تکنولوژی

انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر با اسکن کردن QR Code و بدون اپ اضافی

در گذشته برای انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر همواره از کابل مربوطه استفاده میشد اما اکنون با نصب کردن یک اپلیکیشن ساده روی گوشی و کامپیوتر، می توان عکس ها و ویدیوها منتقل کرد. حتی روشی برای انتقال فایل بدون نصب کردن اپ و صرفاً با اسکن کردن یک QR Code ساده وجود دارد! با ScanTransfer می توان این کار را انجام داد.

اپ های زیادی برای انتقال فایل از گوشی به کامپیوتری که هر دو به یک مودم متصل هستند و در حقیقت در یک شبکه قرار دارند، وجود دارد. اپلیکیشن ScanTransfer هم یکی از این موارد است اما برخلاف اغلب اپ ها، لازم نیست آن را روی گوشی نصب کنیم بلکه با استفاده از اپ فیس بوک یا توییتر می توان اسکن کردن و انتقال فایل را انجام داد.

در ادامه به روش ارسال فایل های عکس و ویدیو از گوشی به کامپیوتر بدون نصب کردن اپ و با اسکن کردن QR Code می پردازیم.

توجه کنید که برای انتقال عکس ها و ویدیوها از طریق وای-فای، همواره لازم است که گوشی و کامپیوتر در یک شبکه قرار داشته باشند. اگر دو وسیله در یک شبکه نباشند، برای جابجا کردن فایل ها به اینترنت سریع نیاز است و طبعاً حجم زیادی از اینترنت مصرف می شود. این روش مناسب اغلب کاربران نیست، به خصوص که در ایران هزینه ی اینترنت بالاست. اما برای فایل های کم حجم می توان از روش های مختلف مبتنی بر اینترنت مثل ارسال ایمیل و ضمیمه کردن فایل یا استفاده از سرویس هایی مثل وان درایو و گوگل درایو این کار را انجام داد.

آموزش استفاده از وان درایو در ویندوز 10 و تنظیمات آپلود و دانلود فایل ها

چگونه یک فایل ضمیمه را در آی او اس (آیفون) توسط جیمیل ارسال کنیم؟

انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر بدون اپلیکیشن اضافی با ScanTransfer

اسکن و ترنسفر، با توجه به نام این اپلیکیشن، کار آن روشن است. ابتدا یک کد رمزی از نوع QR Code را اسکن می کنیم و سپس فایل ها را برای جابجایی انتخاب می کنیم و فرآیند انتقال آغاز می شود. نیازی به نصب کردن اپ اضافی روی گوشی نیست و این مزیت اصلی ScanTransfer نسبت به ده ها اپ مشابه دیگر است.

اما مراحل استفاده: ابتدا این نرم افزار رایگان را از وب سایت رسمی آن دانلود و نصب کنید:

دانلود ScanTransfer

پس از اجرا کردن نرم افزار، در صفحه ی اصلی نرم افزار ScanTransfer، آدرس محلی که قرار است فایل های دریافتی ذخیره شوند را با کلیک روی دکمه ی سه نقطه، مشخص کنید.

اگر لازم است عکس های JPG دریافتی، بهینه و فشرده شوند، گزینه ی Compress (JPG only) را انتخاب کنید.

قدم بعدی این است که QR Code را با گوشی خود اسکن کنید. اگر هیچ اپلیکیشن برای اسکن کردن QR Code روی گوشی خود نصب نکرده اید، اپ رسمی توییتر یا فیس بوک را روی اندروید نصب کنید. در آیفون با اپلیکیشن دوربین می توان اسکن کردن QR Code را انجام داد و طبعاً نیازی به اپ اضافی نیست. کافی است با اپ دوربین آیفون، QR Code ساخته شده توسط نرم افزار ویندوزی را اسکن کنید و سپس فایل ها را انتخاب کنید و در نهایت ارسال فایل ها را آغاز کنید.

برای دریافت راهنمایی، در صفحه ی شروع روی لینک How to scan the QR Code زیر کد سمت چپ کلیک کنید. گزینه ی iOS Camera مراحل جابجایی فایل از طریق آیفون را توضیح می دهد.

در مورد اپلیکیشن فیس بوک، ابتدا تایم لاین خود را باز کنید و روی منوی سه نقطه کلیک کنید. سپس اسکرول کنید تا به گزینه ی Help & Settings برسید و در این بخش تب QR Code را خواهید دید. آن را انتخاب کنید و QR Code ساخته شده را اسکن کنید. پس از انجام اسکن، پیام پاپ آپی نمایان می شود و با تپ کردن روی آن، به صفحه ی انتخاب فایل ها برای انتقال به کامپیوتر هدایت می شوید.

در مورد اپلیکیشن توییتر نیز می بایست روی New Tweet کلیک کنید و سپس روی آیکون QR Code در گوشه ی پایین و راست کلیک کنید و سپس اسکن کردن کد را انجام دهید. پس از اسکن کردن کد، به صفحه ی انتخاب فایل های عکس و ویدیو منتقل می شوید و در ادامه می توانید ده ها عکس و ویدیو را هم زمان انتخاب کرده و در یک مرحله ارسال کنید.

نرم افزار اسکن ترنسفر امنیت بالایی دارد و به علاوه می توان ده ها فایل را در یک مرحله انتخاب کرد و به کامپیوتر فرستاد. به علاوه می توان از چند گوشی مختلف به صورت هم زمان فایل دریافت کرد.

واتساپ یا WhatsApp برنامه پیامرسان محبوبی است که در حال حاضر بالای 2 میلیارد کاربر فعال دارد. روش های مختلفی برای نصب و راه اندازی واتساپ روی کامپیوتر یا لپتاپ وجود دارد. در این مقاله از میزبان فا مگ تصمیم داریم یک راهنمای جامع از نصب واتس آپ در ویندوز ارائه کنیم تا به واسطه آن قادر باشید پیامرسان محبوب واتساپ را به راحتی روی کامپیوتر خود راه اندازی کنید و  برای پاسخگویی دیگر نیازی به گوشی نخواهید داشت.

روش های نصب واتساپ روی کامپیوتر

واتساپ یک برنامه پیام رسان فوری بر پایه اینترنت است که برای تلفن همراه هوشمند و انواع کامپیوتر ساخته شده موسس این برنامه شرکت یانکوم است. این برنامه در سال 2014 توسط شرکت فیس بوک به قیمت 19 میلیارد دلار خریداری شد و در همان سال موسس قبلی یعنی شرکت یانکوم به جمع لیست میلیاردرها پیوست. در این مقاله آموزشی قصد داریم روش های دانلود واتساپ برای ویندوز 10 را با هم بررسی کنیم و به نصب این برنامه بپردازیم . برای این مورد سه راه حل دارید:

1- نصب واتساپ روی ویندوز

توجه کنید در این روش برنامه اصلی واتساپ کامپیوتر در صورتی کار می کند که شما از قبل آن را روی تلفن همراه خود داشته باشید و به شکلی مکمل واتساپ اصلی می باشد! برای دانلود واتساپ برای ویندوز 10 روی ویندوز کافیست به وبسایت رسمی برنامه واتساپ مراجعه کنید. روی لینک ” Mac یا کامپیوتر ویندوز ” کلیک کنید.

صفحه دانلود واتساپ برای ویندوز باز شده و گزینه دانلود کردن برای ویندوز را بزنید.

اکنون برنامه دانلود می شود. فایل نصبی را اجرا و روی دکمه install کلیک کنید تا واتساپ روی ویندوز نصب شود. بعد از نصب، آن را اجرا کنید. با چنین صفحه ای رو به رو می شوید.

برنامه واتس آپ را در تلفن همراه خود باز کرده و سه نقطه بالا سمت راست را بزنید. سپس گزینه واتساپ وب (WhatsApp Web) را انتخاب کنید. حالا در این مرحله  QR Code نمایش داده شده در برنامه را با دوربین گوشی خود اسکن کنید.

تبریک می گویم. شما واتس آپ را روی کامپیوتر خود نصب کردید.

نحوه نصب واتس اپ برای ویندوز 10

روش دیگری برای نصب واتس اپ بر بروی ویندوز 10 موجود است که میتوانید از طریق مایکروسافت استور این برنامه را نصب کنید به این شکل که :

  1. برنامه Store را باز کنید. (در صورت وجود مشکل می توانید آموزش رفع مشکل دانلود نشدن برنامه از اپ استور ویندوز را مطالعه کنید.)
  2. در قسمت سرچ آن whatsapp را جستجو کنید.
  3. سپس بر روی آن کلیک کنید و گزینه Get را بزنید.

این روش مخصوص نصب واتس آپ بر روی ویندوز 10 یا 8 می باشد و می توانید به راحتی واتس اپ را دانلود و نصب کنید.

2- نصب واتساپ روی شبیه ساز اندروید در کامپیوتر

شبیه ساز های اندروید برنامه هایی هستند که در آن ها می توان برنامه های سیستم عامل اندروید را نصب کنید و مانند یک گوشی اندروید برای شما کارآیی دارند به عبارت ساده تر توسط این برنامه ها می توانید برنامه های اندروید را بدون نیاز به موبایل و تبلت در کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی خود استفاده کنید. در این روش از راه اندازی واتساپ روی ویندوز نیازی به گوشی هوشمند نداریم و با گوشی ساده هم می توان اینکار را انجام داد. برای نصب واتساپ روی ویندوز کافیست :

  1. یکی از شبیه سازهای اندروید مثل BlueStacks یا Nox را روی سیستم عامل خود نصب کنید.
  2. برنامه واتس آپ را روی شبیه ساز نصب کنید.(از سایت های معتبر فایل نصبی apk را دانلود کنید. مراحل نصب دقیقا مشابه نصب واتساپ روی گوشی همراه است.)
  3. حالا محیطی شبیه تلفن همراه برای شما محیا می شود که می توانید از آن استفاده کنید.

❌ نکته: در این شیوه می توان نسبت به نصب واتساپ بدون نیاز به گوشی اقدام کرد.

3- راه اندازی واتساپ روی کامپیوتر بدون نیاز به نصب

راه حل دیگر راه اندازی واتساپ در ویندوز این است که از نسخه وب آن استفاده کنید. بدین ترتیب نیازی به دانلود و نصب برنامه جانبی نخواهید داشت. تنها کافیست آدرس web.whatsapp.com را در مرورگر خود وارد نمایید.

پس از آن می بایست مشابه روش های قبلی، به بخش تنظمیان واتساپ گوشی خود مراجعه کنید و روی آیکن سه نقطه بالا  سمت راست ضربه بزنید. پس از آن گزینه WhatsApp Web را انتخاب کنید و نهایتا بارکد نمایش داده شده در مرورگر کامپیوتر خود را اسکن کنید.

بدین ترتیب اتصال واتساپ نصب شده روی گوشی همراه با نسخه واتساپ وب برقرار خواهد شد. در این شیوه نیز می بایست تلفن همراه شما که واتساپ روی آن نصب شده به اینترنت متصل باشد.

سوالات متداول در خصوص راه اندازی واتساپ روی ویندوز

در این مقاله آموزشی سعی کردیم راه های نصب و راه اندازی واتساپ روی ویندوز را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. چرا که واتساپ یک پیامرسان بسیار محبوب است و نصب آن روی ویندوز از جمله مزیت هایی به شمار می رود که موجب تسریع و سهولت امور خواهد شد.