تکنولوژی

چگونه از صفحه ی سایت ها در گوگل کروم فیلم برداری کنیم؟

لوگوی دیجیاتو
لوگوی دیجیاتو

دیجیاتو

آخرین کلمات کلیدی جستجو شده

  • Chatgpt
  • chat gpt
  • Msi
  • ام اس آی
  • توشیبا
  • بازار خودرو
  • بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده

  • apple8
  • بلومبرگ
  • اپل
  • مین
  • اینستاگرام
  • آیفون
  • ویندوز
  • موبایل
  • گوگل
  • متاورس
  • s
  • هوآوی
  • oneplus
  • تست
  • ترسناک
  • فولد
  • OpenAI
  • تیم کوک
  • اکثر کاربران سوال می کنند که برای عکس گرفتن از دسکتاپ یا فیلمبرداری از صفحه چه مراحلی را طی کنیم؟ تصویر برداری از صفحه نمایش در کامپیوتر چگونه است؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید از صفحه نمایش خودتان عکس بگیرید و ندانید که برای تصویر برداری از صفحه نمایش باید چه کنید؟یا بخواهید آموزشی را به صورت ویدیو از صفحه نمایشتان تهیه کنید. در این مقاله از میزبان فا مگ قصد داریم به شما بگوییم که چگونه تصویربرداری از صفحه نمایش کامپیوتر را انجام دهید.

    روش های تصویر برداری از صفحه نمایش

    برای گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر راه های زیادی به صورت پیشفرض در ویندوز موجود است که می توانید از آن ها استفاده کنید ما برای شما در پایین سه روش را شرح داده ایم که در نهایت با برنامه های پیش فرض ویندوز یا نرم افزارهای مربوطه قادر به تهیه عکس و فیلم از صفحه نمایش کامپیوتر خود باشید.

    1- دکمه اسکرین شات در ویندوز

    راحت ترین راه برای عکس برداری از صفحه نمایش استفاده از دکمه Print Screen یا PrtSc موجود روی صفحه کلید است. برای انجام دادن این کار کافیست دکمه PrtSc را بزنید و سپس به برنامه ای مثل Paint یا همان نقاشی که به صورت پیشفرض در ویندوز موجود است یا هر برنامه ویرایش تصویر مثل فتوشاپ مراجعه نموده و سپس با فشردن دکمه های Ctrl + v کیبورد عکسی که با دکمه PrtSc گرفته اید را در آن مکان قرار دهید. حتما می پرسید دکمه PrtSc کجاست؟

    2- نرم افزار عکس برداری از صفحه کامپیوتر

    روش دیگری که برای گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر وجود دارد استفاده از میانبر windows + Shift + S می باشد که در تصویر زیر با آیکن دست قرمز رنگ مشخص شده. تکنیک مذکور یکی از آسانترین روش ها برای گرفتن اسکرین شات ویندوز است و کار کردن با آن بسیار آسان و جزء میانبرهای اصلی ویندوز محسوب می شود.
    اسکرین شات از ویندوز
    در این روش می توانید به 4 حالت از صفحه نمایش کامپیوتر خود عکس بگیرید:

    1. Full Screen Snip: از کادر کامل صفحه یا برنامه ای که در آن قرار دارید، اسکرین شات تهیه می شود.
    2. Window snip: از کل صفحه و محتوایی که اکنون روی صفحه نمایش مشاهده می کنید، تصویر گرفته می شود.
    3. free from snip: گرفتن عکس از قسمتی خاص.
    4. Rectangular snip: گرفتن عکس از قسمت دلخواه (با درگ کردن ماوس)

    اسکرین شات از ویندوز
    ⚫🔴 نکته: پس از گرفتن عکس از قسمتی که مد نظرتان است کادری در گوشه سمت راست مانیتور نمایش داده می شود که با کلیک روی آن به ادیتور پیش فرض ویندوز هدایت خواهید شد و تصویر را مشاهده می کنید در صورتی که این کادر نمایش داده نشد می توانید به برنامه های ادیت عکس یا برنامه paint مراجعه نموده و با زدن کلیدهای Ctrl + V آن عکس را در برنامه جایگذاری کنید.

    3. نرم افزار عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر با کیفیت بالا

    برنامه Snipping Tool که به صورت پیش فرض روی سیستم عامل های ویندوزی موجود است روش دیگری برای گرفتن عکس از صفحه ویندوز می باشد که می توانید از آن استفاده کنید. برنامه Snipping Tool پس از گرفتن عکس از هر بخش های دلخواه، تصویر مربوطه را به شما نشان می دهد و می توانید آن عکس را هر کجا که تمایل دارید ذخیره کنید. برای استفاده از این برنامه باید مراحل زیر را دنبال کنید:

    1. استارت منو را با کنید و Snipping Tool را تایپ کنید.
      اسکرین شات از صفحه کامپیوتر
    2. برنامه را باز کنید و گزینه New را بزنید.
      اسکرین شات از صفحه کامپیوتر
    3. کلیک سمت چپ ماوس را زده و روی بخش دلخواه جت گرفتن تصویر از صفحه نمایش درگ کنید.

    حالا با مراجعه به منوی file  و کلیک روی گزینه Save as تصویر را در محل دلخواه ذخیره کنید. در تنظیمات برنامه Snipping Tool می توانید نقاط مورد نظر صفحه جهت گرفتن عکس را تعیین کنید. برای این منظور روی علامت فلش مشکی رنگ کنار Mode کلیک کنید. این گزینه ها به ترتیب عبارت اند از:

    1. تصویربرداری آزاد
    2. تصویربرداری مستطیلی
    3. تصویربرداری پنجره ای
    4. تصویر برداری تمام صفحه

    4- فیلم برداری از صفحه کامپیوتر

    برای تصویربرداری از صفحه کامپیوتر دو راه داریم یکی از آن ها استفاده از برنامه پیش فرض خود ویندوز و دیگری استفاده از نرم افزارهای کاربردی است که با هدف فیلم برداری ا صفحه نمایش کامپیوتر طراحی و توسعه داده شده اند. در ادامه به شرح مفصل این مورد خواهیم پرداخت.

    1- نرم افزار پیشفرض فیلمبرداری ویندوز

    فیلم برداری از صفحه نمایش در ویندوز یا استفاده از برنامه پیشفرض Game Bar ساده ترین روشی است که به واسطه آن قادر به تصویر برداری از دسکتاپ خواهید بود. برای فعال کردن برنامه کافیست دکمه windows + G کیبورد را بزنید.

    با زدن دکمه های مذکور، رکورد تصویربرداری از صفحه نمایش آغاز می شود. برنامه Game Bar به صورت پیشفرض روی سیستم عامل ویندوز موجود است و به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

    این برنامه دارای امکانات و قابلیت های بسیار ساده ای است در صورتی که به برنامه های حرفه ای تر با قابلیت های بیشتری نیاز دارید می توانید از نرم افزارهای مربوطه استفاده کنید. نرم افزارهای متعددی در این خصوص وجود دارد در ادامه به معرفی محبوب ترین نرم افزارهای فیلمبرداری از صفحه نمایش کامپیوتر می پردازیم.

    2- نرم افزارهای فیلمبرداری از صفحه دسکتاپ

    برنامه های دیگری وجود دارد که با آنها می توانید به فیلم برداری از صفحه کامپیوتر بپردازید که از معمول ترین آن ها می توان به برنامه های زیر اشاره نمود:

    1. ActivePresenter
    2. OBS Studio
    3. Flashback Express
    4. Camtasia
    5. Bandicam
    6. Screencast-O-Matic
    7. Icecream Screen Recorder

    این برنامه ها محیط کاربری بسیار آسانی دارند و کار کردن با آن ساده است.

    3- تصویر برداری از صفحه در مک Mac

    تصویربرداری در سیستم های مک هم ساده است. به منظور فیلمبرداری از دسکتاپ مک کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

    1. کلیدهای Command + Shift + 5 را با هم فشار دهید.
    2. برنامه پیش فرض سیستم عامل برای شما باز می شود.
    3. روی  گزینه Record کلیک و فیلم برداری از صفحه را شروع کنید.

    در این مقاله سعی کردیم به شما یاد بدهیم که چگونه تصویر برداری از دسکتاپ انجام می شود و چه نرم افزارهایی برای ضبط فیلم از صفحه نمایش کامپیوتر و همچنین گرفتن عکس از دسکتاپ وجود دارد. Camtasia از جمله نرم افزارهای فیلمبرداری از صفحه نمایش با کیفیت بالا محسوب می شود. همچنین علاوه بر فیلم، راه کارهایی جهت عکس گرفتن از نمایشگر کامپیوتر در سیستم عامل ویندوز و مک نیز وجود دارد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. تجربیات خود در خصوص تصویربرداری از دسکتاپ را با ما در میان بگذارید.

    اسکرین شات گرفتن از صفحه ی سایت ها، ساده ترین روش برای توضیح دادن تصویری روش انجام امور یا مشکلات طراحی سایت و غیره است. گاهی لازم است از نحوه ی استفاده از یک سایت یا اپلیکیشن تحت وب، فیلم تهیه شود. در این صورت می توان از نرم افزارهای فیلم برداری از صفحه نمایش استفاده کرد. برای این کار افزونه هایی نیز موجود است.
    در ادامه به روش های مختلف فیلم برداری از صفحه سایت ها در گوگل کروم و در سیستم عامل ویندوز، مک او اس و لینوکس می پردازیم.

    فیلم گرفتن از سایت ها با نرم افزارهای ویندوز و Game Bar ویندوز 10

    برای فیلم گرفتن از آنچه روی صفحه نمایش می بینیم، نرم افزارهای مختلفی موجود است. مایکروسافت در ویندوز 10 ابزاری به اسم Game Bar اضافه کرده که اغلب برای گیمرها مفید است چرا که به فیلم برداری از گیم پلی بازی یا اسکرین شات گرفتن از بازی ها و به اشتراک گذاری آن علاقه دارند اما برای تهیه کردن ویدیوهای آموزشی هم می توان از این ابزار مفید استفاده کرد.
    برای فعال کردن گیم بار در ویندوز 10، ابتدا با کلید میانبر Win + I اپلیکیشن Settings را اجرا کنید. در صفحه ی تنظیمات روی Gaming کلیک کنید و در صفحه ی بعدی روی Game Bar در ستون کناری کلیک کنید. اکنون در سمت راست سوییچ گزینه ی Record game clips, screenshots, and broadcast using Game bar را در وضعیت فعال قرار بدهید.
    چگونه از صفحه ی سایت ها در گوگل کروم فیلم برداری کنیم؟
    اکنون با فشار دادن کلید میانبر Win + G ، می توانید گیم بار را مشاهده کنید و روی دکمه ی قرمزرنگ شروع فیلم برداری کلیک کنید. ویدیو به صورت پیش فرض در فولدر Videos و Captures ذخیره می شود.

    آموزش استفاده از Game Bar ویندوز 10 برای فیلم گرفتن از نرم افزارها

    اگر از کارت گرافیک های انویدیا یا AMD استفاده می کنید و نرم افزار کمکی کارت گرافیک را علاوه بر درایور، نصب کرده اید، می توانید به کمک کارت گرافیک نیز فیلم برداری کنید. در این صورت میزان استفاده از CPU یا پردازنده ی اصلی کمتر می شود و ویدیو با فشرده سازی نسبتاً خوبی ذخیره می شود. در نتیجه حتی در سیستمی با پردازنده و هارددیسک معمولی یا ضعیف هم می توانید بدون کند شدن سیستم، فیلم برداری از سایت ها در گوگل کروم را انجام بدهید.

    آموزش عکس گرفتن از بازی ها با Game Bar  ویندوز، Ansel انویدیا و ReLive ای ام دی

    نرم افزارهای جانبی دیگری مثل FRAPS و Bandicam نیز برای فیلم برداری از صفحه نمایش و در واقع نرم افزارهای ویندوز طراحی شده است که البته رایگان نیستند.

    فیلم برداری از سایت ها در مک او اس

    در مک های اپل هم فیلم گرفتن از صفحه ی سایت ها، مثل فیلم گرفتن از نرم افزارهای دیگر از طریق ابزار اسکرین شات گرفتن و فیلم برداری، امکان پذیر است. در واقع فرقی نمی کند که از Chrome گوگل استفاده می کنید یا Safari اپل و یا فایرفاکس.
    چگونه از صفحه ی سایت ها در گوگل کروم فیلم برداری کنیم؟
    برای اجرای ابزار اسکرین شات، کلید میانبر Command + Shift + 5 را فشار بدهید. برای تغییر دادن حالت عکاسی و فیلم برداری، روی Record Selected Portion کلیک کنید تا فیلم گرفتن از بخش خاصی از صفحه امکا ن پذیر شود. اکنون با کلیک روی دکمه ی ضبط کردن یا Record، فیلم برداری آغاز می شود. زمانی که فیلم برداری تکمیل شد، کلید میانبر Command + Shift + 5  را مجدداً فشار بدهید و روی Stop Recording کلیک کنید.
    ویدیوی فیلم برداری از نرم افزارها به صورت پیش فرض روی دستاپ مک او اس و در فولدر Movies ذخیره می شود. برای اطلاعات تکمیلی در مورد این ابزار مفید مک او اس به مقاله ی زیر رجوع کنید:

    آموزش کار با نوار ابزار عکس گرفتن و فیلم گرفتن از صفحه نمایش macOS Mojave

    فیلم گرفتن از سایت ها با افزونه ی Loom در گوگل کروم

    برای فیلم برداری از سایت ها در گوگل کروم، می توانید یکی از افزونه های جالب و کاربردی به اسم Loom را نصب کنید. آیکون این افزونه پس از نصب، مثل آیکون دیگر افزونه ها در کنار نوار آدرس گوگل کروم اضافه می شود. با کلیک روی آیکون افزونه، پنجره ی فیلم برداری نمایان می شود.
    چگونه از صفحه ی سایت ها در گوگل کروم فیلم برداری کنیم؟
    در پنجره ی فیلم برداری، تنظیمات مربوط به استفاده از وبکم و میکروفون نیز موجود است. علاوه بر این می توانید از تمام صفحه ی دستاپ نیز به همراه پنجره ی مرورگر کروم فیلم تهیه کنید. پس از بررسی تنظیمات، برای شروع فیلم برداری روی Start Recording کلیک کنید و در پایان نیز برای توقف کار، روی دکمه ی سبز پایین و سمت چپ، کلیک کنید.

    دانلود Loom از کروم استور

    افزونه ی Loom پس از تکمیل کار، ویدیو را روی سرویس هاستینگ Loom آپلود می کند و می توانید آن را مستقیماً با دیگران به اشتراک بگذارید.

    نرم افزار رایگان OBS برای فیلم برداری از صفحه نمایش

    نرم افزار رایگانی به اسم OBS که مخفف Open Broadcaster Software است، برای فیلم برداری و استریم ویدیو روی سرویس هایی مثل Twitch و YouTube طراحی شده است اما می توانید از آن برای فیلم گرفتن و ذخیره کردن ویدیو روی هارددیسک سیستم خویش نیز استفاده کنید. این نرم افزار نسخه ی مخصوص ویندوز، مک او اس و لینوکس دارد.

    دانلود Open Broadcaster Software برای فیلم برداری

    نرم افزار OBS کامل و کمی پیچیده است، به خصوص در اولین نگاه! می توانید چند Scenes با تنظیمات مختلف داشته باشید و بین این حالت ها سریعاً سوییچ کنید. البته این ویژگی برای استریم ویدیو به صورت آنلاین مناسب است. در هر صحنه یا Scene، چند منبع یا Sources موجود است که هر یک برای ضبط کردن ویدیو و صدا و میکس کردن این دو، کاربرد دارد.
    چگونه از صفحه ی سایت ها در گوگل کروم فیلم برداری کنیم؟
    به صورت پیش فرض OBS از میکروفون پیش فرض و صفحه نمایش اصلی سیستم شما ویدیو تهیه می کند اما می توانید منابع جدید را با راست کلیک کردن روی پنجره ی خالی، اضافه کنید.
    چگونه از صفحه ی سایت ها در گوگل کروم فیلم برداری کنیم؟
    پس از بررسی تنظیمات، روی Start Recording کلیک کنید. برای توقف فیلم برداری روی Stop Recording کلیک کنید. محل ذخیره کردن ویدیو در Settings و بخش Output قابل تنظیم است.

    تنظیماتی مثل رزولوشن فیلم برداری و فریم ریت، همگی به صورت دلخواه قابل تغییر است.
    howtogeekسیاره ی  آی تی