پزشکی و سلامتکسب و کار ایرانی

معروفترین متخصص کاشت دندان و ایمپلنت تهران

همیشه کسانی که می خواهند برای ایمپلنت دندان اقدام کنند، اولین سوالی که برایشان پیش می آید این است که بهترین متخصص ایمپلنت چه کسی است؟ بهترین متخصص ایمپلنت فردی است که آشنایی کامل در این زمینه را کسب کرده باشد. اما اگر به دنبال ایمپلنت ارزان هستند ، بهتر است بدانید، پزشکانی که در کاشت دندان که به بیماران ارائه می دهند، از مواد نامرغوب استفاده می کنند و دوام چندانی برای بیماران نخواهد داشت. بنابراین اگر به دنبال انجام ایمپلنت دندان خوب هستید ، حتما در انتخاب دکتر خود دقت کافی داشته باشید، تا در آینده دچار مشکل نشوید. اگر دندان های خود را از دست داده اید و به فکر ایمپلنت دندان برای جایگزین آن هستید، پیشنهاد می کنیم خواندن ادامه مقاله را هرگز از دست ندهید. هدف ما از این مقاله معرفی بهترین متخصصین در زمینه ایمپلنت دندان در تهران  است.

بهترین فوق تخصص ایمپلنت دندان در تهران | بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران

انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت

ایمپلنت یکی از شاخه های دندانپزشکی ترمیمی است که در سطوح بسیار تخصصی برای دندان های از دست رفته انجام می شود، این اقدام در مراحل بسیار سخت و پیچیده قابل انجام است و نیاز به جراحی و باز کردن لثه بیمار دارد. همه این ها باعث می شود تا اطمینان بیابیم که لازمه یک ایمپلنت خوب با ماندگاری و پایداری مناسب انتخاب یک دندانپزشک حرفه ای است که به این راحتی ها هم پیدا نمی شود.  برای پیدا کردن بهترین متخصص ایمپلنت در محل زندگی خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و از هر راهی برای یافتن فرد مورد نظر خود استفاده کنید.انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت برای کاشت دندان اول گزینه ای است که باید شما قبل از هر کاری در نظر داشته باشید. این روزها این روش به عنوان بهترین راه حل برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته شناخته می شود.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان روشی برای پر کردن جای خالی یک دندان یا دندان های از دست رفته است که با استفاده از یک پیچ ، پروتز دندان داخل استخوان فک کاشته می شود. بعد از کار گذاری آن حدود دو الی سه ماه لازم است با استخوان فک جوش بخورد. در مواقعی که استخوان فک تراکم کمتری داشته باشد ، این زمان بیشتر خواهد شد.

روش انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان که باید بشناسید !

همه ما می دانیم که انتخاب یک دندانپزشک خبره و ماهر که تجربه زیادی در انجم خدمات دهان و دندان داشته باشد کار ساده ای نیست، اما غیر ممکن هم نیست. این بدان معناست که شما با در نظر گرفتن معیار های درستی که در این مطلب و مطالب مشابه تعریف می شود. می توانید پزشک متخصص منختب خود را بسنجید و او را تا حدودی بشناسید. شما این اطلاعات را می توانید از طریق سنتی و پرس و جو کسب کنید، اما ما برای تسهیل این فرایند لیستی از نکاتی که برای انتخاب بهترین دندانپزشک لازم دارید فراهم کرده ایم تا با مطالعه آن قدمی کوچک در فرایند درمان شما عزیزان داشته باشیم:

چه زمانی لازم است ایمپلنت انجام شود؟

ایمپلنت دندان باید بعد از 18 سالگی انجام شود تا صورت و استخوان فک به طور کامل رشد کند. در غیر این صورت به خاطر رشد استخوان فک، ایمپلنت دندان کوتاه تر دیده می شود. در برخی موارد هم انجام ایمپلنت قبل از سن 18 سالگی ، پروتزهای کاشته شده مانع رشد اسکلت دندان ها شده و فرد دچار مشکل دفرمتی صورت می شود. اما بعد از 18 سالگی مانعی برای انجام وجود ندارد. همچنین خوب است بدانید، قبل از این سن برای انجام تنها یک ایمپلنت مشکلی وجود ندارد ، اما باید بعد از رشد استخوان فک و دندان، پروتز ایمپلنت تعویض شده تا هم اندازه دندان های مجاور آن شود. به این نکته هم دقت کنید ، بهتر است روکش چند دندان ایمپلنت کنار هم ، با هم انجام شود تا این که دندان ها به صورت تک تک روکش شود.

دلایلی که باعث عفونت دندان می شود

یکی از دلایل اصلی که باعث عفونت دندان می شود ، بخاطر عدم قرار گیری کامل ایمپلنت در استخوان می باشد. دلایل دیگری مانند پوکی استخوان ، سیگار کشیدن ، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ، دیابت و حتی بیماری های ضعف سیستم بدنی هم می تواند باعث عفونت دندان بعد از ایمپلنت بشود. در صورتی که ایمپلنت به استخوان فک جوش نخورد ، نگران نباشید ، چرا که مراحل درمان دوباره انجام خواهد شد.

ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

انجام ایمپلنت دارای یک فرایند چند مرحله ای است که ممکن است چند ماه طول بکشد. بنابراین برای انجام آن باید کمی صبور باشید و نکات مراقبتی را در حین مراحل ایمپلنت دندان رعایت کنید. اما اگر ایمپلنت دندان فوری انجام دهید؛ بلافاصله بعد از کاشت ایمپلنت روکش دندان موقتی بر روی آن نصب تا جای خالی دندان پر شود. اما روکش موقتی تنها جنبه زیبایی دارد و نمی توان با استفاده از آن به خوبی غذا بخورید. معمولا روکش اصلی حدود 6 الی 12 ماه بعد از کاشت ایمپلنت انجام می شود تا بافت های اطراف دندان بهبود یابد و  ایمپلنت به خوبی جایگذاری شود.

 دوام و ماندگاری ایمپلنت دندان چقدر است؟

در صورتی که نکات مراقبتی را به خوبی رعایت و به صورت منظم دوره های مشخص شده چکاب را نزد دندانپزشک مراجعه کنید؛ بی شک می توانید تا پایان عمر از ایمپلنت دندان استفاده نمایید؛ بدون این که هیچ مشکلی برای شما پیش آید. اما به طور کلی، طول عمر روکش دندان بر پایه ایمپلنت می باشد، که حدود 10 تا 15 سال می توانید از روکش به خوبی استفاده کنید.

 چه کسانی که نمی توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

کسانی که دوره شیمی درمانی یا رادیوتراپی گذرانده اند به راحتی نمی توانند این روش درمانی را انجام دهند و احتمال موفقیت کاشت ایمپلنت دندان کم است. همچنین کسانی که با پوکی استخوان و بیماری های مانند آن روبرو هستند، ممکن است ایمپلنت دندان ماندگاری زیادی در داخل دهانشان نداشته باشد. اگر تصمیم دارید تمام دندان های خود را ایمپلنت کنید باید در رعایت نکات بهداشتی بسیار کوشا باشید. چرا که در صورت عدم رعایت بهداشت عمومی دهان و دندان عمر ایمپلنت بسیار کاهش پیدا می کند.

ایمپلنت دندان در تهران چیست و چگونه انجام می شود؟

پیچ های کوچک از جنس تیتانیوم هستند که در طی یک عمل جراحی سرپایی در داخل لثه جایگذاری می شوند تا به استخوان کاملا جوش بخورند. در واقع از پایه های ایمپلنت به عنوان ریشه دندان برای قرارگیری قالب ها بر روی آن استفاده می شود. به دلیل وجود پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک، دیگر نیازی به دندان های اطراف برای تکیه گاه تاج دندان نیست و ایمپلنت به تنهایی می تواند مقاومت و استحکام لازم را داشته باشد.به دلیل استفاده از تیتانیوم و یا زیرکونیا در ایمپلنت های دندان، این مواد کاملا با بدن سازگارند و جای هیچ نگرانی در خصوص بروز مشکل و یا واکنش بدن نسبت به آن بعد از کاشت دندان وجود نخواهد داشت.

ماندگاری ایمپلت دندان در تهران چقدر است؟

ایمپلت دندان را می توان به عنوان یک راهکار دائمی و ماندگار برای ترمیم دندان های از دست رفته در نظر گرفت، چرا که حداقل طول عمر آن در حدود 25 سال می باشد. در واقع اگر فرد در رعایت بهداشت دهان و دندان های خود و مراقبت از ایمپلنت های دندانی نهایت دقت را داشته باشد می تواند بدون نیاز به ترمیم و یا حتی تعویض ایمپلنت دندان تا اخر عمر از آن ها استفاده کند

چه زمانی می توان ایمپلنت دندان انجام داد؟

زمانی که دندان آسیب دیده را بکشید می توانید بلافاصله برای انجام ایمپلنت دندان خود اقدام نمایید. مهم نیست که از کشیدن دندان های شما به مدت یک روز گذشته باشد و یا چند سال، به راحتی می توانید برای کاشت دندان طبیعی به پزشک مورد نظر خود مراجعه نمایید. به صورت کلی می توان گفت اگر جای دندان کشیده شده هیچ مشکلی نداشته باشد و فرد در سلامت کامل عمومی باشد می تواند بلافاصله برای اقدام کند. مراجعه به بهترین دکتر برای ایمپلنت در تهران و انجام مشورت قبل کاشت دندان اهمیت ویژه ای دارد.