عمومیکسب و کار ایرانی

مشخصات تاب فضای باز

تاب باغی و ویلایی

تاب ها از جمله وسایل تفریحی هستند که در افزایش شادابی و آرامش شما در فضای باز خصوصی تان اثرگذار خواهند بود. اما برای خرید تاب باغی یا ویلایی می بایست به نکات مختلفی نظیر بودجه، سلیقه شخصی، سبک دکوراسیون و نوع فضای اطراف توجه داشت. در نتیجه پیش از انتخاب یک مدل، فضای بازتان را در نظر بگیرید تا ضمن ایجاد فضایی خاص و چشم نواز، لحظات آرام و شادی را با این وسیله بسازید.

انواع تاب فلزی‬‎ | تاب باغی دست دوم

آلاچیق به تمام جزئیات مورد نیاز در خانه ییلاقی تان توجه داشته و مدل های متنوعی از این را در اختیار شما قرار داده است تا متناسب با فضا، بهترین و زیباترین آنها را خریداری نمایید. در این قسمت شما انواع تاب باغی را مشاهده می کنید. تاب های ویلاسازه از دو نوع حصیری و فلزی است که هر کدام ویژگی های مختص به خود را دارند. در ادامه بیشتر با این محصول آشنا می شوید.

تاب چیست؟

تاب متشکل از یک صندلی بوده که با استفاده از طناب و یا زنجیرهایی به شاخه درخت و یا یک قاب متصل شده و فرد با نشستن بر روی این صندلی می تواند به جلو و یا عقب حرکت کند. البته گاهی اوقات برای حرکت به کمی هل دادن نیاز است.برای اطلاعات بیشتر خرید مبلمان فضای باز کلیک کنید.

تاب ها در انواع و طرح های مختلف ساخته می شوند و شخص با توجه به نیاز خود و مکانی که قرار است تاب در آن نصب شود، می تواند گزینه ایده آلی را انتخاب نماید.

تاب ها باید از سطح ایمنی بالایی برخوردار باشند، زیرا کودکان و همچنین بزرگسالان علاقه زیادی به تاب ها دارند و در صورت ایمن نبودن تاب، ممکن است خطراتی آنها را تهدید کند. از این رو اگر قصد دارید بهتر است تابی را انتخاب کنید که دارای صندلی ثابت و زنجیرهایی محکم باشد.

همان طور که پیشتر نیز گفته شد، تاب ها در انواع و طرح های مختلف ساخته می شوند. به طور کلی می توان تاب ها را از حیث ظاهر به 4 نوع دسته بندی کرد.

شما می توانید از تاب کلاسیک چوبی و یا تاب به همراه سایبان استفاده کنید و یا شاید تاب های فلزی را به دیگر نوع تاب ها ترجیح دهید.

به یاد داشته باشید که گستردگی نوع و طرح تاب ها، تمامی سلایق را پوشش می دهد. در ادامه مطلب به معرفی برخی از محبوب ترین انواع تاب ها می پردازیم.

انواع تاب فلزی‬‎ | تاب باغی دست دوم

تاب باغی چوبی یا کلاسیک

اگر به وقت گذراندن در فضای باز منزل خود علاقه دارید. تاب باغی چوبی با داشتن ظاهری کلاسیک و جذاب، علاوه بر سرگرم کردن شما در افزایش زیبایی فضا نیز موثر خواهد بود.

همان طور که از نام این نوع تاب نیز مشخص است. اکثر بخش های تاب چوبی کلاسیک، با استفاده از چوب ساخته شده است. این نوع تاب دارای ابعادی بین 1.5 تا 2.5 متر بوده و قادر به تحمل وزن تا 180 کیلوگرم خواهد بود.

تاب های چوبی کلاسیک معمولا با استفاده از چوب درخت سرو قرمز غربی ساخته می شوند. زیرا این نوع چوب در برابر حشرات و سایر آلودگی ها مقاوم بوده و پوسیده نمی شود.

تاب باغی حصیری

تاب های حصیری علاوه بر افزایش زیبایی و جذابیت محیط اطراف، گزینه هایی ایده آل برای استفاده در شب ­های گرم تابستان هستند. ابعاد یک تاب حصیری به 2.5 متر رسیده و از مقاومت بالایی در برابر عوامل مختلف برخوردار است. از این رو می توان از تاب های حصیری تا سال های طولانی و بدون مشکل استفاده نمود.

تاب ویلایی فلزی

این نوع تاب که بیشتر در باغ ها و فضای باز دیده می شوند، از آهن فرفوژه یا آلومینیوم مقاوم ساخته می شوند.

برخی از مدل های همراه با سایبان ساخته می شوند که استراحت در زیر نور خورشید را میسر می کنند. معمولا در قسمت صندلی این نوع تاب ها از تشکچه هایی استفاده می شود تا راحتی بیشتری برای فرد بوجود بیاورد.

مقاومت تاب های فلزی بالاست اما در برخی مدل ها دیده می شود که به دلیل استفاده از مواد نامرغوب در ساخت، این مدل ها سازگاری مناسبی در هوای شرجی و یا بارانی ندارند و دچار زنگ زدگی یا پوسیدگی می شوند.

تاب باغی به همراه سایبان

اگر بدانید که چگونه باید به خود آرامش دهید دیگر مکان آن هیچ اهمیتی ندارد. در روزهای گرم تابستان، نشستن در زیر سایبانی خنک می تواند رویایی باشد. بدین منظور می توانید تابی همراه با سایبان را خریداری کرده و آن را در فضای باز خود قرار دهید.

دیگر لازم نیست برای استراحت در باغ یا ویلای خود منتظر آب و هوای مناسب باشید. زیرا که تابی همراه با سایبان با ارائه ویژگی هایی شما را بی نیاز از سایر موارد خواهد کرد.

قاب یا چارچوب تاب

وقتی صحبت از قاب و یا چارچوب وسیله ای می شود، میزان دوام و استحکام آن از اولین مواردی است که به ذهن مخاطب می رسد. در هنگام خرید تاب باغی و ویلایی همواره به میزان حمل وزن کلی آن توجه داشته باشید. چارچوب و یا قاب می­تواند از جنس استیل باشد. اما به طور قطع این مسئله کیفیت کلی تاب را تضمین نخواهد کرد.

برخی از قاب ها با بکارگیری متریال استیل شکننده ساخته می شوند. از این رو در شرایط آب و هوایی نامساعد و وزش بادهای نسبتا شدید مقاوم نبوده و آسیب خواهند دید. پس بهتر است که در زمان خرید تاب، چارچوبی از جنس استیل مقاوم در برابر زنگ زدگی و آب را خریداری کنید. از طرفی اطمینان حاصل نمایید که قاب پیش رو دارای دوام مناسبی باشد.

همواره به مقدار تحمل وزن تاب توجه نمایید. یک تاب مناسب جهت استفاده در فضای باز منزل، باید وزنی حدود 240 کیلوگرم را پشتیبانی کند.

صندلی آویز ویلایی و باغی

صندلی آویز را در دنج ترین بخش فضای باز منزل خود قرار دهید و با در دست داشتن یک نوشیدنی خنک از استراحت بر روی آن و تماشای محیط اطراف لذت ببرید. صندلی های آویز دارای گستردگی زیادی بوده و صدها مدل از آنها در طرح ها و رنگ های مختلف به بازار عرضه می شوند. صندلی آویز آلاچیق مدل های زیر را شامل می شوند.

صندلی آویز سبدی نوع بسیار رایج این صندلی هاست که قاب این نوع صندلی به شکل یک سبد محکم طراحی شده و شکلی تخم ­مرغ گونه دارند. صندلی آویز سبدی به صندلی آویز حصیری نیز شناخته می شوند زیرا بافت و ظاهر آنها حصیری است. این نوع صندلی ها به وسیله زنجیز به یک پایه مستحکم متصل می شوند و می توانید از آنها در ایوان ها و فضاهای کوچک آپارتمانی استفاده کرده و مکان مناسبی جهت استراحت داشته باشید.

صندلی هاموک

این نوع از صندلی معلق، ظاهری شبیه به ننو یا همان گهواره های بزرگ داشته و نام آن نیز بر اساس همین موضوع انتخاب شده است. برخلاف ننوها، صندلی های هاموک معمولا به یک نقطه مرکزی متصل شده و از آن آویزان می شوند.

در تصاویر زیر تمامی مدل های هاموک آلاچیق را می توانید مشاهده کنید.

به طور کلی و بسته به این که صندلی از چه نوع متریالی ساخته شده است. سه نوع صندلی هاموک وجود دارد.

تمامی این صندلی ها در طرح های مختلف ساخته و عرضه می شوند و ظاهری متفاوت خواهند داشت که بسته به نوع فضای باز خود می توانید مدل مناسبی را برای خود انتخاب کنید و استراحتی سرشار از آرامش و لذت را در فضای بازی زیبا تجربه کنید. در ادامه هر یک از مدل های هاموک توضیح داده شده اند.

هاموک طنابی:

نوع ساده ای از صندلی هاموک بوده و از قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه ای برخوردار است. به واسطه نوع طراحی این صندلی، هوا به خوبی در آن جریان داشته و از این رو گزینه ای ایده آل برای استفاده در روزهای گرم تابستان خواهد بود.

برای ساخت صندلی هاموک طنابی، از طناب های به هم گره خورده و بافته شده استفاده می شود. بدین دلیل صندلی هاموک پیش رو شباهت زیادی به صندلی هاموک توری دارد.

برای راحتی بیشتر در هاموک طنابی معمولا از متریال های مختلفی نظیر پنبه، پلی استر و حتی دوراکورد استفاده می شود. صندلی هاموک طنابی دارای نشیمنگاهی شبکه ای است. بدین خاطر شخص می تواند به راحتی و در هر قسمت از آن بنشیند.

البته صندلی هاموک طنابی دارای معایبی نیز می باشد. به عنوان مثال در صورت نشستن طولانی مدت بر روی این نوع از صندلی و به واسطه طناب های شبکه ای به کار رفته بر روی آن، ممکن است الگوهایی ناخوشایند بر روی پوست بدن شما ظاهر شود. از طرفی صندلی های هاموک طنابی چندان حس راحتی را به شخص منتقل نمی کنند و این امکان نیز وجود دارد که در صورت جابه جایی دست شما در شبکه طناب ها گیر کند. از این رو بسیاری از افراد در صورت خرید هاموک طنابی، پتو یا پالشتک های مخصوص آن را نیز سفارش می دهند.

هاموک پارچه ای

صندلی هاموک پارچه ای نسبت به صندلی هموک طنابی دارای راحتی بیشتری است. این نوع از صندلی هاموک معمولا با استفاده از چندین لایه پارچه ساخته می شود. پس اگر به خواندن کتاب در فضای باز علاقه دارید. صندلی هاموک پارچه ای گزینه ای ایده آل برای شما خواهد بود.

به لطف حذف طناب های بافته شده و استفاده از چندین لایه پارچه نرم، دیگر الگوهای عجیب و غریب بر روی پوست بدنتان به جای نخواهند ماند. همچنین با توجه به این که دیگر حفره ای در نشیمنگاه زیر شما وجود ندارد. در هنگام جا به جایی، طبیعتا دستان شما نیز در جایی گیر نمی کند.

اما این نوع از صندلی هاموک نیز دارای موارد منفی مختص به خود است. به واسطه استفاده از چندین لایه پارچه قطعا عبور جریان هوا در صندلی هاموک پارچه ای سخت تر بوده و با نشستن طولانی مدت، افزایش دما را حس خواهید کرد. از طرفی صندلی پیش رو مکانی مناسب جهت نوشیدن مایعات مختلف نیست. زیرا که با ریختن نوشیدنی، قطعا نشیمنگاه صندلی خیس شده و حتی امکان لک شدن آن نیز وجود خواهد داشت. به طور کلی بهتر است که از صندلی هاموک پارچه ای در زیر آسمان آبی و یا نزدیک به استخر استفاده نکنید.

هاموک توری

از متریال توری در ساخت کیف، کمربند و آویزهای تزئینی دیواری استفاده می شود. صندلی های هاموک توری معمولا دارای قیمت بالایی است. همچنین میزان دوام این نوع صندلی به نوع متریالی که در ساخت آنها به کار رفته است بستگی دارد.

تاب لژدار یا صندلی همراه با پایه

مدلی دیگر از این صندلی های آویز وجود دارند که اصطلاحا به آن تاب لژدار می گویند. تاب های لژدار دارای ترکیبی از ویژگی های صندلی آویز و هاموک است و شخص در عین نشستن بر روی آن می تواند پاهای خود را نیز دراز کند.

قاب صندلی معلق به شکلی اختصاصی برای صندلی های معلق طراحی شده است. اما اگر به دلایل مختلف نمی­توانید قاب پیش رو را به سقف منزل خود وصل کنید و یا نمی خواهید از صندلی معلق در یک مکان ثابت استفاده کنید. می توانید از تاب لژدار استفاده کنید.

خرید تاب، صندلی آویز و هاموک آلاچیق

آلاچیق، تجهیزات و محصولات باغی و ویلایی متنوعی را برای فضای باز شما در نظر گرفته است که با آنها می توانید لحظات شیرین تری را سپری کنید. در کنار وسایلی که داشتن  آنها در فضای باز یک ضرورت است همچون مبلمان باغی یا ست ناهار خوری، شما به یا استراحت نیز نیاز خواهید داشت. هیچ وسیله ای به اندازه یک تاب باغی یا یک هاموک نمی تواند آرامش یک روز آفتابی را برای شما دو چندان کند.

اگر می خواهید محصولات و تجهیزاتی خاص و با دوام را برای باغکه بسیاری از مردم آن را با نام نیز می شناسند، وسیله ای لذت بخش برای دور بودن از هیاهوی زندگی امروز است. تاب ویلایی در طرح های متنوعی تولید و عرضه می شود و طرف داران بسیاری نیز دارد. کودکان و بزرگسالان عاشق و یا هستند پس محدود سنی ندارد و از کودک 1 ساله گرفته تاب پیرمرد 90 ساله می توانند از استفاده کنند.

با بیش از 10 سال سابقه در تولید تاب باغی محصولاتی را برای همه سلیقه ها طراحی کرده است. تاب فضای باز یا همان تاب ویلایی انواع مختلفی دارد که بهترین نوع آن تاب ویلایی فلزی است. تاب ویلایی های فلزی هم قیمت مناسب تری دارند و هم به دلیل داشتن رنگ کوره ای و اسکلت فلزی مقاومت بسیار بالایی دارند. تاب ویلایی های ویلا سازه دارای یک سال گارنتی بوده، و این نشان از کیفیت بسیار بالای محصولات است.

در مورد تاب ویلایی بیشتر بدانیم

تاب ویلایی یکی از محصولاتی است که امروزه در بسیاری از مکان ها مشاهده می کنیم . در گذشته نام این محصولات تاب و یا تاب پارکی بود . به دلیل اینکه شما اکثرا آنها را در مکان های عمومی مانند پارک مشاهده می کردید . اما امروز می توانید انواع مختلف این محصولات را در مکان های تجاری و خانگی مشاهده کنید . همین موضوع باعث شده که تنوع بالایی برای این محصولات به وجود بیاید . و به صورت روزانه بر تعداد طرح های آن افزوده می شود .

انتخاب تاب

شما امروزه برای انتخاب یک تاب ویلایی چندین و چند طرح مختلف پیش روی خود دارید . گاهی اوقات افراد برای انتخاب محصول مناسب دچار سرگیجه می شوند . به دلیل اینکه نمی توانند از بین طرح های متنوع یکی را انتخاب کنند . برای این منظور ما پیشنهاد میکنیم که قبل از خرید محصول ابتدا نیاز های خود را اولویت بندی کنید . در این صورت انتخاب محصول مورد نظر برای شما آسان تر خواهد بود .

تاثیر تاب ویلایی بر سلامتی

هر شکلی از ورزش می تواند برای بهبود خلق وخوی افراد مؤثر باشد و تاب خوردن دقیقاً همین است. اکثر مردم تاب خوردن را به عنوان یک ورزش در نظر نمیگیرند، و بسیاری نیز از دوران کودکی خود آن را امتحان نکرده اند. تاب خوردن مغز را هدف قرار می دهد زیرا فعالیت نیاز به تعادل و هماهنگی دارد. همچنین پاها را درست می کند زیرا از آنها برای پمپاژ کردن و پمپ کردن برای حرکت تاب استفاده می شود. ورزش بر روی تاب به راحتی می تواند خلق وخو را بهبود بخشد و اندورفین را آزاد کند.

در طبیعت مطمئناً باعث آرامش می شود. طبیعت به طورکلی احساس آرامش بخشی را ارائه می دهد زیرا مردم زیبایی های اطراف خود را می بینند.  قرارگرفتن در تاب و حرکت به سمت جلو و پرواز به عقب به فرد این امکان را می دهد که در حین تماشای مناظر اطراف، احساس آرامشی بی نهایت را تجربه کند.

بسیاری از مردم خاطرات خوش دوران کودکی خود را از تاب خوردن در مدرسه یا پارک دارند. بازگشت به چرخش در بزرگسالی می تواند آن خاطرات را به ذهن بازگرداند. فکرکردن به زمان های شادتر یکی از راه های بهبود خلق وخو و بهزیستی کلی ذهنی است. این باعث می شود افراد احساس خوشحالی و قدردانی به خاطر لذتی که در بزرگ شدن داشته اند داشته باشند. تاب خوردن یک راه آسان برای ایجاد برخی از مفاهیم احساس خوب و تمرکز ذهن بر روی چیزی غیر از مبارزات فعلی است.