ البته این روش فعال سازی سیف مد زمانی است که شما به ویندوز دسترسی دارید. اما در زمانی که با صفحه سیاه قبل از بالا آمدن ویندوز 10 روبرو می شوید، باید به روش دیگری عمل کنید؛

  • در صورتی که کامپیوتر شما دارای Legacy BIOS است می توانید با زدن دکمه های F8 یا ترکیب دکمه ی Shift+F8 بر روی صفحه کلید حالت سیف مد را در سیستم خود ایجاد کنید.
  • 6. غیرفعال کردن راه اندازی سریع (Fast Startup)

    در ویندوز 10 قابلیت Fast Startup موجب می شود که راه اندازی کامپیوتر با سرعت بیشتری انجام شود. اما این مزیت ممکن است با خطاهایی مانند سیاه شدن صفحه ویندوز نیز همراه باشد. بهتر است این آپشن را غیرفعال کنید. اگر امکان دسترسی به این تنظیمات را ندارید ویندوز را در حالت Safe Mode قرار دهید. همچنین می توانید طبق مراحل زیر اقدام کنید؛

  • مسیر Control Panel > System & Security > Power options > Choose what the power button does را دنبال کنید.
  • روی گزینه Change settings that are currently unavailable کلیک کنید. به این ترتیب می توانید گزینه “روشن کردن راه اندازی سریع” را غیر فعال کنید.
  • سپس تمامی تغییرات را ذخیره کرده و در نهایت سیستم را مجددا راه اندازی نمایید.
  • 7. غیرفعال کردن برنامه های پیش فرض

    در مواقعی ممکن است سیستم برای بارگذاری برنامه های پیش فرض و حتی سایر برنامه ها دچار اختلال شود. برای این کار بهتر است فشار مضاعفی که روی سیستم وجود دارد را کم کنید تا ویندوز به راحتی بارگذاری شود. شما می توانید با غیرفعال کردن برنامه های پیش فرض یا برنامه هایی که کمتر مورد استفاده شما قرار می گیرند شرایط راحت تری برای لود شدن دستگاه ایجاد کنید.
    برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید؛

    1. در حالتی که در صفحه سیاه هستید کلیدهای Ctrl+Shift+Esc را بزنید.
    2. به این ترتیب Task Manager باز می شود. شما در این قسمت تب Startup را انتخاب کنید.
    3. در این بخش شما می توانید برنامه های مورد نظر خود را غیرفعال کنید.
    4. در صورتی که نیاز به فعال کردن برنامه های فوق داشتید نیز می توانید Spotify را به صورت دستی فعال کنید.

    مطلب پیشنهادی:وصل نشدن پلی استیشن به اینترنت

    سخن پایانی

    در این مجال سعی کردیم روش های آسان و کاربردی رفع مشکل صفحه سیاه قبل از بالا آمدن ویندوز 7 و 10 را بازگو کنیم. چنانچه با انجام راهکارهای ارائه شده همچنان سیستم شما دچار مشکل است احتمال وجود یک مشکل سخت افزاری نیز مطرح خواهد بود. به این ترتیب لازم است کامپیوتر شما توسط یک متخصص کامپیوتر بازبینی شده و مشکلات احتمالی در خصوص عیب یابی قطعات بررسی شود.

    دسترسی به نزدیک ترین متخصصین

    یادداشت ویراستار: این مطلب در بهمن 1399 توسط کارشناسان لپ تاپ و کامپیوتر آچارباز، بررسی و تایید شده است.یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در زمان کار با کامپیوتر با آن مواجه می شوند، مشکل Startup repair کامپیوتر است. به این گونه که سیستم بالا نمی  آید و با هر بار راه اندازی مجدد ری استارت شده و وارد محیط Startup Repair می شود. در این بحث به بررسی این مشکل خواهیم پرداخت قبل از اینکه نیاز به تعمیر لپ تاپ یا کامپیوترتان پیدا کنید این مطلب را بخوانید.

    آشنایی با محیط Startup

    افرادی که برای اولین بار با مشکل Startup Repair کامپیوتر مواجه می  شوند، ممکن است تا حدودی سردرگم شوند، چرا که با این محیط آشنایی ندارند. از این رو، ابتدا بهتر است تا حدی با این محیط آشنا شویم. همانطور که از اسم Startup Repair مشخص است، از این قابلیت برای تعمیر نرم افزاری سیستم به کار می رود، که در منویی به نام System Recovery Options قرار دارد.با استفاده از این قابلیت، مشکلاتی مانند فایل  های مفقود شده سیستمی و یا فایل  های خراب شده را که در راه اندازی و بالا آمدن صحیح ویندوز نقش دارند و با خرابی و مشکل  دار شدنشان ویندوز بالا نمی  آید، برطرف می شود. قابلیت Startup Repair از طریق اسکن و ترمیم فایل  های از دست رفته می  تواند مشکلات سیستم را برطرف کند.برای وارد شدن به محیط System Recovery Options، در هنگام راه اندازی کامپیوتر می  توانید کلید F8 را فشار دهید، تا سیستم وارد این محیط شود و برای انجام آن باید Repair Disk سیستم و یا دی وی دی ویندوز را در کامپیوتر قرار دهید. قابلیت Startup Repair در بسیاری از موارد مشکلاتی مانند خرابی ساختار فایل ریجیستری سیستم عامل، خرابی فایل  های سیستمی، نصب شدن ناهماهنگ درایورها و یا خراب شدن داده  های تنظیمات بوت که مانع از بوت شدن سیستم می شوند را شناسایی و برطرف می  کند. با وجود اینکه Startup برخی از مشکلات نرم افزاری سیستم را برطرف می  کند، ولی گاهی به دلایل مختلف خود دچار مشکل می  شود.

    مشکلات Startup Repair کامپیوتر

    قابلیت Startup repair با وجود این که بسیاری از مشکلات سیستم را برطرف می کند، ولی با این حال، گاهی خود دچار مشکلات متعددی می  شود که از جمله مشکل Startup repair کامپیوتر می  توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1- Startup Repair گیر می کند.

    برای بسیاری از کاربران این احتمال وجود دارد که در زمانی که می  خواهند مشکلی را به وسیله Statrup Repair کامیپوتر برطرف کنند، به مشکل برخورده و با وجود اجرای Startup Repair برای رفع مشکل، روند تعمیر، گیر کرده و حتی در مرحله  ای متوقف می  شود. به ویژه در ویندوز 7 گیر کردن Startup repair به دفعات رخ می  دهد که از آن به عنوان چرخه بی  پایان Startup Repair نام برده می  شود.

    تعمیر لپ تاپ با آچارباز
    برای تعمیر لپ تاپ از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
    دریافت قیمت
    02154591616

    2- Startup Repair به صورت خودکار کامپیوتر را تعمیر نمی  کند.

    گاهی سیستم عامل نمی  تواند بالا بیاید و شما تلاش می  کنید، مشکل پیش آمده را با استفاده از قابلیت Startup Repair تعمیر و برطرف کنید، ولی این قابلیت قادر به بر طرف کردن مشکل نبوده و پیغام خطای (Startup repair cannot repair this computer automatically) را نمایش می  دهد. معنای آن این است که Startup Repair نمی  تواند به صورت اتوماتیک مشکل را برطرف کند.

    راه  های برطرف کردن مشکل Startup repair  کامپیوتر

    مشکل Startup repair کامپیوتر اگر چه جزء مشکلات متداول کامپیوتر نیست، ولی با این حال در برخی مواقع پیش می  آید که می  توان به روش زیر آن را برطرف کرد.

    1- برطرف کردن مشکل گیر کردن Startup repair

    این مشکل به احتمال زیاد در نتیجه آسیب دیدن و یا نادرست بودن تنظیمات BCD و همچنین پارتیش بندی اشتباه بوت سیستم به وجود آید. برای حل این مشکل به طریق زیر عمل کنید:

    روش اول: اجرای chkdsk روی بوت

    خط فرمان chkdsk برای بررسی و گاهی برای تعمیر خطاها و آسیب  های احتمالی فایل  های سیستم استفاده می شود. برای اجرای این فرمان محیط Command prompt را از System Recovery Options باز کنید و دستور زیر را در آن وارد کنید.Chkdsk C: /fبه این روش مشکل نصب اشتباه درایوها و یا نامعتبر بودن آنها و همچنین پاک شدن برخی از فایل  های سیستم را نمایش دهد.

    روش دوم: غیر فعال بودن ری استارت خودکار

    کامپیوتر خود را ری استارت کنید و منتظر باشید تا کار بایوس با نمایش دادن لوگو شرکت سازنده و اطلاعات سیستم کامل شود، سپس کلید F8 را فشار دهید تا سیستم وارد محیط boot options شود. بعد از وارد شدن به این محیط گزینه Disable automatic restart on system failure را انتخاب کنید و کلید Enter را فشار دهید و منتظر باشید که سیستم بوت شود. نکته قابل توجه این است که این روش مشکلی که برایStartup Repair  به وجود آمده است را تعمیر نمی کند، ولی در صورت غیر فعال بودن، آن را فعال می  کند.

    2- رفع مشکل عدم توانایی Startup repair برای رفع مشکل تعمیر خودکار کامپیوتر

    گاهی اوقات، ویندوز سیستم در یک وضعیت بد قرار می  گیرد که قابلیت Startup repair نمی  تواند مشکل آن را برطرف کند. یا برخی از فایل  ها به دلیل اشتباهات جزئی که در هنگام نصب ویندوز رخ می  دهد، از بین رفته باشد. برای رفع این مشکل شما نیاز دارید که سیستم را قدم به قدم عیب یابی کرده و مشکل را برطرف کنید.

    روش اول: اجرای SFC/ فرمان اسکن برای چک کردن سیستم و تعمیر آن

    برای اجرای این روش، ابتدا سیستم خود را ری استارت کنید، در زمانی که سیستم مجدد در حال بالا آمدن است، کلید F8 را به صورت متوالی فشار دهید تا زمانی که وارد صفحه نمایش Startup options شود. سپس گزینه Safe Mode  را با Command Prompt انتخاب کنید. وقتی که محیط Command Prompt ظاهر شد، فرمان زیر را در آن تایپ کنید:SFC /scannow /offbootdir=d: \ /offwindir=d: \windowsبعد از وارد کردن این فرمان، کلید Enter را فشار دهید، و صبر کنید که کامپیوتر بعد از اتمام روند کار خود، ری استارت شود.

    روش دوم: تلاش دستی برای بازسازی BCD

    برای رفع مشکل گفته شده، علاوه بر این که می  توانید از روش بالا استفاده کنید، می  توانید از روش دستی بازسازی BCD هم استفاده کنید. برای استفاده از این روش محیط Command prompt را از گزینه System Recovery Options باز کنید و دستور زیر را در آن تایپ کنید.Bootrec /fixmbrBootrec /fixbootBootrec /rebuildbcd

    روش سوم: تعمیر دستی فایل  های ویندوز

    روش دیگر برای رفع مشکل Startup repair کامپیوتر این است که به صورت دستی فایل  های ویندوز را تعمیر کنیم. برای انجام این روش محیط CMD را از گزینهSystem Recovery Options  باز کنید و داخل آن فرمان  های زیر را به ترتیب تایپ کنید.فرمان اول: – C: (change the CMD path)فرمان دوم: – dirفرمان سوم: – cd\windows\system32\configفرمان چهارم: – dirفرمان پنجم: – MD mybackupفرمان ششم: – copy *.* mybackupفرمان هفتم: – CD RegBackفرمان هشتم: – DIRفرمان نهم: – copy *.* ..فرمان دهم:  – exit

    استفاده از جایگزین  هایی برای Startup Repair

    اگر با انجام دستورها و روش  های گفته شده مشکل Startup Repair کامپیوتر بر طرف نشد، در آن صورت می  توانید از جایگزین  های Startup repair استفاده کنید. یکی از مهم  ترین جایگزین  هایی که می  تواند به جای مشکل Startup repair کامپیوتر از آن استفاده کرد، system restore است. استفاده از قابلیت system restore همیشه می  تواند یک راه آسان برای برطرف کردن مشکل باشد. برای استفاده از این قابلیت می  توانید گزینه system restore را از بخش System Recovery Option پیدا کنید و دستورالعمل را دنبال کرده و یک نقطه تاریخی مشخص را برای اجرای system restore انتخاب کنید.پیش شرط استفاده از این قابلیت این است که از قبل یک نقطه بازگردانی در کامپیوتر خود ایجاد کرده باشید و یا از سیستم خود بک آپ (backup) گرفته باشید. تنها محدودیت استفاده از قابلیت بازگردانی سیستم این است که فقط به مقطعی که در گذشته تعیین کرده  اید، سیستم را باز گردانی می  کند.برای استفاده از این قابلیت می توانید به روش زیر عمل کنید.1- سیستم خود را ریبوت کنید و وارد Advanced Startup شوید و روی Troubleshoot کلیک کنید.2- از Advanced options گزینه System Restore را انتخاب کنید.3- روی Administrator Account کنید و رمز خود را وارد کنید و روی Continue کلیک کنید.4– نقطه بازیابی سیستم را انتخاب کنید و روند کار خود را تکمیل نماید.

    استفاده از برخی نرم افزارها

    برای رفع مشکل Startup repair کامپیوتر می  توانید از برخی نرم افزارها هم استفاده کنید. استفاده از نرم افزارهای مانند AOMEI Backupper به شما این امکان را می  دهد که بتوانید سیستم خود را به تاریخی بازگردانی کنید که حتی نمی  توانید آن را بوت کنید. البته باید سی دی بوت یا یو اس بی (bootable CD or USB) را به وسیله برنامه AOMEI تهیه کرده باشید.با استفاده از نرم افزار بک آپ گیری AOMEI شما دیگر نیازی به استفاده از قابلیت Startup Repair در ویندوز 7 در زمانی که با مشکل مواجه می  شوید، نخواهید داشت. این نرم افزار را هم چنین می  توان در ویندوزهای 8، 8.1، 10، ویستا، و XP استفاده کرد.برای رفع مشکل Startup repair کامپیوتر علاوه بر راه  های گفته شده در بالا می  توانید از روش  های بازگردانی سیستم بدون بوت کردن آن و از نصب خارج کردن و نصب مجدد ویندوز OS استفاده کنید. با استفاده از این روش ها به احتمال زیاد می  توانید مشکل را برطرف کنید.منبع:easeus.combackup-utility.com
    نظر شما با موفقیت ثبت شد