پزشکی و سلامتکسب و کار ایرانی

بهترین روش  های روزانه مراقبت مو بعد از حمام

داشتن موهای سالم در گرو انجام دادن مراقبت های روزانه است، اما به دلیل اینکه انواع روش های مراقبت از مو بعد از حمام زیاد هستند، انتخاب یکی از آن ها کار دشواری است؛ بنابراین ما قصد داریم این روش ها را یک به یک بررسی کنیم تا شما بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

بهترین ماسک مو برای موهای خشک و وز | بهترین ماسک مو خارجی

انواع روش های مراقبت از مو بعد از حمام

انواع روش  های مراقبت از مو بعد از حمام زیاد سخت نیستند. از گرفتن آب موها با یک حوله نازک گرفته تا استفاده از سشوار برای خشک کردن موها، همگی جزو کارهای ساده هستند، اما وقتی صحبت از انتخاب ماسک مو بعد از حمام یا روغن های گیاهی مناسب مو می شود، انتخاب برای خانم ها سخت است که بتوانند یکی از محصولات خوب مراقبت از مو بعد از استحمام را انتخاب کنند.

 بعضی از خانم ها به صورت سنتی فقط از روغن های گیاهی استفاده می کنند، اما بعضی از خانم ها با استفاده از سرم مو یا ماسک مو لطافت و شادابی را به موهای خود برمی گردانند.

موها را با ملایمت خشک کنید

پس از گرفتن آب موها به واسطه یک حوله نرم می توانید از وسایلی مانند سشوار برای خشک کردن موها استفاده کنید. البته ما توصیه نمی کنیم همیشه از سشوار برای خشک کردن موها استفاده کنید؛ زیرا بعضی از متخصصان معتقدند که استفاده از وسایلی مانند سشوار به صورت مداوم باعث آسیب دیدن موها و پوست سر می شود. بنابراین بهتر است خیلی آرام و با ملایمت آب موها را گرفته و اجازه دهید تا در دمای محیط خشک شوند.

البته بعضی از افراد هستند که به خاطر حساسیت زیاد یا بیماری هایی مانند سینوزیت اگر موهایشان را با سشوار خشک نکنند، سردرد می گیرند. این دسته از افراد ناچار هستند مرتب از سشوار استفاده کنند، اما می توانند از سایر محصولات مراقبتی نیز در کنار آن استفاده کنند تا از آسیب دیدگی موها جلوگیری شود.

بهترین ماسک مو برای موهای خشک و وز | بهترین ماسک مو خارجی

از روغن های گیاهی استفاده کنید

استفاده از روغن گیاهی برای رفع موخوره و جلوگیری از وز شدن و خشک شدن موها بسیار مفید است. روغن نارگیل، روغن بادام، روغن جنسینگ و روغن زیتون جزو روغن های گیاهی بسیار مفید برای رشد مو و جلوگیری از موخوره هستند.

سرم مو را فراموش نکنید

سرم مو یکی از محصولات مراقبتی است که برای افرادی که موهای وز دارند، بسیار مناسب است. این سرم ها که پس از استحمام مورد استفاده قرار می گیرند، موها را نرم و خوش حالت می کنند. طرز استفاده از آن ها نیز بسیار ساده است. زمانی که از حمام خارج شده اید و موهای شما مرطوب هستند کمی با حوله رطوبت آن ها را بگیرید و سپس از سرم مو استفاده کنید. بعد از استفاده از سرم مو نیز می توانید از سشوار یا اتو مو استفاده نمایید.

بهترین ماسک مو برای موهای خشک و وز | بهترین ماسک مو خارجی

ماسک مو بعد از حمام بهترین راهکار

ماسک مو بعد از حمام یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای مراقبت از موها انجام دهید. امروزه کمتر کسی از شامپوهای نرم کننده مو استفاده می کند و بیشتر افراد ترجیح می دهند از انواع ماسک مو استفاده کنند.

 این محصولات مراقبتی به راحتی می توانند به ساختار مو نفوذ کنند و مواد مغذی مورد نیاز ساقه مو را به فولیکول های مو برسانند. البته ماسک مو نیز دو نوع دارد. بعضی از ماسک موها داخل حمام استفاده می شوند و برخی از آن ها برای استفاده پس از استحمام مناسب هستند.

این دسته از ماسک موها باید به موهای مرطوب آغشته شوند تا بتوانند از وز شدن موها جلوگیری کنند و مواد مغذی مورد نیاز موها را به آن ها برسانند. ماسک موها معمولاً خاصیت آب رسانی دارند و باعث مرطوب ماندن موها می شوند. به همین خاطر شما باید با توجه به نوع موهای خود از ماسک موهای مناسب استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: بهترین ماسک مو برای موهای خشک و موخوره

بعد از حمام موها را شانه نکنید

 شانه زدن موهایی که مرطوب هستند، علاوه بر اینکه باعث شکنندگی آن ها شده، ریزش مو را هم افزایش می دهد. به دلیل اینکه پوست سر شما در معرض آب گرم قرار گرفته، ریشه مو تقریباً سست می شود. همچنین ساقه مو نیز به راحتی خرد می شود؛ بنابراین بهتر است صبر کنید تا موهای شما کاملاً خشک شوند و یک الی دو ساعت بعد از حمام، موها را شانه کنید. توصیه ما این است که از شانه های دندانه درشت برای شانه کردن موها استفاده کنید. به این صورت کمتر به موها آسیب می رسد.

از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید

موهای شما پس از استحمام رطوبت دارند. ولی اگر به صورت مستقیم زیر نور آفتاب قرار بگیرند، باعث آسیب دیدن پوست سر و موهای شما می شود. به همین خاطر بهتر است از قرار گرفتن زیر نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.

نکاتی برای مراقبت روزانه از مو بعد از استحمام

برای اینکه بهترین روش را جهت مراقبت از موها انتخاب کنید، باید ابتدا جنس موهای خود را بشناسید. انواع موهای چرب، خشک، معمولی، فر، صاف، لخت و موج دار وجود دارند که هر یک نیاز به روش های مراقبتی ویژه دارند.

  • جنس موهای شما چرب باشد یا معمولی فرقی نمی کند، توصیه می شود از شستشوی هر روز موها خودداری کنید؛ زیرا شستن موها به صورت روزانه باعث می شود تا چربی های مفید پوست سر از بین بروند و موهای شما به شدت آسیب پذیر باشند.
  • افرادی که موهای چرب دارند، خواه ناخواه باید یک روز در میان حمام کنند و موهایشان را بشویند در غیر این صورت موهای آن ها خیلی چرب می شود و ظاهر خوبی ندارد.
  • افرادی که موهای خشک دارند می توانند هر سه روز یک بار هم موهایشان را بشویند، اما افرادی که دارای موهای معمولی هستند، به صورت میانگین دو یا سه روز یک بار حمام کنند، برای موها مناسب است.
  • هنگام استحمام از آب داغ برای شستن پوست سر و موها استفاده نکنید. چرا که باعث از بین رفتن چربی مو، ریزش و از بین رفتن درخشندگی آن ها می شود.
  • استفاده از سشوار را کاهش دهید. اگر موهای شما در معرض جریان هوا خشک شوند، به فولیکول های مو آسیب نمی رسد، اما اگر ناچار هستید از سشوار استفاده کنید، بهتر است آن را با موهایتان فاصله دهید و سپس برای خشک کردن مو از درجه حرارت ملایم سشوار استفاده کنید. اگر بتوانید از سشوار سرد استفاده کنید که بهترین گزینه است.
  • زیاد به موهایتان دست نزنید. هرچه بیشتر به موهایتان دست بزنید غدد چربی پوست سر بیشتر تحریک می شوند و موهای شما چرب تر می شود.

کلام آخر

بهترین روش  روزانه مراقبت مو بعد از حمام برای هر کس متفاوت است؛ یعنی هر کس باید با توجه به جنس موی خود، یکی از روش های مراقبتی و محصولات مراقبتی را انتخاب کند. بعضی از محصولات مراقبتی مانند ماسک مو و سرم مو برای موهای خشک یا چرب دارای فرمول  های متفاوتی هستند. به همین خاطر می توانید با توجه به نوع مو و نیاز خودتان هر یک از این محصولات را انتخاب نمایید.