پزشکی و سلامتکسب و کار ایرانی

ده خاصیت اصلی آلبالو که برای بدن مفید است

آیا از خواص و فواید آلبالو برای سلامتی اطلاعاتی دارید؟ می دانید که چرا میوه آلبالو این همه طرفدار دارد؟ شما نیز گمان می کنید که طرفداران و عاشقان سینه چاک این میده تابستانی خوشمزه تنها عاشق طعم آن هستند؛ این در حالی است که طرفداران این میوه اغلب افرادی هستند که علاوه بر این که تمایل بسیاری به طعم و عطر آلبالو دارند، غالبا از خواص درمانی آن نیز به منظور پیشگیری از بسیاری بیماری ها و یا درمان بیماری های دیگر بهره می برند.

یکی از دلایل افزایش میزان فروش نهال آلبالو در بازار نیز همین عامل است و سبب شده افراد بسیاری اعم از باغداران با تجربه و کم تجربه تمایل به خرید نهال آلبالو و کاشت و پرورش آن داشته باشند. آلبالو را میوه ای شگفت انگیز نامیده اند چرا که دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی افرادی است، خواص و فواید بی نظیری که برای سلامت پوست و مو، سلامت قلب و عروق، سلامت سیستم گوارشی، لاغری و   .  … در ادامه مقاله با نهالستان پالیز نهال همراه باشید تا درباره آلبالو و خواص آن بیشتر بدانید.

خواص آب آلبالو برای کلیه | خواص آلبالو

  1. خواص آلبالو برای سیستم ایمنی بدن:

از آن جایی که آلبالو را میوه ای سرشار از ویتامین سی، آنتوسیانین و آهن معرفی کرده اند، توصیه می شود که در هنگام ابتلا به سرماخوردگی و یا سایر بیماری های سیستم ایمنی و دفاعی بدن با آلبالو و جوشانده آن استفاده شود و بهتر است به هنگام سرفه های شدید و عفونت های حاد و مزمن سیستم تنفسی از این دمنوش معجزه گر روزانه 2 فنجان کوچک میل شود.

  1. خواص آلبالو برای تقویت پوست و مو:

اگر با تیرگی پوست و یا جوش و آکنه درگیر هستید توصیه می کنیم که علاوه بر مصرف آلبالو تازه از فرآورده های آن همچون انواع ماسک های طبیعی و دست ساز، کرم های روشن  کننده و… برای کاهش منافذ پوست خود و جوان سازی آن استفاده کنید. بهره گیری از کرم های طبیعی حاوی عصاره آلبالو و ماسک های ترکیبی روشن کننده پوست می تواند تاثیر به سزایی در روشن شدن پوست شما داشته باشد؛ چرا که ترکیبات موجود در این مواد طبیعی سبب از بین رفتن سلول های مرده پوست و ایجاد لایه ای جوانتر خواهد شد. همچنین ترکیبات آهن موجود در آلبالو سبب تقویت و تحریک فولیکول های مو خواهند شد و علاوه بر قطع ریزش موها،موهایی درخشان تر خواهید داشت.

  1. خواص آلبالو برای سلامت قلب و فشار خون:

با توجه به توصیه اکید پزشکان و محققان حیطه طب سنتی برای سلامت و بهبود عملکرد قلب و تنظیم فشار خون موجود در رگ ها مصرف آلبالو تازه و یا آلبالو خشکه می تواند اثرات شگفت آوری را برای بیماران قلبی و یا افرادی که قصد پیشگیری دارند، داشته باشد و به سلامت سیستم گردش خون نیز کمک خواهد کرد.

  1. خواص آلبالو برای افراد دیابتی:

کورستین موجود در این میوه می تواند به کمک جزایر لانگرهانس در پانکراس بیاید و به تولید انسولین کمک کند؛ به این صورت بیماران دیابتی در تنظیم قند خون خود به مشکل نخواهند خورد و با طبیعی ترین داروها می توان به سلامت و بهبودی آنها کمک نمود.

  1. خواص آلبالو برای سلامت زنان باردار و شیرده:

ترکیباتی که در آلبالو وجود دارند، ترکیباتی هستند که برای تکمیل رشد و نمو جنین و سلامت قلب و مغز جنین بسیار کمک خواهند کرد و کورستین موجود در آن به تحریک غده های شیری خواهد پرداخت و نه تنها سبب افزایش شیر مادر خواهد شد بلکه در بهبود طعم شیر نیز موثر خواهد بود.

خواص آب آلبالو برای کلیه | خواص آلبالو

  1. خواص آلبالو برای سلامت مغز و بهبود خواب:

اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که در طول شب خواب مناسب و راحتی ندارید و در طول روز احساس می کنید که مغزتان عملکرد مطلوبی ندارد بهتر است هر شب قبل از خواب یک فنجان دمنوش آلبالو یا آب آلبالو میل کنید تا ملاتونین موجود در آن به تنظیم خواب شما کمک کند.

  1. خواص آلبالو برای تقویت چشم و بینایی:

اکثر چشم پزشکان توصیه کرده اند که آلبالو به دلیل وجود ویتامین A و بتاکاروتن می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها مانند خشکی چشم، آب مروارید و … در سنین جوانی پیشگیری کند و در تقویت بینایی افراد در کودکی نیز موثر خواهد بود.

  1. خواص آلبالو برای سلامت دستگاه گوارش:

فیبر بالای این میوه به کاهش دردهای معده،یبوست و بهبود و تسریع در حرکات دستگاه گوارش کمک می کند و با مصرف این میوه خوش عطر و طعم می توانید هضم غذا در معده را سرعت ببخشید.

  1. خواص آلبالو برای پیشگیری از سرطان:

تحقیقات نشان داده است که وجود ترکیبات فنولی و آنتی اکسیدان های قوی موجود در آلبالو در پیشگیری از تقسیمات سلولی نا به جا و ابتلا به سرطان های بدخیم روده و معده و سرطان سینه و پروستات بسیار موثر است.

  1. خواص آلبالو برای کاهش وزن:

اگر شما نیز از تجمع بیش از حد چربی دور شکمی رنج میبرید بهتر است نیم ساعت قبل از ورزش های هوازی یک لیوان آب آلبالو تازه و یا 5 عدد آلبالو خشکه استفاده کنید تا پس از گذشت یک ماه از تاثیر آن بر کاهش چربی دور شکم شگفت زده شوید.

خواص آب آلبالو برای کلیه | خواص آلبالو

با این تفاسیر شاید گمان کنید که قیمت نهال آلبالو در بازار، قیمتی نجومی و گزاف باشد در حالی که با خرید نهال آلبالو از نهالستان های معتبر، خریدی مقرون به صرفه و ارزان را تجربه خواهید کرد.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008