مقایسه چری تیگو 7 اکسلنت با سانگ یانگ تیوولی و رنو داستر

قیمت چری تیگو 7 در ایران همه را متعجب کرد؛ ارقام عجیب برای یک کراس اوور چینی!
قیمت چری تیگو 7 در ایران مشخص شد و این کراس اوور چینی و کم سابقه با قیمت حدود 140 میلیون تومان به فروش می رسد. چنین قیمت گذاری سنگینی برای خودروهای چینی بازار ایران بی سابقه است.
این روزها خبری در مورد قیمت چری تیگو 7 در ایران به گوش می رسد که بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو و مشتریان این بازار پرتحرک را به شوک فرو برد. طبق اخبار منتشر شده، قرار است این کراس اوور چینی با قیمت 130 تا 140 میلیون تومان در بازار کشورمان به فروش برسد در حالی که پیش از این گفته می شد حداکثر قیمت این خودرو 110 میلیون تومان خواهد بود. چری تیگو 7 (Chery Tiggo 7) خودروی زیبا همراه با طیف وسیعی از آپشن ها و امکانات است اما در مقایسه با رقبای کره ای، ژاپنی و اروپایی اصلا سابقه طولانی و پرباری ندارد.
چری تیگو 7 دارای پیشرانه 1.5 لیتری توربو بنزینی با قدرت 143 اسب بخار بوده و چنین قیمت گذاری سنگینی برای یک خودروی چینی در بازار ایران بی سابقه است. مشخص نیست شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده محصولات چری در ایران بر اساس چه فاکتوری و با انجام چه معادلاتی، این قیمت عجیب را برای تیگو 7 تعیین کرده اما آن چه که مشخص است، تنها جذابیت ظاهری نمی تواند موجب ارزش 140 میلیون تومان برای یک خودرو شود.
مقایسه قیمت چری تیگو 7 در ایران با سایر رقبا
بدیهی است که با این مبالغ و حتی کمتر از آن می توان انواع کراس اوورها و شاسی بلندهای آسیایی و اروپایی را خرید که هم از لحاظ سابقه و هم از لحاظ مقبولیت بین عموم مردم، شرایط بسیار بهتری دارند. رنو کپچر، رنو داستر و سانگ یانگ تیوولی چند نمونه از این خودروها هستند که به قول مشتریان، امتحان خود را پس داده اند و از جایگاه بالاتری در بازار برخوردار هستند. چندی پیش شرکت ایران خودرو تولید پژو 2008 را آغاز کرده و این خودرو نیز قرار است با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان به بازار عرضه شود. البته این بدان معنا نیست که خودروهایی مانند پژو 2008 یا سانگ یانگ تیوولی و حتی رنو کپچر بدون نقص هستند اما بدون شک در بازار خودرویی کشورمان شرایط بهتری نسبت به چری Tiggo 7 خواهند داشت.
حتی در میان رقبای هم وطن چری نیز خودروهای جک اس 5 اتوماتیک و هایما اس 7 توربو با وجود داشتن پیشرانه قوی تر با ارقامی کمتر از 100 میلیون تومان در ایران به فروش می رسند. جالب اینجاست که برچسب 130 تا 140 میلیون تومانی تیگو 7، این خودرو را به قیمت کراس اوورها و شاسی بلندهای محبوب و مطرح بازار نزدیک کرده است. اکنون هیوندای توسان نیمه فول با قیمت کمتر از 175 میلیون تومان و تویوتا C-HR با قیمت 172 میلیون تومان در بازار عرضه می شوند؛ اما این نکته را نباید از یاد برد که تویوتا سی اچ آر و هیوندای توسان خودروهایی مطرح در سطح جهان و محصولی از غول های خودروسازی دنیا با چندین دهه سابقه هستند و اصلا نباید محصولات آن ها را با خودروهای یک برند جوان و 20 ساله به نام چری مقایسه کرد.
در پایان به نظر می رسد که چری با نمایندگی مدیران خودرو در ایران، مسیر خطرناکی را در پیش گرفته است. خودروهای ساخت این برند چینی در سال های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اما هنوز هم حداقل از لحاظ اعتبار و ارزش جهانی، چند پله از رقبای کره ای، ژاپنی و اروپایی عقب تر هستند. حال باید منتظر ماند و دید که مشتریان چه واکنشی به قیمت چری تیگو 7 در ایران نشان خواهند داد و آیا این کراس اوور چینی می تواند با این نحوه قیمت گذاری در بازار کشورمان به موفقیت برسد یا خیر؟
گالری تصاویر چری تیگو 7
چری چری تیگو 7 مدیران خودرو 1396-02-30م. معصوم پور
با مزایا و معایب چری تیگو 5 آشنا شوید
3
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد!
http://akhr.ir/6687798
3.6K
6
خودرو بانک/ برندهاي چيني فعاليت خود را از ابتداي دهه نود خورشيدي در ايران آغاز کردند و روند کاري آن ها در اواسط اين دهه با عرضه کراس اوورهاي رنگارنگ به اوج خود رسيد. در ميان چري تيگو 5 مديران خودرو به عنوان کراس اووري نيمه لوکس شناخته مي شود که نقش مهمي در موفقيت مديران خودرو ايفا کرده و همچنان نيز در حال رقابت با نزديک ترين حريف خود يعني جک S5 کرمان موتور است.
نخستين نمونه از چري تيگو 5 در سال 94 وارد بازار کشورمان شد اما پس از مدت کوتاهي، مديران خودرو نمونه فيس ليفت اين محصول را به مشتريان ايراني عرضه کرد. توليد نسخه فيس ليفت چري تيگو 5 از زمستان 1395 آغاز شد و تاکنون ادامه دارد. اين نسخه نسبت به چري تيگو 5 قبل از فيس ليفت ظاهر زيباتري داشت و امکانات بيشتري نيز به آن افزوده شده بود.
چري تيگو 5 در ابتداي ورود به بازار رقيبي براي کراس اوورهاي وارداتي همچون سانگ يانگ تيوولي يا رنو داستر محسوب مي شد. اين خودروها در مقايسه با چري تيگو 5 از قيمت بالاتري برخوردار بودند و تحويل آن ها به مشتريان به طول مي انجاميد. به همين دليل اکثر مشتريان به سمت خريد تيگو 5 تمايل پيدا کردند.
چري تيگو 5 در دو تيپ لاکچري يا نيمه فول و اکسلنت يا تمام فول عرضه مي شود. همان طور که مي شود حدس زد، تيپ تمام فول چري تيگو 5 آمار فروش بيشتري را به خود اختصاص داده است. اين تيپ به امکانات رفاهي و ايمني بيشتري مجهز است.
در ادامه مطلب قصد داريم به بررسي مزايا و معايب چري تيگو 5 بپردازيم. با توجه به افزايش قيمت ها در بازار، اکنون مشتريان با دقت بيشتري نسبت به خريد خودرو اقدام مي کنند و تمايل دارند تا شناخت بيشتري روي خودروها داشته باشند. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشيد تا مزايا تيگو 5 و معايب تيگو 5 را به طور کامل مورد بررسي قرار دهيم.
چري تيگو 5 به عنوان يک کراس اوور نيمه لوکس برتري هاي محسوسي بر ديگر رقباي خود دارد. تيگو 5 يک کراس اوور خانوادگي است و براي افرادي که سبک رانندگي آرامي دارند، مناسب خواهد بود.
مزيت اول، فضاي جادار کابين
نخستين مورد از ليست مزايا چري تيگو 5 به کابين جادار و راحت اين خودرو مربوط مي شود. چري تيگو 5 با دارا بودن فاصله محوري معادل 2610 ميلي متر، به خوبي پاسخگوي نيازهاي خانوادگي خواهد بود و در سفرها عملکرد خوبي را به نمايش مي گذارد.
اين مورد از مزايا تيگو 5 موجب شد تا عده قابل توجهي از مشتريان نسبت به خريد تيگو 5 تمايل پيدا کنند. اين خودرو در مقايسه با کراس اوورهاي وارداتي هم قيمت همچون رنو کپچر و سانگ يانگ تيوولي از کابين بزرگتري بهره مي برد و همين مساله موجب رضايت خريداران شده است.
مزيت دوم، امکانات ايمني و رفاهي متعدد
خودروسازان چيني براي آن که بتوانند رقباي کره اي خود را به چالش بکشند، محصولات خود را به طيف گسترده اي از آپشن ها و امکانات ايمني مجهز مي کنند. اين مورد يکي از مزايا چري تيگو 5 نيز به شمار مي رود و دليل منطقي براي خريد تيگو 5 محسوب مي شود.
از سوي ديگر برخي خودروسازان ايراني هنگام مونتاژ خودروهاي خارجي، اقدام به حذف امکانات اين خودروها مي کنند و خريدار ناچار است پس از تحويل گرفتن خودرو، با هزينه شخصي نسبت به نصب آن ها اقدام کند. در مورد چري تيگو 5 خوشبختانه اين مساله ديده نمي شود و خريداران مي توانند از امکانات استاندارد مشابه با نسخه ساخته شده در چين بهره ببرند.
عيب اول، افت شديد قيمت در نمونه هاي کارکرده
شرايط فروش اقساطي مديران خودرو از گذشته تا به حال در بين اهالي بازار معروف بوده است. اين شرايط به خريداران اجازه مي دهد تا با بودجه اي معادل نصف قيمت خودرو، نسبت به خريد محصولات ام وي ام و چري اقدام کنند و مابقي قيمت خودرو را در اقساط بلندمدت بپردازند. با اين وجود اين شرايط فروش اقساطي به معضلي براي مالکان خودروهاي ام وي ام و چري تبديل شده است.
به دليل برقرار بودن شرايط فروش اقساطي، مالکان خودروهايي همچون تيگو 5 ناچار هستند تا هنگام فروش خودرو اتومبيل خود را با رقمي پايين تر از خودروهاي مشابه قيمت گذاري کنند، چرا که خريدار مي تواند با بهره مندي از شرايط فروش اقساطي نسخه صفر کيلومتر را خريداري کند و بايد به نحوي او را براي خريد چري تيگو 5 کارکرده تشويق کرد. اين مورد يکي از معايب چري تيگو 5 محسوب مي شود.
عيب دوم، قواي فني نامطلوب
چري تيگو 5 به يک موتور دوليتري تنفس طبيعي و گيربکس اتوماتيک CVT مجهز است که به نظر براي وزن 1.5 تني اين خودرو کم به نظر مي رسند. استفاده از پيشرانه تنفس طبيعي نه چندان حجيم به همراه گيربکس اتوماتيک با ضرايب پيوسته، موجب شده تا پيشرانه دائما تحت فشار باشد و در دورهاي بالا صداي آن به کابين نفوذ کند. مساله اي که يکي از معايب چري تيگو 5 در مقابل رقبا محسوب مي شود.
شتاب و کشش ضعيف چري تيگو 5 در مقابل رقبايي همچون جک S5، موجب شد تا اين خودرو نتواند رقيب خود از کرمان موتور را کاملا از ميدان رقابت خارج کند. از سوي ديگر افزايش فشار بر پيشرانه موجب افزايش مصرف سوخت نيز مي شود و عملکرد اقتصادي چري تيگو 5 را زير سوال مي برد.
نتيجه گيري
چري تيگو 5 را مي توان يک کراس اوور مناسب براي استفاده هاي درون شهري دانست. اين خودرو فضاي کابين قابل قبولي دارد و امکانات رفاهي و ايمني آن نيز چشم گير است. در سوي مقابل قواي فني متوسط چري تيگو 5 موجب مي شود تا نتوانيد در عبور از پيچ و خم هاي جاده چندان روي آن حساب کنيد. مشکلات ديگري مانند فضاي بار کم و افت شديد قيمت نيز تصميم خريد چري تيگو 5 را براي مشتري با ترديد همراه مي کنند. بنابراين بهتر است قبل از اخذ تصميم نهايي در مورد خريد تيگو 5، نگاهي به رقباي اين خودرو نيز داشته باشيد.
به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar