خودرو

مقایسه چری تیگو 7 اکسلنت با سانگ یانگ تیوولی و رنو داستر


قیمت چری تیگو 7 در ایران همه را متعجب کرد؛ ارقام عجیب برای یک کراس اوور چینی!

قیمت چری تیگو 7 در ایران مشخص شد و این کراس اوور چینی و کم سابقه با قیمت حدود 140 میلیون تومان به فروش می رسد. چنین قیمت گذاری سنگینی برای خودروهای چینی بازار ایران بی سابقه است.

این روزها خبری در مورد قیمت چری تیگو 7 در ایران به گوش می رسد که بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو و مشتریان این بازار پرتحرک را به شوک فرو برد. طبق اخبار منتشر شده، قرار است این کراس اوور چینی با قیمت 130 تا 140 میلیون تومان در بازار کشورمان به فروش برسد در حالی که پیش از این گفته می شد حداکثر قیمت این خودرو 110 میلیون تومان خواهد بود. چری تیگو 7 (Chery Tiggo 7) خودروی زیبا همراه با طیف وسیعی از آپشن ها و امکانات است اما در مقایسه با رقبای کره ای، ژاپنی و اروپایی اصلا سابقه طولانی و پرباری ندارد.

چری تیگو 7 دارای پیشرانه 1.5 لیتری توربو بنزینی با قدرت 143 اسب بخار بوده و چنین قیمت گذاری سنگینی برای یک خودروی چینی در بازار ایران بی سابقه است. مشخص نیست شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده محصولات چری در ایران بر اساس چه فاکتوری و با انجام چه معادلاتی، این قیمت عجیب را برای تیگو 7 تعیین کرده اما آن چه که مشخص است، تنها جذابیت ظاهری نمی تواند موجب ارزش 140 میلیون تومان برای یک خودرو شود.

مقایسه قیمت چری تیگو 7 در ایران با سایر رقبا

بدیهی است که با این مبالغ و حتی کمتر از آن می توان انواع کراس اوورها و شاسی بلندهای آسیایی و اروپایی را خرید که هم از لحاظ سابقه و هم از لحاظ مقبولیت بین عموم مردم، شرایط بسیار بهتری دارند. رنو کپچر، رنو داستر و سانگ یانگ تیوولی چند نمونه از این خودروها هستند که به قول مشتریان، امتحان خود را پس داده اند و از جایگاه بالاتری در بازار برخوردار هستند. چندی پیش شرکت ایران خودرو تولید پژو 2008 را آغاز کرده و این خودرو نیز قرار است با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان به بازار عرضه شود. البته این بدان معنا نیست که خودروهایی مانند پژو 2008 یا سانگ یانگ تیوولی و حتی رنو کپچر بدون نقص هستند اما بدون شک در بازار خودرویی کشورمان شرایط بهتری نسبت به چری Tiggo 7 خواهند داشت.

حتی در میان رقبای هم وطن چری نیز خودروهای جک اس 5 اتوماتیک و هایما اس 7 توربو با وجود داشتن پیشرانه قوی تر با ارقامی کمتر از 100 میلیون تومان در ایران به فروش می رسند. جالب اینجاست که برچسب 130 تا 140 میلیون تومانی تیگو 7، این خودرو را به قیمت کراس اوورها و شاسی بلندهای محبوب و مطرح بازار نزدیک کرده است. اکنون هیوندای توسان نیمه فول با قیمت کمتر از 175 میلیون تومان و تویوتا C-HR با قیمت 172 میلیون تومان در بازار عرضه می شوند؛ اما این نکته را نباید از یاد برد که تویوتا سی اچ آر و هیوندای توسان خودروهایی مطرح در سطح جهان و محصولی از غول های خودروسازی دنیا با چندین دهه سابقه هستند و اصلا نباید محصولات آن ها را با خودروهای یک برند جوان و 20 ساله به نام چری مقایسه کرد.

در پایان به نظر می رسد که چری با نمایندگی مدیران خودرو در ایران، مسیر خطرناکی را در پیش گرفته است. خودروهای ساخت این برند چینی در سال های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اما هنوز هم حداقل از لحاظ اعتبار و ارزش جهانی، چند پله از رقبای کره ای، ژاپنی و اروپایی عقب تر هستند. حال باید منتظر ماند و دید که مشتریان چه واکنشی به قیمت چری تیگو 7 در ایران نشان خواهند داد و آیا این کراس اوور چینی می تواند با این نحوه قیمت گذاری در بازار کشورمان به موفقیت برسد یا خیر؟

گالری تصاویر چری تیگو 7






چری چری تیگو 7 مدیران خودرو 1396-02-30م. معصوم پور

با مزایا و معایب چری تیگو 5 آشنا شوید
3

لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد!
http://akhr.ir/6687798

3.6K

6

خودرو بانک/ برندهای چینی فعالیت خود را از ابتدای دهه نود خورشیدی در ایران آغاز کردند و روند کاری آن ها در اواسط این دهه با عرضه کراس اوورهای رنگارنگ به اوج خود رسید. در میان چری تیگو 5 مدیران خودرو به عنوان کراس اووری نیمه لوکس شناخته می شود که نقش مهمی در موفقیت مدیران خودرو ایفا کرده و همچنان نیز در حال رقابت با نزدیک ترین حریف خود یعنی جک S5 کرمان موتور است.

نخستین نمونه از چری تیگو 5 در سال 94 وارد بازار کشورمان شد اما پس از مدت کوتاهی، مدیران خودرو نمونه فیس لیفت این محصول را به مشتریان ایرانی عرضه کرد. تولید نسخه فیس لیفت چری تیگو 5 از زمستان 1395 آغاز شد و تاکنون ادامه دارد. این نسخه نسبت به چری تیگو 5 قبل از فیس لیفت ظاهر زیباتری داشت و امکانات بیشتری نیز به آن افزوده شده بود.

چری تیگو 5 در ابتدای ورود به بازار رقیبی برای کراس اوورهای وارداتی همچون سانگ یانگ تیوولی یا رنو داستر محسوب می شد. این خودروها در مقایسه با چری تیگو 5 از قیمت بالاتری برخوردار بودند و تحویل آن ها به مشتریان به طول می انجامید. به همین دلیل اکثر مشتریان به سمت خرید تیگو 5 تمایل پیدا کردند.
چری تیگو 5 در دو تیپ لاکچری یا نیمه فول و اکسلنت یا تمام فول عرضه می شود. همان طور که می شود حدس زد، تیپ تمام فول چری تیگو 5 آمار فروش بیشتری را به خود اختصاص داده است. این تیپ به امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری مجهز است.

در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی مزایا و معایب چری تیگو 5 بپردازیم. با توجه به افزایش قیمت ها در بازار، اکنون مشتریان با دقت بیشتری نسبت به خرید خودرو اقدام می کنند و تمایل دارند تا شناخت بیشتری روی خودروها داشته باشند. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا مزایا تیگو 5 و معایب تیگو 5 را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.
چری تیگو 5 به عنوان یک کراس اوور نیمه لوکس برتری های محسوسی بر دیگر رقبای خود دارد. تیگو 5 یک کراس اوور خانوادگی است و برای افرادی که سبک رانندگی آرامی دارند، مناسب خواهد بود.

مزیت اول، فضای جادار کابین
نخستین مورد از لیست مزایا چری تیگو 5 به کابین جادار و راحت این خودرو مربوط می شود. چری تیگو 5 با دارا بودن فاصله محوری معادل 2610 میلی متر، به خوبی پاسخگوی نیازهای خانوادگی خواهد بود و در سفرها عملکرد خوبی را به نمایش می گذارد.

این مورد از مزایا تیگو 5 موجب شد تا عده  قابل توجهی از مشتریان نسبت به خرید تیگو 5 تمایل پیدا کنند. این خودرو در مقایسه با کراس اوورهای وارداتی هم قیمت همچون رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی از کابین بزرگتری بهره می برد و همین مساله موجب رضایت خریداران شده است.

مزیت دوم، امکانات ایمنی و رفاهی متعدد
خودروسازان چینی برای آن که بتوانند رقبای کره ای خود را به چالش بکشند، محصولات خود را به طیف گسترده ای از آپشن ها و امکانات ایمنی مجهز می کنند. این مورد یکی از مزایا چری تیگو 5 نیز به شمار می رود و دلیل منطقی برای خرید تیگو 5 محسوب می شود.

از سوی دیگر برخی خودروسازان ایرانی هنگام مونتاژ خودروهای خارجی، اقدام به حذف امکانات این خودروها می کنند و خریدار ناچار است پس از تحویل گرفتن خودرو، با هزینه شخصی نسبت به نصب آن ها اقدام کند. در مورد چری تیگو 5 خوشبختانه این مساله دیده نمی شود و خریداران می توانند از امکانات استاندارد مشابه با نسخه ساخته شده در چین بهره ببرند.

عیب اول، افت شدید قیمت در نمونه های کارکرده
شرایط فروش اقساطی مدیران خودرو از گذشته تا به حال در بین اهالی بازار معروف بوده است. این شرایط به خریداران اجازه می دهد تا با بودجه ای معادل نصف قیمت خودرو، نسبت به خرید محصولات ام وی ام و چری اقدام کنند و مابقی قیمت خودرو را در اقساط بلندمدت بپردازند. با این وجود این شرایط فروش اقساطی به معضلی برای مالکان خودروهای ام وی ام و چری تبدیل شده است.

به دلیل برقرار بودن شرایط فروش اقساطی، مالکان خودروهایی همچون تیگو 5 ناچار هستند تا هنگام فروش خودرو اتومبیل خود را با رقمی پایین تر از خودروهای مشابه قیمت گذاری کنند، چرا که خریدار می تواند با بهره مندی از شرایط فروش اقساطی نسخه صفر کیلومتر را خریداری کند و باید به نحوی او را برای خرید چری تیگو 5 کارکرده تشویق کرد. این مورد یکی از معایب چری تیگو 5 محسوب می شود.

عیب دوم، قوای فنی نامطلوب
چری تیگو 5 به یک موتور دولیتری تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک CVT مجهز است که به نظر برای وزن 1.5 تنی این خودرو کم به نظر می رسند. استفاده از پیشرانه تنفس طبیعی نه چندان حجیم به همراه گیربکس اتوماتیک با ضرایب پیوسته، موجب شده تا پیشرانه دائما تحت فشار باشد و در دورهای بالا صدای آن به کابین نفوذ کند. مساله ای که یکی از معایب چری تیگو 5 در مقابل رقبا محسوب می شود.

شتاب  و کشش ضعیف چری تیگو 5 در مقابل رقبایی همچون جک S5، موجب شد تا این خودرو نتواند رقیب خود از کرمان موتور را کاملا از میدان رقابت خارج کند. از سوی دیگر افزایش فشار بر پیشرانه موجب افزایش مصرف سوخت نیز می شود و عملکرد اقتصادی چری تیگو 5 را زیر سوال می برد.

نتیجه گیری
چری تیگو 5 را می توان یک کراس اوور مناسب برای استفاده های درون شهری دانست. این خودرو فضای کابین قابل قبولی دارد و امکانات رفاهی و ایمنی آن نیز چشم گیر است. در سوی مقابل قوای فنی متوسط چری تیگو 5 موجب می شود تا نتوانید در عبور از پیچ و خم های جاده چندان روی آن حساب کنید. مشکلات دیگری مانند فضای بار کم و افت شدید قیمت نیز تصمیم خرید چری تیگو 5 را برای مشتری با تردید همراه می کنند. بنابراین بهتر است قبل از اخذ تصمیم نهایی در مورد خرید تیگو 5، نگاهی به رقبای این خودرو نیز داشته باشید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar