عمومی

طرز استفاده از شراب برای پوست صورت

قبل از بررسی و حکم نهایی خواص شراب ابتدا باید بدانیم این ماده نوشیدنی چه خواصی دارد. انگور قرمز سرشار از آنتی اکسیدان و دارای خاصیت تنظیم کننده چربی و ضد التهاب است. انگور قرمز منبع کاملی از رزوراترول است. شراب یک انتی اکسیدان واقعی است و رزوراترول یک انتی اکسیدان طبیعی به شمار می آید. رزوراترول در پوست انگور یافت می شود به همین دلیل در زمان تولید شراب انگور را به طور کامل در فرایند شراب سازی قرار می دهند.

آیا خواص شراب انگور به اندازه ای هست که افراد به دنبال آن هستند؟

خواص شراب انگور🤔 چیست؟ بهترین زمان مصرف شراب انگور چه موقع است؟ اینها سوالاتی است که کاربران در رابطه با شراب میپرسند؟ اما قبل از آن بهتر است شراب را از نگاه خواص و مضرات بررسی کنیم. در این مقاله قصد داریم 24 خاصیت شراب قرمز برای پوست، مو و لاغری را مورد بررسی قراردهیم.

شراب چیست و از چه چیزی درست می شود؟

شراب یک نوشیدنی الکی است که از تخمیر انواع میوه ها به وجود می آید. بسیاری از میوه ها ویژگی های خاصی دارند که بدون نیاز به انواع افزودنی مثل انواع شکر یا انواع اسید به راحتی تخمیر می شوند. شراب در اصل از تخمیر میوه له شده به وجود می آید. بسیاری افراد بر این باور هستند که شراب فقط از انگور گرفته می شود در صورتی که از بسیاری میوه ها می توان شراب تولید کرد.

افزودنی های شراب

 شراب قرمز 86 درصد آب و 12 درصد اتانول دارد. گلیسیرین (همچنین به عنوان گلیسرول شناخته می شود) حدود 1٪ را با انواع اسیدهای غذایی تشکیل می دهد. علاوه بر برخی مواد شیمیایی، افزودنی های دیگری نیز می توانند در یک بطری شراب مورد استفاده قرار گیرند. رنگ های خوراکی (رنگ کارموزین)، مخمرهای تجاری، شکر و اسیدی کننده ها برخی از آن مواد اضافی هستند که به مصرف کنندگان کمک می کنند دقیقاً همان چیزی را که از یک برند خاص انتظار دارند، ارائه دهند. مانند صمغ عربی، کربن فعال، مونو آمونیوم فسفات، آلومینیوم سیلیکات، اسید اسکوربیک، اسید سیتریک، سولفات مس، پلی اکسی اتیلن 40، دی متیل دی کربنات، اسید تارتاریک، کربنات کلسیم، کربوهیدرات، تانن.

خواص شراب انگور چیست؟

پیشگامان شیمی این محتوا را صرفا جهت اطلاعات عمومی منتشر کرده و هیچگونه مسئولیتی در قبال استفاده از این ماده را ندارد. آیا می دانید شراب قرمز دارای خواص سلامتی بسیاری می باشد؟ شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد مصرف متوسط شراب قرمز اثرات مفیدی دارد.

شراب قرمز چیست؟

این نوع شراب از انواع انگور سیاه تهیه می شود. اما رنگ شراب امکان دارد متفاوت باشد. از بنفش تند( شراب جوان ) تا قرمز آجری ( شراب بالغ ) و قهوه ای ( شراب قدیمی ). نحوه تهیه شراب داستان جالبی است. به عبارت ساده، شراب قرمز با خرد کردن و تخمیر انگور رنگ تیره ( میوه کامل ) تهیه می شود.

انواع شراب قرمز کدامند؟

شراب قرمز انواع مختلفی دارد که هر کدام عنصر خاص خود را دارد. برخی از محبوب ترین ها عبارتند از:

  • سیرا که شیراز نیز نامیده می شود. این گونه شراب قرمز تند و دلچسب تولید می نماید. از این تنوع معمولاً برای تولید شراب های متوسط ​​استفاده می شود. اما برخی از شراب های حاصل از این تنوع دارای طعم های شدید و ماندگاری بالایی هستند.
  • Merlot، که لطافت آن سبب شده است در نوشیدنی های جدید استفاده شود.
  • Cabernet، که یکی از بهترین انواع شراب جهان است. 
  • مالبک که از منطقه بوردو در فرانسه سرچشمه می گیرد، این گونه اغلب با کابارنت و مرلو مخلوط می شود.
  • Pinot noir 
  • Zinfandel، متنوع ترین رقم انگور شراب در جهان.
  • Sangiovese که می تواند انتخاب خوبی برای غذاهای سبک ایتالیایی باشد.
  • باربرا که دارای ویژگی های مشابه Merlot است، گرچه به همان محبوبیت نیست.
  • تاریخچه شراب قرمز چیست؟

    شراب قرمز اولین بار (با استفاده از فرآیند تخمیر) در گرجستان و ایران حدود 6000 سال قبل از میلاد تولید شد. شراب برای اولین بار در حدود 2200 سال قبل از میلاد، در قرص های پاپیرای مصر باستان و سومری، به عنوان داروی ساخته شده بوسیله بشر ذکر شد. بقراط که به عنوان پدر پزشکی غربی شناخته می شود، شراب را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم تبلیغ می کرد. به گفته وی، شراب همچنین برای ضد عفونی زخم ها، تسکین درد هنگام زایمان و معالجه علائم اسهال و بی حالی نیز مفید بود.
    حتی در دوران قرون وسطی، راهبان کاتولیک اغلب برای انواع درمان های پزشکی از شراب استفاده می کردند. مطالعات نشان داده است که مصرف متوسط ​​شراب اثرات مفیدی بر سلامت قلب و مدیریت دیابت دارد. همچنین امکان دارد به مقابله با چاقی و بیماری های سیستم عصبی کمک کند. مشاهده شده است که فرانسوی ها علی رغم مصرف مقادیر زیادی کلسترول و چربی اشباع، میزان بیماری قلبی بسیار کمی دارند. برخی از متخصصان معتقدند که مصرف منظم شراب قرمز بوسیله فرانسوی ها می تواند یک دلیل باشد.

    مزایای شراب قرمز چیست؟

    شراب قرمز از انگور درست می شود و انگور سرشار از چندین آنتی اکسیدان است. برخی از این موارد شامل کاتچین، رسوراترول، اپی کاتچین و پروآنتوسیانیدین است. رسوراترول، آنتی اکسیدان حاصل از پوست انگور، فواید ضد پیری و سلامت قلب دارد. فلاونوئیدها، به ویژه آنتوسیانین ها، سبب می شود شراب رنگ قرمز غنی داشته باشد و می تواند اثرات مفیدی برای سلامت کلی داشته باشد. پروانتوسیانیدین ها می توانند خطر بیماری قلبی را کاهش دهند. این آنتی اکسیدان ها همچنین به مقابله با آسیب رادیکال های آزاد کمک می کنند. شراب ها نیز حاوی شکر هستند.

  • شراب خشک – 4 گرم شکر در هر لیتر
  • شراب خشک متوسط ​​- 4 تا 12 گرم قند در لیتر (0.5 تا 2 گرم در هر لیوان)
  • شراب شیرین – 45 گرم شکر در هر لیتر (6 گرم در هر لیوان)
  • شراب قرمز می تواند در همه این انواع موجود باشد. در صورت امکان سعی کنید انواع خشک آن را انتخاب کنید.

     

    میزان الکل شراب قرمز معمولاً 12 تا 15 درصد است.

    شراب ارگانیک نوع دیگری از شراب است و از انگورهایی تولید می شود که طبق اصول کشاورزی ارگانیک کاشته می شوند. این نوع کشت استفاده از مواد شیمیایی و سایر کودهای مصنوعی را ممنوع می نماید. یک لیوان شراب قرمز حدود 125 کالری دارد. حاوی حدود 3.8 گرم کربوهیدرات و فاقد کلسترول است. اما، آیا می دانید شراب قرمز انواع مختلفی دارد؟

    فواید شراب انگور

     

    1. سلامت قلب را تقویت می نماید.

    آنتی اکسیدان های غذایی موجود در شراب قرمز می توانند سطح کلسترول خوب (لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL) را افزایش دهند. این از تجمع کلسترول جلوگیری می نماید و از بیماری های قلبی جلوگیری می نماید. پلی فنول های موجود در شراب قرمز، به ویژه رسوراترول، می توانند از لایه های رگ های خونی قلب شما محافظت کنند.
    مشخص شده است که رسوراترول سبب کاهش لخته های خون می شود. رسوراترول موجود در شراب قرمز همچنین می تواند از بلوغ سلول های چربی نابالغ جلوگیری کند. همچنین می تواند پروتئینی به نام sirtuin 1 را فعال کند که از قلب در برابر التهاب محافظت می نماید. طبق مطالعه دیگری بوسیله بنیاد فناوری انگلیس، شراب قرمز می تواند سلامت سلول های رگ های خونی را بالا ببرد. طبق مطالعه، مصرف منظم شراب قرمز (و متوسط) به مدت 21 روز می تواند عملکرد اندوتلیال عروقی را به میزان قابل توجهی تقویت کند.
    ما به هیچ وجه نمی خواهیم الکل را تبلیغ کنیم. یک لیوان شراب اینجا و آنجا اشکالی ندارد. یا اگر آخر هفته بیرون می روید و همراه با شام چند نوشیدنی می نوشید. اما اعتدال را رعایت کنید. شراب قرمز همچنین عروق را گشاد می نماید و از نظر فواید سلامتی، دو لیوان شراب قرمز همان پنج لیتر آب میوه است. همچنین مشخص شد که میزان کلسترول خوب در مصرف کنندگان شراب در مقایسه با مصرف کنندگان دیگر زیاد است. این مطالعه نتیجه گرفت که شراب قرمز به عنوان یک مکمل غذایی می تواند برای قلب مفید باشد. صحبت از دوز سالم، مردان می توانند مصرف خود را به 1 تا 2 نوشیدنی در روز  و زنان می توانند خود را به 1 نوشیدنی در روز محدود کنند

    2. سطح کلسترول را کم می کند.

    رسوراترول موجود در شراب قرمز علاوه بر بالا بردن سطح کلسترول خوب، می تواند سطح کلسترول بد خون را نیز کم کند. اما طبق برنامه ملی آموزش کلسترول، کاهش مصرف چربی ترانس و ورزش روزانه می تواند روش های بهتری برای کنترل سطح کلسترول باشد. مطالعات می گویند که یک لیوان شراب قرمز روزانه به مدت چهار هفته می تواند سطح کلسترول خوب را 16 درصد بالا ببرد و میزان فیبرینوژن (یک ترکیب لخته کننده) را 15 درصد کم کند.
    اگر گوشت تیره دارید شراب قرمز می تواند کمک کند. از آزاد شدن ترکیبات مضر در گوشت تیره که می توانند سطح کلسترول را افزایش دهند جلوگیری می نماید. طبق یک مطالعه برزیلی، شراب قرمز امکان دارد به جلوگیری از تشکیل پلاک کمک کند که نتیجه مستقیم افزایش کلسترول است. شراب قرمز نه تنها کلسترول خوب را افزایش می دهد، بلکه سبب بزرگتر شدن ذرات نیز می شود. نسخه های بزرگ و کرکی HDL خبر خوبی برای قلب است.

    3. به مقابله با دیابت کمک می نماید.

    طبق انجمن دیابت آمریکا، نوشیدن شراب قرمز می تواند قند خون شما را تا 24 ساعت کم کند. اما کنار این، برخی مطالعات وجود دارد که نشان می دهد چگونه شراب قرمز می تواند به بیماران دیابتی کمک کند. طبق مطالعه اخیر، مصرف متوسط ​​شراب قرمز می تواند خطر بیماری قلبی را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کم کند.
    جالبتر از آن است که طبق یک مطالعه، افرادی که سه تا چهار بار در هفته شراب مصرف می کردند 30٪ کمتر از کسانی که کمتر از یک بار در هفته می نوشیدند، به دیابت مبتلا می شوند. با این حال، پزشکان درگیر در مطالعه به بیماران خود توصیه نمی کنند که فقط برای کاهش خطر دیابت شروع به نوشیدن کنند. همچنین باید بدانید که انواع مختلف الکل می توانند تأثیرات متفاوتی بر سطح قند خون داشته باشند. به عنوان مثال، آبجو می تواند قند خون را بالا ببرد در حالی که سایرین می توانند به طور خطرناکی سطح را کاهش دهند.

    تاثیر شراب در کاهش دیابت

    براساس مطالعه های WHO، تعداد بیماران دیابتی به سرعت افزایش یافته است. دیابت می تواند سبب سکته، نارسایی کلیه، بیماری قلبی و قطع اندام تحتانی شود. مطالعه تأیید کرده است که مصرف هر شب یک لیوان شراب قرمز امکان دارد خطر ابتلا به دیابت را کم کند. این نشان می دهد که به اجزای غیر الکلی شراب قرمز می توان به دلیل خواص ضد دیابت آن اعتبار داد. و طبق مطالعه دیگری روی موش های دیابتی، شراب قرمز و پلی فنول های آن نویدبخش زیادی در درمان و حتی پیشگیری از دیابت است. اسید تانیک، یکی از ترکیبات غیر الکلی موجود در شراب قرمز است که می تواند به درمان دیابت کمک کند.
    شراب قرمز حاوی 10 برابر پلی فنول بیشتر از شراب سفید است. شراب قرمز همچنین حاوی 13 برابر رسوراترول بیشتر از شراب سفید است (زیرا شراب قرمز مدت زمان بیشتری با پوست انگور تخمیر می شود). مطالعات نشان می دهد که افزایش سطح قند بعد از غذا یکی از بزرگ ترین دلایل التهاب است که اغلب منجر به دیابت می شود. اما اگر همراه وعده عصرانه خود یک لیوان شراب قرمز داشته باشید، میزان قند خون شما حدود 30٪ کمتر است.

    4. با سرطان مقابله می نماید.

    طبق تحقیقی از مرکز پزشکی دانشگاه روچستر، رسوراترول موجود در شراب قرمز می تواند سلول های سرطانی لوزالمعده را از بین ببرد. آنتی اکسیدان با فلج کردن عملکرد منبع انرژی اصلی سلول ها (میتوکندری نیز نامیده می شود) به این مهم دست می یابد. در واقع، اهمیت شراب قرمز در طول درمان سرطان به حدی است که پزشکان به بیمار توصیه نمی کنند که اگر شراب قرمز را قبلاً مصرف کرده است (به طور واضح و متعادل) آن را ترک کند. مطالعات نشان می دهد رسوراترول نه تنها سلولهای بدخیم را از بین می برد بلکه از بافت طبیعی در برابر اثرات مخرب تابش محافظت می نماید.
    جالبتر اینکه، سلول های پانکراس به ویژه در برابر شیمی درمانی مقاوم هستند. دلیل این امر این است که این اندام معمولاً  آنزیم های قدرتمند هضم را به دوازدهه (قسمت اول روده کوچک درست در پشت معده) پمپ می نماید. این روند پمپاژ طبیعی لوزالمعده حتی می تواند شیمی درمانی مورد نیاز سلول ها را از بین ببرد. رسوراترول موجود در شراب قرمز همچنین می تواند قدرت موجود برای پمپاژ شیمی درمانی از سلول را کم کند. مطالعات همچنین نشان داده است افرادی که حداقل یک لیوان شراب قرمز در هفته مصرف می کنند کمتر از افراد غیرمخمر یا مشروبات الکلی یا آبجو به سرطان روده مبتلا می شوند.

    تاثیر رسوراترول در شراب قرمز

    غلظت رسوراترول در شراب قرمز می تواند تا 30 میکروگرم در میلی لیتر باشد. طبق یک مطالعه چینی، پلی فنول های شراب قرمز همچنین می توانند از تکثیر سلول های سرطانی روده بزرگ جلوگیری کنند. شراب در درمان سرطان پستان از شراب سفید بهتر است. جدا از رسوراترول، ترکیب دیگری به نام میریسیتین در شراب قرمز، خاصیت پیشگیری از سرطان را به آن می دهد.
    یک مطالعه اسپانیایی دیگر نشان می دهد که شراب قرمز با پیشرفت سرطان ریه ارتباط منفی دارد. یک مطالعه که بوسیله دانشکده پزشکی هاروارد منتشر شده است بر احتمال شراب قرمز برای جلوگیری از سرطان پروستات تأکید دارد. مردانی که مقادیر متوسط ​​شراب قرمز مصرف می کنند، فقط نصف احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مقایسه با افرادی که به هیچ وجه آن را نمی نوشند، وجود دارد. محققان تصور می کنند که رسوراترول موجود در این نوشیدنی امکان دارد در برابر هورمون های مردانه که غده پروستات را تحریک می کنند، عمل کند.

    5. از چاقی جلوگیری می نماید.

    رسوراترول موجود در شراب قرمز می تواند چربی بد را به چربی قهوه ای کالری سوز تبدیل کند. رژیم های غذایی حاوی آنتی اکسیدان می توانند به مقابله با چاقی کمک کنند. رسوراترول اکسیداسیون چربی های رژیم غذایی را افزایش می دهد و از اضافه وزن بدن جلوگیری می نماید. این چربی سفید را به چربی قهوه ای تبدیل می نماید (چربی بژ نیز نامیده می شود) که در اثر گرما می سوزد. – در نتیجه از چاقی و اختلال در عملکرد متابولیک جلوگیری می نماید.
    دلیل این امر این است که بیشتر پلی فنل های مفید در فرآیند تولید شراب نامحلول بوده و فیلتر می شوند. اگرچه امکان دارد در همه مارک های شراب قرمز اینگونه نباشد، اما مهم است که فرآیند تولید شراب را از فروشنده جویا شوید. مصرف شراب قرمز همچنین می تواند اثرات مخرب سیگار را کم کند. این می تواند سبب کاهش التهاب و روند پیری سلول ها شود (که بوسیله آنزیمی به نام تلومراز ایجاد می شود). طبق یک مطالعه دیگر در اسپانیا، پلی فنول های موجود در شراب قرمز میکروبیوتای روده را تعدیل می کنند و به جلوگیری از بیماری های متابولیک در افراد چاق کمک می کنند.

    6. از فشار خون بالا و سکته مغزی جلوگیری می نماید.

    یک مطالعه بوسیله دانشکده پزشکی هاروارد شراب قرمز غیر الکلی را نسبت به انواع رایج توصیه می نماید. شراب از آسیب عروق محافظت می نماید، در نتیجه فشار خون را کم می کند. همچنین، مصرف شراب قرمز غیر الکلی می تواند سطح اکسید نیتریک را در خون بالا ببرد. این خبر خوبی است زیرا اکسید نیتریک دیواره رگ های خونی را شل می نماید و جریان خون بهتر را تشویق می نماید. با این حال، ورزش منظم و رژیم غذایی مناسب بهترین گزینه در هر روز خاص است. محققان اسپانیایی همچنین می گویند الکل موجود در شراب قرمز توانایی آن را در کاهش فشار خون ضعیف می نماید.
    هر چیزی بیش از این مقدار می تواند مشکل ساز باشد – زیرا الکل می تواند سطح فشار خون را بالا ببرد و سبب سکته شود. رسوراترول موجود در شراب قرمز همچنین می تواند سلول های مغز را به دفاع از خود در برابر رادیکال های آزاد سوق دهد. در نتیجه از سکته مغزی جلوگیری می نماید.اما مطالعات بیشتری لازم است – زیرا همه انواع شراب قرمز حاوی مقادیر یکسان رسوراترول نیستند. اما در غیر این صورت، اگر نوشیدنی را انتخاب کردید، بگذارید شراب قرمز اولین انتخاب باشد – زیرا می تواند از مغز محافظت کند.

    7. افزایش طول عمر

    مطالعات انجام شده بوسیله دانشمندان فرانسوی نشان می دهد که رسوراترول در شراب قرمز می تواند طول عمر را تا 60٪ بالا ببرد. آنتی اکسیدان همچنین می تواند سطح انرژی بالاتری را فراهم کند. اگرچه این آزمایشات روی کرم ها انجام شده است، محققان معتقدند که اثرات مشابهی را می توان در انسان مشاهده کرد. رسوراترول امکان دارد یک واکنش استرسی تکاملی را در سلول های انسانی فعال کند که امکان دارد طول عمر را بالا ببرد. آنتی اکسیدان در برخی از توت ها، انگور، بادام زمینی و دانه های کاکائو وجود دارد در این گیاهان به عنوان پاسخ به استرس تولید می شود.
    این یک فیتوآلکسین است که به طور طبیعی وجود دارد (همچنین به عنوان مدافع گیاه نیز شناخته می شود) که در پاسخ به ضربه مکانیکی (مانند آسیب)، نور ماورا بنفش یا عفونت بوسیله قارچ ها تولید می شود. این وسیله ای برای دفاع است. مطالعات نشان می دهد که می تواند به طور مشابه در انسان نیز کار کند.یک مطالعه ایتالیایی می گوید شراب با القای ژن های طول عمر می تواند طول عمر را بالا ببرد. و طبق مرکز استنفورد در مورد طول عمر، رسوراترول موجود در شراب قرمز می تواند سلول های عصبی ما را از اثرات نامطلوب پیری محافظت کند.

    8. استرس را کم می کند.

    رسوراترول شراب قرمز سبب تحریک پروتئین خاصی می شود که ژن های خاصی را که باعث ترمیم DNA می شوند فعال می نماید، ژن های تومور را سرکوب می نماید و ژنهای ماندگاری را تقویت می نماید. بهترین راه برای دستیابی به این مهم، نوشیدن یک لیوان شراب به همراه شام ​​است و نه درست قبل از خواب. این می تواند بدون ایجاد مزاحمت در چرخه خواب، بر شما اثر آرام بخشی بگذارد. اما اثرات تسکین دهنده شراب قرمز در زنان باردار قابل استفاده نیست.
    زنانی که استرس زیادی را متحمل می شوند، نوشیدن شراب قرمز بهترین گزینه برای مقابله با آن نیست. الکل به هر شکل امکان دارد برای کودک مضر باشد. 

    9. قدرت استخوان را بهبود می بخشد.

    یک مطالعه منتشر شده در آکسفورد آکادمیک ژورنال نشان داده است که رسوراترول در شراب قرمز می تواند تراکم استخوان نخاع را در مردان مبتلا به سندرم متابولیک بهبود بخشد. رسوراترول با تحریک تشکیل یا کانی سازی بر استخوان تأثیر مثبت می گذارد. این ترکیب همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری کند. سلولهای استخوان ساز را در بدن تحریک می نماید. یک یا دو لیوان شراب می تواند به اندازه داروها مفید باشد تا از زنان مسن در برابر نازک شدن استخوان محافظت کند. مصرف متوسط ​​الکل پس از یائسگی برای حفظ قدرت استخوان در سال های بعد مشخص شد.
    جالب تر از همه، عدم تعادل بین حل شدن یک استخوان قدیمی و تولید یک استخوان جدید است که سبب پوکی استخوان در زنان مسن تر می شود. با این وجود، انجمن ملی پوکی استخوان نسبت به نوشیدن الکل بیشتر برای محافظت از استخوان ها هشدار می دهد. مصرف بیش از حد الکل می تواند خطر شکستگی را بالا ببرد.

    10. خطر آب مروارید را کم می کند.

    طبق مطالعات، رسوراترول و سایر آنتی اکسیدان های موجود در شراب قرمز می توانند به جلوگیری از نابینایی کمک کنند. در مطالعه دیگری بوسیله دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، رسوراترول موجود در شراب از رشد خارج از کنترل رگ های خونی چشم و از رتینوپاتی دیابتی و از بین رفتن ماکولای وابسته به سن جلوگیری می نماید. رسوراترول همچنین امکان دارد با افزایش سطح گلوتاتیون در سیستم شما خطر آب مروارید را کم کند.

    11. سلامت کبد را ارتقا می دهد.

    مصرف متوسط ​​شراب نه تنها برای کبد بی خطر است بلکه حتی می تواند خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را کم کند. برعکس، مصرف آبجو یا مشروبات الکلی می تواند خطر بیماری را چهار برابر بالا ببرد.

    12. امکان دارد به جلوگیری از آلزایمر کمک کند.

    رسوراترول موجود در شراب قرمز سبب ترمیم موانع نشتی مغز خون شده و اجازه می دهد خون از بدن وارد مغز شود. این ترمیم پیشرفت مسائل شناختی در بیماران آلزایمر را کند می نماید. بیماران آلزایمر در اثر التهاب بافت عصبی که اغلب ناشی از ترشح مولکول های ایمنی مضر از بدن به مغز است، با مشکلات بیشتری روبرو می شوند.رسوراترول این مولکول های ایمنی را خاموش می نماید، که در غیر این صورت سبب التهاب و تخریب سلول های عصبی می شود. محققان همچنین در حال مطالعه ترکیباتی هستند که پس از عبور شراب قرمز از روده باقی مانده اند آنها این ترکیبات را متابولیت های روده انسان می نامند. این متابولیت ها می توانند از مرگ سلول های مغزی جلوگیری کنند.

    13. سلامت مغز را تقویت می نماید.

    طبق مطالعه انجام شده بوسیله دانشکده پزشکی ییل، ​​گرچه مولکول های شراب طعم و مزه ندارند، اما مغز را تحریک می کنند تا این احساس را ایجاد کند. این سبب می شود ماده خاکستری شما بیشتر کار کند و سلامت مغز را تقویت کند. همچنین مشخص شد دوزهای متوسط ​​و منظم شراب قرمز دارای اثر آنتی اکسیدانی در هیپوکامپ بیماران دیابتی است. رسوراترول اثرات مشابهی بر روی هیپوکامپ و قشر فرونتال دارد. اما در غیر این صورت، مصرف زیاد الکل می تواند مهارت های تفکر شما را خراب کرده و سبب آسیب مغزی شود.

    14. با افسردگی مقابله می نماید.

    طبق مطالعات، 2 تا 7 لیوان شراب قرمز در هفته امکان دارد افسردگی را کم کند.

    15. خواب را بهبود می بخشد.

    شراب قرمز انگور سرشار از ملاتونین است، همان ترکیبی که سبب خوابیدن در انسان می شود. این هورمون بوسیله غده صنوبری در مغز ما تولید می شود. تقریباً انگورهایی که برای تولید شراب قرمز استفاده می شوند، بیش از خون ما حاوی ملاتونین هستند. به گفته دانشمندان، مقدار ملاتونین موجود در شراب قرمز می تواند به قدری زیاد باشد که به خوابیدن کمک کند. ملاتونین موجود در شراب قرمز می تواند ریتم شبانه روزی را تنظیم کند، در نتیجه به خواب کمک می نماید. در یک مطالعه دیگر، افرادی که شراب قرمز نوشیدند دارای کیفیت خواب بهتری هستند نسبت به کسانی که آب ساده می نوشیدند.

    16. عملکرد ریه را تقویت می نماید.

    طبق مطالعه، رسوراترول در شراب قرمز می تواند روند التهابی را که در بیماری انسداد ریوی مزمن (COPD) اتفاق می افتد، کم کند. به گفته محققان بنیاد ملی قلب و ریه در کالج امپریال لندن، استعمال دخانیات علت اصلی ابتلا به بیماری COPD است و این بیماری غیرقابل برگشت است. یک مطالعه در یونان نشان داد که دو لیوان شراب قرمز آسیب عروق ناشی از یک سیگار را کم می کند. طبق یک مطالعه در اوهایو، رسوراترول می تواند به درمان فشار خون ریوی کمک کند.

    17. از پوسیدگی دندان جلوگیری می نماید.

    مطالعات نشان داده است که شراب قرمز با جلوگیری از ایجاد حفره می تواند از دندان های شما محافظت کند. شراب می تواند به از بین بردن باکتری ها از دندان کمک کند. پلی فنول های موجود در شراب قرمز می توانند به از بین بردن این باکتری ها کمک کنند. این مطالعات منع مصرف دارد. در مرحله اول، این مطالعه در یک آزمایشگاه انجام شد و منتقدان خاصی ادعا می کنند که شرایط داخل آزمایشگاه بسیار متفاوت از شرایط داخل دهان است. همچنین امکان دارد الکل، اسیدها و قندهای موجود در شراب قرمز فواید پلی فنل های آن را باطل کند. مصرف متوسط ​​چیزی است که ما در اینجا درباره آن صحبت می کنیم و حتی قبل از آن با دندانپزشک خود مشورت کنید و از او مشاوره بگیرید.

    18. سطح اسیدهای چرب امگا 3 را افزایش می دهد.

    لازم نیست به شما بگوییم که اسیدهای چرب امگا 3 چقدر مهم هستند. براساس تحقیقی از دانشگاه کاتولیک، مصرف متوسط ​​شراب قرمز می تواند سطح اسیدهای چرب امگا 3 را در گلبول های قرمز خون بالا ببرد. این مطالعه همچنین نشان می دهد که شراب قرمز عملکرد بهتری نسبت به سایر نوشیدنی های الکلی دارد.محققان حدس می زنند این اثر می تواند به پلی فنل های شراب نسبت داده شود. این امر همچنین می تواند دلیل ارتباط مصرف شراب قرمز با سلامت قلب باشد – زیرا امگا 3 به عنوان سلامتی قلب شناخته می شود.

    19. سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید.

    مطالعات نشان داده است که یک لیوان شراب روزانه (به طور خاص شراب قرمز) می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به مقابله با عفونت کمک کند. یک یا دو لیوان شراب قرمز نیز می تواند به شما کمک کند تا آن سرماخوردگی های آزار دهنده را از بین ببرید. طبق مجله اپیدمیولوژی آمریکا، این محافظت می تواند با شراب قرمز قوی تر از نوع سفید باشد. این مطالعه بیان می نماید که شراب قرمز می تواند نوعی مصونیت ایجاد کند که می تواند 200 ویروس تحریک کننده سرما را دفع کند.
    طبق مطالعه دانشگاه فلوریدا، شراب قرمز پاسخ ایمنی را سرکوب نمی نماید. که اساساً بدان معناست که شراب به سیستم ایمنی بدن شما آسیب نمی رساند (البته اگر به میزان متوسط ​​مصرف شود). شما می توانید از مزایای شراب قرمز بدون هیچ گونه آسیبی به عملکرد ایمنی بدن خود بهره مند شوید.

    20. به مقابله با بیماری پارکینسون کمک می نماید.

    طبق مطالعه ای که در سال 2008 در مجله دارویی اروپا منتشر شد، رسوراترول می تواند از سلول ها و اعصاب محافظت کند و همچنین آسیب مغزی را در بیماران مبتلا به پارکینسون کم کند. این مطالعه بر روی موش های صحرایی با نتایج مثبت انجام شد.
    رسوراترول از سلول های مغز در برابر آسیب های ناشی از لوله های وارد شده به مغز برای درمان DBS (تحریک عمیق مغز) محافظت می نماید. یک مطالعه آمریکایی دیگر بیان می دارد که رسوراترول و کوئرستین موجود در شراب قرمز امکان دارد در بیماران مبتلا به پارکینسون محافظت از نور را ایجاد کند. کاتچین های موجود در شراب قرمز همچنین می توانند از مغز در برابر صدمات ناشی از نوروتوکسین ها (که در شروع بیماری پارکینسون نقش دارند) محافظت کنند.

    21. پیری را کند می نماید و سبب درخشش پوست می شود.

    ما قبلاً دیدیم که چگونه شراب قرمز پیری بدن و مغز شما را کند می نماید. خوب، همچنین در جوان نگه داشتن پوست شما نیز مؤثر است. یک لیوان شراب قرمز در روز سبب درخشش پوست شما شده و خطر ضایعات پوستی پیش سرطانی را کم می کند. در واقع، محققان پیش بینی می کنند که کرم های پوستی با رسوراترول می توانند مورد مهم بعدی در صنعت لوازم آرایشی باشند.
    شراب قرمز همچنین می تواند درخشش اصلی پوست شما را بازگرداند. پلی فنول های موجود در شراب می توانند از اکسیداسیون سلول که پوست را پیر می نماید جلوگیری کنند. همچنین، خواص آنتی اکسیدانی رسوراترول در برابر استرس اکسیداتیو که سلول های پوست اغلب تحت آن قرار دارند، بسیار خوب عمل می کنند.این آنتی اکسیدان به قدری قوی است که اکنون در مورد توانایی جلوگیری از سرطان پوست و سایر بیماری های خطرناک پوست مورد مطالعه قرار گرفته است. رسوراترول موجود در شراب قرمز همچنین از پوست در برابر اثرات مضر ناشی از اشعه ماورا بنفش محافظت می نماید.

    22. با آکنه مقابله می نماید.

    طبق مطالعه اخیر، رسوراترول موجود در شراب قرمز می تواند رشد باکتری های ایجاد کننده آکنه را کاهش دهد. همچنین از تکثیر کراتینوسیت ها، که می تواند سبب ضایعات آکنه شود، جلوگیری می نماید. ترکیب رسوراترول و بنزوئیل پراکسید می تواند اثرات ضد باکتری طولانی مدت بر روی باکتری های آکنه ایجاد کند.

    23. آفتاب سوختگی را درمان می نماید.

    آیا می دانید آفتاب سوختگی فقط در 20 دقیقه اتفاق می افتد اما 6 ساعت طول می کشد تا ظاهر شود؟ این بزرگترین عامل در بروز سرطان پوست است. مالیدن شراب قرمز بر روی مناطق آسیب دیده می تواند آفتاب سوختگی را تسکین دهد. فلاونوئیدهای موجود در شراب قرمز از ایجاد گونه های واکنش پذیر اکسیژن در پوست جلوگیری می نماید، ترکیباتی که با اشعه ماورا بنفش واکنش می دهند و سبب آفتاب سوختگی می شوند. استفاده از ضد آفتاب خود را ادامه دهید، اما همچنین هر از گاهی یک جرعه شراب قرمز بنوشید.

    24. شراب قرمز موها را تقویت می نماید.

    اعتقاد بر این است که نوشیدن شراب قرمز سبب بهبود گردش خون می شود که می تواند ریزش مو را کم کند. همچنین می توانید موهای خود را با شراب قرمز بشویید. بعد از شستن مو و استفاده از نرم کننده و شستن موها می توانید با شراب قرمز آبکشی کنید. اعتقاد بر این است که رسوراترول موجود در شراب قرمز سبب کاهش التهاب و تشکیل سلول های مرده در پوست سر شما می شود، در نتیجه رشد مو را تقویت می نماید و آن را ضخیم تر می نماید.

    خواص شراب قرمز برای پوست صورت

    خواص شراب قرمز برای پوست صورت را می شناسید؟ پوست صاف و لطیف چیزی است که بسیاری از ما به دنبال آن هستیم. انگور خواص شگفت انگیزی برای زیبایی و لطافت پوست دارد، این خواص در شراب قرمز هم وجود دارد. شاید برای شما جالب باشد که در انگور به خصوص در پوست آن، ماده ای وجود دارد که به زیبایی بیشتر پوست صورت کمک می کند. همه ما می دانیم که پوست برای برطرف کردن چین وچروک ها به صورت طبیعی کلاژن تولید می کند. با افزایش سن، تولید کلاژن هم کم می شود و به همین دلیل چین وچروک ها خود را نشان می دهند. خوردن روزی یک لیوان شراب قرمز، کمک می کند که این تولید کلاژن همچنان انجام شود و چین وچروکی به وجود نیاید.

    خواص شراب قرمز برای خانم ها

    خواص شراب قرمز برای خانم ها گاهی بیشتر از آقایان است. این شراب برای نورون های عصبی تأثیرات مثبتی دارد. این تأثیر در خانم ها بیشتر از آقایان است. خانم ها به زیبایی پوست خود بیشتر از آقایان اهمیت می دهند و به همین دلیل خواص شراب قرمز برای پوست هم برای آن ها اهمیت بیشتری دارد. در بدن ما آنزیمی به نام اکسیژناز وجود دارد که وظیفه آن محافظت از مغز و سلول های آن است. شراب قرمز بر روی ترشح این آنزیم تأثیرات مثبتی دارد و این تأثیرات در خانم ها بیش از آقایان است. البته این خاصیت ها زمانی وجود دارند که شراب به مقدار مناسب مصرف شود.

    خواص شراب قرمز برای لاغری

    تابه حال به خواص شراب قرمز برای لاغری فکر کرده اید؟ یعنی شما شراب بنوشید و لاغر شوید. باید بگوییم که لاغری نتیجه متابولیسم بدن است، یعنی زمانی که میزان کالری دریافتی شما کمتر از میزان کالری باشد که در طول روز می سوزانید، لاغر خواهید شد. شراب قرمز به شما کمک می کند که متابولیسم بدن خود را کنترل کنید. البته این تنها خواص شراب قرمز برای لاغری نیست. رزوراترول بر روی چربی ها هم تأثیر می گذارد و باعث هضم سریع تر آن ها می شود.

    خواص شراب انگور برای کبد چرب

    اکثر ما شنیده ایم که شراب برای کبد ضرر دارد اما عده کمی با خواص شراب قرمز برای کبد آشنایی دارند. کبد عضوی از بدن است که به نوعی وظیفه پاک سازی قسمت های مختلف را بر عهده دارد. به همین دلیل خودش سریع تر از عضوهای دیگر دچار آسیب می شود. با پاک سازی کبد شما می توانید بدنی سالم تر و پوستی زیباتر داشته باشید. خواص شراب قرمز به شما کمک می کند که کبد خود را پاک سازی کنید و از نتایج آن شگفت زده شوید.

    خواص شراب قرمز برای فشارخون

    فشارخون بالا یکی از بیماری هایی است که نه  تنها به تنهایی خطرناک است، بلکه باعث بیماری های مزمن دیگری هم می شود. نوشیدن شراب قرمز باعث گشادشدن شریان های خونی می شود، همین موضوع به کاهش فشارخون کمک به سزایی می کند. در مطالب بالا گفتیم که مصرف شراب قرمز به کاهش کلسترول خون کمک می کند، این موضوع هم به کاهش فشارخون ارتباط مستقیم دارد. درصورتی که رگ های قلب گرفته باشند، نوشیدن شراب قرمز کمک می کند که این رگ ها باز شوند. از دیگر خواص شراب قرمز می توان به رقیق کردن خون هم اشاره کرد.

    خواص شراب انگور برای کلیه

    استفاده از شراب انگور و خواص آن به منظور سلامت بیشتر کلیه و دفع سنگ کلیه

    شراب انگور به عنوان یکی از مشروبات الکلی شناخته می شود که می تواند مضرات بسیاری را داشته باشد. با اینکه استفاده از این الکل در اسلام حرام اعلام شده است، این ماده که در کنار مضرات خود، مزایایی نیز دارد. مزایای که بر روی سلامتی برخی از دستگاه های بدن تاثیرات مثبت گذاشته و می تواند مشکلات سیستم های مختلف بدن را حل کند. یکی از شناخته شده ترین مزایای استفاده از شراب انگور را می توان بر روی سلامت کلیه ها و دفع سنگ کلیه دانست. خواص شراب انگور برای کلیه به گونه ای است که می تواند سبب کاهش مشکلات کلیه و دفع شدن ساده و راحت سنگ کلیه شود. با استفاده به اندازه از شراب انگور می توان کلیه را از وجود سنگ در آن پاک سازی کرد و سلامتی بیشتری را برای کلیه های خود به ارمغان آورد.

    بهترین شراب قرمز

    به دنبال بهترین شراب قرمز برای لذت بردن در تعطیلات آخر هفته هستید؟ چگونه بهترین شراب قرمز را برای خود انتخاب کنیم؟  شراب های قدیمی قیمت بیشتری نسبت به شراب های غیر قدیمی دارند. نقطه مقابل شراب قدیمی، یک شراب غیر قدیمی است، که معمولاً ترکیبی از محصول دو یا چند سال است. این یک روش معمول برای شراب سازانی است که سال به سال به دنبال سبکی ثابت از شراب هستند.

    چه چیزی شراب قرمز را “عالی” می کند؟

    یک شراب قرمز عالی به ذائقه شخصی بستگی دارد. برای انتخاب شراب عالی برای کام خود، مهم است که تا حد امکان انواع انگور را امتحان کنید. طعم شراب قرمز با شراب سفید از چند جهت متفاوت است:

  • سطوح بالاتر تانن
  • سطوح بالاتر الکل
  • بدن سنگین تر
  • مشخصات طعم متفاوت
  • پتانسیل افزایش پیچیدگی در مزه
  • همه این خصوصیات از فرآیند تخمیر ناشی می شود، جایی که پوست انگور همراه با آب در مخزن باقی می ماند. کهنه شدن بشکه و بطری نیز نقش مهمی ایفا می کند، با سبک هوازی تر شراب سازی که روش بلوغ شراب را تغییر می دهد. ماهیت این فرآیندها و کیفیت انگور است که بیشترین تأثیر را بر طعم و ویژگی شراب دارد.

    شراب قرمز چگونه تهیه می شود؟

    می بینید که این یک روند جالب است. در مرحله اول، انگور چیده می شود. سپس مرحله پردازش فیزیکی را طی می کنند. انگور را درون سطل ریخته و به کارخانه شراب سازی منتقل می کنند.

    متابی سولفیت سدیم از مواد نگهدارند لازم برای جلوگیری از کپک زدن شراب میباشد.

    سپس، فرآیند سرنوشت سازی وجود دارد. انگورهایی که به کارخانه شراب سازی می رسند ترکیبی از ساقه و برگ و سایر قسمت های گیاه است که امکان دارد طعم تلخی به شراب تمام شده بدهد. از این رو، ساقه ها و برگ ها از میوه جدا می شوند. انگور کمی له می شود. شدت خرد کردن بنا به ترجیح شراب ساز می تواند متفاوت باشد. مخلوط خرد شده برای تخمیر در ظرف فولاد ضد زنگ (یا بتن) پمپ می شود.

    سوربات پتاسیم یکی از انواع مواد شیمیایی لازم برای نگهداری از شراب است.

    اینجاست که جدایی فازهای جامد و مایع اتفاق می افتد. پوست میوه ها به سطح شناور می شوند و یک کلاهک تشکیل می دهند. دما نیز کنترل می شود زیرا تخمیر سبب آزاد شدن گرما می شود که اگر کنترل نشود، می تواند عطر و طعم را مختل کند. آب از انگور استخراج می شود. سپس، مرحله دوم تحول میکروبیولوژیکی وجود دارد. جایی که اسید مالیک موجود در انگور تحت تأثیر باکتری ها به اسید لاکتیک تبدیل می شود. سپس شراب قرمز دفع می شود (یک ماده نگهدارنده دی اکسید گوگرد برای جلوگیری از فساد باکتری اضافه می شود).
    و سپس قبل از بطری گذاری (دوره از چند روز تا چند ماه متغیر است) در مخازن فولادی ضد زنگ یا بتن پیر می شود. شراب سپس تحت جریمه قرار می گیرد، جایی که در نهایت هرگونه نقص (مانند تانن های اضافی) اصلاح می شود. تصفیه بعد از این اتفاق می افتد، جایی که شراب با از بین بردن سلول های مخمر یا باکتری باقی مانده کاملاً شفاف می شود (این، به ترجیح شراب ساز بستگی دارد). در پایان، شراب در بطری های شیشه ای با درپوش های چوب پنبه ای پر می شود (بطری سازی نامیده می شود).

    بنزوات سدیم یکی از مواد نگهدارنده اسیدی موثر میباشد که برای جلوگیری از تخمیر شدن شراب استفاده میشود.

    شراب قرمز به مراتب بهتر از شراب سفید است. تفاوت اصلی مربوط به نحوه تخمیر آب انگور است. برای تهیه شراب سفید، انگور فشرده می شود و پوست، دانه ها و ساقه های آن قبل از تخمیر برداشته می شود. اما در مورد شراب قرمز، انگور خرد شده مستقیماً با پوست، دانه ها و ساقه ها تخمیر می شوند (غالباً در صورت وجود ساقه ها و برگ ها از بین می روند). این پوست های انگور رنگ آن را به شراب می دهند. از آنجا که شراب قرمز با پوست انگور غوطه ور است (و شراب سفید چنین نیست)، در آن ترکیبات مفیدتری نسبت به شراب سفید وجود دارد.

    عوارض شراب قرمز چیست؟

    1-اثرات رقیق شدن خون

    رسوراترول همچنین به دلیل خاصیت ضد انعقادی خود شناخته شده است. این بدان معنی است که این ترکیب می تواند خاصیت انعقادی پلاکت های خون را که برای لخته شدن خون لازم است، مهار کند. همه اینها هنگامی که به همراه داروهای رقیق کننده خون رسوراترول مصرف می کنید تهدید می شوند. نتیجه می تواند خونریزی بیش از حد باشد.

    2- اثرات آن در دوران بارداری و شیردهی

    مصرف الکل به هر شکل در دوران بارداری بی خطر است. این می تواند سبب نقایص مادرزادی در نوزاد شود و حتی می تواند سبب سقط جنین شود. شراب قرمز نیز منع بزرگی برای مادران شیرده است. الکل از طریق شیر مادر منتقل می شود و منجر به اختلال در مهارت های یادگیری در کودک می شود.

    3- مانع بهبودی عضلات می شود.

    در صورت مصرف مقادیر زیاد، رسوراترول می تواند چرخه ترمیم عضلات را مختل کرده و به پیری کمک کند. مصرف شراب همچنین امکان دارد خطر ابتلا به سرطان پستان را بالا ببرد.

    4-سردرد

    این وضعیت اغلب همراه با گرگرفتگی و حالت تهوع است. سردرد در عرض 15 دقیقه پس از مصرف یک لیوان شراب قرمز ایجاد می شود. این وضعیت در شراب سفید یا سایر مشروبات الکلی مشاهده نمی شود. غلظت بالای سولفیت، تانن، هیستامین و پروستاگلاندین در شراب قرمز می تواند سبب این سردردها شود.
    چند روش برای جلوگیری از این سردردها:

  • نوشیدن یک لیوان آب بعد از هر لیوان شراب.
  • دو آسپرین مانند ایبوپروفن یا پاراستامول مصرف کنید که رقیق کننده خون هستند. این موارد فقط در صورت چسبیدن به یک یا دو لیوان شراب توصیه می شود و نه بیشتر.
  • از خوردن مواد قندی همراه با شراب خودداری کنید.
  • سایر عوارض جانبی مصرف شراب قرمز

    نوشیدن شراب همچنین می تواند سبب آسم، نقرس، بی خوابی، فشار خون بالا و پانکراتیت شود. اگر فردی هستید که در معرض خطر یکی از این شرایط قرار دارید یا از آن رنج می برید، از مصرف شراب قرمز خودداری کنید.مصرف بیش از حد شراب قرمز می تواند سبب ایجاد یک یا چند مورد از این عوارض شود. با این حال، طبق متوسط ​​مطالعات، مصرف متوسط ​​خوب است. اما برای داشتن امنیت لازم، در صورت خطر احتمالی از مصرف خودداری کنید.
    با توجه به انواع شراب قرمز، جدا از آنچه در ابتدا مشاهده کردیم، ما می خواهیم چند مورد دیگر را به لیست اضافه کنیم.

  • شراب قرمز آلمانی، که شامل ترولینگر، اسپوتبوروندر و دورنفلدر است.
  • شراب های قرمز خشک، همان چیزی است که قبلاً دیده ایم – Merlot ،Pinot Noir ،Red Zinfandel ،Cabernet Sauvignon و شیراز.
  • شراب پاتریتی، یک مارک شراب استرالیایی که در سال 1926 تولید شد.
  • طرز تهیه شراب انگور سیاه مست کننده

    1. ماهی قزل آلا کبابی با کره شراب قرمز

  • 1 عدد موسیر خرد شده
  • ½ فنجان شراب قرمز
  • ½ فنجان کره نمک
  • ¼ فنجان سرکه بالزامیک
  • 1 ½ فنجان برگ آویشن، تازه
  • 2 فیله ماهی سالمون وحشی
  • روغن زیتون، در صورت لزوم
  • نمک و فلفل برای چشیدن
  • طرز تهیه شراب انگور

    دستورالعمل پخت شراب انگور

    در یک قابلمه، روی حرارت متوسط ​​و کم، موسیر، شراب و سرکه بالزامیک را با هم مخلوط کنید. حدود 10 دقیقه بپزید یا مایع آن به نصف کاهش یابد. بعد از خنک شدن، کره، آویشن و چند اینچ فلفل را اضافه کنید. مواد را با استفاده از کفگیر کاملاً مخلوط کنید. مخلوط را روی یک بسته پلاستیکی بریزید.آن را بغلتانید، انتهای آن را بچرخانید و هنگام پخت ماهی، آن را در فریزر ذخیره کنید.یک کوره را روی متوسط ​​تا زیاد گرم کنید. ماهی قزل آلا را با روغن زیتون، نمک و فلفل مالیده و آن را روی گریل بگذارید. به مدت 4 تا 5 دقیقه بپزید. دوباره برای 2 تا 3 دقیقه بپزید. با یک تکه کره شراب قرمز که روی آن آب شده سرو کنید.

    2. شراب قرمز ریسوتو

    آنچه شما نیاز دارید:

  • 500 میلی لیتر آب مرغ یا سبزیجات
  • 85 گرم کره
  • 1 پیاز متوسط ​​خرد شده
  • 200 گرم برنج ریزوتو دانه گرد
  • 500 میلی لیتر شراب قرمز (ترجیحاً مرکبات)
  • پارمزان رنده، یا هر جایگزین دیگر، برای سرو
  • طرز تهیه شراب انگور

    دستورالعمل پخت شراب انگور

    در یک قابلمه، آبگرم را گرم کرده و در کنار اجاق گاز گرم کنید. در یک قابلمه کم عمق دیگر، نیمی از کره را ذوب کنید. پیاز را با نمک و فلفل اضافه کرده و به مدت 5 تا 7 دقیقه یا تا زمانی که نرم شود تفت دهید. باید کره را جذب کند. نیمی از شراب را به همراه کمی نمک و فلفل هم بزنید. 5 تا 7 دقیقه بپزید تا برنج شروع به خشک شدن کند. مرتبا هم بزنید. می توانید چند ملاقه مایع گرم اضافه کنید و به جوشیدن ادامه دهید – به آرامی هم بزنید. پس از خشک شدن برنج و نیاز به مایعات بیشتر، شراب باقیمانده را اضافه کنید.
    به صورت دسته ای مقدار بیشتری ذخیره کنید و هم بزنید. تا وقتی کار با پخت و پز تمام شد، برنج نرم می شود. نشاسته از دانه ها شسته می شود.این امکان دارد حدود 30 دقیقه طول بکشد. اما از مقدار زیادی سهام استفاده کنید. ریزوتو را از روی حرارت برداشته و کره باقی مانده را قطعه قطعه کنید. با ذوب شدن آن را درون برنج هم بزنید. می توانید چاشنی را بچشید و تنظیم کنید.در کاسه های کم عمق و با پاشیدن پارمزان سرو کنید. ظرف چند دقیقه به بهترین وجه ارائه می شود.

    3. سس شراب قرمز

    آنچه شما نیاز دارید

  • ¼ فنجان موسیر خرد شده
  • ½ فنجان آب گوشت گاو
  • ½ فنجان شراب قرمز
  • 2 قاشق غذاخوری کره
  • 1 قاشق غذاخوری گل محمدی خرد شده، اختیاری
  • روغن زیتون، در صورت لزوم، برای پوشش ظرف
  • دستور پخت

  • روی حرارت متوسط، روغن زیتون را به اندازه کافی در قابلمه بریزید و آن را بپوشانید.
  • موسیر را اضافه کرده و بپزید تا نیمه شفاف شود.
  • شراب قرمز و مایع اضافه کنید.
  • اکنون کره و رزماری خرد شده را اضافه کنید.
  • چگونه شراب قرمز را انتخاب و نگهداری کنیم؟

    ذخیره مناسب شراب برای حفظ کیفیت، رنگ، طعم و طعم آن ضروری است. شراب به دلیل محتوای الکلی کم کاملاً فساد پذیر است، بنابراین باید با احتیاط فراوان ذخیره شود. بطری های شراب قرمز بهتر است به صورت ایستاده ذخیره شوند. این سبب می شود که چوب پنبه مرطوب بماند. اگر چوب پنبه ها به مرور خشک شوند، هوا می تواند به شراب نفوذ کرده و آن را اکسید و خراب کند. نگاهی به مواد نگهدارنده شراب بیاندازید. مردم معمولاً فکر می کنند که طعم شراب با افزایش زمان بهتر می شود، اما این مورد در مورد همه شراب ها وجود ندارد. بیشتر شراب های قرمز ساخته شده امروزه برای مصرف فوری مصرف می شوند.
    این شراب ها باید ظرف یک یا دو ماه مصرف شوند. شراب قرمز باید به دور از اشعه ماورا بنفش خورشید و حتی نور شدید و مهتابی نگهداری شود زیرا سبب خراب شدن آن می شود. شراب معمولاً در بطری های تیره ذخیره می شود. اما این طعم آن را کاملاً تضمین نمی نماید زیرا حتی کمی نور می تواند در آن نفوذ کند. می توانید شراب را در یک جعبه نگه دارید یا آن را در یک پارچه بپیچید. شراب باید دور از مواد شیمیایی، غذا و سایر بوهای خانگی نگهداری شود زیرا چوب پنبه بطری کاملاً متخلخل است.
    استفاده از اسید اسکوربیک جهت تثبیت شراب:  فروش اسید اسکوربیک که یک ماده ضروری برای جلوگیری از اکسیداسیون شراب می باشد. این ماده خوراکی درست قبل از تصفیه و بطری کردن شراب به آن افزوده می شود ، و نه تنها از کپک شراب جلوگیری می کند بلکه باعث تشدید رنگ  ، عطر و طعم آن می شود. استفاده از اسکوربیک اسید باعث می شود که میزان استفاده از متابی سولفیت پتاسیم که برای تثبیت شراب استفاده می شود را کم کنید.
    می تواند بو را به راحتی جذب کند و طعم و مزه شراب را از بین ببرد. می توانید شراب قرمز خود را در یک انبار مخصوص شراب ذخیره کنید تا حداکثر ظرفیت ذخیره سازی را داشته باشد. شراب نباید تحت هیچ نوع ارتعاشی قرار گیرد زیرا ارتعاش با پیری تداخل می نماید و رسوباتی را که به روند بلوغ کمک می کنند، تحریک می نماید. دما یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر کیفیت و توسعه شراب است. دمای مناسب سرو شراب بین 50 تا 65 درجه فارنهایت است. نوشیدن بیش از حد شراب سبب می شود که طعم الکل بیش از حد مشهود باشد و سرد بودن آن سبب تلخی و قابض شدن آن می شود.
    قبل از سرو کردن بطری را برای چند لحظه به حالت ایستاده بگذارید تا رسوبات موجود در شراب برطرف شود. پس از باز شدن، سعی کنید بطری را ظرف دو تا سه روز تمام کنید زیرا اکسیژن وارد بطری می شود و سبب خراب شدن و تخریب شراب قرمز می شود. می توانید آن را به مدت یک یا دو روز در یخچال نگهداری کنید و از قبل آن را خارج کنید تا در دمای مناسب گرم شود.

    بهترین موارد استفاده از شراب قرمز چیست؟

    شراب قرمز در آشپزی، به عنوان ماریناد، به عنوان یک ماده پخت و پز، و به عنوان یک ماده طعم دهنده در یک ظرف آماده استفاده می شود. افزودن شراب به آشپزی طعم و عطر غذا را تشدید می نماید. باید در مورد مقدار شراب مصرف شده در هنگام پخت و پز دقت شود. افزودن مقدار کمی شراب بی نتیجه خواهد بود و مصرف آن بسیار زیاد خواهد بود.
    برای افزایش عطر و طعم ظرف از مقدار کمی در عین حال قابل توجه استفاده کنید. درست قبل از سرو، شراب را به غذا اضافه نکنید زیرا کیفیت خشن به غذا می بخشد. شربت را به مدت 10 دقیقه با غذا یا سس بپزید تا ظرف بیشتر شود. از آنجا که شراب های قرمز از نظر ماهیت بسیار اسیدی هستند، سبب می شوند طعم های موجود در ظرف شکسته شود، به شرطی که تانن زیادی در آنها نباشد. شراب قرمز به طور عمده برای طعم دادن به دسرها استفاده می شود. برای آشپزی حتی از شراب قرمز خشک استفاده می شود.

    نتیجه گیری نهایی درباره شراب و مصرف آن

    خواص شراب قرمز برای بسیاری هنوز ناشناخته است. ازآنجایی که نوشیدن شراب در دین اسلام حرام است، بسیاری تصور می کنند که این نوشیدنی فقط ضرر و معایب دارد، درصورتی که این طور نیست. در مطالب بالا 7 مورد از مهم ترین خاصیت های شراب قرمز برای بدن و سلامتی را بیان کردیم. نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید، میزان شرابی است که شما مصرف می کنید.
    تمام خواص گفته شده برای زمانی است که شما روزانه یک لیوان شراب بنوشید، مصرف بیشتر از این مقدار نه تنها مزیتی برای شما ندارد، بلکه ضررهایی هم برای سلامتی خواهد داشت.به شما توصیه می کنیم که در مصرف هیچ چیز، به خصوص شراب قرمز افراط نکنید، مصرف کم و مداوم برای شما مزیت ها و خواص بیشتری دارد

    بهترین شراب دنیا برای کجاست؟

    انسان ها بیش از 6000 سال است که از شراب لذت می برند و محبوبیت این نوشیدنی تنها با گذشت زمان افزایش یافته است. از طریق استفاده از فناوری کشاورزی و ظهور تجارت جهانی، کشورهای بیشتری نسبت به قبل در قرن بیست و یکم شراب تولید می کنند.
    اما فقط 10 کشور 80 درصد شراب روی کره زمین را تولید می کنند. 4 منطقه اصلی شراب در جهان فرانسه، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا و اسپانیا هستند. آنها بیش از نیمی از شراب جهان را تولید می کنند. این 4 کشور برتر شراب برای پر کردن 5771 استخر در اندازه المپیک شراب تولید می کنند! اما کدامیک بهترین هستند؟ بهترین شراب دنیا برای کجاست؟ پاسخ این سوال واقعاً به ترجیحات شخصی بستگی دارد.
    یک رتبه  بندی که سالانه  کارخانه شراب سازی Zuccardi Valle de Uco واقع در استان مندوزا آرژانتین در صدر فهرست سال 2021 قرار گرفت و برای سومین سال متوالی به عنوان بهترین کارخانه شراب سازی جهان انتخاب شد.

    مشاهده کامل متننمایش کمتر