عمومیکسب و کار ایرانی

نکاتی در باب خرید بهترین پارچه کت و شلوار

بهترین پارچه های مناسب برای دوخت کت و شلوار

کت و شلوار گروهی از لباس های پر استفاده در سراسر جهان محسوب می شوند و امروزه افراد زیادی از این نوع لباس در میهمانی ها و محل کار استفاده می کنند. اگر شما نیز قصد دوخت کت و شلوار یا خرید عمده کت و شلوار را دارید، باید پارچه مناسب برای این کار را انتخاب کنید؛ زیرا در غیر این صورت، کیفیت لباس شما کاهش خواهد یافت. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم تا به بررسی بهتریت پارچه ها برای دوخت کت و شلوار و قیمت کت و شلوار عمده بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بزرگترین تولید کننده کت شلوار در ایران | تولیدی کت و شلوار ارزان

برای خرید عمده کت و شلوار و ارتباط با مدیریت تماس بگیری یا در تلگرام،واتس اپ و .. پیام بدید. 09127269781

تفاوت در انواع کت و شلوار

کت و شلوار لباس رسمی مردان است و بسیاری به نوع کت و شلواری که می پوشند بسیار اهمیت می دهند در حالی که برخی نیز فکر می کنند تفاوتی در نوع کت و شلوارها وجود ندارد. اولین چیزی که در نگاه اول کت و شلوارها را از هم متمایز می کند قیمت آن هاست. تفاوت در قیمت کت و شلوارها به برند، نوع دوخت ، مهارت خیاط و از همه مهم تر به نوع پارچه ی کت و شلوار برمی گردد.

پارچه ی کت و شلوار مهم ترین عاملی است که می تواند در قیمت کت و شلوار تاثیر بگذارد و می تواند به کت و شلوار جلوه ای خاص ببخشد که در نهایت اگر پارچه ی کت و شلوار مناسب باشد باعث بهبود کار و افزایش قیمت کت و شلوار می شود و اگر پارچه ی کت و شلوار مناسب نباشد باعث افول کار می شود به عبارتی می توان گفت هیچ وقت یک خیاط حرفه ای با پارچه ای نامناسب معجزه نمی کند. انتخاب پارچه ی مناسب برای کت و شلوار کار ساده ای نیست و به همین دلیل در ادامه قصد داریم بهترین پارچه های دوخت کت و شلوار را به شما معرفی کنیم تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

انواع پارچه های به کار رفته در تهیه کت و شلوار

برای تهیه و دوخت کت و شلوار، پارچه های خاصی به کار می برند که می توان از کت و شلوارهای حاصل از آن، استفاده های مختلفی کرد. در این بخش به بررسی پارچه های به کار رفته در دوخخت کت و شلوار خواهیم پرداخت.

پارچه پشمی

شاید در نگاه اول این گونه به نظر برسد که کت و شلوارهای نخی برای فصول سرد سال مناسب هستند ، اما این گونه نیست و می توان کت و شلوارهای پشمی را در تمام فصول سال پوشید و آن استفاده کرد. جالب است بدانید که پشم از جمله الیافی که به راحتی تنیده می شود و می توان از آن لباس های مختلفی از جمله کت و شلوارهای معمولی و خنک  تولید کرد. جنس اکثر کت و شلوارها از پشم است و به دلیل تراکمی که پشم دارد، این نوع کت و شلوارها از استحکام خوبی برخوردارند و همچنین این که کت های پشمی با الیاف ظریفی بافته می شوند و همین مسئله آن ها را زیباتر می کند.

از جمله دلایل استفاده از پشم در تولید پارچه های کت و شلوار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد آب: بسیاری در فصول گرم سال به دلیل این که کت و شلوار گرمای زیادی به آن ها منتقل می کند و باعث ایجاد عرق و بوی نامطبوعی می شود حتی در مجالس رسمی هم ترجیح می دهند از کت و شلوار استفاده نکنند. اما یکی از ویژگی هایی که کت و شلوارهای پشمی دارند این است که عرق را به خود جذب نمی کنند و همین باعث می شود که کت و شلوار پس از چند ساعت استفاده بوی نامطبوع عرق را به خود نگیرد. این به این دلیل است که پوست گوسفند یا همان پشم دارای لانولین است که به آن چربی پشم نیز گفته می شود، لانولین آب را به خود جذب نمی کند. البته در بسیاری از کارخانه ها هنگام آماده سازی پشم برای تولید پارچه ها، چربی پشم تا حدودی از ساختار پشم جدا می شود اما ماهیت کلی آن از بین نمی رود و همین باعث می شود که کت و شلوارهایی که از پارچه های پشمی تولید می شوند آب را به خود جذب نکنند.
  • درخشندگی: یکی از دلایلی که باعث شده است که پارچه ی پشمی نسبت به سایر پارچه های کت و شلواری گران تر باشد همین ویژگی درخشندگی آن هاست. پارچه های پشمی سطحی نرم و بافتی طبیعی دارند به طوری که وقتی به رنگ آغشته می شوند این رنگ را به خوبی به خود جذب می کنند و این جذب کننده ای به اندازه ای است که گویی این رنگ، رنگ اصلی پشم است و همین پارچه را به صورت یکپارچه و یک دست نشان می دهد. کت و شلوارهایی که از پارچه ی پشمی تولید می شوند به دلیل ویژگی درخشندگی که دارند می توان با شتشوی گاه به گاه و یا حتی یک برس ساده سال ها درخشندگی و رنگ خود را حفظ کنند.
  • گرما: پارچه های پشمی از این جهت هم مناسب فصول گرم و هم مناسب فصول سرد هستند در دوخت کت و شلوار بسیار کاربرد دارند. برای مثال در فصول سرد سال عایق گرمایی بسیار خوبی هستند و هم از طریق فاصله هایی که بین کیسه های هوای عایق گرمایی که در بافت آن وجود دارد می تواند رطوبت را نیز به خوبی تبخیر کند. در کنار چنین پارچه های پشمی که عایق گرما هستند، پارچه های پشمی نازکی نیز هستند که مناسب فصول گرم سال هستند و لایه ی بسیار نازک پشم تهیه شده اند و به همین دلیل برای دوخت کت و شلوارهایی که در تابستان از ان استفاده می شود بسیار مناسب است.
  • ظاهر زیبا: یکی از ویژگی های پشم این است که در هر جایی که قرار گیرد شکل محل قرارگیری خود را به خود می گیرد . برای مثال در ابتدای تنیده شده پشم که دور قرقره پیچیده می شود شکل قرقره را به خود می گیرد حال اگر این پشم به پارچه و سپس به کت و شلوار تبدیل شود به خوبی روی پاها، شانه و سینه ها قرار می گیرد و ظاهر زیبایی به فرد می بخشد.
  • تنوع: کت و شلوارهایی که از پارچه های کتان و نخی تهیه می شوند در بسیاری از ویژگی ها شبیه به هم هستند و تنوع زیادی ندارند، در حالی که در تولید پارچه های پشمی تنوع زیادی وجود دارد و می توان انواع مختلفی از پارچه های پشمی را تهیه کرد زیرا پارچه های پشمی به روش های مختلف تنیده می شوند. تنوع پارچه ها در کت و شلوارها به گونه ای است که کت و شلوارهایی که از جنس های مختلف پارچه های پشم تهیه می شوند از کت و شلوارهای معمولی تا کت و شلوارهای بسیار لوکس طبقه بندی می شوند.

پارچه ابریشم

به دلیل دشواری که در تولید پارچه های ابریشمی وجود دارد لباس هایی که از پارچه های ابریشمی تولید می شوند بسیار گران قیمت و لوکس به حساب می آید که کت و شلوارهای ابریشمی نیز از این مسئله مستثنی نیستند.

بافت پارچه های ابریشمی بسیار نازک و لطیف هستند و به همین دلیل اکثر خیاطان از این گونه پارچه ها برای آستر کت و شلوارهای پشمی استفاده می کنند. به همین دلیل باید در انتخاب پارچه ی ابریشمی برای دوخت کت و شلوار موارد زیر را در نظر گرفت:

  • ظرافت: پارچه های ابریشمی بسیار نازک و ظریف هستند و غالبا از آن ها برای لباس های زیرین همچون پیراهن استفاده می شود که لباس دیگری روی آن ها قرار گیرد اما به دلیل این که اگر از پارچه های ابریشمی در دوخت کت و شلوار استفاده شود لایه ی دیگری روی کت و شلوار قرار نمی گیرد به نظر برسد که استفاده از پارچه ی ابریشمی برای دوخت کت و شلوار زیاد مناسب نباشد.
  • راحتی : پارچه های ابریشمی خنک و قابل تنفس هستند به طوری که می توان گفت نسبت به پارچه های نخی و پشمی راحت تر می توانند باعث ایجاد جریان هوا شوند و نسبت به سایر پارچه ها برای فصول گرم و مرطوب سال مناسب تر باشند.

پارچه نخی

افرادی که می خواهند از کت و شلوارهای معمولی استفاده کنند و آن ها را دائما عوض کنند می توانند از پارچه های نخی برای کت و شلوارهای خود استفاده کنند. پارچه های نخی نسبت به پارچه های پشمی قیمت چندانی ندارند و همچنین لازم به ذکر است پارچه های نخی که از آن ها برای دوخت کت و شلوار استفاده می شود دارای درجه بندی متوسط تا عالی هستند.

اما ویژگی های پارچه های نخی مورد استفاده در کت و شلوارها:

  • قابلیت عبور جریان هوا: بسیاری از مردان استفاده از کت و شلوارهای نخی را به کت و شلوارهای پشمی که مناسب فصول گرم سال هستند ترجیح می دهند. پارچه های نخی به دلیل این که می توانند جریان هوا را به خوبی عبور دهند و دارای قابلیت تنفس هستند و باعث خنک نگه داشتن بدن طی فصول گرم می شوند بسیار مناسب هستند.
  • قیمت: همان طور که گفتیم پارچه های نخی نسبت به پارچه های پشمی قیمت چندانی ندارند و همین باعث شده است که حتی بهترین کت و شلوارهای نخی از کت و شلوارهای پشمی ارزان تر باشند. به عبارتی می توان که کت و شلوارهای نخی قیمتی مقرون به صرفه دارند.
  • نگهداری و مراقبت آسان: نگهداری و شست و شوی کت و شلوارهای پشمی نیازمند شرایط خاصی است به طوری که باید برای شست و شوی آن ها از خشکشویی ها کمک گرفت. در حالی که کت و شلوارهای نخی نیاز به مراقبت خاصی ندارند و می توان برای شست و شوی آن ها از لباسشویی های خانگی نیز کمک گرفت.
  • استفاده ی آسان: برای آقایانی که خیلی سفر می کنند کت و شلوار نخی بسیار مناسب است و نیاز به مراقبت های خاصی نیز ندارد ولی کت و شلوارهای پشمی به دلیل این که ممکن است به آن ها آسیب برسد نمی توان مدت زیادی داخل کاور نگه داشت اما کت و شلوارهای پشمی اگر مدت زیادی داخل کاور قرار گیرند نهایتا چروک می شوند که می توان با یک اتوی ساده آن را به حالت اولیه برگرداند.
  • چروکی: کت و شلوارهایی که از پارچه های نخی تهیه می شوند نمی توانند مانند کت و شلوارهای پشمی فیت تن فرد قرار گیرند ولی وقتی که اتو شوند می توانند برای فرد زیبایی و خوش تیپی به همراه داشته باشند.

پارچه کتان

یکی دیگر از کت و شلوارهایی که قیمت بالایی دارند و البته بسیار شیک و لاکچری هستند کت و شلوارهای کتان است که حتی در برخی اوقات به کت و شلوارهای نخی و پشمی نیز ترجیح داده می شوند.

ویژگی های پارچه های کتان مورد استفاده در کت و شلوارها عبارتند از:

  • بافت: پارچه های کتان نسبت به پارچه های نخی بافت نرم تری دارند و برای مواردی همچون مهمانی های شبانه که فرد در حالت های مختلفی قرار می گیرد بسیار مناسب است و قابلیت حرکت راحت تری به فرد می دهد . لازک به ذکر است کت و شلوارهایی که از پارچه ی کتان تهیه می شوند برای استفاده در مجالس غیر رسمی بسیار مناسب هستند.
  • چروکی: به دلیل ماهیت و بافتی که پارچه ی کتان دارد کت و شلوارهایی از این جنس راحت تر چروک می شوند اما اتو کشی آن ها نسبت به پارچه ی نخی اسان تر است در پارچه ی نخی خطوطی که چروک شده اند روی بافت پارچه نقش می بندند در حالی در پارچه ی کتان این گونه نیست و البته این که باید توجه داشت نباید قسمت خاصی از پارچه را زیاد اتو کرد زیرا این کار باعث کاهش عمر کت و شلوار و از بین رفتن پارچه می شود.
  • دارای قابلیت تنفس: پارچه های پشمی به تن می چسبند در حالی که پارچه های کتان به تن نمی چسبند و سبک هستند و حتی می توان گفت از پارچه های نخی نیز سبک تر هستند و به دلیل جذب پایینی که دارند اگر خیس شوند زودتر خشک می شوند.

جمع بندی

در این محتوا به معرفی و بررسی انواع جنس پارچه های مناسب برای دوخت و خرید کت و شلوار پرداختیم، امیدواریم در این مقاله هم توانسته باشیم نکات مهم و کاربردی را به شما گفته باشیم. اگر سوال و یا نظری ویا قصد خرید کت و شلوار عمده را دارید، حتما از بخش کامنت ها با ما در ارتباط باشید.