عمومی

سرم برای منافذ باز پوست

منافذ باز پوست، از جمله رایج ترین مشکلات پوستی بین بانوان و آقایان است. از قضا، یکی از آزاردهنده ترین ها نیز هست؛ هر چند که جدی نیست، اما تاثیر منفی بر زیبایی ظاهری افراد می گذارد. به همین دلیل، دغدغه ای بزرگ برای خانم ها و حتی آقایان است. در پی حل این مشکل، تمام برندهای محصولات لوازم آرایشی و مراقبت پوستی، بخشی از تولید خود را به محصولات بستن منافذ پوست، اختصاص داده اند.

در این مقاله از مجله گاندی شاپ، قصد داریم تا بهترین محصولات برای منافذ پوست را به شما معرفی کنیم. در ابتدا، به سراغ چیستی این معضل می رویم؛ سپس دلایل بروز آن را بررسی می کنیم. در نهایت نیز، راهکارهای درمان و بهترین کرم های بستن منافذ باز پوست را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید…

منافذ باز پوست چیست؟

بر روی پوست هر یک از ما، به خصوص پوست صورت، شاید بیشتر از میلیون ها منفذ وجود داشته باشد. کار این منافذ، خارج کردن چربی از زیر پوست است و گاه پیش می آید که در اصل عوامل مختلف، این منافذ، بیشتر از حد طبیعی خود باز می شوند.

در حالت عادی، هیچکدام از منافذ پوستی نباید دیده شود، اما خب خیلی از افراد، در اثر دلایلی که در ادامه مطرح خواهیم کرد، دچار باز بودن منافذ پوست می شوند. زمانی که این عارضه رخ می دهد، پوست حالتی شبیه به پوست پرتقال به خودش می گیرد؛ منافذ به همان اندازه باز می شوند و چهره و ظاهر فرد را تحت تاثیر قرار می دهند. (گاه به این معضل، عارضه پوست پرتقالی هم گفته می شود.)

دلایل عارضه منافذ باز پوست

چنان که در بخش قبلی هم به آن اشاره کردیم، باز شدن منافذ پوست، می تواند علل مختلفی داشته باشد. از جمله دلایل منافذ باز پوست، می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • چرب بودن پوست به صورت طبیعی
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید
  • عوامل ژنتیکی، که معمولا از والدین به ارث می رسند
  • افزایش سن و کاهش سطح کلاژن و الاستین پوست
  • جنسیت، که معمولا در مردان بیشتر از بانوان شایع است
  • تغییرات هورمونی و افزایش تولید سبوم در پوست
  • رژیم غذایی نامناسب و تحریک کننده تولید سبوم
  • عدم رعایت بهداشت و نشستن صورت به صورت روزانه
  • استفاده از محصولات آرایشی بی کیفیت و غیراستاندارد

انواع منافذ باز پوست

منافذ باز پوست، همانطور که دلایل مختلفی دارد، انواع مختلفی نیز دارد. منظور از انواع مختلف، شکل ظاهری هر منفذ، ابعاد و گاه منطقه بروز آن است. معمولا برای هر نوع منافذ باز، درمان خاصی را نیز باید در پیش گرفت.

از جمله انواع منافذ باز پوست، می توان موارد زیر را معرفی کرد:

منافذ O شکل

این نوع، متداول ترین نوع منافذ باز پوست است و در ناحیه T صورت، یعنی در پیشانی، روی بینی و چانه، بیشتر از هر جای دیگری به چشم می خورد. این نوع بیشتر در کسانی وجود دارد که پوستشان چرب است.

منافذ U شکل

نوع دوم، بیشتر در افراد دیده می شود که پوست خشک دارند. کم آبی پوست، مهم ترین عامل به وجود آورنده این نوع است و با رفع این مشکل، می توان کنترلش کرد.

منافذ Y شکل

و نوع سوم که کمتر از باقی موارد به چشم می خورد، در اثر کاهش کلاژن و الاستین به وجود می آید. این نوع، بیشتر در اثر افزایش سن بروز پیدا می کند.

بست

“اگر پوست شما چرب است و همیشه خدا نیز از جوش و آکنه رنج می برید، پیشنهاد می کنیم که سری به مقاله «بهترین محصولات برای جوش» بزنید!”

منافذ باز پوست را چگونه درمان کنیم؟

چنان که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم، برای درمان منافذ باز پوست، باید علت و نوع آن را بدانید. اگر علت چربی پوست است، باید چربی را کنترل کرد؛ اگر علت خشکی است، باید خشکی را برطرف نمود. یا اینکه اگر مشکل از افزایش سن و کاهش کلاژن است، باید کلاژن سازی را تحریک نمود.

اما فارغ از تمامی راهکارهای مفید برای بستن منافذ پوست صورت، استفاده کرم های مخصوص، همیشه بهترین راه است. در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، امروز بسیاری از برندهای لوازم آرایشی، بخش بزرگی از تولیدات خود را، به  انواع کرم کاهش دهنده منافذ باز پوست، اخصاص داده اند.

در ادامه، با معرفی انواع کرم برای بستن منافذ پوست باز، همراه ما باشید.

کرم جمع کننده منافذ پوست از برند بایودرما

یکی از بهترین انواع کرم جمع کننده منافذ پوست خارجی، کرم جمع کننده منافذ پوست بایودرما است. این کرم، محصولی از کشور فرانسه است و در بهترین لابراتورهای تخصصی کشور فرانسه، تولید شده است. به همین دلیل، خیالتان باید از بابت هر چیز، حسابی راحت باشد؛ زیرا این کرم، از بهترین کرم های موجود در بازار به شمار می رود.

برای کسانی که پوست چربی دارند و به همین دلیل، از منافذ باز پوست صورت خود رنج می برند، این کرم معجزه است! زیرا که پیش از هر چیز در مرحله اول، این کرم چربی پوست را کنترل می کند. با متعادل کردن فعالیت غدد چربی روی پوست، از بروز انواع جوش (چه سرسیاه و چه سر سفید) جلوگیری کرده و در نهایت، از باز شدن منافذ پوست شما نیز به بهترین شکل، جلوگیری خواهد کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده، این کرم به عنوان بهترین کرم های بستن منافذ باز پوست در بازار، خاصیت مات کنندگی نیز دارد و از براق شدن پوست شما، جلوگیری می کند. صورت شما را صاف و یکدست می کند و می توان از آن به عنوان زیرساز آرایش نیز استفاده کرد.

سرم پوست ویتامین A از برند درما پلاس

درماپلاس، یک برند ایرانی است؛ شاید با خود بگویید که محصولات ایرانی از کیفیت لازم برخوردار نیستند، اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. کیفیت بالای این محصول و اثرگذاری فوق العاده آن، باعث شده که در فهرست بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست، جای داشته باشد. هرچند که این محصول کرم نیست و سرم است، اما باز هم نمی توان تاثیرش را نادیده گرفت.

همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، گاهی اوقات، با بالا رفتن سن و کاهش کلاژن سازی در پوست، عوارض بسیاری به وجود می آید که باز شدن منافذ پوست نیز جزوی از آن است. سرم ویتامین آ درماپلاس، با تحریک تولید کلاژن، در قدم اول، این مشکل را برای شما رفع خواهد کرد.

اما خواص ویتامین آ، تنها به بستن منافذ باز پوست محدود نمی شود. این سرم می تواند خاصیت جوانسازی، خنثی سازی تاثر منفی رادیکال ها آزاد، حفاظت از سلول های پوست، بهبود جای زخم و جوش، از بردن تیرگی و روشن کردن پوست، رفع آکنه و جوش و… نیز به همراه داشته باشد. پس به عبارت دیگر، استفاده از سرم ویتامین آ درماپلاس، یک تیر و چند نشان است!

پیشنهاد می کنم ویدئوی زیر در ارتباط با محصولات درماپلاس را ببینید.

تونر سیوید از برند بادی شاپ

در مقاله معرفی بهترین کرم ها برای بستن منافذ پوست، اکنون نوبت به تونر سیوید (جلبک دریایی) از برند بادی شاپ است. برند بادی شاپ، یک برند انگلیسی است و کارش را از همین کشور، آغاز کرده است. از همین روی، می توان گفت که این محصول، از جمله بهترین محصولات موجود در بازار ایران، به شمار می رود.

کار اصلی تونر، پاک کردن منافذ پوست به صورت عمقی، و تنظیم PH پوست شماست؛ اما با ترکیباتی که به آن افزوده می شود، می تواند خواص دیگری را نیز به همراه داشته باشد. تونر سیوید بادی شاپ که بر پایه جلبک دریایی ساخته شده است نیز، خواص بسیاری دارد که از مهم ترین آن ها، کوچک کردن منافذ باز پوست است.

همانطور که گفته بودیم، آلودگی هوا می تواند موجب باز شدن منافذ پوستی شود؛ حال شما با استفاده از یک تونر به صورت روزانه، به راحتی می توانید از شر این مشکل، خلاص شوید. تونر سیوید بادی شاپ، خواص دیگری هم دارد؛ مثلا کنترل چربی پوست، آبرسانی و رطوبت رسانی، جلوگیری از براق شدن پوست و لایه برداری ملایم، از فواید آن به شمار می روند.

“برند بادی شاپ، محصولات خود در دسته های مختلفی تولید می کند. مثلا لاین سیوید، یکی از همین دسته هاست که شرح محصولش را خواندید. اما در کنار سیوید، لاین های دیگری هم وجود دارند. محصولات تی تری یا همان روغن درخت چای، از دیگر لاین های بادی شاپ به شمار می رود که می توانید در بخش « لاین تی تری بادی شاپ» درباره اش بیشتر بخوانید.”

سرم ضد جوش نیاسینامید و زینک از برند اوردینری برای بستن منافذ پوست

باز هم به جای معرفی انواع کرم برای بستن منافذ پوست باز، ما به سراغ یک سرم پوستی رفتیم. از نظر علمی، ثابت شده که سرم، تاثیر بیشتری نسبت به کرم دارد؛ به خصوص اگر آن سرم، خارجی و از برند اوردینری باشد که اصلا نور عل نور است! برند اوردینری، برندی کانادایی است و محصولات آن در کل دنیا، پرطرفدار است.

این سرم حاوی نیاسینامید 10 درصد و زینک 1 درصد است؛ نام سرم به خودی خود باعث می شود که بدانیم خواص بسیاری را برای ما به ارمغان خواهد آورد و بستن منافذ پوست، از جمله مهم ترین خواص این سرم است. نیاسینامید، همان ویتامین B3 است و مصرف آن به صورت سرم، اول از همه منافذ باز پوست را می بنند، سپس به کاهش جوش و آکنه روی پوست نیز، کمک شایانی می کند.

بعد از آن، لک های پوستی را نیز کاهش می دهد و چین و چروک را نیز کمتر می کند. به یمن وجود زینک یا همان روی نیز، خواص ضدالتهابی نیز دارد و حتی با یکبار استفاده، کاهش اندازه منافذ پوست را به همراه خواهد داشت. در نهایت بد نیست بدانید که این محصول، در کنترل چربی پوست صورت هم نقش دارد.

کرم معجزه برای منافذ باز پوست

اگر درگیر مشکلات پوستی هستید شاید نام کرم معجزه توجه شما را جلب کرده باشد یا به گوشتان خورده باشد. مواردی مثل کرم معجزه برای منافذ باز پوست، پماد معجزه هندوستان، کرم لایه بردار معجزه، کرم معجزه زغال،  کرم معجزه روز و مواردی به این صورت که در شبکه های اجتماعی و صفحات مجازی هم زیاد دیده می شود.

این کرم ها معمولا در عطاری ها پیدا می شود و در استفاده از آنها به شدت دقت کنید. پیشنهاد می کنم حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که سری به انجمن هایی مثل نی نی سایت بزنید و نظرات را راجع به کرم معجزه بخوانید. حتما برای استفاده از این موارد که ما اصلا توصیه نمی کنیم به پزشک خود مراجعه کنید. پوست شما مهم ترین موضوع در زیبایی ظاهر شماست پس با دقت محصولاتی را که استفاده می کنید انتخاب کنید.

سوالات متداول

علت منافذ باز پوست صورت چیست؟

این مشکل می تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ از جمله چربی پوست، نور خورشید، ژنتیک، افزایش سن، تغییرات هورمونی، محصولات آرایشی بی کیفیت، رژیم غذایی نادرست و…

منافذ باز پوست را چطور می توان کنترل کرد؟

کنترل چربی پوست، آبرسانی، استفاده از ضد آفتاب، شتسشوی روزانه، استفاده از لوازم آرایشی باکیفیت، و استفاده از کرم های مخصوص بستن منافذ باز پوست، بهترین راهکار است.

بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست کدام است؟

کرم سبیوم بایودرما، سرم ویتامین آ درماپلاس، تونر سیوید بادی شاپ و سرم نیاسینامید از اوردینری، بهترین محصولات برای کاهش منافذ باز پوست هستند.

می توانید نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه ها بپرسید