تکنولوژی

چگونه نویز میکروفون را بگیریم؟ نکاتی برای حذف نویز میکروفون در ویندوز و اندروید

آموزش استفاده و نحوه اتصال میکروفون بویا (BOYA)

از بین میکروفون های بویا، مدل BY-M1 یکی از میکروفون های مقرون  به صرفه و در دسترس بازار است که برای استفاده با انواع دوربین ها، گوشی های هوشمند و دیگر دستگاه های ضبط صدا طراحی شده است. این میکروفون یکی از انواع میکروفون های باسیم شرکت بویا است که از یک سیم 6 متری در ساخت آن استفاده شده است.طول بلند سیم این میکروفون به استفاده از آن در فواصل دور هم کمک می کند و تا حدود زیادی جوابگوی نیاز شما برای ضبط صدا خواهد بود.در ادامه نحوه اتصال و استفاده از این میکروفون و مدل های دیگر از برند بویا را توضیح خواهیم داد.
تاریخ انتشار : 4 اسفند 1400
مجموع بازدید : 18026
زمان مطالعه : 4
آموزش استفاده و نحوه اتصال میکروفون بویا (BOYA)فهرست مقاله [نمایش]برای خرید میکروفن BOYA BY-M1 از فروشگاه اینترنتی نورنگار، کلیک کنید.

نحوه اتصال و استفاده از میکروفون بویا مدل BY-M1

برای شروع کار و اتصال میکروفون بویا by-m1، آن را با گیره به لباس خود وصل کنید. سپس آن را در حلقه پلاستیکی روی گیره لباس قرار دهید. میکروفون را با گیره لباس به قسمت جلوی لباس خود در فاصله 20-25 سانتی متری (8-10 اینچ) از صورت خود متصل کنید.نحوه اتصال و استفاده از میکروفون بویا مدل BY-M1هنگام شروع استفاده از این میکروفون لازم است چند نکته را رعایت کنید تا نتیجه بهتری در ضبط صدا کسب کنید:

  • میکروفون را وارونه وصل کنید تا صداهای بیش از حد تنفس و ناهماهنگی در صدا ناشی از حرکات سر شما کاهش یابد.
  • توصیه می شود همیشه از بادگیر فوم برای جلوگیری از صدای باد حتی هنگام ضبط در محیط بسته و داخل اتاق استفاده کنید.
  • اتصال این میکروفون در دستگاه های مختلف، روش های مختلفی دارد که در زیر هر کدام را بررسی کرده ایم.

    نحوه اتصال میکروفون بویا مدل BY-M1 به گوشی هوشمند

    برای اتصال میکروفون به گوشی هوشمند خود مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. نکته قابل ذکر در هنگام استفاده از این میکروفون با گوشی هوشمند، عدم نیاز به جاگذاری باتری در میکروفون است.میکروفون را طبق آموزشی که در بالا ذکر کردیم به لباس خود وصل کنید.بر روی میکروفون بویا BY-M1 یک دکمه با دو انتخاب camera و off/smartphone وجود دارد. در هنگام اتصال به گوشی هوشمند این دکمه را بر روی حالت آف/ اسمارت فون قرار دهید تا شارژ باتری میکروفون مصرف نشود.نحوه اتصال میکروفون بویا مدل BY-M1 به گوشی هوشمنددر مرحله بعدی باید جک 3.5 میلی متری را به جک صوتی گوشی هوشمند خود وصل کنید. گوشی های هوشمند مختلف ورودی های صدای متفاوتی دارند.در گوشی هایی با ورودی صدای لایتنینگ، مانند گوشی های اپل، به یک مبدل جک 3.5 میلی متری به ورودی لایتنینگ نیاز خواهید داشت. بهتر است هنگام خرید کابل تبدیل 3.5 میلی متری به لایتنینگ از کابل های برند بویا استفاده کنید تا سازگاری بهتری با میکروفون شما داشته باشد.همچنین میکروفون BY-M2 بویا به صورت اختصاصی برای استفاده در گوشی های اپل طراحی شده است. کابل ورودی صدای آن از نوع لایتنینگ است و به راحتی و بدون نیاز به کابل تبدیل به گوشی اپل شما وصل می شود.در گوشی های اندرویدی مثل سامسونگ و هوآوی که با ورودی صدای تایپ سی مواجهیم، نیاز دارید تا از یک کابل تبدیل 3.5 میلی متری به تایپ سی استفاده کنید.در صورتی که نمی خواهید از مبدل استفاده کنید، خرید میکروفون بویا BY-M3 انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. ورودی صدای این مدل بویا از نوع تایپ سی بوده و می توانید از آن به طور مستقیم در گوشی های هوشمندی که ورودی صدای آنها تایپ سی است استفاده کنید.

    نحوه اتصال میکروفون بویا مدل BY-M1 به دوربین

    برای شروع استفاده از میکروفون در دوربین خود ابتدا باتری میکروفون را در جای درست قرار دهید. میکروفون را به لباس خود وصل کرده و این بار دکمه camera را انتخاب کنید.جک 3.5 میلی متری میکروفون را به ورودی صدای دوربین DSLR، دوربین کامپکت و یا دوربین فیلمبرداری خود وصل کنید. میکروفون شما آماده است و می توانید فیلمبرداری خود را با ضبط صدایی مناسب آغاز کنید.

    نحوه اتصال میکروفون بویا مدل BY-M1 به لپ تاپ

    توجه داشته باشید که میکروفون بویا BY-M1 تنها بر روی لپ تاپ هایی که ورودی هدفون و میکروفونشان یکی باشد قابل استفاده خواهند بود. در حالت اتصال به لپ تاپ نیز مانند اتصال به موبایل نیازی به استفاده از باتری نخواهید داشت.مانند نحوه اتصال به موبایل، دکمه روی میکروفون را در حالت off/smartphone قرار دهید. پس از اتصال جک 3.5 میلی متری به ورودی صدای لپ تاپ خود، می توانید کار ضبط صدا را با برنامه مورد نظر خود شروع کنید.همچنین میکروفون مدل BY-ML40 شرکت بویا نیز تنها دارای پورت USB بوده و می تواند به راحتی در لپ تاپ  یا دستگاه هایی که دارای پورت USB هستند استفاده شود.در داخل جعبه این میکروفون یک مبدل صدای 6.5 میلی متری نیز وجود دارد که اگر دوربین یا دستگاه شما دارای این پورت ورودی باشد،  می توانید آن را به انتهای جک 3.5 میلی متری وصل کنید و کار ضبط خود را آغاز کنید.

    نحوه اتصال میکروفون های بی سیم بویا

    اگر بودجه بیشتری دارید و می خواهید به صورت حرفه ای تر به ضبط صدا بپردازید، احتمالا میکروفون های بی سیم بویا انتخاب خوبی برای شما خواهند بود. تمامی این میکروفون ها را می توانید با خیال راحت از سلامت و اصالت کالا از فروشگاه آنلاین نورنگار که نمایندگی بویا است تهیه کنید.میکروفون های بی سیم بویا دارای چند مدل هستند که هر کدام نحوه اتصال متفاوتی به دستگاه  ضبط صدا دارند. به طور کلی نحوه اتصال این میکروفون ها به سه نوع بی سیم رادیویی، بی سیم بدون آنتن خارجی و بی سیم برای دستگاه های با ورودی USB تایپ سی تقسیم می شوند.به طور کلی این میکروفون ها به وسیله یک گیرنده خارج از دستگاه اصلی میکروفون، کار اتصال به دستگاه شما را انجام می دهند. بر اساس نیاز خود می توانید میکروفون یقه ای بی سیم یا میکروفون وایرلس مناسب گوشی  هوشمند که به طور مستقیم به موبایل شما وصل می شود را انتخاب کنید. برای خرید میکروفون های بی سیم بویا می توانید به فروشگاه نورنگاه مراجعه کنید.برای آشنایی بیشتر با روش های اتصال و استفاده از میکروفون های بی سیم شرکت بویا به مقاله ای که قبلا در این باره در نورنگار منتشر شده است مراجعه کنید. اگر هم سوالی درمورد نحوه استفاده از میکروفون های بویا دارید در بخش نظرات برای ما بنویسید.دسته بندی ها
    آکادمی / آموزشبرچسب هااشتراک گذاری

    اشتراک در فیسبوک

    دیدگاه ها

    مقالات مرتبط

    بررسی دقیق دوربین G9X Mark II کانن

    دوربین بدون آینه یا DSLR؟ – قسمت دوم

    تکنیک های مهم عکاسی از ماه؛ از روش ها تا تجهیزات