خودرو

مقایسه نیسان مورانو با هیوندای سانتافه و کیا سورنتو

خبرگزاری های مختلف اعلام کرده اند که عرضه خودرو در بورس کالا مجددا به خودروسازان ایرانی واگذار شده است. بعد از صحبت ها و جلسات بسیار، در نهایت سال گذشته در […]

به گزارش مشرق، یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار، نیسان مورانو با کیا اسپورتیج EX است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به شمار می آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل های گوناگون در سگمنت های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامترهایی است که ممکن است علاقه مندان را دچار تردید کند.

معرفی نیسان مورانو:

نیسان مورانو، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال 2009 طراحی شد و در آن از یک موتور 6 سیلندر با 24 سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو 3500 سی سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن 266 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه است. بررسی های فنی نشان می دهد که نهایت گشتاور این خودرو 336 نیوتن متر در 4000 و 400 دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده 6 دنده xTronic استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می تواند حداکثر سرعت 209 کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت برای آن 8 ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو 12 لیتر در هر 100 کیلومتر است و حجم باک آن 84 لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم برقی در عمق و ارتفاع و دارای حافظه، آینه های تاشو برقی با حافظه، آینه الکتروکرومیک، صندلی برقی راننده با حافظه، صندلی برقی سرنشین جلو، صندلی های تاشو عقب برقی، سنسور جلو وعقب، دوربین عقب، درب صندوق عقب برقی، استارت دکمه ای، کامپیوتر راننده، گرمکن شیشه عقب با تایمر، سنسور باران، سیستم کنترل دینامیک خودرو VDC، سیستم کنترل هرزگردی TRC اشاره کرد.

معرفی کیا اسپورتیج EX:

کیا اسپورتیج EX، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال 2010 طراحی شد و در آن از یک موتور 6 سیلندر با 24 سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو 2656 سی سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن 175 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه است. بررسی های فنی نشان می دهد که نهایت گشتاور این خودرو 241 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده 4 دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می تواند حداکثر سرعت 185 کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت برای آن 10 ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو 10 لیتر در هر 100 کیلومتر است و حجم باک آن 65 لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به سنسور عقب، کروز کنترل اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید اشاره کرد.