خودرو

مقایسه هیوندای i10 با خودروهای هم رده

دیجیاتو

آخرین کلمات کلیدی جستجو شده

  • T5
  • گزارش سالانه
  • OpenAI
  • گوگل
  • ویندوز

بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده

  • apple8
  • بلومبرگ
  • اپل
  • آیفون
  • موبایل
  • اینستاگرام
  • ویندوز
  • مین
  • متاورس
  • s
  • هوآوی
  • گوگل
  • oneplus
  • ترسناک
  • تست
  • OpenAI
  • فولد
  • تیم کوک

به گزارش «پرشین خودرو»، سامان فیروزی مدیرعامل کرمان موتور گفت: به دنبال امضای قرارداد با شرکت هیوندای موتور کره جنوبی مقرر شد، تا از دی ماه امسال شاهد تولید محصولات این خودروساز کره ای در ایران باشیم.

به گفته وی، در گام اول و از ابتدای فصل زمستان، تولید دو محصول هیوندای آی89 و آی79 در کارخانه کرمان موتور آغاز خواهد شد و تمام توان خود را برای تولید و عرضه محصولات به روز و با کیفیت به کار خواهیم بست.پس از قطعی شدن حضور هیوندای در کرمان موتور در نوشتاری کوتاه سعی می کنیم شما را با 2 محصولی که در کرمان موتور تولید می شود، آشنا کنیم.

در پی قطعی شدن حضور هیوندای در کرمان در نوشتاری کوتاه شما را با این دو خودروی هیوندای آشنا می کنیم.با پرشین خودرو همراه شوید.

هیوندای آی 10

آی 10خودروی کوچک و جمع و جور در رده خودرو های ارزان قیمت بازار و به اصطلاح مینی کار جا دارد که با داشتن موتوری از نوع DOHC و با حجم 1200 سی سی و شتاب صفر تا صد 12 ثانیه نمی توان انتظار مانور یا حرکت خاصی از این خودرو داشت.

نکته این خودرها وجود حجم کم و جمع و جور بودن و همچنین مصرف پایین سوخت می باشد.گرچه این مدل خودرو ها در بازار طرفداران خاص خود را نیز دارند.
این خودرو در دو مدل موتور 1200 سی سی 4 سیلنر و 1000 سی سی 3 سیلندر در بازار موجود است.

هیوندای i10 جدید با جعبه دنده 5 سرعته دستی در سال 2016 وارد بازار می شود.

از بابت ابعاد هم لازم به ذکر است که آخرین تغیر سایز و ابعاد این خودرو در سال 2015 بود.که ابعاد آن به صورت محدود رشد داشت.

این سبک خودرو ها در جهان آن چنان تجملاتی و هیجانی طراحی نمی شوند و تنها وجه تمایز این محصول به عنوان طراحی شرکت معتبر هیوندای در مقایسه با همرده های چینی اش اصلالت و روح طراحی هیوندای است که در آن دیده شده .

این سبک طراحی که برای نخستین بار نیز در i10 اجرا شده شامل چراغ های کشیده جلو ( شاید کمی حرفه ای تر از کشیدگی هاچ بک های پژو ) ، جلوپنجره باریک و کوچک و همچنین دریچه بزرگ هوای روی سپر جلوی خودرو است . i10 به عنوان ارزان ترین عضو این خانواده از ساده ترین طراحی در نمای جانبی بهره می برد به گونه ایکه در طراحی نمای جانبی این خودرو کوچک شهری هیچ شکستگی یا قوسی مشاهده نمی کنیم .

طراحی نمای عقب خودرو نیز ساده و به دور از تجملات انجام شده ، به گونه ای در برخی بخش ها از قطعات آتوس بهره می برد. شکستگی شیب دار که در قسمت جلوی کاپوت هیوندای i10 قرار دارد ، به عنوان خط شخصیت در طراحی این خودرو نمای جذاب روبروی خودرو را تکمیل می کند.

از لحاظ ایمنی هیوندای I10 نتوانسته امتیاز زیادی در تست های ایمنی به خودر اختصاص دهد.ساختار بدنه گرند i10 به شکلی است که می تواند ایمنی سرنشینان را در معرض خطر قرار دهد.و تست های ایمنی اکثرا به این مورد اشاره دارند.البته طیقه سایت رسمی این خودرو از ستون های جلوی تقویت شده استفاده شده و اینکه I10 مجهز به سیستم امنیت عابرین پیاده نیز هست .

این خودرو در کل توانسته 4 ستاره امنیت را برای سرنشینان بزرگسال و کودک کسب کند و همچنین 3 ستاره امنیت عابرن پیاده را از موسسهEuroNCAP کسب کند .

هیوندای i10 در مدل 2016 در رنگ بندی های مشکی , سفید , نارنجی, نوک مدادی , خاکستری و قرمز برای مشتریان در دسترس است.خودروی هیوندای i10 در دو مدل سدان و هاچ بک در بازار موجود می باشد که از رقبای اصلی هوندا جاز و همچنین کیا پیکانتو محسوب می شود.

مشخصات فنی و موتوری هیوندای i10 مدل 2016
 

حجم موتور : 1200 سی سی

تعداد سیلندر : 4 سیلندر

حداکثر سرعت : 145

شتاب 0-100 کیلومتر/ساعت 12.2 (ثانیه)

مصرف سوخت 5.3 (لیتر در 100 کیلومتر)

ظرفیت باک : 35 لیتر

اسب بخار : 84

گشتاور : 120 نیوتن بر متر

ابعاد و وزن خودرو هیوندای i10 مدل 2016

طول 3.585 (متر)

عرض 1.595 (متر)

ارتفاع 1.540 (متر)

فاصله دو محور 2.380 (متر)

ظرفیت صندوق 225 (لیتر)

امکانات و آپشن های هیوندای i10 مدل 2016

سیستم MDPS – فرمات هیدرولیک کنترل شوند توسط یه موتور مرکزی

خودرویی کم مصرف

سیستم ESC یا کنترل الکترونیکی پایداری

4 کیسه هوا – دو کیسه هوای جلو و دو کیسه هوای جانب

جلو و عقب -ترمز های دیسکی

سیستم های ترمز ضد قفل ABS

سیستم توزیع نیرو ترمز EBD
4 شیشه برقی

سان روف الکتریکی – سفارشی

صندلی های جلو گرم شوند – – سفارشی

سیستم تهویه مطبوع

کنسول وسط

سیستم جامع و یکپارچه صوتی

سیستم رادیو RDS

سیستم پخش سی دی با قبلیت پخش فایل های MP3

همچنین 6 بلندگو

صندلی های عقب foldable

اندازه چرخ 13

اندازه چرخ 14 – سفارشی

چراغ جلو هالوژن

برف پاک کن عقب

هیوندای آی20

هیوندای i20 به نوعی ورژن آب رفته مدل موفق هیوندای i30 به شمار می رود.

این خودرو که در کلاس مینی ها قرار می گیرد، طراحی ساده، موتورهای کم مصرف، سخاوتمندی کمپانی کیا در تیپ استاندارد و بهترین وارانتی موجود در بازار را با هم ترکیب کرده است. لازم به ذکر است که به عقیده بسیاری مدل جدیدi20 که طراحی آن برعهده اروپاییان بوده، از هر نظر نسبت به مدل قبلی بهتر شده است.

طراحی i20 نشان از نگاهی متفاوت و اروپایی به این خودرو دارد. زبان طراحی این خودرو را نمی توان با نسل جدید خودروهای بزرگ تری نظیر سوناتا یا جنسیس که از زبان طراحی مجسمه سیال 2 بهره می برند، مقایسه کرد. درواقع این طراحی به گونه ای تکامل یافته تا برای یک هاچ بک شهری نیز مناسب باشد.

جلوپنجره مشبک بزرگ به روی سپر منتقل شده است که بسیار نزدیک به طراحی خودروهای پژو از آب درآمده است. ستون C نیز به رنگ تیره درآمده تا تصویری از یک سقف شناور به خوبی شکل گیرد. در عوض چراغهای عقب و طراحی داشبورد به برادران بزرگتر آن شباهت بیشتری دارد.

برخی امکانات این خودرو عبارت است ازچراغ های عقب از نوع LED، دوربین دید عقب، سانروف پانوراما، چراغ های روشنایی روز از نوع LED، غربیلک فرمان با کنترلرهای سیستم های مختلف، ورودی هوای سیستم تهویه برای ردیف عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی ارتفاع نشیمنگاه، سامانه ورود و استارت بدون کلید، بلوتوث، فرمان تلسکوپی قابل تنظیم و آینه های برقی جانبی با قابلیت تا شوندگی خودکار.

مشخصات فنی و موتوری هیوندای ای 20 مدل 2015

حجم موتور : .1.400 لیتر

تعداد سیلندر : 4سیلندر

حداکثر سرعت : 180

شتاب 0-100 کیلومتر/ساعت (ثانیه) 11.6

ظرفیت باک : 45

اسب بخار : 97

گشتاور : 136

ابعاد و وزن خودرو هیوندای ای 20 مدل 2015

طول (متر) 3.940

عرض (متر) 1.710

ارتفاع (متر) 1.490

فاصله دو محور (متر) 2.525

ظرفیت صندوق عقب 440

امکانات و آپشن های هیوندای ای 20 مدل 2015

ترمز و پایداری ABS – EBD – BAS – ESC – TCS

کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پرده ای

سیستم صوتی سیستم صوتی با قابلیت پخش CD، MP3، WMA – 4 اسپیکر – بلوتوث – ورودی AUX – ورودی USB و iPod – تجهیزات سفارشی: دکمه های کنترلی روی فرمان – 6 اسپیکر

دیگر تجهیزات

گیربکس 4 سرعته خودکار HiVec – ظرفیت باک بنزین 45 لیتر – سیستم ورود بدون کلید Keyless Entry – سیستم قفل خودکار درب ها (HALO) – تزئینات کرومی و متالیک – کامپیوتر سفری – شیشه های برقی – آینه های جانبی تاشو خودکار – سنسور پارک در جلو و عقب – تجهیزات سفارشی: چراغ مه شکن جلو

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق “تلگرام” به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.