خودروکسب و کار ایرانی

از کجا متوجه شویم خودروی ما نیاز به سرویس گیربکس اتوماتیک دارد؟

گیربکس اتوماتیک چیست؟

پیش از این که وارد بحث سرویس دوره ای گیربکس اتومات و تعمیر گیربکس اتوماتیک مدرن گیربکس شویم، می خواهیم بدانیم که اصلا گیربکس اتوماتیک چیست. به طور کلی ما سه نوع گیربکس دستی، خودکار و  اتومات داریم که هر کدام از آن ها عملکرد ویژه ای نیز دارند. در مورد چیستی گیربکس اتوماتیک باید بگوییم که موتورهایی که در کلیه ی خودروها تعبیه شده اند، با استفاده از قطعات مختلف خود نیرویی را تولید می کنند که این نیرو به صورت گشتاور و در جهت برطرف کردن نیازی که چرخ های خودرو به نیروی موتور دارند، به این چرخ ها انتقال پیدا می کند.

حال قطعاتی که این نیرو را منتقل می کنند به صورت یک مجموعه در کنار هم قرار گرفته اند و زیر نظر  گیربکس این نیرو را انتقال می دهند. پس به طور کلی می توانیم بگوییم که گیربکس اتوماتیک قطعه ای در خودرو است که وظیفه ی اصلی آن  کنترل نیروی گشتاور موتور خودرو و  فراهم کردن شرایط استفاده از این نیرو توسط چرخ های ماشین را است.  به عبارت ساده تر می توانیم بگوییم که گیربکس های اتوماتیک قطعاتی هستند که می توانند سرعت خودرو را در موقعیت های مختلف کنترل کنند و عملکرد راننده در رانندگی را نیز بهبود دهند. این قطعات با موتور خودروی شما درگیر می شوند و حتی  از سرعت های ناخواسته هم جلوگیری می کنند. شما می توانید با مدرن گیربکس تمامی گیربکس های اتوماتیکی را که در انواع خودروها تعبیه می شوند تعمیر و سرویس کنید تا یک رانندگی ایمن را تجربه نمایید.

ایا روغن گیربکس اتوماتیک نیاز به تعویض دارد | بهترین تعمیرکار گیربکس اتوماتیک

عملکرد گیربکس های اتوماتیک به چه صورت است؟

همان طور که پیش تر گفتیم، خودرو برای این که بتواند نیروی وارده به چرخ ها را کنترل نماید، به گیربکس ها احتیاج دارد اما تا به حال از خود پرسیده اید که گیربکس های اتوماتیک چگونه عمل می کنند؟

این گیربکس ها قطعات مختلفی مثل کلاچ اتوماتیک، سیستم های مدیریتی و سنسورهای الکتریکی را در خود گنجانده اند که به هنگام کار این قطعات را با یگدیگر ارتباط می دهند و در نهایت نیز می توانند در کنترل سرعت خودرو به بهترین شکل ممکن عمل کنند.  این قطعات نقش مهمی در حرکت خودرو و ایجاد امنیت سرنشینان دارند چرا که در صورت عدم کنترل سرعت خودرو ممکن است خسارات زیادی به جان شما و مال شما وارد شود. پس باید نسبت به چک کردن خودرو و سیستم های مختلف آن از جمله گیربکس اهتمام بورزید.

تعویض روغن گیربکس اتومات

یکی از اصلی ترین و ابتدایی ترین اقداماتی که شما عزیزان برای  سرویس گیربکس اتومات باید آن را انجام دهید، تعویض روغن گیربکس اتوماتیک است. همه ی ما رانندگان می دانیم که روغن ها تاریخ انقضا دارند و یا حتی ممکن است پیش از این که تاریخ انقضای آن ها به پایان برسد،  تمام شوند.  از آنجایی که سیستم های اتوماتیکی گیربکس ها هم نمی توانند بدون روغن به عملکرد خود ادامه دهند، شما باید زود به زود و به صورت متداول روغن گیربکس های اتومات را چک  کنید و در صورت نیاز ان را تعویض نمایید.

مزایای تعویض روغن گیربکس های اتوماتیک

  • افزایش طول عمر گیربکس های اتوماتیک
  • بهبود عملکرد کنترل سرعت در چرخ های جلویی و چرخ های عقب خودرو
  • تجربه ی رانندگی ایمن تر و سالم تر
  • کاهش هزینه های از خراب شدن فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک

علائمی که می توانند در مطلع کردن شما در جلوگیری از خراب شدن گیربکس اتومات تاثیر بگذارند!

گاهی اوقات بعضی از مشتریان مدرن گیربکس می خواهند بدانند که چه علائم و نشانه هایی وجود دارند که می توانند ما را از خراب شدن و یا نیاز به سرویس کردن گیربکس های اتوماتیک مطلع سازند. ما  برخی از مهم ترین عواملی که در این زمینه نقش دارند را در موارد زیر به شما ارائه می کنیم تا به موقع  به تعمیرات و سرویس کردن اتومبیل خود بپردازید:

  • اگر متوجه شدید که قطعات مختلف گیربکس اتومبیل شما دچار پلیسه شده است، اصلا وقت را تلف نکنید و سریعا با ما تماس بگیرید تا در این باره اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.
  • گاهی اوقات دیده می شود که روغن های شفاف و زلالی که در سیستم هاس گیربکس قرار گرفته اند، تغییر رنگ داده و مایل به قهوه ای شده اند. این موضوع هم می تواند از جمله علائمی باشد که نیاز خودرو به سرویس شدن گیربکس اتوماتیک را شفاف تر می کند.
  • اگر احساس کردید که فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک شما کیپ شده است و یا دیگر نمی تواند عملکرد درستی داشته باشد، باید در اولین فرصت خودرو را به تعمیرگاه ببرید و او را سرویس کنید. آن هم نه هر تعمیرگاهی بلکه تعمیرگاه هایی که با تخصص کافی دست به سرویس گیربکس های اتوماتیک می زنند مثل: مدرن گیربکس!
  • ساییده شدن گیربکس که ناشی از عدم عملکرد اصولی قطعات تعبیه شده در این سیستم است نیز می تواند علامتی باشد برای این که شما از نیاز سیستم گیربکس اتومات خودروی خود به سرویس شدن مطلع شوید.

بهترین روغن گیربکس  اتوماتیک

ما در نکات بالا اشاره کردیم که گاهی اوقات همین روغن گیربکس نیز می تواند عاملی باشد که به سیستم های دنده ای خودروی شما آسیب می رساند. حال اگر شما بتوانید بهترین و مناسب ترین روغن برای این سیستم ها را بشناسید و سپس دست به خرید همین روغن ها بزنید، دیگر از بابت سرویس کردن و یا حتی خراب شدن گیربکس اتومات اتومبیل خود هم نگرانی ندارید.

مدرن گیربکس یک سری نکات مهم در مورد انتخاب بهترین روغن را در اختیار شما قرار می دهد تا با استفاده از آن بتوانید عمر سیستم گیربکس اتوماتیک خودرویتان را افزایش دهید:

  • یک روغن خوب باید بتواند به سطوح مختلف بچسبد و یا قابلیت پراکندگی زیادی داشته باشد.
  • ضد اکسید بودن، ضد سایش بودن، مقاومت در برابر آلودگی و کاهش میزان آلودگی هم از جمله منحصر به فردترین ویژگی هایی است که روغن گیربکس خوب باید آن را در خود جای بدهد.
  • روغنی که شما انتخاب می کنید باید بتواند از قطعاتی مثل چرخ دنده به خوبی نگهداری کند.
  • دقت داشته باشید که روغنی که بتواند نرخ تغییر ویسکوزیته در گیربکس اتومات را کاهش دهد، بهترین روغن برای این سیستم ها شناخته می شود . پس شما با کمک مدرن گیربکس ابتدا به آنالیز روغن گیربکس اتومبیل خود بپردازید و سپس از آن استفاده نمایید.

چه زمانی باید روغن گیربکس اتوماتیک خودرو را عوض کنیم؟

زمان سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک دقیقا زمانی است که شما باید روغن این گیربکس ها را تعویض کنید. دقت داشته باشید که این روغن ها ابتدا باید مورد بازدید فنی قرار بگیرند و اگر تمام شدن یا فاسد شدن آن ها تایید شد، سپس تعویض گردند. در غیر این صورت شما همچنان می توانید از این روغن ها استفاده کنید.

چرا گیربکس اتوماتیک را می شویند؟

شستشوی گیربکس اتوماتیک یکی از رایج ترین کارهایی است که در زمینه ی سرویس کردن این گیربکس ها به کار گرفته می شود اما در پاسخ به چرایی این کار باید بگوییم که این گیربکس ها ممکن است جرم بگیرند و یا گرد و غبار وارد آن ها بشود. در این صورت لازم است که این گیربکس ها را بشویید. برخی از مزایایی که شستشوی این سیستم ها می توانند به وجود بیاورند، عبارتند از:

  • افزایش میزان طول عمر گیربکس های اتوماتیک
  • بهبود امنیت خودرو و جلوگیری از اسیب دیدن قطعات مختلف سیستم گیربکس
  • کاهش هزینه های تعمیر و یا تعویض قطعات مختلف اتومبیل
  • پایین آمدن دمای گیربکس
  • کاهش لغزش، لرزش، ضرب دیدن و افزایش مقاومت گیربکس های اتوماتیک

با توجه به این مزایا اگر شما هم احساس می کنید که اتومبیلتان به شستشوی گیربکس اتوماتیک احتیاج دارد، می توانید این کار را به کمک مدرن گیربکس و نیرو های مجرب این تمعیر گاه به نحواحسن انجام دهید. آن هم با قیمتی استثنائی!

با مدرن گیربکس دیگر نگران سرویس کردن گیربکس های اتومات خودروی خود نباشید!

ما امروزه با توجه به این که می خواهیم رضایت مشتریان خود را به دست بیاوریم و برای خدمات در زمینه ی تعمیر، سرویس کردن یا نصب گیربکس های اتوماتیک را به شما ارائه دهیم، در تلاش هستیم که تیم خود را گسترده تر نماییم و شما را در هر قسمتی از کشور عزیزمان از خدمات خود بهره مند سازیم.

توجه داشته باشید که مدرن گیربکس امروزه با متخصصان و نیروهای آموزش دیده ی خود به خوبی می تواند خودروی شما را چکاپ کند و اگر مشکلی در سیستم های گیربکسی این خودرو وجود داشت، آن ها را برطرف نماید. پس اگر به دنبال یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک معتبر در تهران هستید، همین حالا با شماره های تماس ما تماس حاصل فرمایید و یا به صورت حضوری به تعمیرگاه ما سر بزنید. ما در تمامی ساعات شبانه روز آماده ی پاسخگویی به شما عزیزان هستیم.

 برخی از ویژگی های منحصر به فرد مدرن گیربکس عبارتند از:

  • یافتن عیوب و دادن مشاوره رایگان
  • بررسی روغن گیربکس
  • شستشوی گیربکس های اتوماتیک با استفاده از تجهیزات پیشرفته
  • تضمین کیفیت خدمات و ارائه ی برگه ی گارانتی در این زمینه
  • و خیلی مزایای دیگر