پزشکی و سلامتکسب و کار ایرانی

تأثیر سرم نیاسینامید بر منافذ باز پوست صورت

پوست انسان دارای دو نوع غده روغنی است: غده های سبوم که چربی های طبیعی را تولید می کنند و غده های آپوکرین که به تنظیم دما کمک می کنند. افرادی که پوست چرب دارند، معمولاً دارای تولید بیشتری از این چربی های طبیعی هستند. این مساله می تواند باعث باز شدن منافذ پوست گردد .وقتی غده های سبوم بیش از حد چربی تولید می کنند، این چربی به صورت طبیعی از منافذ پوست خارج می شود و به همین دلیل منافذ پوست بازتر و چرب تر به نظر می رسند. این ممکن است باعث ایجاد مشکلات پوستی مانند جوش و لکه های چربی شود. دراین مقاله به روش های درمان منافذ باز پوست صورت اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.

بهترین کرم برای منافذ باز پوست | پماد کورتیزون برای منافذ باز پوست

عوامل دیگری مانند میزان هورمون ها، تغذیه، و مراقبت غیر اصولی از پوست نیز می توانند نقش مهمی در افزایش چربی پوست داشته باشند. به همین دلیل، مراقبت مداوم و مناسب از پوست و استفاده از محصولات مناسب نوع پوست می تواند به کنترل تولید چربی و درمان منافذ پوست کمک کند.برخی از دلایل اصلی بدتر شدن منافذ باز پوست صورت عبارتند از:

  1. ترشح بیش از حد چربی پوست: این اتفاق ممکن است باعث گردش نامناسب چربی ها در پوست شود و باعث ایجاد منافذ باز و گردش روغن و ذرات آلودگی شود.
  2. آلودگی محیطی: ذرات آلودگی و گرد و غبار ممکن است در منافذ باز جا بمانند و باعث ایجاد مشکلات پوستی شوند.
  3. استفاده از محصولات غیرمناسب: استفاده از محصولاتی که برای نوع پوست شما مناسب نیستند، می تواند باعث ایجاد مشکلات بیشتر شود و منافذ باز را بدتر کند.
  4. عدم تمیز کردن منظم پوست: عدم تمیز کردن منظم پوست می تواند باعث انباشت ذرات آلودگی در منافذ باز شود و بستگی آنها را تشدید کند.
  5. اختلالات هورمونی: تغییرات در سطح هورمون ها ممکن است باعث افزایش ترشح چربی پوست شود و منافذ باز را بدتر کند.
  6. استرس و افزایش ترشح کورتیزول: استرس می تواند به افزایش ترشح کورتیزول منجر شود که باعث افزایش ترشح چربی پوست می شود و به ایجاد منافذ باز منجر می شود.

بهترین کرم برای منافذ باز پوست | پماد کورتیزون برای منافذ باز پوست

برای بهبود وضعیت منافذ باز پوست صورت، می توانید از روش هایی مانند استفاده از محصولات مناسب منافذ باز، تمیز کردن منظم پوست، رژیم غذایی سالم، کاهش استرس و استفاده از ماسک های گرم و یا سرد و… استفاده کنید.

یکی از محصولاتی که در درمان منافذ باز پوست کمک می کند سرم نیاسینامید می باشد که برند اوردینری یکی از بهترین و پرفروش ترین ها در محصولات مراقبت پوست است. سرم نیاسینامید اوردینری، یک ترکیب آلی است که به عنوان یک ویتامین B3 شناخته می شود. این ترکیب در بدن به نیاسین (ویتامین B3 ) تبدیل می شود که در فرایندهای متابولیکی مختلفی نقش دارد.

سرم نیاسینامید اوردینری معمولاً در محصولات مراقبت از پوست به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود استفاده می شود. این ترکیب می تواند به بهبود سلامتی پوست کمک کرده و در کاهش التهاب های پوستی و پیشگیری از آسیب های ناشی از اکسیداسیون پوست مؤثر باشد. همچنین می تواند در کاهش علائم پیری پوست موثر باشد. این سرم معمولی حاوی 10 درصد نیاسینامید و 1 درصد روی است.

نیاسینامید یا نیکوتین آمید نوعی ویتامین B3 است و هنگامی که در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود، دارای خواص ضد التهابی است، می تواند لکه های تیره را روشن کند، جوش و جای زخم و قرمزی را کاهش دهد و منافذ باز را کاهش دهد و در نهایت پوست را صاف و نرم کند. همچنین روی می تواند ترشح چربی پوست را تا حدودی کاهش داده و متعادل کند.

اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید، این سرم می تواند به کاهش چربی و جوش کمک کند و همچنین منافذ را کوچکتر کند. برای استفاده از این سرم دو بار در روز (صبح و عصر) ابتدا پوست خود را تمیز کرده و سپس آن را بمالید و روی آن از سرم آبرسان حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنید. اسید هیالورونیک می تواند به جذب بهتر نیاسینامید روی پوست کمک کند.

بهترین کرم برای منافذ باز پوست | پماد کورتیزون برای منافذ باز پوست

فروشگاه محصولات مراقبتی پوست و مو مایا یکی از تامین کننده هایی است که محصولات خود را  کانادا و آمریکا وارد می کند و اصالت تمامی محصولات خود را تضمین می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر از دریافت روتین مراقبت از پوست و همچنین درمان های تخصصی پوست خود می توانید با شماره 09198002055 تماس گرفته و یا به وبسایت رسمی مایا به آدرس https://mayaoriginal.com/  مراجعه کنید.