فنگ شویی چیست؟ راهنمای ایجاد انرژی خوب در خانه شما

درک شما از محیطتان می تواند تعیین کند که چگونه در زندگی فکر می کنید و رفتار می کنید. و اینجاست که فنگ شویی به عنوان ابزاری به شما کمک می کند فضایی را طراحی کنید که به شما احساس خوبی، قدرتمندی و حمایت در اهداف سلامتی و تندرستی شما می دهد. به گفته انجمن نشنال جئوگرافیک، آموزش فنگ شویی که ریشه در فرهنگ باستانی چین، به ویژه در تائوئیسم دارد، چیدمان ساختمان ها و اشیاء و سازماندهی فضا در یک اتاق برای ایجاد هماهنگی و تعادل است.

آموزش رایگان فنگ شویی | آموزش صفر تا صد فنگ شویی

در حالی که تعادل و جریان انرژی یا نیروی زندگی (معروف به “چی”) در شیوه های فنگ شویی امروزی مهم هستند، یک تفسیر مدرن تر از این رویکرد استفاده از آیتم ها، رنگ ها یا مکان ها برای برنامه ریزی مجدد ضمیر ناخودآگاه شما برای تراز کردن است. لورا سرانو، مشاور فنگ شویی دارای گواهینامه مستقر در منهتن، می گوید با طرز فکری سالم تر. سرانو می گوید: «نمای بیرونی خانه یا محیط کار بر درون فرد تأثیر می گذارد.

بنابراین، چه زمانی را در خانه سپری کنید، چه نیاز به ایجاد فضاهای چند منظوره (مانند اتاق خواب-دفتر یا اتاق تلویزیون- سالن بدنسازی) داشته باشید، یا صرفاً سعی دارید انرژی مثبت به ارمغان بیاورید و فضاهای سالمی ایجاد کنید که بتوانید در آن مراقبت از خود را تمرین کنید. در مورد استفاده از اصول راهنمای فنگ شویی برای ایجاد خانه ای آگاهانه و آرام که واقعاً بتوانید در آن احساس خوبی داشته باشید، بیشتر بیاموزید.

اصول اصلی فنگ شویی چیست؟

سرانو می گوید: «فنگ شویی در استعاره صحبت می کند» و هنگام یادگیری فنگ شویی، احتمالاً با بسیاری از این عبارات و نمادها مواجه خواهید شد. این را به عنوان مقدمه ای مبتدی با این مفاهیم در نظر بگیرید که در حالت ایده آل، به شما کمک می کند تا به هماهنگی برسید.

انرژی های یین و یانگ

این به فلسفه چینی اشاره دارد که همه چیز از انرژی های متضاد و مکمل تشکیل شده است – به عنوان مثال، زنانه و مذکر، تاریک و روشن، یا سرد و گرم، طبق دایره المعارف تاریخ جهانی.

برای ایجاد تعادل به هر دو در یک اتاق نیاز دارید.

5 عنصر

چوب، آتش، خاک، فلز و آب مقوله های اصلی انرژی در فنگ شویی، طبق انجمن نشنال جئوگرافیک هستند. هر عنصر بر احساس شما در فضا تأثیر می گذارد. اشیاء و ویژگی های اتاق می توانند به یک یا چند دسته عنصری تعلق داشته باشند. برای مثال، هنگام تزئین با عنصر چوب، که نشان دهنده رشد است و با ثروت همراه است، ممکن است از مبلمان چوبی یا گیاهان زنده استفاده کنید. هنگام تزئین با عنصر زمین، که نشان دهنده ثبات است و با روابط مرتبط است، می توانید از رنگ های خاکی مانند زرد و قهوه ای استفاده کنید.

نقشه باگوا

“Bagua” در زبان ماندارین به معنای “هشت منطقه” است. سرانو می گوید: برای اهداف عملی، تمرین کنندگان فنگ شویی معمولا اتاق را به 9 منطقه تقسیم می کنند. کارشناسان نقشه شبکه ای مانند باگوآ یا قطب نما را بر روی پلان طبقه یا اتاق خانه شما قرار می دهند تا راهنمای تنظیم فضای شما باشد. . هر منطقه با تجارب خاصی از زندگی انسان، مانند شغل، سلامت و خانواده، و همچنین اشکال، عناصر و رنگ هایی که باید روی هر کدام تمرکز کرد، مطابقت دارد.

رنگ ها

نقشه باگوا می تواند به شما کمک کند تعیین کنید چه رنگ هایی را به فضا بیاورید. به عنوان مثال، سرانو می گوید، منطقه «ثروت و فراوانی» خانه شما (شاید دفتر کارتان؟) می تواند شامل بنفش، سبز و مقداری آبی باشد، زیرا این رنگ ها به طور سنتی با انرژی رفاه مرتبط هستند.

موقعیت فرماندهی

این یکی از اصول اساسی تر است. می توانید از این برای تصمیم گیری برای قرار دادن میز، تخت یا صندلی خود در یک اتاق استفاده کنید. سرانو می گوید که میز شما باید دید واضحی از دری که در صورت امکان به اتاق منتهی می شود داشته باشد. داشتن یک دیوار بدون مبلمان و مستقیماً پشت سر خود در حین کار، مزیت دیگری است. او می گوید: «این دیوار نمایانگر کوهی است که پشت شما را پشتیبانی می کند و هنگام تصمیم گیری در تجارت به شما اعتماد به نفس می دهد.

آینه

زمانی که نمی توانید اصول فنگ شویی را رعایت کنید، می توانید آینه ها را به صورت استراتژیک آویزان کنید. به عنوان مثال، سرانو می گوید، اگر می خواهید میز خود را با پشت به درب منزل بچینید، می توانید از آینه ای استفاده کنید که نمای پشت سرتان را فراهم می کند، بنابراین می توانید «مراقب پشت خود باشید».

مکان های خاصی وجود دارد که ممکن است نخواهید آینه قرار دهید. «آینه ها با آب برابری می کنند، پس مراقب باشید که کجا هستندکارتر اضافه می کند. به عنوان مثال، یک آینه در بالای تخت شما یا آویزان کردن بالاتر از سطح بینی مناسب نیست، زیرا می خواهید “سر خود را بالای آب نگه دارید”. این استعاره به اجتناب از بدهی یا از دست دادن پول در خانه شما اشاره دارد. قرار دادن ضعیف آینه همچنین ممکن است باعث شود که صبح بیدار شوید.

با این حال، توصیه های متخصص در مورد قرار دادن آینه ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.