پزشکی و سلامت

قویترین قرص خواب آور طبیعی

بی خوابی و اختلال در خواب شبانه مشکلی بسیار آزار دهنده است که موجب می شود تا صبح فردا با کرختی و بی حوصلگی از خواب بیدار شوید و تمام طول روز را با خواب آلودگی طی نمایید. برای رفع این مشکل چه باید کرد؟ یکی از ساده ترین راهکارها مراجعه به پزشک و مصرف دارو است اما اگر ترجیح می دهید تا از راهکارها و درمان های خانگی برای بهبود مشکل خواب استفاده کنید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله از مجله آنلاین مثبت سبز قویترین داروی گیاهی خواب آور را به شما همراهان همیشگی معرفی خواهیم کرد.

بی خوابی چه دلایلی دارد ؟

پیش از بررسی و معرفی قویترین داروی گیاهی خواب آور بهتر است ابتدا با عمده ترین دلایل بی خوابی آشنا شوید:

  • میان وعده های آخر شب: اگر نزدیک به زمان خواب خود از تنقلات استفاده کنید و یا ساعت شام خوردن شما خیلی دیر باشد، ممکن است دچار مشکلات معده شده و در طی شب چندین بار نیاز به دستشویی رفتن داشته باشید و در نتیجه نتوانید خوب بخوابید.
  • استرس و اضطراب: نگرانی بابت مسئله ای که برایتان اتفاق افتاده یا قرار است اتفاق بیفتد ممکن است موجب شود نتوانید خوب بخوابید یا در طول شب بارها از خواب برخیزید.
  • دمای هوا: اگر هوا خیلی گرم یا سرد باشد، لذت خواب آرام شبانه را از شما سلب خواهد کرد.
  • وجود نورهای مصنوعی: خوابیدن در معرض نورهای مصنوعی در خواب اختلال ایجاد می کند.
  • کافئین: نوشیدن قهوه، چای و نوشیدنی های انرژی زا قبل از خواب ممکن است باعث شود تا دیروقت بیدار بمانید.
  • به هم خوردن برنامه خواب: اگر تنظیم خواب شما به هم بخورد، ممکن است پس از آن نتوانید خوب بخوابید. بهتر است همیشه نسبت به برنامه خواب خود پایبند بوده و در زمان مشخصی به رختخواب بروید.
  • ورزش قبل از خواب: انجام تمرینات ورزشی پیش از خواب ضربان قلب را افزایش داده و به خواب رفتن را مشکل می کند. برای داشتن یک سبک زندگی سالم، ورزش را جزء برنامه صبحگاهی خود قرار دهید.
  • آپنه خواب: این مشکل یکی از اختلالات خواب بوده که با علائم تنفسی همراه است و با تنگی نفس به هنگام خواب موجب بیدار شدن فرد در طول شب می شود.
  •  

    قویترین داروی گیاهی خواب آور

    طب سنتی در ایران ریشه ای هزاران ساله دارد. از دیدگاه طب سنتی دلیل بی خوابی به خشکی مغز مرتبط است. هنگامی که مغز به مقدار کافی رطوبت نداشته باشد، بی خوابی حاصل می شود. در این حالت فرد به هنگام شب نمی تواند بخوابد و تازه نزدیک به صبح احساس خواب برای وی ایجاد می شود و یا اینکه شب هنگام چند ساعت کوتاه به خواب رفته و سپس بیدار شده و دیگر به خواب نمی رود. به منظور بهبود این مشکل می توان از داروهای گیاهی کمک گرفت. در اینجا فهرستی از قویترین داروی گیاهی خواب آور را به شما معرفی می کنیم:

    سنبل الطیب

    از سنبل الطیب می توان به عنوان قویترین داروی گیاهی خواب آور نام برد. این گیاه در صورتی که از نوع تازه آن استفاده شود، تاثیر بسیار خوبی در کیفیت خواب خواهد داشت. به منظور تهیه دمنوش سنبل الطیب، تکه های ریشه سنبل الطیب را در 2 لیوان آب جوش ریخته و چند دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و بعد مورد مصرف قرار دهید. بهتر است هر شب 2 ساعت قبل از خواب این دمنوش را بنوشید.

    گل گاو زبان

    گل گاوزبان خاصیت آرامبخشی فوق العاده ای داشته و اگر دلیل بی خوابی به اضطراب و نگرانی مرتبط باشد به خوبی می توان با این گیاه مشکل را بهبود بخشید. جهت تهیه گل گاو زبان 15 گرم از این گیاه را در یک قوری آب جوش ریخته و 20 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سعی کنید یک عدد لیمو عمانی سوراخ شده را نیز درون قوری بیندازید زیرا گل گاو زبان گرم است و اگر در کنار آن از لیمو استفاده شود، متعادل خواهد شد.

    بابونه

    قویترین داروی گیاهی خواب آور بابونه نیز می تواند باشد. بابونه نیز به آرام کردن اعصاب کمک کرده و کیفیت خواب را بهبود می بخشد. 5 گرم بابونه را در یک لیوان آب جوش ریخته و 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. می توانید مقداری عسل نیز به دمنوش خود استفاده کنید تا طعم دلچسب تری پیدا کند. این دمنوش و به طور کلی همه دمنوش هایی را که به قصد بهبود خواب مصرف می کنید، بهتر است 2 ساعت پیش از خواب میل شوند.
     

    عناب

    عناب خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و با تقویت سیستم ایمنی در پیشگیری از بیماری هایی همچون سرماخوردگی موثر است اما بهبود خواب نیز یکی از مزایای استفاده از عناب است. به منظور تهیه دمنوش عناب یک مشت عناب را در 2 یا 3 لیوان آب جوش ریخته چند دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس میل نمایید.

    بادرنجبویه

    دمنوش بادرنجبویه خواص درمانی بسیاری دارد و با بهبود سلامت قلب و مغز تاثیر چشمگیری در مداوای بی خوابی می گذارد. یک قاشق غذاخوری برگ بادرنجبویه را در یک قوری آب جوش ریخته و 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. بادرنجبویه برطرف کننده تنگی نفس نیز بوده و ممکن است به بهبود آپنه خواب نیز کمک کند.

    گل بنفشه

    برای درمان کم خوابی از گل بنفشه نیز می توان استفاده کرد. 2 قاشق غذاخوری گل خشک بنفشه را در یک قوری آب جوش ریخته و پس از دم کشیدن آن را بنوشید. همچنین می توانید جوشانده این گل را به صورت و شقیقه های خود بمالید. به خصوص افراد صفراوی مزاج می توانند برای بهبود خواب خود از این روش استفاده کنند.

    بهار نارنج

    خاصیت آرامش بخشی و خواب آور بودن بهار نارنج آنقدر مشهور است که احتمالا تاکنون زیاد شنیده اید. بهار نارنج بهترین و قویترین داروی گیاهی خواب آور می تواند باشد که به راحتی در دسترس بوده و می توان از آن بهره گرفت. بهار نارنج به مداوای افسردگی نیز کمک می کند. 15 گرم بهار نارنج را در یک قوری آب جوش ریخته 10 تا 20 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس نوش جان کنید.
     

    گل ساعتی

    برای درمان بی خوابی و آرامش بخشیدن به خواب می توان از گیاه گل ساعتی استفاده کرد. این گیاه می تواند در بی خوابی هایی که ریشه عصبی دارند، بسیار موثر واقع شود. کافی است تا 1 قاشق مرباخوری گل ساعتی را با 2 فنجان آب جوش دم کرده و ساعتی پیش از خواب مصرف کنید تا نتایج بی نظیر آن را از نزدیک مشاهده نمایید.

    زعفران

    مصرف چای زعفرانی در درمان بی خوابی بسیار موثر است و اختلالات خواب را برطرف می کند. از زعفران هم به صورت دمنوش می توانید استفاده کنید و هم می توانید مقداری از آن را در شیر جوشانده و همراه با مقداری عسل میل بنوشید.

    رازک

    رازک برای مبارزه با اضطراب و بی قراری مفید بوده و به داشتن خوابی آرامبخش کمک می کند. یک قاشق چای خوری گیاه رازک را در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه دم بکشد و سپس مصرف نمایید. رازک تقویت کننده معده است و مسکن اعصاب به شمار می آید.

    اسطوخودوس

    دمنوش اسطوخودوس یک تا دو ساعت قبل از خواب قویترین داروی گیاهی خواب آور می تواند باشد. یک قاشق چای خوری برگ خشک شده اسطوخودوس را درون یک فنجان آب جوش ریخته و پس از 10 دقیقه که دم کشید آن را میل فرمایید. اسطوخودوس به کاهش استرس کمک کرده و در درمان مشکلات گوارشی از قبیل سوء هاضمه موثر است.

    قویترین داروی گیاهی خواب آور موجود در داروخانه

    یک راه سریع تر و ساده تر برای استفاده از گیاهان جهت بهبود خواب، استفاده از محصولات گیاهی موجود در داروخانه است که چند مورد از آنها را به شما معرفی می کنیم:

    قرص ترانکی وال دینه

    این محصول سرشار از عصاره های گیاهی بوده و با کاهش اضطراب و بی قراری و تاثیر آرامش بخش در سیستم عصبی انسان، کیفیت خواب را بالا می برد. سنبل الطیب، گل ساعتی، رازک و بابونه از گیاهان به کار رفته در این قرص هستند. این قرص از بیدار شدن های مکرر در طول شب جلوگیری کرده و با مصرف آن صبح روز بعد را با شادابی بیشتری آغاز خواهید کرد و می توان آن را قویترین داروی گیاهی خواب آور به شمار آورد.
    خرید قرص ترانکی وال دینه
     

    قرص اسلیپ کر گلدن لایف

    این فرآورده نیز گیاهی بوده و در آن از سنبل الطیب و گل ساعتی استفاده شده است. این قرص تنش های عصبی را از شما دور کرده و با کاهش اضطراب خوابی آرام را برایتان به ارمغان می آورد. 1 تا 2 ساعت قبل از خواب از این محصول استفاده کرده و خوابی دلپذیر را تجربه کنید.
    خرید قرص اسلیپ کر گلدن لایف
     

    قرص روکش‎دار نوراگل گل دارو

    سنبل الطیب و بادرنجبویه از موثرترین ترکیبات موجود در این قرص گیاهی هستند. این قرص اضطراب را از شما دور کرده و با تسکین اعصاب کیفیت خواب را بهبود می بخشد. روزانه 2 بار و هر بار 1 تا 2 قرص می توانید مصرف کنید تا به نتیجه مطلوب خود برسید.
    خرید قرص نوراگل
     

    قرص گل اسلیپ گل دارو

    ترکیبی از موثرترین داروهای گیاهی خواب آور در این محصول موجود است که از جمله آنها می توان به سنبل الطیب، رازک، گل ساعتی، گل بابونه و ریشه ختمی اشاره کرد. این فرآورده نیز با دور کردن استرس خوابی آرام را به شما هدیه خواهد داد. مصرف یک عدد از این قرص ساعاتی قبل از خواب، به خواب رفتن را برای شما لذت بخش خواهد کرد.
     

    قرص والی فلورنیاک

    عصاره سنبل الطیب و گل ساعتی از ترکیبات موثر موجود در این قرص است که اثر آرامبخش و خواب آور دارند. 1 یا 2 قرص از این محصول را نیم ساعت قبل از خواب میل کنید تا نتایج شگفت آور آن را مشاهده نمایید.
    خرید قرص والی فلور نیاک
     

    قرص ایپیون ایران داروک

    اختلالات خواب اگر منشا عصبی داشته باشد، این داروی گیاهی یکی از بهترین گزینه ها برای درمان آن است. گل راعی، گل ساعتی و سنبل الطیب از ترکیبات موجود در این فرآورده به شمار می آیند که در تنظیم خواب و بهبود آن نقش موثری دارند.
     

    گفتار پایانی

    در طب سنتی، گیاهان متعددی به عنوان قویترین داروی گیاهی خواب آور معرفی می شوند که از هر یک از آنها می توانید استفاده کرده و ببینید که کدامیک برای شما موثرتر از بقیه است. بسیاری از گیاهان و محصولاتی که در این مقاله معرفی شدند، خاصیت آرامش بخشی داشته و با آرام کردن اعصاب شما کیفیت خواب را بهبود می بخشند. داروها و قرص های خواب شیمیایی معمولا وابستگی ایجاد می کنند و پس از مدتی باید دوز مصرفی آنها را افزایش داد و جایگزین کردن آنها با داروهای گیاهی بسیار عاقلانه است.
    خواب مانند تنفس و خوردن در زندگی انسان ضروری است. بدون خواب مناسب، بدن به درستی عمل نمی کند. در هنگام خواب، بدن بی حرکت است و خاطرات را تثبیت می کند. در خواب اطلاعاتی که در طول روز جمع آوری شده است به حافظه بلند مدت منتقل می شود. همچنین، در طول خواب بدن ما رشد عضلانی، تولید هورمون ها، تعمیر بافت ، بازسازی و جوان شدن را انجام می دهد.گاهی اوقات، خواب از ما فرار می کند و کل شب تا طلوع خورشید بیدار هستیم. کلینیک مایو بی خوابی را به این شکل تعریف می کند

    “اختلال مداوم که می تواند خوابیدن، خواب ماندن، یا هر دو حالت را سخت کند.”

    بسیاری از ما گاه و بی گاه در زندگی از نوعی از بی خوابی رنج برده ایم، برای میلیون ها آمریکایی، این کابوس چند شب پشت سر هم تکرار می شود. برآوردها نشان می دهد که بیش از 70 میلیون آمریکایی از بی خوابی مزمن که شامل 90 اختلالات مختلف خواب است، رنج می برند.بی خوابی مزمن منجر به بیماری های مختلفی از جمله چاقی، اضطراب، افسردگی، فشار خون بالا، دیابت، بیماری قلبی و … می شود. اگرچه بسیاری از مردم از قرص های مختلف برای خوابیدن استفاده می کنند، آنها فقط علت بی خوابی را می پوشانند و مشکلات بیشتری برای آن ها به وجود می آید.خبر خوب این است که برخی از داروهای گیاهی بسیار موثر هستند و این درمان ها به تعادل بدن و آرامش کمک کرده و بدن اجازه می دهد بهبود یابد.اگر به خاطر مشکلات مختلف و مشغول بودن ذهن و نگرانی و اضطراب نمی توانید بخوابید مصرف داروهای گیاهی زیر می تواند به آرامش کمک کرده و باعث استراحت راحت شود.

    درمان گیاهی برای بی خوابی و راحت تر خوابیدن

    والرین (Valeriana officinalis)

    ریشه این گیاه گلدار چند ساله قد بلند خشک می شود و به عنوان آرام بخش استفاده می شود. با توجه به مطالعات متعدد، والرین، بومی اروپا و آسیا است و به کاهش زمان مورد نیاز برای به خواب رفتن کمک می کند. همچنین طول مدت و کیفیت خواب را افزایش می دهد.در صورت خرید این گیاه به شکل کپسول، توصیه می شود هر چهار یک بار یا قبل از خواب مصرف شود. تاثیر این قرص حدود چهار ساعت می باشد. اگر در طول شب بیدار شوید باید قرص دیگری بخورید.بیشتر افراد این مقدار دوز را موثر می دانند. سعی کنید این قرص را سه هفته مصرف کنید سپس آن را به داروی گیاهی دیگری تغییر دهید زیرا بدن شما به این قرص عادت می کند. پس از تغییر قرص، پس از دو هفته می توانید به قرص واریان برگردید و این قرص تاثیر قبلی خود را دارد.

    گل ساعت (Passiflora incarnata)

    قرص خواب آور گیاهیعلاوه بر این که این گل فوق العاده زیبا است به عنوان ابزاری مناسب برای آرام کردن ذهن و آرامش استفاده می شود. این گل نام خود را از پاپ V در 1605 گرفته است که گل را به عنوان نمادی از “مصائب مسیح” در نظر گرفته است.این داروی گیاهی برای مدت زمان بسیار طولانی برای کاهش استرس های روانی استفاده می شده است. از لحاظ تاریخی این دارو برای خوابیدن و برطرف کننده استرس استفاده می شود.ترکیب شیمیایی این گیاه چیزی کمتر از ماده ای شگفت انگیز نیست. مطالعات علمی نشان می دهد این گیاه خواص آرام بخشی دارد به خصوص زمانی که با سایر گیاهان ترکیب می شود.این گیاه غنی از فلاون، آلکالوئیدها و coumarins می باشد. که خواص بازدارنده انتقال دهنده عصبی دارد و نقش مهمی در تنظیم تحریک پذیری و حجم عضلانی ایفا می کند.این گیاه برای کودکان و افراد سالم خطری ندارد و میتوان آن را به شکل شربت مصرف نمود. بین 30 و 60 قطره قبل از خواب و یا هر زمان دیگری که نیاز به استراحت دارید، مناسب است.

    شقایق کالیفرنیا (Eschscholzia californica)

    شقایق کالیفرنیا گیاهی شادآور با شاخ و برگ-سرخس مانند و گل های درخشان زرد، نارنجی و قرمز است که در شرایط خشک رشد می کند. کاشفان اولیه اسپانیایی گیاه “کوپا دل اورا” را به خاطر “فنجان طلا” نامیدند. (به دلیل افسانه ای که در خصوص طلای موجود در گلبرگ نارنجی آن بود)اگر چه گیاه با طلا پر نشده است، اما خشخاش کالیفرنیا منبع غذایی خوبی است که دارای خواص دارویی قوی می باشد. این گیاه از زمان های قدیم برای بیماریهایی مانند دندان درد، سردرد و زخم استفاده می شده است.این گیاه برای خواص آرام بخشی اش استفاده می شود. این گیاه برای درمان بی خوابی ناشی از بی قراری و اضطراب (حتی برای کودکان) استفاده می شود.30 تا 40 قطره از این گیاه در روز می تواند به آرامش و خواب راحت کمک کند.

    داروهای گیاهی برای سحرخیزی

    اگر شب به راحتی میخوابید اما صبح زود بیدار می شوید به بی خوابی صبحگاهی دچار شده اید. دلیل بی خوابی صبحگاهی افزایش هورمون کورتیزول (هورمون استرس) می باشد.علاوه بر رژیم غذایی سالم و ورزش، داروهای گیاهی زیادی برای برطرف کردن بی خوابی وجود دارد.

    Ashwagandha (Withania somnifera)

    این گیاه یکی از قدرتمند ترین گیاهان در عمل آیورودا است که بومی هند می باشد و از زمان های قدیم برای بیماری های مختلف استفاده می شده است. این گیاه در خانواده گوجه فرنگی است و میوه ای کوچک، قرمز و کشمش مانند دارد. اگر چه برگ و میوه این گیاه دارای ارزش درمانی است، اما ریشه آن قوی ترین است.این گیاه معمولا برای تقویت سیستم ایمنی بدن پس از بیماری استفاده می ش. تحقیقی در مجله پزشکی روانشناسی هند نشان می دهد این گیاه باعث کاهش استرس مزمن می شود که با کاهش سطح کورتیزول، بدون کاهش انرژی همراه است.افرادی که از شاخ و برگ این گیاه مصرف می کنند احساس آرامش بیشتر و ذهنی آرام و با کاهش اضطراب و افسردگی ، و بی خوابی مواجه می شوند.اکثر مردم 300mg از این ماده را دو بار در روز به مدت زیاد مصرف می کنند.

    پوست ماگنولیا (Magnolia officinalis)

    پوست درخت ماگنولیا، در طب چینی استفاده می شود و به منظور کاهش سطح کورتیزول و افزایش آرامش بدن و ذهن مصرف می شود. نه تنها این ماده تاثیر مثبت در بهبود مدت و کیفیت خواب دارد بلکه به کاهش خطر ابتلا به چاقی و دیابت نوع دو نیز کمک می کند.مطالعات ایتالیایی نشان میدهد پوست ماگنولیا باعث کاهش اضطراب می شود و هنگامی که عصاره پوست درخت با منیزیم ترکیب شد باعث بهبود خواب، خلق و خوی، کاهش اضطراب و افسردگی در زنان یائسه می شود.بهتر است این گیاه را پیش از خواب بخورید. تنها با یک کپسول 200 میلی گرم در هنگام نیاز شروع کنید.

    گیاهان دارویی برای بی خوابی

    اگر از بی خوابی رنج می برید و به سختی خوابتان می برد یا از خواب می پرید بهتر است چای های گیاهی زیر را مصرف کنید:

    اسطوخودوس (Lavandula angustifolia, Lavandula officinalis)

    lavender-essential-oil اسطوخودوساسطوخودوس درختچه های چوبی با عطر بسیار دلپذیر و گل های بنفش دوست داشتنی است. اگر چه این گیاه بومی مناطق کوهستانی دریای مدیترانه است، در حال حاضر در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، استرالیا و جنوب اروپا نیز رشد کرده است.یک فنجان چای اسطوخودوس گرم قبل از خواب راه بسیار خوبی برای افزایش آرامش و کاهش اضطراب، افسردگی، استرس و بی خوابی می باشد.علاوه بر نوشیدن چای، سعی کنید بالش خود را به غبار اسطوخودوس آغشته کنید یا بالش خود را در حمام گرم با چند قطره از اسانس اسطوخودوس و نمک سولفات منیزیم فرو کنید.

    بابونه آلمانی ( Matricaria recutita L )

    بابونه آلمانیچای این گل مانند گل افتاب گردان برای آرامش و تسکین استفاده می شود. این گل به صورت عصاره، کپسول و قرص استفاده می شود. بابونه به عنوان یک کرم موضعی نیز در کاهش التهاب، قرمزی و خارش پوست بدن و سر بسیار موثر است.

    دیگر نکات طبیعی برای خواب راحت

    علاوه بر این گیاهان آرامش دهنده، کارهایی می توانید انجام دهید تا شب ها راحت تر بخوابید:

  • هر شب در زمانی ثابت بخوابید و بیدار شوید
  • گیاهان آرامش بخش را در اتاق خواب رشد بدهید
  • در تاریکی کامل بخوابید
  • یک پنجره را برای هوای تازه باز نگه دارید
  • از یک لامپ نمک استفاده کنید – اطلاعات بیشتر در مورد لامپ در اینجا ذکر شده است.
  • استفاده از تختخواب ارگانیک
  • قبل از خواب حمام آب گرم بگیرید
  • مدیتیشن کنید
  • ورزش کنید (سعی کنید صبح زودتر ورزش کنید)
  • یک مجله از چیزهایی که دوست دارید نگه دارید
  • کاهش مصرف کافئین
  • رژیم غذایی کامل
  • کاهش مصرف قند
  • می توانید از گیاه شناس یا پزشک متخصص برای مصرف گیاهان دارویی مشاوره بگیرید. به خاطر داشته باشید که گیاهان فوق العاده قوی هستند و گیاهان دارویی به مقدار مناسب ضروری هستند.خوابیدن یک نیاز ضروری برای بدن است اما گاهی اوقات بدن با اختلال خوابیدن یا در خواب ماندن
    مواجه می شود.این اختلال می تواند زندگی شخصی و اجتماعی فرد را برهم زند و موجب بیماری های روحی
    و گاهی افسردگی شود.ممکن است شما نیز به بی خوابی دچار شده باشید و یا به هنگام خواب دائما بیدار شده و
    در نتیجه کیفیت خواب خوبی ندارید بهتر است قبل از رفتن به سراغ داروهای شیمیایی از مواد طبیعی برای بهبود
    کیفیت خواب خود کمک بگیرید.با ما همراه باشید تا در Niksalehi قوی ترین قرص خواب آور طبیعی را بشناسید.

    قوی ترین قرص خواب آور طبیعی

    اگراز آن دسته از افراد هستید که از بی خوابی رنج می برید، ما به
    شما قوی ترین قرص خواب آور طبیعی را توصیه می کنیم که با مصرف فقط یک فنجان از آن قبل از رفتن به رختخواب مثل
    یک کودک خواب شیرینی تجربه می کنید.این نوشیدنی از ترکیب شیر و عسل بدست می آید این 2 ماده غذایی به طور مجزا در درمان بی
    خوابی و بدخوابی موثر بوده اما زمانی که با هم استفاده شوند با نوشیدن آن به سرعت شما را در
    یک خواب شیرین فرو می برد.عسل یک غذای بسیارخاص بوده و با وجود اینکه حاوی مواد قندی است می تواند درکنترل و افزایش سطح ترشح
    انسولین کمک کند،همچنین این ماده غذایی در آزاد کردن تریپتوفان درمغز شما نیز نقش به سزایی دارد.تریپتوفان معمولا به سروتونین که عامل تحریک و ایجاد احساس آرامش است و سپس سروتونین به ملاتونین که به فرآیند
    خواب و راحت خوابیدن کمک کرده تبدیل می شود.قوی ترین قرص خواب آور طبیعیخواب راحتاین نوشیدنی به طرز شگفت آوری با تاثیر بر آرامش
    بدن بی خوابی و بدخوابی را دور کرده و خواب شیرین و عمیق را به شما هدیه می دهد و قوی ترین قرص خواب آور طبیعی است.طرز تهیه این معجون جادویی:شیر یک فنجان سر خالی(180 گرم)عسل 1 قاشق چای خوریعصاره وانیل 1 قطره

    دستور العمل قوی ترین قرص خواب آور طبیعی

    شیر را در یک ظرف ریخته و
    بر روی حرارت قراد دهید تا کمی گرم نشود مراقب باشید که شیر نباید جوشانده شود.ظرف را از روی حرارت برداشته و شیر رادر یک لیوان ریخته و عسل و وانیل را به آن اضافه
    کرده و خوب هم بزنید.کافی است برای رسیدن به خاصیت این معجون جادویی قبل از به رختخواب رفتن به آرامی و کم کم آن
    را بنوشید.اگر شما از افرادی هستید که از مشکل عدم تحمل لاکتوز رنج می برید، می توانید شیر را با نوع
    بدون لاکتوز آن یا شیر بادام، برنج یا سویا جایگزین کنید.

    بد نیست بدانید داروهای خواب آور طبیعی کدامند

    بی خوابی و بدخوابی شبانه می تواند دلایل متعددی داشته باشد. استرس، فشارهای کاری،
    بد غذا خوردن و غیره. مغز ما در ساعات مختلف شبانه روز ترکیبات شیمیایی مختلفی آزاد
    می کند مانند سروتونین، ملاتونین، دوپامین، آندورفین و غیره.نقش این ناقل های عصبی این است که روی ارگان ها و کلاً زندگی فیزیولوژی و روحی ما تأثیر می گذارند. گاهی این ناقل ها ضربان قلب را بالا می برند و تمرکز و هشیاری ما را افزایش می دهند. بر عکس گاهی هم سوخت و ساز بدن را پایین می آورند و احساس آرامش یا خواب آلودگی را افزایش می دهند.واقعیت این است که ترکیبات موجود در مواد غذایی مصرفی روی ترشح یا عدم ترشح این ناقل های عصبی تأثیر می گذارند. محققان تایوانی به این نتیجه رسیده اند که مصرف کیوی می تواند باعث بهبود کیفیت خواب شود. اگر می خواهید با چند و چون این مسئله بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.بی خوابی دارید؟
    اگر شب ها در رختخوابتان غلت می زنید و به سختی به خواب می روید یک ساعت قبل از خواب دو عدد کیوی میل کنید. محققان معتقدند افرادی که به مدت 4 هفته حدود یک ساعت قبل از خواب دو عدد کیوی خورده اند گام بزرگی در جهت بهبود کیفیت خواب خود برداشته اند. شما هم می توانید امتحان کنید. چون امکان دارد با همین تکنیک ساده خواب با کیفیتی برای خود فراهم کنید و نصف شب مدام از خواب بیدار نشوید.

    تاثیر مصرف کیوی در کیفیت خواب

    باید بدانید که نتیجه ی بررسی های محققان تایوانی نشان می دهد که خوردن کیوی آن هم شب ها چند تأثیر خوب روی خوابتان می گذارد:* بیداری های نابهنگام در طول خواب را کاهش می دهد.* کیفیت خواب را بالا می برد به طوری که صبح قبراق و سرحال از خواب بیدار می شوید.* مدت خواب را افزایش می دهد.* و شب ها احساس خواب آلودگی ایجاد می کند.قوی ترین قرص خواب آور طبیعیکیویالبته محققان همچنان در حال تکمیل بررسی های خود هستند؛ اما با این حال شما اگر از مشکل بی خوابی و بدخوابی رنج می برید می توانید از این تکنیک ساده استفاده کنید. به خاطر اینکه این میوه خوشمزه روی سلامت عمومی بدن نیز تأثیر خوبی دارد. کیوی منبع خوب ویتامین C، فیبرها و پتاسیم می باشد که همگی برای سلامتی بدن مفیدند. به عنوان مثال مصرف روزانه دو عدد کیوی برای رفع یبوست نیز مفید است.مواد غذایی دیگر برای بهبود کیفیت خواب
    توصیه می کنیم حتماً سبزیجات سرشار از تریپتوفان را دریابید. فرقی نمی کند رژیم غذایی معمولی داشته باشید یا گیاه خوار یا خام خوار باشید. در هر حال تریپتوفان یک اسیدآمینه ی ضروری برای خواب خوب است. برای همین لازم است که با مصرف مواد غذایی حاوی این ترکیبات بدنتان را یاری کنید. تریپتوفان پیش ساز دو ماده ی مهم به نام های سروتونین و ملاتونین می باشد. این ترکیبات در تنظیم و کنترل ریتم خواب و بیداری و بهبود کیفیت خواب تأثیر مهمی دارند.

    تاثیر مصرف پاستا و برنج در کیفیت خواب

    مواد غذایی سرشار از تریپتوفان غلاتی مانند جو، ارزن، آرد تهیه شده از گندم یا آرد جو دوسر می باشند. همچنین باید بدانید مصرف برنج و پاستاها نیز به داشتن خواب خوب و با کیفیت کمک می کند البته به شرطی که چند ساعت قبل از رفتن به رختخواب مصرف شوند. توجه داشته باشید که مصرف کربوهیدرات هایی با شاخص گلیسمی بالا آن هم 4 تا 5 ساعت قبل از خواب باعث بهبود کیفیت خواب و افزایش خواب آلودگی پیش از خواب می شود.دانه ی کنجد، تخمه ی کدو، تخمه ی آفتابگردان و همچنین شنبلیله نیز برای خواب خوب فوق العاده است. توجه داشته باشید که با مصرف میوه های خشک مانند بادام، بادام هندی، فندق و کلاً آجیل ها نیز می توانید خواب خوبی تجربه کنید. توصیه می کنیم از مصرف حبوبات نیز غافل نشوید. برای اینکه جذب تریپتوفان موجود در مواد غذایی را بالا ببرید مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین C و ویتامین B6 مانند اسفناج را در الویت قرار دهید. توجه داشته باشید که اسفناج همچنین حاوی میزان قابل توجهی تریپتوفان و ویتامین C و B نیز می باشد.در نهایت اینکه مواد غذایی دیگری مانند پنیرها، تخم مرغ، شیر و گوشت قرمز نیز حاوی تریپتوفان می باشند.باشگاه خبرنگاران جوان – پایگاه تحلیلی خبری نامه