عمومی

چگونه مو های بلند داشته باشیم

مدل موی بلند یکی از مدل های جذاب برای زنان و مردان است. شاید باوری کلی حداقل در کشور ما وجود داشته باشد که مدل موی بلند مختص خانم ها است یا دست کم برای مردان مناسب نیست اما شاید برای شما جالب باشد که این باور تنها چند سالی است که به وجود آمده است. با سیری کوتاه در تاریخ و با تماشای عکس ها و تابلوهای نقاشی به این موضوع می رسیم که نه تنها مدل موی بلند برای مردان، بد نیست بلکه در گذشته بسیار مرسوم بوده است.

با توجه به فیزیولوژی بدن مردان و با علم به این مسئله که در مردان، ریزش مو بیشتر رخ می دهد، زمانی که مردی موی پرپشت و بلند دارد، شاید بهتر است از این موهبت استفاده کند و کفران نعمت نکند!

در مدل مو بلند مردانه به نسبت مدل مو بلند زنانه، تنوع کمتری وجود دارد. بسیاری از مردان برای بلند کردن موی خود زحمت زیادی به خود نمی دهند و صرفاً موی خود را بلند می کنند و به آن رسیدگی نمی کنند.
موی بلند به نسبت موی کوتاه نیاز به مراقبت بیشتری دارد و رسیدگی بیشتری می طلبد. پس اگر قصد دارید موی خود را بلند کنید سعی کنید، به آن توجه بیشتری داشته باشید. از شامپوی مناسب استفاده کنید و بامطالعه شیوه های مراقب از مو، سلامت موی خود را تضمین کنید. برای این دستیابی به اطلاعات در مورد سلامت مو می توانید به مقاله های متعددی که بانی مگ وجود دارد، مراجعه کنید.
خرید شامپو و محصولات مراقبت از مو
در این مقاله نیز به معرفی مدل های مختلف در مدل مو بلند مردانه پرداخته ایم تا اگر قصد دارید موی خود را بلند کنید، بتوانید هوشمندانه این کار را انجام دهید.

قبل از معرفی مدل های جدید باید به این موضوع توجه کرد:

بلند کردن مو به این معنا نیست که نباید موی خود را کوتاه کنیم! گاهی کوتاهی مختصر مو، می تواند به رشد مو کمک کند و موی شما را از خطراتی مثل موخوره نجات دهد.

معرفی 6 راهکار برای مدل موی بلند مردانه

موی خود را از پشت ببندید!

یکی از مدل های کلاسیک و محبوب در مدل مو بلند مردانه مدل بلند یکنواخت است. در این مدل شما تمامی قسمت های موی خود را باید به صورت یکنواخت بلند کنید. اگر رشد کنار مویتان از روی مو بیشتر است نیز وقتی طول مو به 15 سانتی متر رسید تمام قسمت ها را یکنواخت کوتاه کنید.

زمانی که اندازه مویتان به 15 سانتی متر رسید، زمان آن رسیده که آن را ببندید. بستن مو از پشت باعث جذابیت شما می شود. این جذابیت برای سر شما نظم و مرتب بودن را نیز در بردارد.
اگر موی بلند دارید و درجایی برای تمرکز، مویتان دست وپا گیر است نیز می توانید آن را از پشت ببندید.

یکی از روش های بستن مو از پشت جمع کردن آن ها در یک نقطه است. این کار باعث می شود پوست صورتتان نیز کشیده شود و درنتیجه صورت شما خوشفرم تر به نظر می رسد. ویژگی این مدل در همیشه ترند بودن آن است. این مدل همواره مد روز است و هیچ وقت از مد نمی افتد.

گره از بالا، راه کاری مدرن برای مدل موی بلند مردانه

این مدل یکی از مدل هایی است که در سال های اخیر موردتوجه قرارگرفته. در این مدل باید موهای خود را بالای سرتان جمع کنید و در بالا آن ها را ببندید و در اصطلاح عامیانه آن را در بالای سر گوجه کنید.
خرید انواع حالت دهنده مو
یکی از ویژگی های این مدل، کمتر بودن حجم مو در کناره ی سر است. کناره ی مو را باید کوتاه کنید و صرفاً روی موی خو را بلند کنید. این مدل در میان نوجوانان، جوانان و ورزشکاران بسیار محبوب است.

اختلاف اندازه در مو و اطراف سر سبب می شود بلندی مویتان بهتر به چشم بیاید. مقدار کوتاهی دور سرتان بسته به سلیقه و البته فصل و مدل کلی، متغیر است. این مدل برای موی فر بلند بسیار مناسب است و برای موهای فرم دار و لخت نیز کاربردی است.
خرید سشوار و اتو مو
بهترین روش برای کوتاهی دور سر استفاده از روش فِیدکردن است. فیدکردن یعنی کوتاهی مو از بالای گوش تا قسمت بلند مد به تناوب از کم به زیاد تغییر کند. فید کردن مو یکی از متر و معیارها برای سنجش مهارت یک آرایشگر است.
البته می توانید موی خود را نیز نبندید و آن را به یک طرف شانه کنید که البته این استایل ترند امسال نیست.

مدل موی بلند مردانه دم اسبی، پر شکوه و زیبا

یکی از محبوب ترین مدل های مو بلند مردانه، مدل مو دم اسبی است. در این مدل باید اندازه موی شما بیش از 20 سانتی متر باشد. این مدل عمدتاً برای موهای لخت و فرم دار کاربرد دارد. فرم آویزان مو از پشت سر یادآور دم اسب است و به همین سبب به مدل مو بلند دم اسبی مشهور است.

روش بستن مو به این شیوه به این شکل است که ابتدا روی موی خود را در پشت سر جمع کنید و ببندید. پس ازآن دور و پشت موی خود را رو به پایین شانه کنید.
ویژگی اصلی مدل دم اسبی به آویزان بودن مو از سر است اما اگر موی شما کوتاه تر بود نیز می توانید از این مدل استفاده کنید. درواقع باید به این مسئله اذعان کرد که در مد و استایل دست شما باز است و محدودیتی ندارید پس در خلق استایل های جدید جسور باشید.
خرید رنگ مو
مدل دم اسبی با ریش بلند سنخیت بیشتری دارد و استایلی جسورانه خلق می کند. البته ترند ریش امثال ریشی به بلندی یک بند انگشت است و برخلاف سال های گذشته که ریش بلند، ترند روز بود امسال ریش کوتاه تر مد روز است.

مدل موی بلند مردانه تا نزدیکی شانه، همیشه شیک و خاص

این مدل رایج ترین مدل موی بلند در میان آقایان است. ویژگی این مدل در سادگی آن است و به راحتی موی شما فرم می گیرد. برای این کار باید اجازه دهید مو شما بلند شود. اگر موی شما فرمی حالت دار دارد، باید خوشحال باشید چراکه این مدل برای شما بسیار کاربردی است.

برای مرتب کردن موی خود در این مدل کافی دست خود در موی خود حرکت دهید. برای خوش فرم شدن موی خود نیز می توانید از فوم مو، روغن مو یا ژل مو استفاده کنید.

این مدل مو باعث می شود شما بسیار صمیمی جلوه کنید. از طرفی اگر دارای موج نیز باشد سبب می شود فرم بهتری به خود بگیرد. بلندی جلوی سر شما نیز در بعضی از استایل ها باید به نسبت پشت سر کمتر باشد. این فرم در بعضی موارد مثلاً در موهای لخت باعث می شود فرق موی شما از وسط باز شود.

مدل مناسب برای موی فر بلند چیست؟

موی فر و مجعد مدل مویی است که معمولاً حالت دادن به آن کار آسانی نیست و به همین سبب بسیاری از کسانی که موی فر دارند، ترجیح می دهند که موی خود را کوتاه نگه دارند. برای موی فر می توان مدل مو گره از بالا را پیشنهاد کرد اما مدل های دیگری که می توانید به آن فکر کنید مدل ساده است.

اگر موی شما دارای فر درشت است، می توانید موی خود را به صورت طبیعی بلند کنید که ازقضا ظاهر زیبایی نیز دارد اما اگر موی فر ریز دارید، می توانید پس از بلند کردن موی خود از تل یا کش مو استفاده کنید.

موی بلند ساده برای مردانی با صورت استخوانی

رسیدن به این مدل مو بسیار ساده است. درواقع لازم نیست کاری انجام دهید و صرفاً به بهداشت موی خو برسید و موی خود را بلند کنید.
خرید شانه و برس مو
اگر مویی پرپشت و حالت دار یا لخت دارید این مدل را حتماً امتحان کنید. این مدل مو بلند برای آقایانی که صورت کشیده دارند به ویژه بسیار کاربردی است.

در پایان به این نکته توجه کنید که در انتخاب مدل مو بلند مردانه، ابتدا به ضخامت موی خود، سپس به حجم مو و در پایان به فرم صورتتان توجه کنید.
 
 

مدل مناسب برای موی فر بلند چیست؟

موی فر و مجعد مدل مویی است که معمولاً حالت دادن به آن کار آسانی نیست و به همین سبب بسیاری از کسانی که موی فر دارند، ترجیح می دهند که موی خود را کوتاه نگه دارند. برای موی فر می توان مدل مو گره از بالا را پیشنهاد کرد اما مدل های دیگری که می توانید به آن فکر کنید مدل ساده است.

مدل موی بلند مردانه دم اسبی چیست؟

در این مدل باید اندازه موی شما بیش از 20 سانتی متر باشد. این مدل عمدتاً برای موهای لخت و فرم دار کاربرد دارد. فرم آویزان مو از پشت سر یادآور دم اسب است و به همین سبب به مدل مو بلند دم اسبی مشهور است.

 

داشتن ریش  و سبیل پرپشت برای بسیاری از جوانان به یک آرزو تبدیل شده است. این جوانان می دانند که انتظار برای پرپشت شدن ریش و سبیل کاری بسیار طاقت فرسا است. هر چه سن افراد پایین تر باشد، این انتظار ممکن است بیشتر طول کشیده و ناراحت کننده تر باشد. برخی از مردان در سنین 18 یا 19 سالگی شاهد افزایش رشد ریش و سبیل خود هستند. اما برخی دیگر ممکن است تا اواخر دهه ی دوم زندگی نیز به طور کامل ریش و سبیل نداشته  باشند. ژنتیک و هورمون های بدن دو عامل تعیین کننده در رشد ریش و سبیل است. همچنین سبک زندگی و عادات بهداشتی نیز در کاهش یا افزایش رشد ریش و سبیل بسیار موثر هستند. در این مطلب قصد داریم به چگونگی پرپشت کردن ریش و سبیل بپردازیم و همچنین روش هایی برای تقویت رشد ریش و سبیل به شما معرفی کنیم. در ادامه نیز بهترین محلول تقویت ریش و سبیل را بررسی می کنیم و به معرفی روش های تقویت ریش و سبیل در خانه می پردازیم.

چه عواملی بر افزایش رشد ریش و سبیل اثر می گذارند؟

هورمون تستوسترون

به طورکلی رشد ریش و سبیل (املای غلط آن: سیبیل) تا حدود زیادی تحت تأثیر ترشح هورمون تستوسترون است. در هر فردی ممکن است سطح تستوسترون ترشح شده متفاوت باشد. همانطور که پیش تر اشاره کردیم، این عامل به ژنتیک افراد وابسته است. سطح پایین تستوسترون در بدن مردان بر رشد ریش و سبیل اثر منفی دارد. برای این افراد مصرف برخی مکمل ها، تحت نظر پزشک، می تواند به افزایش رشد ریش و سبیل آن ها کمک کند. اما در صورتی که سطح تستوسترون بدن شما نرمال باشد، با مصرف مکمل ها نمی توان باعث پرپشت شدن ریش و سبیل شد.

ورزش کردن

همه ی ما می دانیم که ورزش کردن باعث بهبود جریان خون می شود. از طرفی، افزایش جریان خون نیز فولیکول های مو را تحریک می کند. برخی از ورزش ها مانند بدن سازی، وزنه برداری، تمرینات قدرتی و ورزش های مشابه به طور موقت سطح ترشح تستوسترون در بدن را افزایش می دهند. نکته ی قابل توجه این است که در مردان جوان سطح ترشح تستوسترون در روز ثابت نبوده و در طول روز تغییر می کند. به طور مثال، در صبح ها افزایش یافته و بعد از ظهر کاهش می یابد. به این ترتیب، بهتر است که تمرینات را در ساعت های مختلفی از روز انجام دهید.

رژیم غذایی

رژیم غذایی سالم و مقوی در سلامتی بدن و تنظیم ترشح هورمون ها بسیار موثر است. به این ترتیب، تغذیه ی سالم می تواند بر پرپشت کردن ریش و سبیل افراد تأثیرگذار باشد. چاقی یکی از عوامل بسیار مهمی است که باعث کاهش ترشح تستوسترون می شود. با نگه داشتن شاخص توده بدنی در محدوده ی طبیعی می توانید سطح هورمون تستوسترون خود را کنترل کنید.

برخی از مواد معدنی نیز وجود دارند که در پرپشت کردن ریش و سبیل تأثیرگذار هستند. به طور مثال، زینک (روی) در افزایش رشد ریش و سبیل تأثیر شگرفی دارد. برخی از مواد غذایی که می توانند بر روی تقویت رشد ریش و سبیل موثر باشد شامل موارد زیر است:

  • سیب زمینی
  • تخم مرغ
  • اسفناج
  • دارچین
  • جگر
  • برخی از آجیل ها مانند بادام، بادام زمینی و گردو
  • البته باید گفت که رژیم غذایی به تنهایی نمی تواند بر ژنتیک غلبه کند.

    آیا برای رشد ریش و سبیل دارویی وجود دارد؟

    استایل  مردانی که ریش و سبیل (املای غلط: سیبیل) دارند، با محبوبیت روز افزونی همراه است. به همین دلیل، کمپانی های زیادی در سراسر دنیا روی ساخت مکمل هایی برای پرپشت کردن ریش و سبیل سرمایه گذاری کرده اند. این شرکت ها مکمل های دارویی و کرم هایی را تولید می کنند که نوید رشد سریع ریش و سبیل مردان را می دهند. دقت داشته باشید که بسیاری از نمونه های موجود در بازار فاقد اعتبار علمی هستند.

    ویتامین  ها و مواد معدنی

    بر اساس تحقیقاتی انجام گرفته ، برخی از ویتامین ها می توانند باعث رشد سریع ریش و سبیل شوند. به طور مثال، ویتامین D می تواند فولیکول های غیرفعال مو را فعال کرده و باعث رشد مو شود. همچنین، ویتامین های B مانند B12، بیوتین و نیاسین می توانند باعث حالت دهی و تقویت مو شوند.

    مکمل  ها

    معمولا مکمل هایی که در بازار وجود دارند، وعده ی افزایش رشد ریش و سبیل را با ارائه ی مواد مغذی و برخی ویتامین ها می دهند. از جمله این ویتامین ها می توان به ویتامین C، بیوتین و ویتامین A اشاره کرد. گفته می شود که این مکمل ها مانند مکمل هایی که برای زنان به بازار عرضه  می شود، باعث سالم تر شدن و ضخیم تر شدن موها می شوند. البته باید توجه داشت که اگر به دلایل ژنتیکی افراد ریش و سبیل ندارند، این مکمل ها نمی توانند باعث پرپشت کردن ریش و سبیل شما شوند.

    پرپشت کردن ریش و سبیل چه روش  هایی دارد؟

    تا اینجای مطلب به عوامل موثر بر افزایش رشد ریش و سبیل اشاره کردیم. اما اکنون می خواهیم به دقت روش های پرپشت کردن ریش و سبیل را بررسی کنیم. همچنین، سعی می کنیم بهترین روغن برای رشد ریش را معرفی کنیم. با وجود اینکه رژیم غذایی سالم از جمله عوامل موثر بر افزایش رشد ریش و سبیل است، اما تاکنون رژیم غذایی مخصوصی برای تقویت رشد ریش و سبیل تعیین نشده است. برای پرپشت کردن ریش و سبیل در سراسر دنیا از برخی روغن ها استفاده می شود.

    تا چه میزان به سلامت موهای صورت خود اهمیت می دهید؟ با روتین مراقبت از ریش و سبیل آشنایی دارید؟ می خواهید ریش و سبیل نرم تری داشته باشید؟ همه ی این نکات را در مقاله ی «مراقبت از ریش و سبیل» بخوانید.

    بهترین روغن برای رشد ریش

    تعدادی از تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان داده اند که می توان برخی از روغن های گیاهی را به عنوان ضخیم کننده ی ریش و سبیل به کار برد. امروزه بسیاری از افرادی که قصد پرپشت کردن ریش و سبیل خود را دارند به دنبال بهترین روغن برای رشد ریش خود هستند. به همین دلیل، قصد داریم تعدادی از روغن های موثر در تقویت رشد ریش و سبیل را معرفی کنیم.

    روغن آرگان

    همه ی ما به احتمال زیاد نام روغن آرگان را شنیده ایم و از برخی خواص مفید آن باخبر هستیم. این روغن به دلیل کمبود آن و همچنین خواص با ارزشش، قیمت بالایی دارد. به همین دلیل، ممکن است نمونه های تقلبی آن نیز به وفور در بازار مشاهده شود.

    یکی از فواید روغن آرگان تقویت رشد ریش و سبیل است. توصیه می شود که پس از هر مرتبه استحمام از روغن آرگان برای مالش ریش و سبیل استفاده شود. بعد از 20 دقیقه مالش روغن آرگان بر روی ریش و سبیل خود می توانید آن را بشویید. پس از یک دوره مصرف این روغن، افزایش رشد ریش و سبیل به وضوح مشاهده می شود.

    روغن آرگان، موثر برای افزایش رشد ریش و سبیل

    برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

    روغن نارگیل

    روغن نارگیل که به نسبت از روغن آرگان ارزان تر است نیز گزینه ی مناسبی برای تقویت رشد ریش و سبیل خواهد بود. روغن نارگیل با تأمین مواد معدنی و مواد مغذی برای فولیکول های مو باعث افزایش جریان خون در این ناحیه شده و رشد سریع ریش و سبیل را ممکن می کند. این روغن که بوی مطبوعی هم دارد را می توانید به صورت روزانه بر روی ریش و سبیل خود بمالید. هر مرتبه ماساژ بهتر است حدود 15 دقیقه به طول بیانجامد. پس از آن با آب و صابون صورت خود را شستشو دهید.

    روغن رزماری

    یکی دیگر از روغن هایی که برای تقویت رشد ریش و سبیل استفاده می شود، روغن رزماری است. این روغن گیاهی با مواد مغذی که دارد از طریق منافذ پوست به داخل نفوذ کرده و بر روی رشد سریع ریش و سبیل تأثیر می گذارد. روغن رزماری علاوه بر تحریک ریشه موهای صورت، باعث افزایش ضخامت موهای ریش وسبیل (املای غلط آن: سیبیل) می شود.

    روغن جوجوبا

    روغن جوجوبا مقداری با روغن هایی که تا کنون نام بردیم متفاوت است. این روغن باعث محافظت موهای صورت در مقابل نور خورشید و آسیب های محیطی می شود. روغن جوجوبا علاوه بر نقشی که در محافظت از موها دارد، خاصیت نرم کننده و براق کننده نیز دارد. در نتیجه، از وز شدن موهای ریش و سبیل جلوگیری کرده و آن ها را نرم و لطیف می کند.

    این محصول از مو در مقابل آسیب های محیطی و اشعه های مضر خورشید محافظت می کند.

    برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

    بهترین دارو برای رشد ریش چیست؟

    همانطور که پیش تر اشاره کردیم، با افزایش محبوبیت استایل های مردانه که ریش دارند، بسیاری از کمپانی های داروسازی به دنبال ساخت بهترین دارو برای رشد ریش هستند. در سال های اخیر محصولات متنوعی ساخته شده اند که با تحریک رشد مو باعث رشد سریع ریش و سبیل می شوند. در ادامه قصد داریم که بهترین دارو برای رشد ریش را به شما معرفی کنیم.

    ماینوکسیدیل

    تاکنون در سراسر جهان تحقیقات مختلفی بر روی ماینوکسیدیل و تأثیر آن بر روی تقویت رشد ریش و سبیل انجام گرفته. بر اساس این آزمایش ها، تأثیر قابل توجه ماینوکسیدیل بر روی افزایش سرعت رشد ریش و سبیل و همچنین رشد موهای جدید ثابت شده  است. تاکنون مکانیسم دقیق ماینوکسیدیل کشف نشده اما تعداد زیادی از مردان در سراسر دنیا ماینوکسیدیل را استفاده کرده و از تأثیرات آن بسیار رضایت داشته اند.

    فیناستراید

    این دارو معمولا برای افرادی تجویز می شود که دچار طاسی شده اند. نکته ی قابل توجه این است که این دارو به طور ویژه برای موهای صورت طراحی نشده است. افرادی که برای پرپشت کردن ریش و سبیل خود از این دارو استفاده کرده اند، تأثیر آن بر روی افزایش رشد موهای صورت را تأیید کرده اند. قبل از مصرف این دارو باید با پزشک خود مشورت کنید. مکانیسم عملکرد این دارو اینگونه است که با محدود کردن هورمون دی هیدروتستوسترون باعث رشد سریع ریش و سبیل می شود. هورمون دی هیدروتستوسترون باعث توقف رشد موها می شود.

    تقویت کننده موی پرو-مین

    این تقویت کننده ایرانی نسبت به محصولات مشابه خارجی قیمت مناسب تری داشته و کیفیت بالایی نیز دارد. این تقویت کننده باعث رویش مجدد مو، مهار ریزش مو و تقویت مو می شود. تقویت کننده موی پرو-مین با مرطوب کردن پوست باعث افزایش جریان خون در این ناحیه می شود. به این ترتیب فولیکول های مو فعال شده و باعث افزایش رشد سبیل و ریش می شود. در این تقویت کننده ماده ای به نام آمینکسیل وجود دارد که نمونه ی پیشرفته تر ماینوکسیدل است. این ماده باعث جلوگیری از ریزش موها شده و با تحریک فولیکول ها باعث تقویت رشد ریش و سبیل می شود.

    تونیک تقویت کننده و افزایش دهنده ی استحکام مو

    برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

    تقویت ریش و سبیل در خانه چگونه است؟

    تا این بخش از مطلب روش های پرپشت کردن ریش و سبیل را نام بردیم و همچنین، عوامل موثر بر افزایش رشد ریش و سبیل را نیز بررسی کردیم. اکنون می خواهیم به روش های تقویت ریش و سبیل در خانه بپردازیم. اگر انتظار کشیدن برای پرپشت کردن ریش و سبیل برایتان سخت است، می توانید از روش های تقویت ریش و سبیل در خانه کمک بگیرید. رعایت برخی از نکات ساده به شما کمک می کند که شاهد رشد سریع ریش و سبیل خود باشید.

    استفاده از مواد تقویت کننده

    افراد می توانند در خانه با استفاده از روغن ها و مواد غذایی ای که در این مقاله معرفی شد، به تقویت رشد ریش و سبیل خود بپردازند. البته قبل از استفاده از داروها بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید و نظر او را در این مورد بدانید. روغن هایی که معرفی کردیم هیچ کدام تأثیر منفی ای نداشته و بدون مشورت با پزشک نیز می توانید استفاده کنید.

    از استرس خود بکاهید

    همانطور که می دانید، استرس بر سلامتی و سیستم ایمنی بدن ما تأثیر بسیار شگرفی دارد. همچنین، افزایش رشد و پرپشت کردن ریش و سبیل بسیار تحت تأثیر سلامتی و سوخت وساز بدن است. به این ترتیب، با کاهش و کنترل استرس های زندگی می توانید تا حدودی به پرپشت کردن ریش و سبیل خود کمک کنید.

    خواب کافی

     خواب کافی برای سلامت کلی بدن بسیار مهم و ضروری است. تستوسترون در سیستم بدن انسان در درجه ی اول در طول خواب ترشح می شود. تحقیقات زیادی نشان داده اند که محدودیت خواب روزانه باعث کاهش سطح تستوسترون در مردان جوان می شود. به همین دلیل، عدم خواب کافی و بی خوابی می توانند بر روند رشد ریش و سبیل شما تأثیر منفی بگذارند. در نهایت، یکی از راه های تقویت ریش و سبیل در خانه درست کردن ساعت خواب در طول شبانه روز است.

    شستشو و استفاده از مرطوب کننده

    شستشوی روزانه پوست و مو و مرطوب نگه داشتن آن ها می تواند بر افزایش رشد ریش و سبیل تأثیر مثبتی داشته باشد. سعی کنید روزی دو مرتبه صورتتان را بشویید. همچنین، می توانید با لایه برداری صورت منافذ پوست را باز نگه دارید. با این کار به حذف سلول های مرده ی پوست و بقایای اطراف هر فولیکول مو کمک می کنید. به علاوه، این کار باعث می شود که موهای زائد زیر ریش کاهش یابد و موهای ریش بیشتر رشد کنند.

    اصلاح منظم

    اصلاح و تراشیدن منظم ریش و سبیل برای یکنواخت و مرتب جلوه دادن ریش بسیار مفید است. اما باور غلطی وجود دارد که می گوید اصلاح باعث رشد سریع ریش و سبیل می شود. باید گفت که اصلاح بر روی افزایش رشد ریش و سبیل تأثیر خاصی ندارد. اصلاح منظم فقط به مرتب جلوه دادن ریش کمک می کند. برای پرپشت کردن ریش و سبیل بهتر است که آن ها را به حال خود رها کنید. البته می دانیم که در این صورت ریش و سبیل نامرتب شده و ممکن است جلوه ی خوبی نداشته باشد.

    سایر روش  های تقویت ریش و سبیل در خانه

    با رعایت این نکات می توانید تا حدودی به رشد سریع ریش و سبیل خود کمک کنید. همانطور که پیش تر اشاره کردیم، عامل ژنتیک مهم ترین مسئله در مورد پرپشت کردن ریش و سبیل است. با وجود این، نباید از تأثیر بسیار شگرف عوامل محیطی غافل شد. بسیاری از اوقات فرد از لحاظ ژنتیکی پتانسیل داشتن ریش و سبیل (املای غلط آن: سیبیل) پرپشت را دارد؛ اما به دلیل عدم وجود عوامل محیطی مناسب، ریش و سبیل دلخواه خود را ندارد.

    تعدادی دیگر از راه های تفویت رییش و سبیل در خانه نیز وجود دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • سیگار نکشید: سیگار کشیدن بر روی ریزش موها بسیار اثرگذار بوده و می تواند از افزایش رشد ریش و سبیل نیز جلوگیری کند.
  • استراحت کافی: در عوامل موثر بر افزایش رشد ریش و سبیل به تأثیر خواب کافی اشاره کردیم. استراحت و خواب کافی بر روی سطح سلامت بدن بسیار موثر است.
  • رژیم غذایی سالم: رعایت یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند به ایمنی و سلامت بدن شما کمک کند. به این ترتیب، سوخت وساز بدن شما به خوبی انجام شده و همچنین، از طریق رژیم غذایی سالم، مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز برای پرپشت کردن ریش و سبیل تأمین می شوند.
  • سخن آخر

    داشتن ریش و سبیل پرپشت یکی از جذابیت های مردان به حساب می آید. برخی از جوانان از اینکه ریش و سبیل کم پشت دارند نگران شده و ممکن است اعتمادبه نفس خود را از دست بدهند. در این مطلب به طور کلی به روش های پرپشت کردن ریش و سبیل پرداختیم و همچنین، عوامل موثر بر افزایش رشد ریش و سبیل را نیز نام بردیم. در ادامه نیز بهترین روغن برای رشد ریش و بهترین دارو برای رشد ریش نیز معرفی شده است. شما می توانید با خریدن این محصولات به تقویت ریش و سبیل در خانه خود بپردازید. امیدواریم که با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین راه حل برای پرپشت کردن ریش و سبیل خود را پیدا کنید.

    حالا که با روش های پرپشت تر کردن ریش و سبیل آشنا شدید، بهتر است کمی هم به آراستن و زیبایی سبیل بپردازید. در مقاله ی «انواع مدل سبیل» مناسب ترین مدل را با توجه به فرم صورت خود انتخاب کنید و از زیبایی خود لذت ببرید.

    سوالات متداول

    آیا بعد از 20 سالگی نیز می توان ریش و سبیل را پرپشت کرد؟ بله؛ با استفاده از روغن ها و تقویت کننده هایی که در این مطلب معرفی شد، می توان ریش و سبیل خود را حتی در اواخر دهه ی دوم زندگی نیز پرپشت کرد. ژنتیک تا چه حدی بر ریش و سبیل تأثیر دارد؟ می توان گفت ژنتیک مهم ترین عامل در داشتن ریش و سبیل کامل است. اما نمی توان تأثیر عوامل محیطی را نادیده گرفت. بنابراین، می توان با تقویت کننده ها تا حدودی از تأثیر ژنتیک کم کرد. آیا می توانیم در خانه ریش و سبیل خود را تقویت کنیم؟ بله؛ تقویت ریش و سبیل در خانه نیز به راحتی امکان پذیر است. افرادی که قصد استفاده از روغن ها و تقویت کننده ها را ندارند، با مواردی که در مطلب گفته شد می توانند ریش و سبیل خود را در خانه پرپشت کنند.