عمومی

طرز استفاده از شراب برای پوست صورت

مصرف مشروب نه تنها روی فاکتورهای سلامتی در افراد تاثیر منفی می گذارد و خطر بروز بسیاری از بیماری ها را افزایش می دهد بلکه در چاق شدن و بر هم زدن تناسب اندام نیز می تواند تاثیرگذار باشد. در این مطلب بررسی خواهیم کرد که مشروب و چاقی چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ با ما همراه باشید.

نوشیدنی های الکلی به ویژه اگر بیش از حد مورد استفاده قرار بگیرند، عوارض نامطلوبی را برای سلامتی به همراه خواهند داشت که از جمله آنها به موارد زیر می توان اشاره کرد:

فعال شدن غیر طبیعی آنزیم های گوارشی و ایجاد پانکراتیت
اختلال در عملکرد کبد
عدم تعادل در سطح قند خون
آسیب به سیستم عصبی مرکزی
خطر ایجاد وابستگی به الکل
جلوگیری از هضم و جذب مواد مغذی در روده ها
افزایش احتمال بروز بیماری های قلبی
اختلال نعوظ در مردان
تضعیف سیستم ایمنی بدن

مصرف الکل ممکن است با بسیاری دیگر از بیماری ها نیز در ارتباط بوده و ریسک ابتلا به هر یک از آنها را افزایش دهد. اما آیا واقعا مشروب و چاقی نیز به یکدیگر مرتبط هستند؟
اگر به هر علت از چاقی رنج می برید، ما به شما مصرف قرص لاغری را در کنار رژیم کم کالری و ورزش پیشنهاد می دهیم.
 

در واقع باید گفت که رابطه میان مصرف الکل و چاق شدن به طور کامل شناخته شده نیست و هنوز پژوهش های بیشتری در این زمینه باید صورت گیرد. اما به طور کلی مشروب از طرق زیر ممکن است در چاق شدن صورت و بدن موثر باشد:

توقف چربی سوزی در بدن
داشتن کالری بالا
افزایش احساس گرسنگی و کاهش احساس سیری
انتخاب نامناسب مواد غذایی با چربی و کالری بالا

همان طور که می دانید نوشیدنی  های الکلی انواع مختلفی دارند. مثلا اگر به جای شراب از آبجو یا مشروباتی استفاده شود که حاوی مقدار الکل بالایی هستند، احتمال چاق شدن به مراتب بیشتر خواهد بود. همچنین رابطه مشروب و چاقی کاملا بستگی به مقدار استفاده نیز دارد؛ به این معنا که هرچه بیشتر نوشیده شود، احتمال اضافه وزن بالاتر خواهد رفت. اینکه فرد از لحاظ ژنتیکی نیز تا چه حد مستعد چاقی است، به طور مستقیم روی مقدار چاق شدن تاثیر خواهد گذاشت.

قید مصرف مشروب را برای همیشه بزنید زیرا هم برای سلامتی شما مضر است و هم تناسب اندامتان را بر هم خواهد زد. مطالعات در مورد مقدار و دفعات استفاده از مشروب و ارتباط آن با BMI افراد نشان داده است که نوشیدن زیاد مشروبات الکلی اشتهای افراد را تحریک کرده و سبب افزایش احساس گرسنگی می شود. الکل منبع قابل توجهی از کالری است و به ویژه اگر در محیط های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد، اشتها را تحریک خواهد کرد.
کالری موجود در مایعات به گونه ای است که شاید نتواند مکانیسم فیزیولوژیکی را ایجاد کند که احساس سیری به وجود آورد. به همین دلیل است که اگرچه کالری موجود در الکل زیاد است اما معمولا گرسنگی را برطرف نکرده و برعکس میل به خوردن را نیز تشدید خواهد کرد. چاقی در صورتی به وجود می آید که مقدار کالری دریافتی از رژیم غذایی بیش از مقدار کالری باشد که شما می سوزانید. با خوردن زیاد مشروب کالری بالایی وارد بدن شده و اگر با فعالیت سوزانده نشود، قطعا اضافه وزن را در پی خواهد داشت.
چنانچه مایل به چاق شدن هستید و دوست دارید صورتی پرتر و زیباتر داشته باشید، باز هم پیشنهاد می کنیم که به دلایل مضرات مشروب برای سلامتی از خوردن آن صرف نظر کرده و از راهکارهای دیگری کمک بگیرید. آیا بهترین ویتامین برای چاقی صورت را می شناسید؟

دانشمندان طی یک تحقیق بر روی موش ها دریافتند که نوشیدن الکل مثل جرقه ای برای گرسنگی است؛ به طوریکه با خوراندن الکل به موش ها متوجه بالا رفتن عملکرد نورون های آدنوزین فسفات مغز شدند. جالب است بدانید که این نورون ها زمانی فعال می شوند که بدن احساس گرسنگی داشته باشد.
 
اگر نگاهی به ساختار الکل داشته باشیم متوجه خواهیم شد که نوشیدنی های الکلی ترکیبی از الکل و شکر هستند که ماده اصلی توسط بدن سوزانده شده و آنچه که در بدن باقی مانده و تبدیل به فسفوگلیسرات می شود چیزی به جز قند نیست. قند خود عاملی بری افزایش وزن به حساب می آید و شاید به همین دلیل است که مشروب انسان را به ویژه در ناحیه شکم چاق می کند.

مشروب نه تنها موجب اضافه وزن شما می شود بلکه به طور مستقیم در آسیب رساندن به سلامت کبد نیز نقش دارد. کبد در طرف راست و دقیقا بالای شکم شما قرار دارد. کبد مواد مخدر، الکل و سایر مواد سمی را در بدن تجزیه کرده، برای کمک به هضم چربی ها صفرا تولید می کند، ذخیره مواد مغذی در بدن را بر عهده دارد و به ساخت پروتئین هایی که برای لخته شدن خون ضروری هستند، کمک می کند. مصرف الکل آن هم در مقادیر بالا یکی از عمده ترین آسیب ها را برای کبد به همراه خواهد داشت. علائمی که در مراحل اولیه نشان می دهند، مصرف مشروب به کبد آسیب رسانده است، شامل موارد زیر است:

تورم کبد که موجب احساس ناراحتی در قسمت راست بالای شکم خواهد شد
احساس خستگی
کاهش وزن بی دلیل
از دست دادن اشتها
حالت تهوع و استفراغ

آسیب به کبد بر اثر مشروب ابتدا به صورت تجمع چربی در کبد ظاهر می شود اما با گذشت زمان موجب التهاب و ایجاد زخم خواهد شد.

در این مطلب رابطه میان مشروب و چاقی را مورد بررسی قرار دادیم. شاید در اطراف خود و یا در فیلم ها نیز دیده باشید که افراد به اصطلاح مشروب خور همیشه شکم هایی بزرگ دارند. الکل کالری بالایی را برای بدن فراهم می کند زیرا بخش عمده ای از آن را ترکیبات قندی مضر تشکیل می دهد. از طرف دیگر هر روز تحقیقات نشان می دهند که در واقع مصرف نوشیدنی های الکلی مزیت خاصی برای سلامتی نداشته و بر عکس برای سلامتی مضر نیز هستند. بنابراین اگر به حفظ سلامت بدن خود علاقمندید و همچنین دوست دارید تناسب اندامتان به خوبی حفظ شود، هرگز به سراغ مصرف مشروب نروید. این نوشیدنی به ویژه در مقادیر بالا آسیب هایی جبران نشدنی به کبد انسان خواهد زد.