تکنولوژیکسب و کار ایرانی

چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟ + آموزش 4 مرحله ای

امروزه راه اندازی کسب و کارهای درآمدزا دیگر نیازمند سرمایه اولیه سنگین نیست. اینترنت به همه این فرصت را داده که فروشگاه اینترنتی یا آنلاین شاپ خود را راه اندازی کنند. اما سوال این است که “چگونه آنلاین شاپ بزنیم”؟ برای پاسخ به این سوال اقدامات مختلفی باید انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

راه اندازی کسب و کاری که به صورت اینترنتی برای فروش خدمت یا محصول اقدام کنید، نیازمند کسب آموزش های نه چندان سختی است که در نهایت این آموزش ها به افزایش فروش و موفقیت شما منجر می شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت که “چگونه آنلاین شاپ بزنیم”؟ و بتوانید در این مسیر موفق شویم.

آنلاین شاپ چیست و چرا آنلاین شاپ بزنیم؟

آنلاین شاپ در واقع به فروشگاه های اینترنتی گفته می شود که با خرید دامنه و هاست و سپس بارگذاری محتوای مورد نظر اقدام به فروش محصول و خدمت مورد نظر خود می کنند. بسیاری از آنلاین شاپ ها هم خود را درگیر سایت و مشکلات آن نمی کنند. این فروشگاه ها کار خود را محدود به شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام می کنند. اما بسیاری از صاحبان کسب و کارها به خوبی می دانند، به دلیل ناپایدار بودن شبکه های اجتماعی و نیز احتمال فیلترینگ آن نیازمند پشتوانه ای قوی مانند وبسایت هستند.

از همین رو از مزایای طراحی سایت برای راه اندازی وب سایت فروشگاهی خود استفاده می کنند. البته که راه اندازی آنلاین شاپ کار راحتی نیست و موفقیت در این مسیر نیازمند صبوری است. اما نگران نباشید، ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که با طی کردن مراحل مختلفی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود چگونه موفق شوید.

آموزش 4 مرحله ای برای راه اندازی آنلاین شاپ

برای اینکه بتوانید در مسیر راه اندازی کسب و کار خود موفق عمل کنید، لازم است مراحل زیر را با دقت پشت سر بگذارید. هر کدام از این مراحل ضمن رفع موانع از پیش پای شما به بهبود عملکرد آنلاین شاپ  پاسخ به مشتریان کمک می کند. این مراحل چهارگانه شامل موارد زیر می باشد:

مورد اول: تحقیقات بازار و انتخاب محصول

برای این منظور ابتدا باید بتوانید سودآور بودن یا نبودن محصول مورد نظر  و نیز میزان تقاضای مشتریان را برای محصول مورد نظر بررسی کنید. جمع آوری اطلاعات مورد نظر و نیز تجزیه و تحلیل آن به شما کمک می کند تا برای ورود به بازار هدف آماده باشید.

یکی از مهمترین مراحلی که باید برای راه اندازی آنلاین شاپ کاملا مورد بررسی قرار گیرد، تعیین نوع محصول است. در واقع در این مرحله باید تعیین کنید که می خواهید چه محصولی را بفروشید. برای پیدا کردن بهترین محصول باید علاقه، مهارت و توانمندی و نیاز مخاطبان را ارزیابی کنید. برای این منظور می توانید، در اینترنت جستجو کنید.

در واقع این مرحله برای انتخاب محصول ایده آلی است که میزان عرضه و تقاضای آن در بازار در نهایت علاوه بر رفع نیاز مشتری منجر به سوددهی شما شود. اگر بتوانید به محصولی برسید که میزان تقاضای آن متناسب با عرضه باشد، می توان گفت در فرایند فروش عملکرد مناسبی خواهید داشت. علاوه بر این میزان عرضه و تقاضا می تواند نشان دهنده تلاش رقبای شما هم باشد. هزینه تولید، رقابت، شرایط بازار و استراتژی قیمت گذاری از دیگر پارامترهایی است که می تواند، در فرایند تعیین و انتخاب محصول مورد نظر برای فروش کمک کننده باشد. نکته مهم دیگری که در این مرحله باید به آن توجه کنید، میزان دسترسی به محصول برای عرضه و فروش به مشتریان است. اگر قرار است محصول مورد نظر به سختی و با قیمت بالا به دست شما برسد طبیعتا از سود شما کم می شود. در نتیجه انتخاب چنین محصولاتی مقرون به صرفه نیست.

مورد دوم: محل فروش

مرحله دوم انتخاب محل فروش است. در فروشگاه اینترنتی باید بتوانید بستر مناسب را برای معرفی، عرضه و فروش محصول انتخاب کنید. تلگرام، اینستاگرام، وب سایت یا سایت های واسطه مانند دیجی کالا و باسلام می تواند بسترهایی باشد که برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب می کنید. در بسیاری از موارد افراد بر این باورند که اتکا به برخی از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام کفایت می کند.

اما داشتن پشتوانه وبسایت های فروشگاهی گزینه مناسب تری به نظر می رسد. اگر می خواهید آنلاین شاپ حرفه ای و قابل اعتماد داشته باشید، توصیه می کنیم به هیچ عنوان از مزایای سایت غافل نشوید. از مهمترین مزایایی که راه اندازی وبسایت فروشگاهی برای شما به همراه دارد، استفاده از تکنیک های سئو برای بیشتر دیده شدن در اینترنت است که اگر به موقع برای راه اندازی آن اقدام کنید، می توانید بسیاری از رقبای خود را پشت سر بگذارید.

سئو در سایت از طراحی تا تولید محتوا را در بر می گیرد. در چنین شرایطی حتی استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند تاثیر غیرمستقیم بر سئوی سایت فروشگاهی شما داشته باشد. در نظر داشته باشید که برای انتخاب بستر فروش محصول باید فاکتورهای مختلفی مانند آسان بودن مراجعه و خرید از آن برای مشتری، امکان استفاده از درگاه های پرداخت و سفارشی سازی فضای مورد نظر برای افزایش امنیت کاربر بسیار مهم است.

مورد سوم: تعیین نحوه ارسال محصول

پس از انتخاب محصول و راه اندازی وبسایت، حالا باید روش های ارسال محصول به دست مخاطب را انتخاب کنید. این موضوع نیز اهمیت زیادی دارد و می توانید بیشتر تاثیر را بر وجهه کسب و کار شما داشته باشد.

ارسال به موقع سفارشات مشتریان از کانال های مطمئن اعتبار سایت شما را افزایش می دهد و به تبع آن اعتماد مخاطب نیز به آنلاین شاپ شما افزایش می یابد. راه های مختلفی مانند شرکت ملی پست، تیپاکس، الو پیک، اسنپ  باکس و چاپار از جمله گزینه هایی است که می توانید برای این منظور انتخاب کنید.

مورد چهارم: انتخاب روش های جانبی افزایش فروش

تا این مرحله توانسته اید به فروش محصول برسید و راه های جذب مخاطب را از طریق روش های ارتباطی مختلف پیدا کرده اید. حالا نوبت به انتخاب روش های جانبی افزایش فروش می رسد. در این مرحله نیازمند تبلیغات و بازاریابی بیشتر هستید تا تعداد بیشتری از مخاطبان و مشتریان از محصولات و خدمات شما مطلع شوند.

برای این کار می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. ایجاد تخفیف ویژه مشتریان وفادار، برگزاری مسابقه، ارائه کوپن تخفیف، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی پیامکی، کمپین های مختلف تولید محتوا و… از جمله این موارد است.

نتیجه گیری

راه اندازی کسب و کارهای آنلاین مانند آنلاین شاپ امروزه توانسته کسب و کارهای کوچک و بزرگ زیادی را وارد بازار کند. اگر شما هم دوست دارید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید، اصلا نگران نباشید.

شما می توانید با استفاده از خدمات شرکت وب رمز از صفر تا صد فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. از خرید دامنه و هاست گرفته تا طراحی سایت و خدمات سئو و وب سایت خدماتی است که وب رمز برای مشتریان خود در نظر گرفته است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیز دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.