تکنولوژی

معکوس کردن رنگ ها در ویندوز 10 با شورت کات Win + Ctrl + C

فرارو-ساده ترین و سریع ترین راه برای انجام یک عمل در لپ تاپ یا رایانه شخصی معمولا استفاده از میانبرها است. استفاده از صفحه کلید برای عملیات های متداول سبب افزایش بهره وری خواهد شد و در زمانی که برای دنبال کردن نشانگر ماوس روی صفحه صرف می کنیم، صرفه جویی  می شود. در ادامه نحوه استفاده از میانبرهای صفحه کلید برای undo و redo را در ویندوز و مک به شما آموزش می دهیم.

Undo و Redo چیست؟
در صورتی که در دستگاه ویندوزی و یا مک بوک خود اشتباهی مرتکب شوید، برای مثال اشتباه تایپی و یا انتقال فایل به مکانی اشتباه، می توانید با دستور Undo مجدد آن را به حالت قبلی برگردانید. بنابراین Undo به شما کمک می کند همه چیز را به حالت قبل از ایجاد تغییر بازگردانید. Redo برعکس Undo عمل می کند. در صورتی که بعد از انجام عملکرد Undo، از کاری که انجام دادید پشیمان شدید، باید از دستور Redo استفاده کنید. Redo آنچه را که اخیراً لغو کرده اید بازیابی می کند و به آخرین اقدام شما بازمی گردد.

نحوه انجام Undo با استفاده از کلیدهای میانبر صفحه کلید
در ویندوز
برای undo یک عمل در ویندوز Ctrl+Z را روی صفحه کلید خود فشار دهید. تقریباً همه برنامه های ویندوز حداقل ازیک مرحله undo پشتیبانی می کنند. برخی از برنامه های کاربردی مانند مایکروسافت آفیس و ادوبی فتوشاپ این امکان را به شما می دهند تا چندین مرحله به عقب برگردید. برای این کار کافیست Ctrl+Z را هر چند مرحله ای که می خواهید نگه دارید.

در مک
اگر از لپ تاپ یا رایانه شخصی اپل استفاده می کنید، برای انجام عمل undo کلیدهای Command+Z را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا یک عمل لغو شود.

نحوه انجام Redo با استفاده از کلیدهای میانبر صفحه کلید

در ویندوز
برای انجام عمل Redo در ویندوز، کلیدهای Ctrl+Y یا Ctrl + Shift + Z و یا F4 را فشار دهید. در صورت کار نکردن کلید F4، ابتدا کلید F-Lock یا کلید Fn را نگه دارید، سپس F4 را فشار دهید. لازم به ذکر است که همه برنامه های ویندوز از عمل Redo پشتیبانی نمی کنند.

در مک
برای Redo در مک Command+Y یا Command+Shift+Z را فشار دهید.

چگونه در مک بدون استفاده از صفحه کلید عمل Undo و Redo را انجام دهیم؟
در دستگاه های مک بوک و آی مک، می توانید از منوی Edit در بالای صفحه برای انجام عمل Undo و Redo استفاده کنید. پس از کلیک روی Edit به احتمال زیاد در لیست کشویی Undo را بعنوان اولین گزینه و Redo را در زیر آن خواهید دید. در برنامه هایی مانند Word،  دکمه های «Undo» و «Redo» در پنجره اصلی برنامه به شکل فلش های قوس داری هستند که «Undo» به سمت چپ و «Redo» به سمت راست می چرخد.

چگونه در ویندوز بدون صفحه کلید Undo و Redo انجام دهیم؟
به گزارش فرارو، اگر از لپ تاپ یا رایانه شخصی ویندوزی استفاده می کنید، می توانید دستورات Undo و Redo را در نوار ابزار دسترسی سریع در بالای پنجره  برنامه های مایکروسافت آفیس و برنامه های دیگر پیدا کنید. فلش منحنی سمت چپ برای عمل Undo و فلش رو به راست مخصوص عملRedo خواهد شد. در صورتی که نتوانید یک عمل را Undo کنید، خواهید دید که فلش فرمان Undo کم رنگ است.

منبع: 91mobiles

معکوس کردن رنگ ها در ویندوز 10، برای استفاده از اپ هایی با رنگ بندی روشن در محیط تاریک، بسیار مفید است چرا که رنگ های سفید را سیاه می کند و خستگی چشم را کاهش می دهد. یکی از شورت کات های مفید در ویندوز 10، شورت کات Win + Ctrl + C است که برای فعال کردن فیلترهای رنگ نظیر Inverted یا معکوس، استفاده می شود. البته می بایست این قابلیت را در اپلیکیشن Settings فعال کنید و مشخص کنید که کدام فیلتر رنگ موردنظرتان است.

در این مقاله به روش معکوس کردن رنگ در ویندوز 10 با یک شورت کات ساده می پردازیم.

برای دریافت جدیدترین آهنگ های روز در کانال موزیک پلنت در روبیکا عضو شوید

کانال موزیک پلنت در روبیکا

حالت Inverted یا معکوس، رنگ ها را معکوس می کند. رنگ سفید به سیاه تبدیل می شود و رنگ نارنجی به آبی تبدیل می شود و به همین ترتیب سایر رنگ ها با معکوسشان جایگزین می شوند. زمانی که اپلیکیشنی دارای رنگ بندی روشن است و در محیط تاریک، با تابش روشنایی زیاد، چشم را خسته می کند و مصرف باتری را افزایش می دهد، بد نیست از فیلتر رنگ Inverted استفاده کنید.

معکوس کردن رنگ ها در ویندوز 10 با Win + Ctrl + C

خوشبختانه این قابلیت در اپلیکیشن Settings ویندوز 10 پیش بینی شده که با فشار دادن کلید ترکیبی Win + Ctrl + C ، فیلتر رنگی انتخاب شده، فعال شود. با یک مرتبه ی دیگر فشار دادن همین شورت کات، فیلتر رنگی غیرفعال می شود. لذا سوییچ بین حالت نرمال و حالت معکوس بسیار ساده خواهد بود.

اما چطور فیلتر رنگی موردنظر را انتخاب کنیم و شورت کات اشاره شده را فعال کنیم؟

ابتدا با کلید میانبر Win + I و یا با کلیک روی چرخدنده در منوی استارت، اپ ستینگس را اجرا کنید.

در صفحه ی اصلی ستینگس روی Ease of Access کلیک کنید و در صفحه ی بعدی روی گزینه ی Color filters در ستون کناری کلیک کنید.

حال در سمت راست سوییچ گزینه ی Turn on color filters را در وضعیت On یا روشن قرار دهید. زیر این سوییچ یک چک باکس وجود دارد. تیک چک باکس Allow the shortcut key to toggle filter on or off را بزنید.

کمی پایین تر می توانید یکی از فیلترهای رنگ ها را انتخاب کنید. گزینه ی Inverted را انتخاب کنید. به این ترتیب با فشار دادن شورت کات اشاره شده، رنگ ها معکوس می شود و در نتیجه اپلیکیشن تنظیمات که پوسته ی روشن و سفید دارد، به صورت زیر تغییر می کند:

اگر این روش مناسب نیست و نمی خواهید تمام محتوای روی صفحه شامل تصاویر و آیکون ها، رنگ معکوس داشته باشد، می توانید از تم تاریک ویندوز 10 استفاده کنید. استفاده از نرم افزارهایی برای کنترل سریع روشنایی مانیتور نیز بسیار مفید است: 

معرفی نرم افزارهای ویندوزی برای کنترل روشنایی مانیتور از طریق اسلایدر و منو