کسب و کار ایرانیعمومی

مزایای آب معدنی

همه ما می دانیم که آب یکی از مهم ترین مواد ساختمانی بدن است. زیرا تقریباً 70 درصد وزن بدن یک بزرگسال از آب تشکیل شده است. یعنی اگر بدن را به صورت استوانه ای در نظر بگیریم تا 30-50 لیتر پر می شود و اگر 15-20 درصد این آب به دلایل مختلف از بین برود، انسان نزدیک به مرگ است. اکنون این آب با آب معدنی قابل تامین است. پس بهتر است در مورد فواید آب معدنی بیشتر بدانید.

بنابراین، هر فردی با توجه به وزن و سن خود باید در طول روز آب بنوشد. البته این آب می تواند از غذا نیز جذب شود، اما راه اصلی آبرسانی به بدن نوشیدن آب است. حال اگر بتوانید نیاز روزانه خود به آب آشامیدنی را با آب معدنی تامین کنید، علاوه بر تامین آب، مواد معدنی مفیدی را نیز در بدن خود جذب خواهید کرد.آب معدنی با کیفیت از چشمه های زیرزمینی به دست می آید. تفاوت این آب ها با آب شرب معمولی در این است که تحت فرآیندهای شیمیایی قرار نمی گیرند.

مزایای آب معدنی

فواید آب معدنی چیست؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آب معدنی که هر روز مصرف می کنید چه خواص بی نظیر و شگفت انگیزی بر سلامت و زیبایی شما دارد؟ شاید باورش برایتان سخت باشد، اما اجزای اصلی آب معدنی مانند: منیزیم، سدیم، کلسیم و پتاسیم، در مقایسه با آب جوشیده یا آب شهری، تأثیری کاملاً متفاوت بر سلامت و متابولیسم بدن شما دارند! با کمال تعجب، مصرف مداوم آب معدنی تاثیر مستقیمی بر افزایش کیفیت سلامت و سطح متابولیسم بدن انسان دارد.بدن انسان از مواد معدنی مهمی تشکیل شده است که برای رشد و تولید مثل سلول های جدید به آن ها نیاز داریم. کمبود این مواد معدنی تاثیر مستقیمی بر سلامت ما دارد. از نوع پوست و مو گرفته تا دستگاه گوارش و موارد حیاتی مانند عملکرد صحیح مغز!

آب معدنی از چشمه های طبیعی و مخازن زیرزمینی به دست می آید و سرشار از مواد معدنی ضروری و مهم است. این آب به دلیل داشتن مواد معدنی می تواند برای سلامتی و زیبایی بسیار مفید باشد. به عنوان مثال، نوشیدن آب معدنی سالم می تواند پوست را مرطوب نگه دارد و از چین و چروک های زودرس در سنین پایین جلوگیری کند. همانطور که از نام آن پیداست، آب معدنی حاوی مقادیر مفیدی از مواد معدنی به ویژه منیزیم، کلسیم و سدیم است. برای همه ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا آب آشامیدنی بهتر است یا آب معدنی؟همانطور که گفته شد همه موجودات زنده برای زنده ماندن به آب نیاز دارند و نه تنها آب برای عملکرد سیستم بدن ضروری است بلکه مواد مغذی نیز لازم است. پیش بینی می کند که بدن قادر به تولید آن نیست. در ادامه با خواص آب معدنی برای بدن و همچنین آب درمانی آشنا خواهید شد.

خواص آب معدنی و آب درمانی

به طور معمول، آب آشامیدنی برای رفع نیازهای بدن است.اما علاوه بر این، مزایای دیگری نیز وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

  • رفع تشنگی و تنظیم تعادل آب در بدن.
  • این به دفع سموم از بدن از طریق ادرار و عروق خونی کمک می کند.
  • کاهش دمای بدن در تب (به علاوه در تب باعث دفع سموم و شستشوی دهان و معده می شود).
  • به خلاص شدن از شر عفونت کلیه و مجاری ادراری و سنگ کمک می کند.
  • افزایش مصرف اکسیژن و افزایش دفع نیتروژن و گوگرد در ادرار.

علاوه بر آب، بیماری های مفصلی و عضلانی را نیز می توان با آب درمان کرد. آب درمانی یا آب درمانی یکی از مهم ترین روش های تجویز شده برای درمان بیماری های مفصلی و آسیب های عضلانی است. معمولا پس از مراجعه به پزشک و تشخیص بیماری، بیمار برای کاهش درد به جلسات آب درمانی می رود. روش آب درمانی به این صورت است که وقتی بیمار در آب قرار می گیرد، وزن او بیش از 90 درصد کاهش می یابد و بسیاری از تمرینات کششی و قدرتی برای او آسان تر و قابل اجراتر می شود. با استفاده از مقاومتی که آب در برابر بدن دارد، می توان عضلات را به کار انداخت که آسیب عضلانی را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، آب می تواند تنش های جسمی و روحی را کاهش دهد.به همین دلیل، آب درمانی یا آب درمانی می تواند برای درمان شرایطی مانند استرس، اضطراب و افسردگی مفید باشد. هر گونه درمان بدون اجازه پزشک یا خود به خود نه تنها نمی تواند درمان کند، بلکه باعث آسیب جدی می شود. بنابراین آب درمانی باید زیر نظر متخصص و فیزیوتراپیست انجام شود. ورزش علاوه بر کاهش درد به بهبود و تقویت وضعیت استخوان ها و ماهیچه ها نیز کمک می کند.

استخرهای آب درمانی با درجه حرارت و فشار آب استاندارد طراحی شده و قابل تنظیم هستند و در اکثر مواقع برای گردش بهتر خون از آب گرم استفاده می شود که علاوه بر کاهش درد باعث بهبود و تقویت وضعیت استخوان ها در حین ورزش می شود. ماهیچه ها نیز کمک می کنند.

تصفیه آب معدنی (مزایای آب معدنی برای تصفیه)

استفاده از آبهای معدنی ریشه در طب اسلامی و سنتی دارد. اما کاربرد علمی و درمانی پس از شناخت مواد معدنی و اثرات آن بر بدن محقق شد. این آب زمانی روی بدن موثر است که آب چشمه با بدن انسان تماس مستقیم داشته باشد.آب های معدنی در نقاط مختلف از نظر ترکیب با یکدیگر تفاوت دارند و هر منطقه تأثیر خاص خود را دارد.

از آنجایی که ترکیب هر آب معدنی مختص منطقه ای است که در آن ظاهر شده است، به عنوان مثال:

– آب سرد سولفات کلسیم خاصیت افزایش ادرار را دارد که در پزشکی به آن ادرار آور می گویند.

آب سولفات منیزیم سدیم ملین است یعنی با خوردن آن یبوست بیمار برطرف می شود.

آب های بی کربنات سدیم بر تعادل اسیدی (سرد) و قلیایی (گرم) اندام ها موثر خواهند بود.

آب داغ سولفید سدیم رادیواکتیو برای درمان بیماری های تنفسی مفید است.

آب های سولفید سدیم رادیواکتیو در درمان بیماری های تنفسی مفید هستند.

علاوه بر این، آب هایی که رادیواکتیو هستند، فعالیت و ترمیم سلول ها و بافت های بدن را تحریک می کنند، تشکیل کلسیم را افزایش می دهند و رگ های خونی را گشاد می کنند و در نهایت آرامش بخش و ضد باکتری هستند. این نکته بسیار حائز اهمیت است، علاوه بر ترکیب آب، عوامل دیگری مانند آب و هوا، ارتفاع و روش های درمانی می تواند بر وضعیت بیمار تأثیر بگذارد. در کل پیشنهاد ما برای نتیجه بهتر این است که بیماران از آب درمانی به عنوان سرگرمی استفاده نکنند و در طول درمان از برنامه های منظم و دستورات پزشک پیروی کنند.