عمومیکسب و کار ایرانی

علت روشن شدن چراغ جاروبرقی بوش

روشن شدن چراغ قرمز روی جاروبرقی به طور معمول به دلیل کم شدن مکش است. برای خاموش کردن چراغ قرمز باید به دنبال دلایل کاهش مکش باشید.

عوامل کم شدن مکش جاروبرقی چیست؟

1-پر بودن یا سوراخ بودن پاکت

2-مسدود شدن فیلتر جاروبرقی

4-مسدود یا سوراخ شدن لوله خرطومی

5-گیر کردن جسمی در لوله تلسکوپی

6-نشتی هوا از اتصالات جاروبرقی

7-خرابی برس جاروبرقی

8-خرابی موتور یا برد الکترونیک جاروبرقی

روشن شدن چراغ جاروبرقی به علت پر بودن پاکت

از اولین و معمول ترین دلایلی که می تواند باعث کاهش مکش و روشن شدن چراغ قرمز شود، پر شدن پاکت یا همان کیسه جاروبرقی است. توصیه هایی که باید جدی گرفته شود؛ تعویض پاکت بعد از پر شدنِ دو سوم از آن و استفاده نکردنِ مجدد از پاکت های یکبار مصرف است.

پاکت های میکروفیلتر و کاغذی که یکبار مصرف هستند را بعد از تخلیه، داخل جاروبرقی قرار ندهید. اینکار باعث می شود مکش جاروبرقی شما کم شود و به مرور زمان به موتور فشار وارد شده و در نتیجه زودتر از عمر مفیدش خراب شود.

همانطور که می دانید عملکرد جاروبرقی بر اساس ایجاد خلاء در محفظه می باشد. اگر سوراخی در پاکت باشد، نه تنها گرد و غبار کشیده شده به بیرون پخش می شود، بلکه مکش و قدرت جاروبرقی به طرز چشمگیری کم خواهد شد. در اینصورت منزل شما از حالت اولیه کثیف تر می شود!

پاکت های بی کیفیت، کاغذی و کشیدن شیشه خورده می تواند عامل این موضوع باشد. پس به محض روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی، پاکت را چک کنید. اگر دو سوم از آن پر شده یا سوراخ است، تعویض کنید.

مسدود شدن فیلتر؛ عامل روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی

معمولا در جاروبرقی ها دو فیلتر خارجی و داخلی تعبیه شده است که منجر به جذب گرد و غبار می شوند. این فیلترها بعد از مدتی (بسته به مقدار استفاده شما از جاروبرقی) با گرد و غبار مسدود می شوند و مکش را به شدت کم می کنند.

فیلترها می توانند از جنس پارچه یا کاغذ باشند تا زمانی که فیلتر را مقابل نور بگیرید و نور از آن عبور کند، مشکلی وجود ندارد اما اگر فیلتر به حدی از گرد و خاک اشباع شده باشد که نور هم از آن عبور نکند، باید تعویض شود. البته فیلترهای پارچه ای را می توانند تا چندین بار، با شستشوی مجدد استفاده کنید.

نشت هوا و کمبود هوا روشن شدن چراغ جاروبرقی را به همراه دارد!

برای مکش موثر و با قدرت بالا، در مسیر مکش نباید هیچ روزنه ای به بیرون باز باشد. سوراخ بودن پاکت یا لوله خرطومی باعث نشت هوا به بیرون می شود که به دنبال آن، کمبود قدرت جاروبرقی و روشن شدن چراغ قرمز را خواهید دید.

البته محل اتصالات مانند متصل شدن لوله خرطومی به بدنه یا برس به تلسکوپی را هم چک کنید. این محل ها عامل اصلی نشت هوا به بیرون می باشند.

برس را تمیز کنید تا چراغ قرمز جاروبرقی خاموش شود!

به مرور زمان که از جاروبرقی استفاده می کنید، پرز و کرک زیادی به برس می چسبد. اگر هر بار بعد از جاروبرقی کشیدن به برس توجه نکنید، با انباشته شدن کرک و موی فراوان عملا مسیر مکش آن بسته تر می شود و دستگاه با قدرت خیلی پایینی آشغال ها را می کشد.

گاها توانایی کشیدن آشغال های ریز را هم نداشته و البته چراغ قرمز روی آن هم روشن می شود. توصیه می کنیم بعد از هر بار جارو کشیدن، پارویی یا همان برس جاروبرقی را کاملا تمیز کنید.

مسدود شدن لوله خرطومی

لوله خرطومی به دلیل جنس پلاستیکی و انعطاف پذیرش مرتب با حرکت شما، پیچ و تاب می خورد. ممکن است شما یک تکه پلاستیک یا جسم بزرگی را کشیده باشید و در مسیر خرطومی به دام بیفتد. همین موضوع می تواند مکش جاروبرقی را به طرز چشمگیری کم کند و باعث روشن شدن چراغ قرمز روی جاروبرقی شود.

برای تست انسداد یا باز بودن مسیر خرطومی، یک خودکار را از ابتدای خرطومی وارد کنید و اگر خودکار از انتها برگشت، یعنی لوله باز است اگر خودکار هم در خرطومی باقی ماند، با یک سیم مفتول جسم را بکشید بیرون. البته مراقب باشید تا لوله خرطومی سوراخ یا پاره نشود.

روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی به علت خرابی موتور

نگران کننده ترین حالتِ روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی همین خرابی موتور یعنی آخرین گزینه است.

چون در اکثر مواقع با تعویض پاکت و فیلتر یا نهایتا چک کردن اتصالات علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی مشخص می شود. مگر اینکه علاوه بر کم شدن مکش، بوی سوختگی هم استشمام کنید!

حتما در اولین فرصت با  تماس بگیرید. چرا که در مواردی موتور قابل تعمیر است آن هم زمانی که شما دست روی دست نگذاشته و سریع به داد حال جاروبرقی رسیده باشید.

با استفاده ی مجدد یا دستکاری غیر حرفه ای باعث نیم سوز شدن یا سوختگی کامل موتور جاروبرقی خواهید شد که برای تعویض آن باید بهای زیادی بپردازید. بهایی چند برابر تعمیر موتور جاروبرقی.

جاروبرقی بوش gs40 | جاروبرقی خراب

علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی ال جی

در بعضی مدل ها، روشن شدن چراغ قرمز تنها به معنای کم شدن مکش یا انسداد در بخشی از جاروبرقی نمی باشد.

اما توصیه می کنیم حتما بعد از دیدن چراغ قرمز کارهایی که از دست خودتان بر می آید را انجام دهید. مانند: تعویض پاکت و فیلترها، چک کردن لوله خرطومی وو اتصالات.

در غیر اینصورت حتما با تماس بگیرید.

علت روشن شدن چراغ قرمز روی جاروبرقی بوش

همانطور که گفتیم در تمام مدل ها چراغ قرمز وجود ندارد اما ممکن است یک هشداری از سمت جاروبرقی داشته باشید یا یک اتفاق ملموس مانند: کم شدن مکش. فرقی نمی کند جاروبرقی شما بوش باشد یا ال جی. کافیست در اولین فرصت پاکت آن را تعویض و فیلترها را تمیز کنید. و حتما اتصالات و لوله ی جاروبرقی را چک کنید تا عامل کاهش مکش را پیدا کنید.

اگر کاهش مکش همراه با بوی سوختگی باشد، حتما با  تماس بگیرید.

در پایان

روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی در اکثر مواقع توسط خود شما حل می شود. چرا که این مورد، تنها یک پیغام است تا به شما اطلاع دهد مسیر مکش دچار انسداد شده. از پر بودن پاکت گرفته تا مسدود بودن خرطومی و …

تمام این موارد توسط خودتان قابل بررسی و رفع است مگر مواردی که موتور جاروبرقی آسیب دیده یا برد الکترونیک آن دچار مشکل شده باشد که حتما باید از یک تعمیرکار متخصص جاروبرقی کمک بگیرید.

برای نصب و خدمات جارو برقی بوش باید به نماینده لوازم خانگی بوش در ایران مراجعه کنید. در اینجا فهرست و اطلاعات تماس نمایندگی های بوش در تهران ارایه شده است