پزشکی و سلامتکسب و کار ایرانی

حقایق جالب درباره عسل

عسل هرگز فاسد نمی شود – به شرطی که آن را در یک بطری عسل با کیفیت بالا و بدون هوا نگهداری کنید. تحقیقات ثابت کرده است که عسل نمدار زمانی که در شرایط مناسب نگهداری شود، ماندگاری بی پایانی دارد و برخی از قدیمی ترین عسل هایی که در مقبره های مصری ها یافت شده اند، قدمت چند هزار ساله دارند. عسل حاوی سطوح کم رطوبت است و به طور طبیعی اسیدی است و رشد باکتری های فاسد را دشوار می کند. همچنین یک آنزیم خاص در معده زنبور عسل وجود دارد که به مواد شیمیایی که مانع رشد باکتری ها و سایر موجودات می شود تجزیه می شود.

خرید عسل | خرید نهال درخت نمدار

عسل چگونه درست می شود؟

تولید عسل توسط زنبورهای عسل در طول تابستان انجام می شود. آن ها عسل زیادی تولید می کنند تا مطمئن شوند که کلنی هایشان در ماه های سرد زمستان غذای کافی دارند. عسل به زنبورها انرژی می دهد تا بدن خود را به ارتعاش درآورند و برای گرم نگه داشتن ملکه و کندو گرما ایجاد می کنند. جالب تر این واقعیت است که فقط دو قاشق غذاخوری از مایع کهربا برای حفظ پرواز زنبور عسل به دور دنیا لازم است.

عسل به عنوان ارز

در قرن یازدهم، آلمانی ها عسل را به عنوان یک کالای با ارزش بالا نگه می داشتند. به همین دلیل، اربابان آلمان، دهقانان را مجبور می کردند تا به آنها عسل پرداخت کنند. عسل گرانبها بسیار مورد توجه قرار گرفت، زیرا این ماده عالی برای شیرین کردن آبجو بود.

فواید خوردن عسل برای سلامتی چیست؟

عسل از دیرباز برای مقاصد دارویی استفاده می شده است. عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی خود برای انواع بیماری ها از جمله بریدگی، سوختگی، عفونت، زخم معده و غیره استفاده می شود. عسل تنها ماده غذایی شناخته شده ای است که تمام مواد لازم برای زنده ماندن شما را دارد. حاوی آب، ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم های لازم برای تامین انرژی بدن است. پینوسمبرین، یک آنتی اکسیدان نیز در عسل یافت می شود و در بهبود عملکرد مغز انسان موثر است. عسل همچنین دارای سطوح آنتی اکسیدانی مشابه سیب، اسفناج، توت فرنگی و پرتقال است.

عسل محلی برای کمک به آلرژی

ثابت شده است که عسل به درمان آلرژی های فصلی کمک می کند. مبتلایان می توانند از عسل تولید شده محلی برای ایجاد ایمنی در برابر گیاهان محلی که باعث ایجاد آلرژی می شوند استفاده کنند. یک قاشق چای خوری عسل در هر روز به سیستم شما اجازه می دهد تا قبل از شروع فصل، در برابر گرده ها مصونیت ایجاد کند. عسل محلی مورد نیاز است زیرا حاوی آلرژن های گیاهان محلی است.

عسل یک تسکین دهنده طبیعی است

عسل علاوه بر اهداف دارویی بسیاری که می تواند انجام دهد، یک ماده بسیار محبوب در درمان های خانگی طبیعی نیز می باشد. عسل اغلب در محصولات مراقبت شخصی مانند شامپوها، نرم کننده ها و لوسیون ها استفاده می شود. همچنین یک درمان طبیعی محبوب برای تسکین گلودرد و سرفه های آرام است، به طوری که برخی از وفاداران معتقدند عسل بهتر از هر داروی بدون نسخه ای عمل می کند.

عسل انگل های داخلی را از بین می برد

چندین انگل وجود دارد که می تواند به بدن انسان حمله کند و باعث بیماری شود. مخلوطی از مقادیر مساوی عسل، سرکه و آب تمام چیزی است که برای از بین بردن انگل ها نیاز دارید. اگر مشکوک به داشتن انگل هستید یا حتی به عنوان یک پاکسازی عمومی بدن، این معجون را برای چند روز بنوشید.

زنبورهای عسل

در حالی که درست است که بیشتر عسل توسط زنبورهای شلوغ تولید می شود، نوعی زنبور وجود دارد که عسل نیز تولید می کند. زنبور عسل مکزیکی مقادیر زیادی عسل تولید می کند، اما برخی از عسل های تولیدی آن ها به دلیل گل هایی که گرده ها را از آن جمع آوری می کند، می تواند سمی باشد.

عسل ماندگاری دارد

گیاهان گلدار نزدیک به 130 میلیون سال پیش روی زمین ظاهر شدند. چندین میلیون سال دیگر طول کشید تا زنبورها وارد شدند. تا به امروز، قدیمی ترین لانه زنبوری فسیل شده به سه میلیون سال قبل باز می گردد. انسان ها هزاران سال است که از عسل استفاده می کنند. در اسپانیا، یک نقاشی باستانی در غار نشان می دهد که انسان در حال برداشتن عسل از کندو است، نقاشی که قدمت آن به 15000 سال می رسد.

کشاورزان به عسل احترام می گذارند

یک کندو زنبور عسل تا سه برابر بیشتر از آنچه برای حفظ زندگی زنبورها نیاز دارد تولید می کند. زنبورداران باید به اندازه کافی عسل باقی بگذارند تا کلنی در ماه های زمستان ادامه یابد. در زمان های تولید سنگین، ممکن است لازم باشد که نگهبانان در طول برداشت پاییزی، زنبورها را با شربت قند تکمیل کنند. یک کلنی معمولی از 30000 تا 60000 زنبور تشکیل شده است.

ویژگی زنبور عسل چیست؟

در طول فرآیند جمع آوری گرده برای تولید عسل، زنبورها همچنین گل ها و محصولات را گرده افشانی می کنند که تقریباً یک سوم کل مواد غذایی مصرف شده در آمریکا را تولید می کند. بدون گرده افشانی توسط زنبورها، محیط زیست و اقتصاد در ایالات متحده به شدت آسیب خواهد دید.

حقایق جالب درباره عسل

درباره زنبورهای عسل

وقتی زنبورهای عسل با گرده برای عسل سازی به کندو برمی گردند، رقص کوچکی اجرا می کنند تا بقیه کندو بدانند گل های خوب در کجا قرار دارند. سپس زنبور عسل شهد جمع آوری شده را با افزودن آنزیم های معده و کاهش رطوبت با بال زدن با سرعت بالا به عسل تبدیل می کند. برای تهیه یک پوند عسل، زنبورها باید دو میلیون گل را ببینند و تقریباً 55000 مایل پرواز کنند.

انواع  عسل

عسل کاملاً متنوع است و هر طعم و رنگ بستگی به منبعی دارد که زنبورهای شهد جمع آوری کرده اند. عسل های محبوب شامل عسل گل وحشی، گندم سیاه و عسل شبدر است. حتی عسل اکالیپتوس نیز وجود دارد که طعم خفیفی از منتول را ارائه می دهد. رنگ های عسلی بر اساس اعداد درجه بندی می شوند که بیشترین عدد نشان دهنده تیره ترین رنگ است. عسل با دانه بندی نیز ارزش گذاری می شود، یعنی مدت زمانی که طول می کشد تا عسل متبلور شود یا دانه بندی شود. عسل خام فیلتر نشده سریعتر از فیلتر شده دانه بندی می شود. عسل دانه بندی شده را می توان دوباره با حمام آب داغ مایع کرد.