عمومیکسب و کار ایرانی

معرفی بهترین ساحل کیش برای تفریحات ابی

در این مقاله می توانید بهترین ترین ساحل های کیش را با قشنگ ترین ویژگیشون در 24 ساعت شبانه روز، ببینید و راحت تصمیم بگیرید که قراره از دیدن طلوع زیبای خورشید در کنار مرجان ها لذت ببرید یا شب نشینی با مرد ماهیگیر ساحل؟ سواحل نقره­ ای کیش در نور خورشید مانند الماس می­ درخشند. همچنین وجود  مرجان ها باعث شده آب دریا در به قدری شفاف باشد که به راحتی بتوانید کف دریا را ببینید. علاوه بر این­ ها سواحل کیش تعدد و وسعت زیادی دارند به طوری که احتمالا انتخاب بهترین ساحل جزیره­ ی کیش برای شما سخت می ­شود.  اما نگران نباشید! ما در این مقاله از بهترین و زیباترین سواحل کیش را به همراه ویژگی­ ها، امکانات و امتیازات آن ها به شما معرفی می­ کنیم تا بتوانید آسوده خاطر سواحل زیبای کیش را انتخاب کرده و سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

معرفی بهترین سواحل کیش

جزیره کیش یکی از پرمسافر ترین جزیره­ های جنوب کشور است، اما تعدد و تنوع ساحل­ های کیش آن قدر زیاد است که کار را برای آنان که وقت زیادی ندارند و نمی ­توانند به همه­ ی سواحل کیش سر بزنند، سخت می­ کند. در ادامه معروف ترین سواحل کیش را به شما معرفی می­ کنیم تا جواب سوال را پیدا کنید و اگر شما هم انتخاب برایتان سخت شده از این سردرگمی نجات پیدا کنید.

یکی از بهترین سواحل کیش برای تفریح است. آبی بی کران، خورشید درخشان و سواحل مرجانی بی پایان از ماندگارترین تصاویر جزیره کیش محسوب می­ شوند. اگر می­ خواهید پررنگ ترین تصویر از ترکیب آبی دریا و مرجان­ ها و درخشش خورشید داشته باشید پارک ساحلی مرجان را از دست ندهید. در این پارک علاوه بر این که می ­توانید از تماشای طلوع لذت ببرید، می­ توانید سری هم به بازار مرجان بزنید.

ساحل میرمهنا

بزرگ ترین پارک ساحلی کیش در قسمت شمال غربی جزیره در بلوار دریا، یکی از مناطق مهم تجاری در کیش واقع شده است. این پارک ساحلی عظیم با وسعتی در حدود 10 هکتار، از مسجد خاتم الانبیا تا میدان جاسک امتداد دارد. میرمهنا در نزدیکی محله های غیرتوریستی قرار گرفته که مکانی عالی برای شناخت مردم محلی است. اسکله نسبتا بزرگی وسط پارک قرار گرفته است که 4 ایستگاه برای سوار شدن به قایق و چهار محل برای تماشای دریا دارد. پارک ساحلی از محل قرارگیری اسکله به دو نیمه فرضی تقسیم می شود. فاز اول از مسجد خاتم النبیا تا اسکله ماهیگیری با 4 هزارمترمربع وسعت و فاز دوم از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک که 6 هزارمترمربع وسعت دارد.

تفریحات زیادی در این پارک ساحلی عظیم وجود دارد. می توانید در اسکله ها به ماهیگیری بپردازید یا کنار ساحل دراز بکشید و در زیر نور آفتاب رقص لاک پشت های دریایی را ببینید. همچنین می توانید در کنار ساحل قدم بزنید، ماهی تازه صیدشده را در بازار ماهی بخرید، در سایه آلاچیق استراحت کنید یا یک قایق اجاره کنید دریا را بگردید. بعضی از شب ها، در ساحل و هم در رستوران ها، موسیقی زنده اجرا می شود. نماد این پارک، اسکله میرمهنا است. این اسکله 130 متر طول و 9 متر عرض دارد. می توانید بر روی اسکله قدم بزنید یا قایق سوار شوید و دریا را ببینید. همچنین ماهیگیری در ساحل میرمهنا آزاد است و می توانید از اسکله، با قلاب ماهی صید کنید. این آزادی فقط در برخی از سواحل کیش وجود دارد.

دو زمین بازی برای کودکان در فاز دوم پارک تعبیه شده است. کتابخانه عمومی، بازار عرب ها، نمازخانه ساحلی و بازار ماهی فروشی هم در این پارک قرار دارند. مسیر دوچرخه سواری از دل پارک می گذرد که تفریحی سرگرم کننده برای مسافران است. در اکثر شب ها در چای خانه پارک موسیقی زنده اجرا می شود. دیدن منظره ساحل و پارک از داخل چای خانه، نمای متفاوتی به شما عرضه می کند. همچنین نورپردازی مناسب پارک، این اجازه را می دهد که حتی در شب بتوانید عکس هایی زیبایی بگیرید یا به گشتن در این پارک بپردازید. مکان هایی نزدیک به ساحل میرمهنا برای بازدید وجود دارد. مانند ، بولینگ مریم و مراکز خرید و رستوران های مختلف.

کدام ساحل کیش صدف دارد

ساحل مرجان

آبی بی پایان دریا، آفتاب گرم و سواحل مرجانی زیبا، تصویری است که از ساحل مرجان جزیره کیش دیده می شود. پارک ساحلی مرجان بدون شک زیباترین پارک ساحلی کیش است. این پارک که در قسمت شرقی جزیره در مجاورت بازار مرجان واقع شده است، یکی از دیدنی ترین مراکز تفریحی کیش است و بازار مرجان را به ساحل متصل می کند. هر ساله بسیاری از مسافران و ساکنان جزیره اوقات فراغت خود را در این ساحل می گذرانند و از مناظر دیدنی کیش لذت می برند. ساحل مرجانی کیش به قدری آبی و تمیز است که می توان هر موجود متحرکی را در زیر آب مشاهده کرد. مرجان ها بعد از مرگ، همراه با سنگ های زیبا و صدف ها و حلزون ها، توسط موج ها به ساحل آورده می شوند. این ترکیب، زیبایی خاصی به ساحل می بخشد که در هیچ  جای دیگر نمی توان نظیر آن را پیدا کرد.

می توان شقایق های دریایی، ماهی های ژله ای، حلزون ها ، مرجان ها را دید و صدف و گوش ماهی از ساحل و آب جمع آوری کرد، به بازار مرجان رفت و کالاهای محلی و سوغاتی خرید. این ساحل مرجانی یکی از بهترین نقاط جزیره کیش برای تفریح و مکانی ایدئال برای عکس گرفتن به حساب می آید. تماشای غروب و طلوع خورشید در این ساحل می تواند عکسی به یادماندنی از سواحل کیش در قاب ذهن شما ایجاد کند. تفریحات مختلف و هیجان انگیزی ​​در ساحل مرجان وجود دارد که می توان از آن ها لذت برد. می توانید طیف گسترده ای از ورزش های آبی را از جت اسکی، شاتل و پاراسل گرفته تا غواصی، امتحان کنید. همچنین می توانید دوچرخه اجاره بگیرید تا در پیست مخصوص دوچرخه سواری کیش که از ساحل مرجان می گذرد، رکاب بزنید. اگر از فعالیت بدنی خسته شدید، در یکی از آلاچیق های کنار ساحل استراحت کنید و از مناظر لذت ببرید.

این آلاچیق ها به صورت پراکنده در ساحل قرار گرفته اند و مکانی دل انگیز برای استراحت، رفع خستگی و تماشای دریا و ساحل هستند. این پارک امکاناتی مانند کافی شاپ، فودکورت، بوفه و سرویس بهداشتی را برای رفاه حال مسافران و گردشگران، عرضه می کند. اگر گرسنه اید، می توانید از رستوران حافظیه و فودلند که در نزدیکی ساحل مرجان هستند، غذا تهیه کنید. هتل های معروف کیش مانند داریوش و پارمیس نیز نزدیک این پارک ساحلی زیبا واقع شده اند. اطلاعات بیشتری را در رابطه با ساحل مرجان، در مقاله «» بخوانید.

ساحل مرد ماهیگیر

پارک ساحلی مرد ماهیگیر به وسعت 4 هزارمترمربع در قسمت شرقی جزیره کیش واقع شده و یکی از مجسمه های نمادین جزیره را در خود جای داده است. مجسمه 12متری ماهیگیر از فاصله دور هم دیده می شود و حاصل تلاش مشترک چهار مجسمه ساز حرفه ای در مدت سه ماه است. برای ساخت این مجسمه از 12 لایه فایبرگلاس به همراه رزین و 6 تن آهن و برای نگه داشتن آن از بتن استفاده شده است. مجسمه با شکوه مرد ماهیگیر، بعد از مجسمه «صیاد مروارید» بندرعباس، عنوان دومین مجسمه بزرگ دکوراتیو ایران را در اختیار دارد. پارک مرد ماهیگیر یک مکان ایدئال برای کسانی است که می خواهند از مناطق شلوغ کیش دور باشند.

درازکشیدن و استراحت در سایه درختان یا در زیر آلاچیق های پارک، فکر خوبی برای رفع خستگی بعد از گردش و تفریح در جزیره است. پوشش گیاهی متنوعی در پارک ساحلی مرد ماهیگیر زیبایی خاصی به این پارک بخشیده است که برخی از آن ها بومی جزیره کیش هستند. مانند عناب، ممرز مشرقی، گزانگبین، بمبر لاری و خرماست. این گیاهان در فضای سبزی در حدود 500 متر مربع قرار دارند. ساحل این پارک مکانی محبوب برای ساخت قلعه های ماسه ای است. در کنار ساحل بیشتر افراد با هر سن و سالی با جدیت تمام مشغول ساخت قلعه های شنی و ماسه ای هستند.

دو آب نما در دو جهت شرقی و غربی پارک وجود دارد که به وسیله یک جوی آب صد متری به هم متصل می شوند. نورپردازی های دکوراتیو این پارک موقعیت مناسبی برای ثبت خاطرات سفر فراهم می کند. به خصوص در زمان غروب آفتاب، منظره ای زیبا و شگفت انگیز از فضاهای تاریک و روشن این عکس ها را مزین می کند.

ساحل اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی با استفاده از ستون های فلزی و عرشه های چوبی با چهار فضای عرضی جانبی توسط کارشناسان ایرانی ساخته شده است. این اسکله 437 متر طول، 18 متر عرض و 10 هزارمترمربع مساحت دارد. اسکله تفریحی کیش، مکانی دیدنی و جذاب برای لذت بردن از مناظر شگفت انگیز دریا و ورزش های آبی است. اسکله کاملا سازگار با محیط زیست است و این هیچ اثر منفی بر اکوسیستم جزیره به ویژه در صخره های مرجانی آسیب پذیر ندارد.

این اسکله در سال 2007 به عنوان یک تفرجگاه بی نظیر برای مردم و ساخته شد تا از آرامش و هوای تازه دریا لذت ببرند. می توان همراه با خانواده یا دوستان بر روی این اسکله قدم زد یا با تفریحات آبی سرگرم شد. ممکن است بسیاری از گردشگران علاقه ای به آثار تاریخی نداشته باشند یا اینکه نخواهند وقت خود را در رستوران ها و مراکز خرید بگذرانند یا اینکه لذت چندانی از موسیقی زنده و جنگ های شبانه نبرند. اما کمتر کسی پیدا می شود که نسبت به تفریحات آبی و دیدن سواحل زیبا بی تفاوت باشد. سفر به کیش بدون این تفریحات آبی واقعا بی معنی می شود.

با اجاره انواع مختلف قایق می توانید بر روی دریا قایق سواری کنید و انواع گونه های رنگارنگ ماهی و سواحل مرجانی را ببینید و از مناظر طبیعی این اسکله لذت ببرید. همچنین مراکزی وجود دارند که شما را به وسایل غواصی مجهز کرده و به اعماق رنگارنگ خلیج فارس می فرستند. البته یک غواص حرفه ای هم با شما به زیر آب می آید. اگر به دنبال دُزهای بالاتر آدرنالین هستید، می توانید سوار جت اسکی شوید یا در یک ماجراجویی هوایی با پاراسل بر فراز آب های آبی پرواز کنید. قایق های کف شیشه ای در این اسکله مهیا شده اند که با سوارشدن به آن می توانید دنیای شگفت انگیز اعماق دریا و آبزیان زیبای خلیج فارس را در زیر پاهایتان ببینید. سالن بولینگ، تئاتر و رستوران های مختلفی در اطراف اسکله وجود دارد که می توانید اوقات لذت بخشی را در آنها سپری کنید.

ساحل سیمرغ کیش

پارک ساحلی سیمرغ در قسمت جنوب شرقی کیش، در امتداد خط ساحلی بین جاده جهان و جاده دوچرخه سواری واقع شده است. این پارک در حدود 15 هزارمترمربع وسعت دارد و به طول 300 متر در امتداد ساحل کشیده است. درست روبه روی سیمرغ، پارک دلفین های کیش ، اولین و بزرگ ترین پارک دلفین در ایران، قرار گرفته است. یک مجسمه سیمرغ زیبا در این پارک وجود دارد و به همین دلیل این پارک را، پارک ساحلی سیمرغ می نامند. پارک ساحلی سیمرغ یکی از سواحل مناسب برای دیدن دریا و لذت بردن از آن است.

در طول سفر خود به جزیره کیش، حتما به این پارک سری بزنید و مدتی در آن تفریح کنید. سیمرغ مقصدی ایدئال برای سفرهای خانوادگی به سمت سواحل کیش است. این پارک ساحلی کیش یک قسمت بزرگ بازی دارد که مخصوص کودکان طراحی شده است. شما و خانواده می توانید در کنار ساحل بدمینتون، تنیس روی میز و اسکیت بازی کنید یا قدم بزنید. اگر پیاده روی دوست ندارید، می توانید دوچرخه اجاره کنید. با وجود تمام امکانات تفریحی، بسیار نادر است که خانواده ها از پارک ساحلی سیمرغ ناراضی بیرون بیایند. کنار پارک سیمرغ، امکانات تفریحی و ورزش های آبی برای را می توانید تجربه کنید.

ساحل زیبا و نقره ای کیش میزبان خوبی برای ورزش های آبی زیادی مانند جت اسکی، پاراگلایدر، پاراسل و تفریحات دیگر است. هتل ها و مراکز خرید و تفریحی زیادی در نزدیکی ساحل سیمرغ وجود دارد. هتل مارینا و پارک ساحلی مارینا، همین طور هتل سیمرغ که از پارک ساحلی سیمرغ فاصله کمی دارد، در حوالی این پارک قرار گرفته اند. به همین دلیل می توانید از این پارک ساحلی و چند جاذبه گردشگری دیگر جزیره، در یک روز دیدن کنید. بعد از اتمام کار با این پارک خارق العاده ساحلی کیش، می توانید پارک معروف دلفین ها را که در روبروی این پارک است، ببینید. اگرچه شاید فکر خوبی باشد که در یک روز جداگانه از پارک دلفین ها دیدن کنید چون پارک بسیار بزرگی است و گشتن آن زمان زیادی می خواهد.

ساحل درختان نارگیل کیش

سواحل کیش پر از درختان شگفت انگیز است. در ضلع شرقی کیش، در سمت راست خیابان فرودسی و در تقاطع بلوار ساحل قرار گرفته است. این ساحل تا مرکز شهر در حدود 15 دقیقه فاصله دارد. ساحل درختان نارگیل با 20 هزار مترمربع وسعت، محل زندگی 2500 تا 3000 درخت نارگیل سر به فلک کشیده است. این درختان نماد آب وهوای استوایی و در هر منطقه جغرافیایی امکان رشد ندارد. از خلیج همیشه فارس تا ساحل مرجانی با شن های درخشان، درختان نارگیل منظره ای بی بدیل را در این منطقه خلق می کند.

برگ های درختان نارگیل به اندازه ای بزرگ هستند که می توانند سایه بان خوبی برای استراحت باشند. پارک هنگام فاصله کمی تا این ساحل دارد و می توانید با پیاده روی به آنجا برسید. همچنین ساختمان مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش نیز در همین حوالی است. هتل های بسیار خوبی در اینجا وجود دارد. هتل بزرگ داریوش، هتل پارسیان، آبادگران هتل،  هتل ستاره کیش، هتل ارم، هتل آرامیس و هتل سارا، از هتل های نزدیک ساحل درختان نارگیل هستند که برای اقامت گزینه های مناسبی به حساب می آیند. دلیل محبوبیت بسیار زیاد این هتل ها، جدا از خدمات عالی، چشم انداز بی نظیری است که در اتاق های شان ارائه می دهند.

ساحل درختان نارگیل تا مراکز خریدی مانند مرکز خرید پانیذ، مرکز خرید مریم 2، مرکز تجاری کیش، مرکز خرید رویا و بازار پردیس 2، فاصله کمی دارد. می توانید از این مراکز دیدن کنید و بعد از خرید، غروب آفتاب را از سواحل کیش و در زیر درختان نارگیل تماشا کنید. این ساحل یکی از زیباترین غروب های خورشید کیش را دارد. ساحل درختان نارگیل کیش در نزدیکی اسکله بزرگ تفریحی و پلاژ و مجموعه ورزشی آقایان قرار دارد. امکاناتی نظیر جت اسکی، قایق سواری، قایق کف شیشه ای، غواصی و سه چرخه های آبی برای تفریح گردشگران مهیاست.

با اجاره دوچرخه می توانید از پیست دوچرخه سواری استفاده کنید. والیبال ساحلی یکی دیگر از تفریحات لذت بخش است. همچنین می توانید هندبال و فوتبال هم در ساحل بازی کنید. دوش و سرویس بهداشتی نیز در پلاژ آقایان تعبیه شده است. بوفه هایی نیز برای خرید انواع تنقلات در ساحل وجود دارد. کافی شاپ هتل داریوش نیز در نزدیکی این ساحل است. همچنین رستوران میرمهنا نیز در نزدیک ساحل درختان نارگیل قرار دارد. میرمهنا یکی از رستوران های قدیمی و گران جزیره کیش به حساب می آید و با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی از مهمانان خود پذیرایی می کند. ساحل درختان نخل به دلیل دوربودن از هیاهوی شهر، جای مناسبی برای استراحت، به خصوص در هنگام غروب و پس از تفریحات و گردش در جزیره است. چند عکس یادگاری در کنار ساحل و هنگام غروب، زیبایی خاصی به آلبوم عکس شما خواهد بخشید.

خلوت ترین ساحل کیش

سواحل کیش مقصد نهایی مسافرانی هستند که به جزیره کیش سفر می­کنند. بعضی از مسافران از شلوغی و هیاهو خسته شده ­اند و به دنبال یک ساحل دنج برای کسب آرامش می­ گردند. اگر شما هم از آن دسته مسافران هستید، در ادامه با این مقاله همراه شوید تا خلوت ترین سواحل کیش را به شما معرفی کنیم. یکی از ساده ترین و خلوت ترین پارک­ های ساحلی کیش است. در این ساحل خبری از تفریحات آبی لاکچری نیست، در عوض می­ توانید از تفریحات ساده اما سرگرم کننده­ ی این ساحل استفاده کنید و خاطرات خوبی را برای خودتان و همسفرانتان رقم بزنید. بسیاری از مسافران که برای استفاده از تفریحات آبی کیش می ­روند، ساحل مرد ماهیگیر را از لیستشان حذف می­ کنند.

یکی دیگر از ساحل های خلوت کیش است. این ساحل همچنین بزرگ ترین پارک ساحلی جزیره است که به دو فاز تقسیم شده و امکانات بسیاری را برای مسافران فراهم کرده است. به دلیل دور بودن از مرکز شهر یکی از دنج ترین ساحل­ های کیش است که تماشای غروب در این ساحل نیز یکی از تماشایی ترین تصاویر جزیره است. ساحل هور در غربی ترین دماغه­ ی جزیره کیش واقع شده و یکی از زیباترین و بهترین سواحل در کیش برای کسب آرامش و پرداختن به تفریحاتی مثل ماهی گیری و غواصی و… است.

کدام ساحل کیش صدف دارد؟

دنبال صدف می­ گردید؟ لطفا صدف­ ها را از خانه­ شان دور نکنید و بگذارید در طبیعت باقی بمانند. این کوچک ترین کاری است که می­توانیم برای زنده نگه داشتن طبیعت انجام دهیم. با این وجود اگر نمی ­توانید از این صدف ­های زیبا بگذرید و با به دست آوردن چندتایی از آن­ ها دلتان آرام می­ گیرد بگذارید بگویم تقریبا در همه­ ی ساحل­ های کیش می­ توانید صدف پیدا کنید، اما اگر کلکسیونر هستید و به دنبال صدف ­های خاص می ­گردید پیشنهاد ما به شما این است که به ساحل­ هایی بروید که مسافران کم تری از آن­ ها بازدید می­ کنند. برای مثال ساحل مرجان کیش یکی از بهترین ساحل­ های کیش است که انواع صدف­ ها را می­ توانید در آن پیدا کنید.