سبک زندگی

دوخت کاور مبل به ساده ترین روش | آموزش دوخت روکش مبل ساده | آموزش خیاطی 

در این بخش آموزش دوخت مرحله به مرحله کاور موبایل را آموزش می دهیم. روش های کاربردی و ساده ای برای دوخت کاور مبل راحتی و سلطنتی وجود دارد و با استفاده از این آموزش می توانید کاورهایی زیبا و شیک از جنس پارچه یا ژلاتین برای مبلمان منزل خودتان بدوزید.
دوخت کاور مبل برای انواع مبلمان یکی از آموزش های بسیار جالب و پرکاربرد است که با یاد گرفتن آن می توانید خیلی راحت و با صرف هزینه ای کم اقدام به دوخت کاور مبل کنید. در این بخش قصد داریم که آموزش مرحله به مرحله دوخت انواع کاور مبل را ارائه کنیم و امیدواریم که بتوانید از این آموزش استفاده ببرید.

دوخت کاور مبل استیل و راحتی مرحله به مرحله

کاور مبل با توجه به تنوع بالایی که انواع مبلمان دارند، نمی توان الگوی خاصی برای دوخت آن ارائه داد. ولی آنچه که می تواند در این مورد مفید باشد، کشیدن طرح و الگوی کاور پس از اندازه گیری دقیق برای هر نوع مبل است. برای دوخت کاور مبل همچون دوخت روتختی و روبالشی، در ابتدا باید پارچه با جنس مناسب را تهیه کنید و در صورت نیاز آن را اتو بکشید و بشویید.
برای دوخت کاور مبل می توانید طرح را بکشید و الگوی کاور را پس از اندازه گیری دقیق برای هر نوع مبلی بدوزید.

 

نخستین کار برای دوخت انواع کاور مبل برای انواع مدل مبل راحتی یا سلطنتی اندازه گیری دقیق مبلمان می باشد. بدین منظور باید تمامی بخش های مبل از جمله نشیمنگاه، پشت و جلوی مبل، تکیه گاه، پایین مبل، دسته های مبل و … را به صورت دقیق و از زوایای مختلف اندازه گیری کنید. باید توجه داشته باشید که باید در اندازه گیری بخش های مختلف مبل به عرض، طول و ارتفاع هم توجه داشته باشید.

پس از به دست آوردن اندازه های دقیق، شروع به کشیدن الگو با توجه به مدل مبل و مدل کاور کنید. برای قسمت ایی که قرار است دوخته شود و درزهای کاور حدود دو سانتی متر بیشتر از اندازه اصلی فاصله بگذارید. بهتر است که در ابتدا الگوی را روی روزنامه و یا کاغذ بکشید و سپس روی پارچه منتقل کنید.پارچه را برش بزنید و تکه های الگو را با کوک های درشت به هم متصل کنید. دلیل کوک زدن این است که می توان کاور را در همین مرحله اولیه تست کرد و پس از اطمینان از دقیق بودن اندازه ها، اقدام به دوخت کاور مبل با چرخ خیاطی کرد.

برای بهتر نتیجه گرفتن، می توانید از دکمه یا زیپ برای کاورهای مبل استفاده کنید. با این روش هر موقع که نیاز به شستشو داشتید می توانید براحتی کاور را خارج کنید و باز هم آن را روی مبل ها قرار دهید.

اتو کشیدن کاور قبل از نصب کردن روی مبل ها، نقش مثبتی در زیبایی کاورهای شما دارد.

دیگر روش دوخت کاور مبل که بسیار راحت تر است، دوخت کاور سراسری است که می تواند مبل شما را زیباتر نشان دهد. در این روش اندازه ها به صورت کلی گرفته می شود و اجزای کاور کاملا متصل به هم می باشد. عکس های زیر مرحله دوخت این مدل کاور را نشان می دهد.

در آخر این نکته را باید گفت که کشیدن الگوی کاور و دوخت آن با توجه به مدل مبلمان کاملا متفاوت است و شما می توانید از انواع کاور ژلاتینی یا پارچه ای و در مدل های پیراهنی و ساده استفاده کنید.
کاور پارچه ای کش دوزی شده برای مبل راحتی
مدل کاور ژلاتینی برای مبل سلطنتی
مدل پیراهن مبل جدید و شیک

امیدواریم این مدل های کاور مبل مورد پسند شما قرار گرفته باشند.

دوخت کاور مبل برای مبلمان منزل در بین بانوان بسیار رواج دارد. بعضی ترجیح می دهند که دوخت کاور مبل را خیاط بسپارند، اما بسیاری نیز تمایل دارند در خانه، با دانش خیاطی خود و هزینه کمتر یک کاور مبل ارزان را بدوزند.

یادگیری دوختن کاور مبل کار دشواری نیست و مهارت زیادی لازم ندارد. دوخت کاور مبل یک روش مناسب برای حفاظت از مبلمان منزل است. در این مطلب آموزش گام به گام دوخت کاور مبل را توضیح می دهیم، و در زمانی کوتاه کاور مبل راحتی یا سلطنتی مان را می دوزیم. 

 

موارد بسیاری مثل مدل، الگو، جنس پارچه و همینطور رنگ روکش مبل در تهیه و دوخت کاور مبل تاثیر داشته و باید به آن توجه ویژه داشت. برخی تمایل به ست کاور با مبلمان دارند اما برخی دیگر به دنبال تنوع و به کارگیری ایده های خاص برای بهتر شدن دکوراسیون داخلی برای طرح و مدل کاور مبلمان هستند. بنابراین نقش سلیقه افراد را نمی توان در این امر نادیده گرفت. 

 

 

پیش از مطالعه مراحل آموزش دوخت کاور مبل سلطنتی و راحتی، جالب است بدانید اخیرا موارد زیر بیشترین سهم جستجو با موضوع «دوخت کاور مبل» را به خود اختصاص داده اند:

  • آموزش دوخت کاور مبل سلطنتی ژله ای
  • آموزش دوخت کاور پلاستیکی مبل راحتی
  • دوخت کاور مبل ژلاتینی
  • آشنایی با پارچه های مخصوص کاور مبل
  • دانلود رایگان کتاب آموزش دوخت کاور مبل
  • آموزش دوخت کاور مبل سلطنتی
  • آموزش دوخت کاور مبل دسته چوبی
  • درامد دوخت کاور مبل
  • آموزش دوخت کاور مبل دسته دار
  • همان طور که می بینید، ساده بودن این چالش باعث علاقه افراد بسیاری مانند خود شما به آموزش دوخت کاور مبل سلطنتی و راحتی شده است. حتی بسیاری به فکر کسب درآمد از دوخت کاور مبل ژلاتینی و پارچه ای نیز در کنار دیگر تزئینات مبل مثل دوخت کوسن مبل افتاده اند.

     

    حدود قیمت نصب کاشی و قیمت نصب سرامیک را مشاهده کنید.

     

    آموزش گام به گام دوخت کاور مبل راحتی

    بدون هرگونه مقدمه چینی، سراغ آموزش دوخت کاور مبل راحتی می رویم:

     

    مرحله اول: تهیه پارچه برای کاور و اندازه گیری

    در ابتدا باید پارچه مناسب برای کاور مبل راحتی را تهیه کنید. سپس، به صورت خیلی دقیق تمام قسمت های مبل های خود را اندازه گیری کنید؛ طول، عرض، ارتفاع، پشتی مبل، نشیمن گاه، دسته مبل، قسمت پایینی و … .

    پیشنهاد: اگر قصد تهیه و دوخت کاور مبل ارزان را دارید، بهتر است سراغ پارچه های بروید که مقرون به صرفه تر هستند.

     

    آموزش دوخت کاور پلاستیکی مبل

     

    مرحله دوم: تبدیل اندازه ها به الگوی دوخت کاور مبل

    در این مرحله اندازه های گرفته شده را تبدیل به الگو کنید. برای اینکار، بهتر است ابتدا الگو را روی کاغذ بکشید، و بعد آن را روی پارچه بیاورید. همچنین، در رسم الگو بهتر است ابتدا قسمت های بزرگ را اندازه بزنیم و بعد قسمت های کوچک را. نکته مهم در آموزش دوخت کاور مبل سلطنتی و یا راحتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اندازه ای که روی پارچه می زنید، چند سانتی متر از اندازه واقعی بزرگ تر باشد (برای درز).

     

    دانلود رایگان کتاب اموزش دوخت کاور مبل ارزان

     

    مرحله سوم: برش الگو و کوک زدن

    آموزش گام به گام دوخت کاور مبل از این مرحله به بعد عملی تر می شود. اکنون باید پارچه را با یک قیچی مناسب ببرید. بعد از اتمام برش های کاور مبل راحتی، قسمت های برش خورده را روی هم بگذارید و با دقت آن ها را با نخ کوک، کوک بزنید. پس از اتمام کوک آن را روی مبل قرار دهید، اندازه های کاور را چک کنید، و جاهایی را که ایراد دارد را با سنجاق مشخص کنید.

     

    آموزش گام به گام دوخت کاور مبل 

     

    مرحله آخر: دوخت کاور مبل

    اگر کاوری که کوک زده اید اندازه بود، با چرخ خیاطی محل کوک ها را بدوزید. اگر دوست داشته باشید می توانید برای قسمت های پایین کاور مبل راحتی تان حاشیه بدوزید، یا به سلیقه خودتان آن را تزیین کنید. همچنین، می توانید برای راحتی برای آن زیپ یا دکمه بگذارید. تبریک می گوییم! شما با موفقیت یک کاور مبل ارزان و زیبا را در چند مرحله ساده در خانه دوختید!

     

    آموزش دوخت کاور پلاستیکی مبل

     

    بهترین متخصصین نقاشی ساختمان و نقاشی ساختمان تهران را در “خدمت از ما” پیدا کنید.

     

    آموزش دوخت کاور مبل سلطنتی ژلاتینی

    برای دوخت کاور مبل ژلاتینی که اصطلاحا به

    کاور مبل ژله ای نیز معروف است، جهت پوشاندن مبلمان سلطنتی، آموزش جامع و کاملی در دسترس نیست، به این خاطر که تنوع آنها بالاست، و مدل هایی مختلفی از این مبل وجود دارد.

    در نتیجه، آماده سازی یک مطلب برای آموزش دوخت کاور مبل سلطنتی ژلاتینی که بتواند همه مدل ها را پوش دهد، تقریبا امکان پذیر نیست. امااز طریق ویدیو های آموزشی می توان روش دوخت کاور مبل ژلاتینی را فهمید. در این آموزش ها معمولا از زیپ یا نوار برای دور آن استفاده می شود.

    اگر یک خیاط آماتور نیستید، احتمالا به آموزش دوخت کاور پلاستیکی مبل چندان نیاز ندارید و با آموزش قبلی هم می توانید دوخت کاور مبل ژلاتینی را انجام دهید. اما اگر تجربه بالایی ندارید، حتما پیش از دسن به کار شدن، ویدئوهای آموزش دوخت کاور مبل سلطنتی و آموزش دوخت کاور پلاستیکی مبل را ببینید.

     

     

    آموزش دوخت کاور پلاستیکی مبل

    به کاور ژلاتینی کاور ژله ای یا کاور پلاستیکی نیز گفته می شود. آموزش دوخت آن ها نیز مثل کاور ژله ای است. بهتر است برای تهیه این نوع کاورها از نمونه های آماده بازار استفاده کنید، زیرا دوختن آن دشوار است و ظرافت آن مثل کاور آماده نمی شود.

    با این حال، اگر دستی بر خیاطی دارید و برای یک چالش آماده هستید، باید بگوییم که مراحل آموزش دوخت کاور پلاستیکی مبل و دوخت کاور مبل ژلاتینی (مخصوصا برای کاور مبل راحتی) تفاوت چندانی با  آموزش گام به گام دوخت کاور مبل با پارچه که آن را مطالعه کردید، تفاوت زیادی ندارد.

     

    سفارش دوخت کاور مبل ژلاتینی و پارچه ای

    در این مطلب آموزش گام به گام دوخت کاور مبل را با یکدیگر مرور کردیم و نکاتی راجع به دوخت کاور مبل در منزل را آموزش دادیم. دوخت کاور مبل ژلاتینی، کاور مبل راحتی و استیل، مبل های دسته دار چوبی و … ضمن داشتن لذت های خود، چالش هایی هم دارد. انابراین، اگر به هر دلیلی نتوانستید در منزل خودتان دوخت کاور پلاستیکی مبل و یا کاور مبل ارزان پارچه ای را انجام دهید، جای نگرانی نیست. با ارسال سفارش در اپلیکیشن «خدمت از ما» خیاطان حرفه ای این کار را با بالاترین کیفیت و رقابتی ترین قیمت برای شما انجام می دهند.

    برای دوخت کاور مبل لازم نیست خیلی هزینه کنید. می تونید در منزل با پارچه ای ساده برای مبل هاتون کاور بدوزید. در این بخش از آموزش خیاطی مجله تصویر زندگی ما به شما روشی آسان برای دوخت روکش مبل آموزش میدیم. با ما همراه باشید.آموزش دوخت کاور مبل, روکش مبلآموزش دوخت کاور مبل, روکش مبل

    آموزش تصویری دوخت کاور مبل در منزل 

    یکی از روش هایی که برای حفاظت از مبلمان منزل استفاده می شود دوخت روکش مبل است. این کاور که روی مبلمان کشیده می شود، وظیفه محافظت از پارچه و چرم روی مبلمان را دارد. 

    آموزش دوخت روکش مبل ساده در منزل

    پارچه را روی مبل کشیده و قسمتهای اضافه را سنجاق کنید.آموزش دوخت کاور مبل, روکش مبلآموزش دوخت کاور مبل, روکش مبلباید پارچه کاملا روی سطح مبل بخوابد و بعد سنجاق شود.در شکل زیر دقت کنید.آموزش دوخت کاور مبل قسمتی از پارچه محل اتصال تکیه گاه و سطح نشستن بریده شده تا پارچه بهتر بخوابد.دو قسمتی که با خطوط قرمز نشان داده شده به هم وصل بوده و چیده ایم.قسمتهای سنجاق شده را می دوزیم.اضافه های پارچه را می چینیم.کاور دوخته شده را به رو برمی گردانیم.لبه پایین را با دو برابر پارچه چین می دهیم و به کاور می دوزیم.به همین راحتی.می تونید محل اتصال چین به کاور را با نوار یا روبان تزیین کنید.  

    دوخت کاور مبل به ساده ترین روش | آموزش دوخت روکش مبل ساده | آموزش خیاطی 

      منابع: best-hand-made/کانال چهل تکه دوزی