مروری بر مزایا و ویژگی های لایت باکس

تبلیغات لایت باکس (Lightbox ads) چیست؟

در سال 2012 ، گوگل یک قالب تبلیغاتی با قابلیت ارتقاء جدید معرفی کرد. آزمایش های انجام شده بر روی این قالب، نشان داد که این تبلیغات 6 تا 8 برابر بهتر و قابل توسعه تر از تبلیغات قبلی است. بنابراین در سپتامبر 2014 ، قالب تبلیغات گوگل به صورت غیر منتظره ای تعاملی شد و برای اجرا در تلفن های همراه و دسکتاپ تغییر کرد. تنها چند ماه بعد، این واحد تبلیغات در دسترس همه تبلیغ کنندگان در Google قرار گرفت. در طول پنج سال گذشته، این تبلیغات رسانه ای که به عنوان تبلیغات لایت باکس (Light box ) شناخته می شوند، به یک راه حل مناسب برای هر تبلیغ کننده ای تبدیل شده است که کمپین برندسازی انجام می دهد یا به دنبال جذب مشتری است.

تبلیغات لایت باکس چیست؟

با تبلیغات تعاملی لایت باکس می توانید به مشتریان بالقوه خود دسترسی پیدا کنید، آنها را جذب کنید و آنها را خوشحال کنید. این تبلیغات نرخ تعامل بسیار بالایی با مخاطب دارند به همین دلیل تعاملی نامیده می شوند. تبلیغات لایت باکس به طور خودکار متناسب با فضاهای تبلیغاتی در صفحه نمایش سازگار می شوند. این مقاله مروری بر تبلیغات لایت باکس و قیمت لایت باکس در سال 1402 خواهد داشت.

مزایا تبلیغات لایت باکس

در اینجا برخی از مزایای استفاده از تبلیغات لایت باکس ذکر شده است:

با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید

می توانید تبلیغات خود را با استفاده از همه روش های مختلف هدف قرار دادن شبکه نمایش مانند مخاطبان وابسته ، هدف قرار دهید. علاوه بر این ، شما فقط وقتی افراد با تبلیغ شما درگیر می شوند ، هزینه می پردازید به عنوان مثال ، با گسترش تبلیغ و باز نگه داشتن آن برای سه ثانیه یا بیشتر هزینه پرداخت می کنید.

مخاطبان خود را مجذوب خود کنید

با استفاده از منابع آنلاین که ممکن است مانند ویدیوها یا کاتالوگ ها باشند، می توانید تبلیغات جذابی ایجاد کنید که مردم واقعاً بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال ، شما می توانید آگهی ای بسازید که به یک بوم تمام صفحه شبیه باشد ، یا می توانید آگهی ای ایجاد کنید که ویدیویی را در صفحه پخش کند.

نحوه کارکرد تبلیغات لایت باکس

تبلیغات لایت باکس در اندازه استاندارد در دسترس است و از انواع کارت تشکیل شده است که حاوی تصاویر یا فیلم هایی است که افراد می توانند با آنها در تعامل باشند ، یا در حالت دعوت یا در یک بوم گسترش یابند. به عنوان مثال ، در رایانه ، افراد می توانند برای گسترش تبلیغات برای درگیر شدن با آن ، کلیک کنند. در دستگاه های تلفن همراه ، مردم می توانند بر روی تبلیغات ضربه بزنند تا وضعیت تعامل را اعلام کند.

تبلیغات لایت باکس برای کاهش تعاملات تصادفی ، ارائه تجربه بهتر برای مشتریان و ارزش بهتر برای تبلیغ کنندگان طراحی شده است. اندازه لایت باکس به طور خودكار متناسب با فضاهای استاندارد تبلیغاتی در اندازه IAB تغییر می یابد. این تغییر اندازه خودکار می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان بالقوه خود را در سراسر گوگل جذب کنید. همچنین به شما امکان می دهد کمپین خود را متناسب با مخاطبانی که از دستگاه های تلفن همراه ، رایانه یا هر دو استفاده می کنند ، تنظیم کنید.

نحوه ایجاد تبلیغات لایت باکس

لایت باکس با پاسخ گویی دارایی های تبلیغاتی شما – مانند فیلم ها ، گالری های عکس و نقشه ها – را پر می کند تا فضای تبلیغاتی موجود را پر کند. تبلیغات Lightbox ممکن است شامل چندین فیلم ، گالری تصاویر یا ترکیبی از این موارد باشد. در این مقاله نحوه تنظیم و ویرایش لایت باکس توضیح داده شده است.تبلیغات لایت باکس با هدف بازاریابی “بررسی محصول و برند” در کمپین های شبکه نمایش نشان داده می شود.

دستورالعمل های تبلیغات لایت باکس

پس از راه اندازی کمپین خود ، می توانید با دنبال کردن این مراحل تبلیغات لایت باکس را ایجاد کنید:

  • وارد حساب Google Ads خود شوید.
  • روی تبلیغات و برنامه های افزودنی در فهرست صفحه کلیک کنید.
  • روی دکمه آبی رنگ کلیک کنید و تبلیغ لایت باکس را انتخاب کنید.
  • حداکثر 10 کارت برای تبلیغ خود ایجاد کنید. برای ایجاد اولین کارت ، روی تصاویر ، ویدیوها یا شروع با کارت فید (اگر فیدی دارید که به تنظیمات کمپین شما پیوند دارد) کلیک کنید.
  • با کلیک روی اسکن وب سایت ، بارگذاری یا اخیراً استفاده شده ، تصویر جدیدی اضافه کنید. شما می توانید حداکثر 10 تصویر را به یک کارت گالری واحد اضافه کنید.
  • با کلیک کردن روی جستجوی YouTube ، بارگذاری یا اخیراً استفاده شده ، ویدیوی جدید اضافه کنید. هر ویدئو کارت مخصوص خود را دارد. با پیوند دادن آن به کمپین خود ، و سپس کلیک کردن روی شروع با کارت فید ، یک گالری محصول از Google Merchant Center خود اضافه کنید.
  • روی گزینه ذخیره کلیک کنید.
  • با گسترش کارتهای خود در پانل سمت چپ ، زیرنویس ها و گزینه تماس را برای اقدام و پیوندهای تصاویر خود اضافه کنید یا عکس های ویدیوهای خود را بپوشانید. تغییرات خود را در پیش نمایش در سمت راست مشاهده کنید.
  • با کلیک بر روی دکمه آبی رنگ به همراه کارت و انتخاب افزودن گالری عکس ، کارت ویدیو ، کارت تغذیه یا کارت های جدید اضافه کنید.
  • همچنین می توانید یک لوگو و حداکثر 10 پیام یا را برای داشتن جزئیات بیشتر در مورد کسب و کار خود به افراد یا تشویق به پاسخ سریع مانند ” همین الان خرید کنید” یا ” از وب سایت بازدید کنید” را اضافه کنید.
  • تبلیغات خود را ذخیره کنید تا برای بررسی ارسال شوند. پس از تأیید ، تبلیغات جدید لایت باکس شما شروع به کار می کند.

ابعاد تبلیغات لایت باکس

در این قسمت صفر تا صد ابعاد تبلیغات لایت باکس بررسی می شوند . این موارد شامل:

در عکس

تصاویر شما برای تبلیغات لایت باکس هم در گالری تصاویر و هم در تصاویر کوچک نمایش داده می شوند. می توانید در هر گالری حداکثر 10 گالری تصویر بسازید.

مشخصات تصویر

  • قالب پرونده: PNG یا JPG
  • اندازه پرونده: حداکثر حجم پرونده 200 کیلوبایت
  • ابعاد تصویر: حداکثر 1024 × 1050
  • وضوح تصویر: 200+ PPI برای تصاویر با وضوح بالا (خروجی تصویر با دو برابر عرض و ارتفاع پیکسل برای تصاویری که قرار است در دستگاه های رتینا نشان داده شوند.)
  • نسبت ابعاد: ابعاد نسبت اجباری ندارند اما 16 : 9 برای آن متناسب است و در صفحه نمایش اندازه متنوعی را دارد.

متن تصویر

زیرنویس های توصیفی ، متن و فراخوان اقدام به عمل (CTA) ممکن است به هر تصویر اضافه شود. پیوندهای خروجی HREF باید مطابق با سیاست های دامنه نمایش باشد.

حداکثر طول برای مجموعه کاراکترهای تک بایت (SBCS) (مانند انگلیسی ، فرانسوی ، اسپانیایی)

    عنوان: 40 حرف

    متن: 100 حرف

    CTA: 20 حرف

حداکثر طول برای مجموعه کاراکترهای دو بایت (DBCS) (مانند چینی ، ژاپنی ، کره ای)

    عنوان: 25 حرف

    متن: 75 حرف

    CTA: 15 حرف

در ویدیو

با جستجوی YouTube ، بارگذاری ویدئو از رایانه یا انتخاب فیلم های اخیراً استفاده شده ، می توانید فیلم ها را به تبلیغ خود اضافه کنید. هر ویدئو به کارت خاص خود نیاز دارد (تبلیغ تصویر ، کارت ویدیو ، کارت گالری محصولات).

ویدیوهای غیر YouTube

    رمزگذار ویدئو: H.264 ، MPEG-2 یا MPEG-4 توصیه می شوند

    کدک صوتی: MP3 یا AAC توصیه می شوند

    تبلیغات لایت باکس ساخته شده فقط با الگوهای Google Ads پذیرفته و قابل قبول هستند

ویدئوهای YouTube

حداکثر طول 4 دقیقه توصیه می شود حاشیه نویسی و کارتهای اطلاعات YouTube در مرورگرهای پشتیبانی شده قابل مشاهده خواهند بود.

بازی خودکار

در صورت داشتن فیلم ، تبلیغات لایت باکس ساخته شده با الگوهای Google Ads هنگامی که کسی برای گسترش تبلیغ در دستگاهی که از پخش خودکار ویدیو پشتیبانی می کند (در درجه اول دسک تاپ و برخی از رایانه های لوحی) ، پخش ویدیو را به صورت خودکار (بدون صدا) آغاز می کند.

ویدیوها همچنان برای پخش در دستگاه های تلفن همراه قابل کلیک هستند. اولین ویدئو به صورت خودکار پخش می شود و فیلم های دیگر در صورت انتخاب به صورت خودکار پخش می شوند. اگر کاربر به ویدئوی قبلی برگردد ، ویدیوی قبلی تا زمانی که کلیک شود در حالت مکث باقی خواهد ماند.

پیش نمایش خودکار

تبلیغات لایت باکس با حالت پیش نمایش خودکار در بنر پیش نمایش خودکار را انجام می دهد و بدون صدا در دستگاه های سازگار (در درجه اول رایانه ها و برخی رایانه های لوحی) پخش می شود.

تصاویر جلد ویدئو (اختیاری)

تصویر جلد ویدئو یک تصویر جایگزین با وضوح بالا برای نمایش قبل از پخش فیلم و در پس زمینه هنگام پخش فیلم است. اگر تصویر جلد ویدئو را بارگذاری نکنید و اگر وضوح تصویر به اندازه کافی بالا نباشد ، از تبلیغات به عنوان تصویر کوچک پیش فرض فیلم استفاده می شود که ممکن است دارای وضوح کمی باشد. تصاویر روی جلد ویدئو باید دکمه پخش داشته باشند ، بنابراین کاربران می دانند که قابل پخش هستند.

PNG ، JPG یا GIF

حداکثر 200 کیلوبایت

200+ PPI برای تصاویر با وضوح بالا

(توجه: برای اینکه تصاویر شما در دستگاههای دارای صفحه رتینا به بهترین شکل نشان داده شوند ، تصویری با دو برابر عرض و ارتفاع پیکسل بارگذاری کنید.)

هیچ نسبت ابعادی اجباری وجود ندارد ، اما اندازه 16: 9 در طیف گسترده ای از اندازه و جهت صفحه نمایش متناسب است.

پیشنهاد و صورتحساب

در AdWords ، دو گزینه پیشنهاد برای تبلیغات لایت باکس وجود دارد:

    پیشنهاد هزینه قابل مشاهده برای هر هزار بار نمایش (vCPM)

    پیشنهاد هزینه هر تعامل (CPE)

در تجربه جدید Google Ads ، استراتژی مناقصه هزینه هر تعامل (CPE) است که در آن وقتی کاربر با تبلیغ درگیر می شود ، از تعاملات هزینه دریافت می شود. برای فضاهای تبلیغاتی قابل ارتقا ، “تعامل کاربر” به این معنی است که کاربر برای گسترش آگهی ، کلیک می کند یا به آن ضربه می زند و آگهی زمان بارگیری و دیده شدن دارد.

برای تبلیغات از پیش گسترش یافته (مانند موارد میانبر) ، “تعامل کاربر” به این معنی است که کاربر پس از نمایش آگهی در تعامل است.