تکنولوژی

آموزش ساخت QR Code و افزون مخاطب با اسکن کردن آن در واتس اپ

افزودن مخاطب در پیام رسان واتس اپ بسیار ساده اما کمی طولانی بوده اما اکنون افزودن مخاطب با استفاده از QR Code امکان پذیر شده است. این روش سریع تر از روش قدیمی اضافه کردن مخاطب و سپس شروع چت است.

در این مقاله به شیوه ی حذف و اضافه کردن مخاطبین با استفاده از QR Code در پیام رسان واتس اپ تحت اندروید و iOS می پردازیم. با ما باشید.

قبل از هر چیز بد نیست روش قدیمی افزودن مخاطب و شروع چت در پیام رسان واتس اپ را مرور کنیم:

ابتدا شماره تلفن مخاطب را در اپ Contacts یا مخاطبین اضافه کرده و نامی برای وی انتخاب کنید. اپلیکیشن WhatsApp با دسترسی به اطلاعات مخاطبین، امکان چت را فراهم می کند. البته می بایست کمی صبر کنید تا اطلاعات مخاطبین در این اپ بارگذاری شود و سپس نام مخاطب را جستجو کنید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی زیر مراجعه فرمایید:

آموزش افزودن مخاطب در واتس اپ و حل مشکل عدم نمایش مخاطب جدید

روش جدیدی که اخیراً در پیام رسان واتس اپ اضافه شده، امکان افزودن مخاطب با اسکن کردن QR Code است که ساده تر و سریع تر است. البته در گذشته هم می توانستید با برخی اپ های جانبی، QR Code حاوی اطلاعات تماس خودتان ایجاد کنید و همین طور QR Code حاوی اطلاعات مخاطب را اسکن کنید. اکنون این قابلیت در اپلیکیشن واتس اپ اضافه شده و نیازی به اپلیکیشن اضافی نیست.

آشنایی با QR Code در پیام رسان WhatsApp

در پیام رسان واتس اپ قابلیت نمایش اطلاعات به صورت گرافیکی وجود دارد. منظور از حالت گرافیکی، تصویر مربعی و شطرنجی است که به آن QR Code گفته می شود. این تصویر شاید به نظر عجیب و بی معنی برسد اما در حقیقت حاوی اطلاعاتی است که با اسکن توسط برخی اپ ها و قابل استفاده خواهد بود.

یکی از اطلاعاتی که در واتس اپ به صورت QR Code قابل نمایش است، اطلاعات مخاطب است. می توانید QR Code مربوط به اطلاعات تماس خودتان را به دوستان و اطرافیان نشان بدهید تا با اسکن کردن آن، اطلاعات شما را ذخیره کرده و بتوانند با شما در پیام رسان واتس اپ، گفتگو کنند. در واقع پس از ذخیره کردن اطلاعات مخاطب که به شکل QR Code ارایه شده، صفحه ی چت با مخاطب جدید، مستقیماً نمایش داده می شود. به همین علت این روش جدید، سریع تر از روش قدیمی افزودن مخاطب است.

توجه کنید که ذخیره کردن مخاطب برای شروع کردن چت همچنان الزامی است.

اما در حال حاضر واتس اپ دو نوع QR Code دیگر نیز دارد. به QR Code حاوی اطلاعات مخاطب، Personal QR Code یا QR Code شخصی گفته می شود که به آن اشاره کردیم. نوع دوم، QR Code گروه های واتس اپ است و نوع بعدی QR Code مربوط به اپلیکیشن تحت وب واتس اپ است.

چه وسایلی از QR Code واتس اپ پشتیبانی می کنند؟

برای ایجاد کردن QR Code حاوی اطلاعات مخاطب به اپلیکیشن موبایل آن نیاز است که در حال حاضر برای اندروید و iOS منتشر می شود. نمی توانید در نسخه ی تحت وب از این قابلیت مفید استفاده کنید. با توجه به فقدان این قابلیت در نسخه های قدیمی WhatsApp، اپلیکیشن واتس اپ را بروزرسانی کنید.

برای دانلود آخرین نسخه ی واتس اپ برای اندروید به صفحه ی زیر رجوع کنید:

دانلود واتس اپ برای اندروید

نحوه ی ساخت QR Code از شماره تماس در واتس اپ

برای ایجاد QR Code حاوی شماره موبایل خودتان در واتس اپ، ابتدا اپلیکیشن واتس اپ را اجرا کنید.

در اندروید روی منوی سه نقطه که در گوشه ی بالای صفحه قرار گرفته تپ کنید و در منوی ظاهر شده گزینه ی Settings را لمس کنید تا صفحه ی تنظیمات ظاهر شود. در صفحه ی تنظیمات، آیکون QR Code روبروی نام شما در این پیام رسان نمایش داده می شود. روی آن تپ کنید.

و اگر از iOS یا به عبارت دیگر آیفون استفاده می کنید، پس از اجرا کردن واتس اپ روی تب Settings در پایین صفحه تپ کنید. در ادامه روی آیکون QR Code در ابتدای صفحه ی تنظیمات تپ کنید.

به این ترتیب صفحه ی QR Code نمایان می شود که در وسط آن، QR Code حاوی اطلاعات تماس شما موجود است. می توانید از دوستان و اطرافیان بخواهید که این صفحه را اسکن کنند تا چت را شروع کنید.

در iOS نیز طراحی صفحه ی QR Code مشابه است:

به اشتراک گذاشتن QR Code اطلاعات تماس

اگر مخاطبی که موردنظرتان است، کنار شما نیست و نمی تواند QR Code را اسکن کند، می بایست تصویری از QR Code را برای وی ارسال کنید. راهکار اول این است که از صفحه نمایش اندروید یا iOS عکس بگیرید و اسکرین شات را با روشی مثل ایمیل کردن یا از طریق پیام رسان های دیگر، برای مخاطب بفرستید. راهکار دوم این است که از منوی Share یا اشتراک گذاری که در خود واتس اپ و صفحه ی QR Code موجود است، استفاده کنید. این روش را در ادامه شرح می دهیم.

زمانی که صفحه ی QR Code باز شد، روی آیکون Share در بالای صفحه تپ کنید. منوی اشتراک گذاری ظاهر می شود. در این منو نام اپ هایی نظیر Gmail یا Mail و همین طور پیام رسان های دیگر وجود دارد. حتی گزینه ی واتس اپ نیز در این منو موجود است. لذا روی اپ موردنظر تپ کنید و مراحل ارسال پیام یا ایمیل و غیره را طی کنید.

روش اسکن کردن QR Code برای افزودن مخاطب در واتس اپ

روش ساخت QR Code را توضیح دادیم. اما نحوه ی اسکن کردن آن بدون اپلیکیشن اضافی و توسط واتس اپ چطور است؟

برای این منظور ابتدا واتس اپ را اجرا کنید و روی منوی سه نقطه و گزینه ی Settings تپ کنید. در آیفون نیز همان طور که اشاره کردیم، صفحه ی تنظیمات با تپ روی تب Settings در پایین صفحه باز می شود. در صفحه ی تنظیمات روی آیکون QR Code که روبروی نام خودتان موجود است، تپ کنید.

صفحه ی QR Code  باز می شود که نام آن در اندروید، MY CODE است. برای اسکن کردن QR Code شخصی دیگر، روی تب کناری که SCAN CODE نام دارد، تپ کنید.

و در نسخه ی تحت iOS اپلیکیشن واتس اپ که چنین تبی وجود ندارد، روی دکمه ی Scan در پایین صفحه تپ کنید.

صفحه ی اسکن کردن باز می شود. دوربین گوشی را به سمت QR Code روی گوشی دیگران بگیرید و دقت کنید که QR Code در کادر مربعی وسط صفحه قرار بگیرد. معمولاً اسکن کردن سریع انجام می شود و حتی اگر گوشی شما کمی بلرزد، مشکلی پیش نمی آید ولیکن سعی کنید که گوشی را ثابت بگیرید. به این ترتیب QR Code موردنظر اسکن می شود.

اما اگر QR Code را به شکل یک عکس از طریق ایمیل یا دیگر روش ها دریافت کردیم، چطور آن را اسکن کنیم؟

برای این حالت هم نیازی به اپ جداگانه نیست. ابتدا عکسی که دریافت کرده اید را دانلود کنید تا در گالری ذخیره شود. سپس صفحه ی اسکن کردن QR Code در اپ واتس اپ را باز کنید و روی آیکون گالری در گوشه ی پایین صفحه تپ کنید. عکس دریافت شده را انتخاب کنید.

به این ترتیب واتس اپ محتویات عکس را اسکن می کند.

فراموش نکنید که پس از شناسایی شدن اطلاعات مخاطب، می بایست وی را به عنوان مخاطب ذخیره کنید تا چت و گفتگو امکان پذیر شود.  لذا روی دکمه ی Add to contacts تپ کنید. البته اگر قبلاً این مخاطب را در اپ مخاطبین ذخیره کرده باشید، دکمه ای برای افزودن وی نمایش داده نمی شود.

در صفحه ی افزودن مخاطب می توانید اطلاعات دقیق و جزئیات موردنظر را اضافه کنید و همین طور برخی موارد را ویرایش کنید. در نهایت تغییرات را ذخیره کنید. به اپلیکیشن واتس اپ هدایت می شوید و چت جدیدی ایجاد می شود که مربوط به مخاطب جدید است.

همان طور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، گزینه ی SHARE MY CONTACT INFO برای اشتراک گذاری اطلاعات مخاطب جدید نیز نمایش داده می شود. می توانید با تپ روی این گزینه، اطلاعات مخاطب را برای شخص دیگری ارسال کنید.

در نهایت توجه داشته باشید که اگر گوشی شما اپ دیگری برای اسکن کردن کدهای QR داشته باشد، می توانید QR Code واتس اپ را اسکن کنید. به عنوان مثال اگر از اپلیکیشن اصلی Camera یا دوربین در آیفون استفاده کنید و دوربین را به سمت QR Code ارایه شده در اپ واتس اپ بگیرید، یک لینک ساده نمایش داده می شود. با تپ روی آن، صفحه ی ارسال پیام برای مخاطب در واتس اپ ظاهر می شود. در محصولات سامسونگ نیز می توانید از اپ دوربین برای اسکن کردن QR Code استفاده کنید. در گوشی های شیائومی یک اپلیکیشن مجزا برای اسکن کردن کدهای QR پیش بینی شده است. اپلیکیشن Google Lens نیز این قابلیت را دارد.

غیرفعال کردن QR Code اطلاعات تماس در واتس اپ

همان طور که اشاره کردیم اگر از QR Code حاوی شماره تماس خودتان عکس بگیرید و آن را اشتراک گذاری کنید، دیگران می توانند شما را به عنوان مخاطب اضافه کنند. ممکن است این ویژگی مفید، از منظر حفظ حریم خصوصی جالب نباشد. خوشبختانه توسعه دهندگان واتس اپ، امکان ریست کردن QR Code را پیش بینی کرده اند. لذا اگر با مزاحمت هایی مواجه شده اید یا به اشتباه، عکس QR Code را در اختیار افرادی که نباید! گذاشته اید، جای نگرانی نیست. می توانید بارها و بارها، QR Code خودتان را Reset کنید.

روش ریست کردن به این صورت است: ابتدا واتس اپ را اجرا کنید و به صفحه ی تنظیمات مراجعه کنید و روی آیکون QR Code تپ کنید. در نسخه ی اندرویدی واتس اپ، زمانی که صفحه ی QR Code ظاهر شد، روی منوی سه نقطه در بالای صفحه تپ کنید و گزینه ی Reset QR Code را لمس کنید. در نسخه ی iOS واتس اپ می بایست .

 در iOS نیز گزینه ی Reset QR code زیر QR Code موجود است. روی آن تپ کنید.

کسانی که QR Code قبلی شما را اسکن می کنند، با پیام QR code no longer valid به معنی این QR Code دیگر معتبر نیست، روبرو می شوند و در نتیجه نمی توانند شما را به عنوان مخاطب اضافه کنند.

روش های دیگر برای استفاده از QR Code واتس اپ

دو روش دیگر نیز برای اسکن کردن QR Code در پیام رسان واتس اپ پیش بینی شده است. روش اول استفاده از دوربین در اپ واتس اپ است. به عبارت دیگر می توانید اپ واتس اپ را اجرا کنید و روی آیکون دوربین در بالای صفحه تپ کنید. در نسخه ی مخصوص آیفون، این آیکون در پایین صفحه قرار دارد.

سپس گوشی را به سمت QR Code موردنظر بگیرید یا با تپ روی گزینه ی گالری تصاویر، عکس حاوی QR Code را انتخاب کنید.

نکته: با تپ و مکث روی آیکون اپ WhatsApp در صفحه ی خانه، منویی ظاهر می شود. می توانید روی گزینه ی Camera تپ کنید تا صفحه ی دوربین در این پیام رسان مستقیماً باز شود.

روش دیگر برای اضافه کردن مخاطب، استفاده از صفحه ی ایجاد چت جدید است. در اندروید می بایست روی گزینه ی New Chat تپ کنید. سپس در صفحه ی باز شده روی آیکون QR Code روبروی گزینه ی مخاطب جدید یا New contact تپ کنید. نتیجه باز شدن صفحه ی اسکن کردن QR Code است.

در iOS نیز روی تب Chats در پایین صفحه تپ کنید و در ادامه روی آیکون ایجاد چت جدید در بالای صفحه تپ کنید. در صفحه ی بعدی روی گزینه ی New Contact تپ کنید.

در نهایت روی گزینه ی Add via QR Code تپ کنید تا صفحه ی اسکن کردن QR Code باز شود.

واتساپ وب یک قابلیت بسیاری کاربردی ارائه شده توسط این برنامه است که به کاربران این امکان را می دهد تا از طریق کامپیوتر و مرورگر به راحتی به واتساپ تحت وب دسترسی پیدا کنند. این قابلیت برای آن دسته از افرادی که تمایلی به نصب واتساپ روی کامپیوتر خود ندارند و می خواهند به راحتی و بدون دردسر از طریق کامپیوتر نیز وارد برنامه whatsapp شوند، بسیار مناسب است. در واقع با استفاده از واتس آپ تحت وب شما می توانید بدون نیاز به طی کردن مراحل مربوط به نصب نسخه دسکتاپ واتساپ به راحتی از طریق مرورگر خود وارد این برنامه محبوب شوید. نسخه وب واتساپ یکی از قابلیت های بسیار جذاب و کاربردی و البته وجه تمایز اصلی آن با برخی از پیامرسان ها است. به همین دلیل نیز در این مقاله از میزبان فا مگ تصمیم داریم به واتساپ وب و آموزش نحوه ورود به واتساپ از طریق وب بپردازیم. پس اگر می خواهید با نحوه استفاده از واتس آپ وب بیشتر آشنا شوید و از مزایای نسخه تحت وب واتساپ بهره مند شوید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

واتساپ وب چیست؟

طبق جدید ترین آمارها بیش از 70 درصد افراد بالای 18 سال در ایران از پیامرسان واتساپ استفاده می کنند. قاعدتا خیلی  از آنها نیاز به استفاده از واتساپ وب دارند.. یعنی  نیازمند روش هایی  هستند که بتوانند از نسخه وب واتساپ یا واتساپ تحت وب استفاده کنند. یکی از قابلیت های منحصر به فرد واتساپ که با استقبال بسیار زیاد کاربران این اپلیکیشن موبایلی مواجه شده است، امکان استفاده از نسخه وب واتساپ است. به طور معمول افراد می توانند با نصب نسخه دسکتاپ مسنجرهای مختلف مثل تلگرام، اسکایپ، واتساپ و… به طور همزمان از طریق دسکتاپ خود نیز وارد برنامه های فوق شوند. اما واتساپ مثل برخی از رقیبان سرسخت خود کار را از این راحت تر کرده و به کاربران این امکان را می دهد تا با چند اقدام ساده به راحتی نسخه وب واتساپ خود را روی مرورگر سیستمشان بالا آورده و از واتساپ وب استفاده کنند.

بدین ترتیب شما می توانید به راحتی می توانید با واتساپ تحت وب در راستای ورود به واتساپ اقدام کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن وارد برنامه واتساپ خود شوید. بعد از استفاده نیز در راستای حفظ امنیت اطلاعات خود در نهایت نیز می توانید با ترفندی که در ادامه به شما آموزش داده می شود از نسخه وب خارج شوید و در صورت تمایل به ورود دوباره با اسکن QR کد جدید این کار را انجام دهید. در ادامه نحوه استفاده واتساپ وب و ترفندهای مهمی که درباره این قابلیت Whatsapp باید بدانید اشاره خواهیم کرد.

نحوه ورود به وب واتساپ در کامپیوتر

اگر قصد دارید از واتساپ وب یعنی ورود به واتساپ از طریق نسخه تحت وب را تجربه کنید نسخه وب واتساپ را روی مرورگر اجرا کنید. زمانی که به هر دلیل امکان استفاده از گوشی را ندارید واتساپ وب مفید خواهد بود. قبلا برای اتصال به واتساپ تحت وب باید گوشی تلفن همراه شما نیز به اینترنت متصل می بود اما ترفندی به نام بتا اضافه شده که می توان بدون گوشی هم به واتساپ وب وصل شد.

  1. جهت ورود به نسخه وب واتساپ باید به  نسخه موبایلی واتساپ روی گوشی خود وارد شوید.  در بالای سمت راست صفحه اصلی این برنامه علامت سه نقطه وجود دارد که به منظور دسترسی به تنظیمات بیشتر واتس آپ باید آن را لمس نمایید.
  2. در نتیجه مرحله قبل منویی به شما نمایش داده می شود که در راستای استفاده از واتساپ وب باید گزینه Linked devices را انتخاب نمایید.
  3. حال صفحه زیر برای شما باز می شود. در این مرحله از ورود به واتساپ وب شما باید روی دکمه Link a device را انتخاب نمایید.
  4. اگر اولین بار است که وارد بخش مربوط به واتس اپ وب گوشی خود شده اید، یک صفحه همانند تصویر زیر را خواهید دید که نحوه اسکن QR کد را به شما آموزش می دهد. با لمس گزینه Ok این مرحله را پشت سر بگذارید.
  5. به منظور تولید QR کد در مرورگر شما باید با وارد کردن آدرس web.whatsapp.com وارد نسخه وب واتساپ شوید. در نتیجه آن صفحه ای همانند تصویر زیر در مرورگر شما باز می شود که یک QR کد در آن نشان داده می شود.
  6. حال زمان آن می رسد تا از باکس مربوط به QR کدی که در گوشی تلفن همراهتان نمایش داده می شود، استفاده کرده و با نگه داشتن باکس رو به روی QR کد تولید شده توسط واتساپ وب، آن را اسکن نمایید.
  7. بدین ترتیب فرآیند ورود به واتساپ از طریق وب را با موفقیت به اتمام می رسانید.

طریقه خروج از واتس اپ وب

بعد از ورود به واتساب وب زمان آن می رسد تا با نحوه خارج شدن از واتساپ وب نیز آشنا شوید. شما می توانید از طریق نسخه وب فرآیند خروج را دنبال کرده یا اینکه این کار را از طریق گوشی تلفن همراه خود انجام دهید. در ادامه به بررسی هر 2 روش خواهیم پرداخت:

اگر قصد خروج از واتساپ تحت وب از طریق نسخه وب آن را دارید، لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا روی علامت 3 نقطه قرار گرفته در بالای صفحه کلیک کنید. سپس از میان منوهایی که به شما نمایش داده می شود، گزینه Log out را انتخاب نمایید.
  2. پس از آن برای اطمینان از اینکه خروج با موفقیت صورت گرفته است تا زمانی که مجدداً صفحه ورود واتساب وب به شما نشان داده شود، منتظر بمانید.

اما در روش دوم شما می توانید از طریق واتساپ گوشی خود فرآیند خروج از واتس اپ وب را دنبال نمایید. در واقع شما می توانید با استفاده از نسخه واتساپ موبایل خود ورودهایی که توسط نسخه وب واتساپ صورت گرفته است را مورد بررسی قرار دهید و در صورت تمایل فرآیند خروج از واتساپ وب را دنبال کنید. این روش برای زمانی کاربردی است که به سیستمی که با آن لاگین کرده اید دسترسی ندارید. در همین راستا شما باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. در گام اول شما باید در صفحه اصلی واتساپ گزینه سه نقطه قرار گرفته در سمت راست بالای صفحه و سپس گزینه Linked devices را لمس نمایید.
  2. سپس در بخش Device status می توانید لیست تمامی مرورگرهایی که وارد واتساپ شما شده اند را به همراه زمان فعال آنها مشاهده نمایید. این امر به شما کمک می کند تا بتوانید ورودهایی که به واتساپ شما صورت گرفته است را مدیریت کرده و امنیت اطلاعات خود را حفظ کنید. در این مرحله برای خارج شدن از واتساپ وب تنها کافی است همانند تصویر زیر دستگاه وصل شده را لمس نمایید.
  3. در نهایت باکس جدیدی به صورت پاپ آپ نمایش داده می شود که لازم است برای خروج از واتس اپ وب گزینه Log out را لمس نمایید.

قابلیت های نسخه بتا واتس اپ

اخیراً توسط واتساپ قابلیتی ارائه شده است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به صورت همزمان و بدون نیاز به وصل بودن اینترنت گوشی تلفن همراه خود، از 4 نسخه واتساپ استفاده کنید. این 4 نسخه می تواند به صورت واتساپ تحت وب بالا آمده یا اینکه برنامه نصبی روی دسکاپ باشد. برای استفاده از نسخه بتا واتس اپ می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در اولین گام شما باید مراحل عنوان شده در قسمت ابتدایی مقاله را دنبال کرده و وارد صفحه Linked devices شوید.
  2. سپس در این صفحه روی گزینه Multi-device beta کلیک نمایید.
  3. حال صفحه جدیدی به شما نشان داده می شود که به معرفی قابلیت های نسخه بتا واتساپ پرداخته شده است. در این مرحله شما باید دکمه Join beta را لمس نمایید.
  4. پس از آن یک پیغام به صورت پاپ آپ نمایش داده می شود و به شما یادآوری می کند برای اتصال به نسخه بتا واتساپ باید مجدداً QR کد تولید شده را اسکن نمایید که در این مرحله باید Continue را انتخاب نمایید.
  5. بعد از اینکه همانند تصویر زیر QR کد را اسکن کردید، اتصال شما به نسخه بتا واتساپ صورت می گیرد و دکمه Join beta به Leave beta تغییر خواهد کرد.
  6. حال از این صفحه خارج شده و مجدداً به صفحه Linked devices برگردید. در این مرحله خواهید دید که گزینه Multi-device beta به حالت Joined تغییر پیدا کرده است. در این مرحله لازم است برای اتصال به نسخه تحت وب واتساپ همانند روش اول دکمه Link a device را لمس نمایید.
  7. سپس لازم است همانند روش اول به آدرس web.whatsapp.com مراجعه کرده و سپس QR کد تولید شده را با گوشی تلفن همراه خود اسکن نمایید.
  8. در آخر اتصال به نسخه بتا واتساپ از طریق نسخه تحت وب واتساپ انجام می شود و در کنار تصویر پروفایلتان عبارت Beta نمایش داده می شود.

پاسخ به مهم ترین سوالات شما در مورد واتساپ وب

  • آیا امکان اتصال به 2 واتساپ وب به صورت همزمان وجود دارد؟ 
    در حالت عادی شما نمی توانید از 2 واتساپ تحت وب استفاده کنید مگر اینکه از قابلیت مولتی دیوایس بتا واتساپ برای این کار استفاده نمایید بدین ترتیب به صورت همزمان با 4 دستگاه متفاوت امکان دسترسی به حساب مورد نظر خود را خواهید داشت.
  • آیا راهی وجود ندارد که بدون اتصال گوشی به اینترنت بتوانیم به واتساپ وب متصل شویم؟
    با استفاده از نسخه بتا واتساپ می توانید برای یکبار مراحل اتصال را با مرورگر مورد نظر خود دنبال کرده و پس از آن بدون نیاز به متصل بودن گوشی به اینترنت از نسخه وب آن استفاده نمایید.
  • در صورت فعال کردن تیک گزینه “من را داخل سیستم نگه دار” تا چه مدت لاگین باقی می مانیم؟
    تا زمانی که مراحل خروج از واتساپ وب را دنبال نکنید، اطلاعات شما ذخیره باقی می ماند و دیگر نیازی به اسکن دوباره QR کد برای استفاده از واتساپ وب نخواهید داشت.
  • اگر به سیستم دسترسی نداشته باشیم چگونه می توانیم از واتساپ تحت وب وارد شده لاگ اوت کنیم؟ 
    شما می توانید از طریق گوشی تلفن همراه خود و مطابق با آموزش ارائه شده در این مقاله بدون نیاز به دسترسی داشتن به کامپیوتر مورد نظر از تمامی نسخه های واتساپ وب متصل به گوشی ود خارج شوید.
  • آیا نصب واتس اپ روی چند دستگاه امکان پذیر است؟
    بله. با استفاده از نسخه بتا واتساپ می توانید به صورت همزمان با 4 دستگاه مختلف از طریق نصب برنامه یا واتساپ وب وارد حساب خود شوید.
  • آیا می توان متوجه ورود به واتساپ خود از طریق واتس اپ وب شویم؟
    بله. به طور معمول بعد از ورود به واتساپ وب یک نوتیفیکیشن در گوشی تلفن همراه شما نمایش داده می شود.
  • آیا این روش برای همه سیستم عامل ها یعنی اندروید، iOS و ویندوز فون قابل اجرا است؟
    بله این روش ورود به واتساپ تحت وب در همه سیستم عامل های گوشی و کامپیوتر امکان اجرا دارد.
  • برای استفاده از واتساپ تحت وب بارکد خوانده نمی شود. چکار کنم؟
    برای استفاده از نسخه وب واتساپ سعی کنید حتما لنز دوربین به درستی مقابل بارکد قرار بگیرد. دقیقا بارکد در کادر داخل گوشی بیفتد. لنز دوربین هم تمیز باشد تا کد واتس آپ وب به خوبی خوانده شود.
  • قبلا در یک کامپیوتر واتس آپ وب را فعال کردم اما فراموش کردم از آن خارج شوم آیا آنها می توانند پیام های من را بخوانند؟
    سریعا از طریق قسمت طریقه خروج از واتس آپ وب که در همین مقاله آموزش داده ایم از دستگاه مورد نظر Log Out کنید. وقتی در یک کامپیوتر به واتس آپ وب وارد شده باشید، زمانی که گوشی شما به اینرتنت متصل باشد هر کسی می تواند محتوای واتس آپ وب را بخواند.

به دلایل مختلف استفاده از نسخه های دسکتاپ نرم افزارهای پیامرسان مانند واتساپ وب بهتر است. گوشی های تلفن همراه عمدتا محدویت های فضای ذخیره سازی یا سخت افزاری دارند. در حالی که این موضوع در نسخه های تحت وب نیست. واتس آپ وب از دیگر رقبای پیامرسان خود امن تر است. ویژگی واتساپ تحت وب بسیار کاربردی است. همچنین با استفاده از نسخه واتساپ تحت وب به سادگی می توانید فایل های مختلف را از کامپیوتر به گوشی یا بالعکس منتقل کنید. نسخه وب واتساپ تقریبا همه فرمت ها و فایل های مختلف چندرسانه ای را پشتیبانی می کند. کاری که مشخصا در گوشی های همراه قادر به انجام آن نیستیم. از طرفی استفاده از کلیدهای میانبر در صفحه کلید کامپیوتر یا لپ تاپ در واتساپ تحت وب ساده تر از تایپ در گوشی است.

واتساپ وب قابلیتی است که توسط این پیامرسان ارائه شده و به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند با استفاده از واتساپ تحت وب وارد برنامه واتساپ خود شوند. استفاده از نسخه تحت وب واتساپ یکی از مواردی است که همواره مورد توجه کاربران این اپلیکیشن محبوب قرار گرفته است. چرا که با استفاده از نسخه وب واتساپ برای کامپیوتر شما دیگر نیازی به نصب نسخه دسکتاپ واتساپ روی سیستم خود ندارید و به راحتی می توانید این مسنجر را روی مرورگر خود بالا بیاورید. در این مقاله از میزبان فا مگ تلاش ما بر این بوده است تا نحوه استفاده از واتساپ وب و همچنین طریقه خروج از واتساپ وب را به شما آموزش دهیم. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی ر مورد ورد به واتس آپ وب می توانید از طریق بخش دیدگاه های این مقاله با ما همراه باشید.