انواع روش های اسپرت کردن ماشین 2024

پس از خرید خودرو اولین چیزی که به ذهن برخی افراد می رسد این است که فضای داخلی آن را تغییر دهند و این تغییرات داخلی و حتی خارجی خودرو می تواند حس بهتری در هنگام رانندگی ایجاد کند. امروزه اسپرت کردن ماشین در میان افراد، مخصوصاً جوانان، رواج بیشتری پیدا کرده است. در گذشته اسپرت کردن اتومبیل تنها مختص خودروهای ورزشی بود و از آن ها در مسابقات رالی استفاده می شد.

All kinds of ways to sport the car 2024

آنچه در این مطلب می خوانید:

اگر علاقه مند هستید تا سلامت و زیبایی ماشینتان را ارتقا دهید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا 20 نمونه از برترین ایده های این عمل خلاقانه و جذاب را داشته باشید.

دلایل اسپرت کردن خودرو

اسپرت کردن ماشین از دید هر شخصی متفاوت است؛ مثلاً یک راننده ماشین مسابقه ای علاقه دارد تا با ایجاد طراحی و کمترین هزینه، سرعت و قدرت موتور را افزایش دهد و از طرفی ظاهر ماشین نیز اسپرت باشد.پس  از آن رانندگان غیرمسابقه ای نیز برای افزایش راندمان، کارایی، کاهش سوخت و افزایش زیبایی داخلی و خارجی با لوازم جانبی، ماشین های خود را اسپرت  کردند.

مزایا و معایب اسپرت کردن

اسپرت کردن ماشین می تواند مزایا و معایبی نسبت  به خودروی معمولی داشته باشد و در حالت کلی خاص بودن خودروی شما بهترین مزیت اسپرت کردن آن خواهد بود. از مهم ترین ویژگی ها کاهش یا افزایش ارتفاع فنرهای ماشین است، که می تواند آسیب ها و ضررهایی نیز برای خودرو شما داشته باشد که در زمان انجام این  کار باید ریسک آن را بپذیرید. البته ویژگی های ظاهری خودرو شما با تغییر ارتفاع فنر می توانند زیبایی چشمگیری داشته باشند.

روکش صندلی ماشین

روکش صندلی ماشین روکشی است که روی صندلی های ماشین قرار می گیرد. آنها می توانند برای محافظت از صندلی ها در برابر کثیفی، سایش و پارگی استفاده شوند و همچنین می توانند برای بهبود ظاهر داخلی خودرو استفاده شوند. انواع مختلفی از روکش صندلی ماشین وجود دارد، از جمله:

  • پارچه: روکش های پارچه ای رایج ترین نوع روکش صندلی هستند.
  • وینیل: روکش های وینیل شبیه به روکش های چرمی هستند، اما ارزان تر هستند. آنها به اندازه روکش های چرمی بادوام نیستند، اما به راحتی تمیز می شوند.
  • چرم مصنوعی: روکش های چرم مصنوعی شبیه به روکش های چرمی هستند، اما ارزان تر هستند. آنها به اندازه روکش های چرمی بادوام نیستند، اما به راحتی تمیز می شوند.

مراحل اسپرت کردن ماشین

به طورکلی اسپرت کردن وسیله نقلیه دارای دو مرحله خواهد بود که شما باید هر دو مرحله را به بهترین نحو انجام دهید تا بتوانید زیبایی و کیفیت موتور و ظاهر خودرو را دوچندان کنید. در نخستین مرحله باید فضای داخلی ماشین اسپرت شود و پس  از آن در مرحله دوم با اسپرت کردن نمای بیرونی، می توانید ظاهر خودرو را به  بهترین نحو و مطابق سلیقه و میل خود تغییر دهید. تغییرات داخلی ماشین عبارت اند از:

بسته  به فضای داخلی ماشین باید را انتخاب کنید؛ چراکه هنگام ورود به  یک اتومبیل نخستین چیزی که به  چشم می آید، روکش های صندلی است؛ بنابراین برای تغییر در ظاهر خودرو و اسپرت کردن آن، مطابق با ذوق و سلیقه خود باید روکش های صندلی را تغییر دهید. امروزه انواع روکش ها در جنس، طرح  و رنگ های متنوعی تولید شده اند که با آن ها می توانید ظاهری اسپرت برای داخل ماشین خود ایجاد کنید.

را می توانید شبیه به رنگ و طرح روکش های صندلی انتخاب کنید تا به این ترتیب داخل ماشین هارمونی زیباتری داشته باشد؛ اما چیزی که باید به  آن دقت کنید این است که بسته  به فضای داخلی ماشین، نوع روکش صندلی و سایز فرمان، روکش را انتخاب کنید. بسیاری از فعالان در این صنعت بر این باورند که مهم ترین بخش این کار خلاقانه، استفاده از روکش های شیک و لوکس در فرمان است و انتخاب روکش  با جنس مناسب می  تواند رانندگی و کنترل فرمان را نیز بهبود  ببخشد.

انتخاب یک تأثیر بسیاری در این فرآیند خواهد داشت. امروزه بیشتر افراد به خوبی با تأثیر سردنده مناسب در اسپرت کردن فضای داخلی ماشین آشنا هستند. تنوع بالایی از انواع سردنده ها در طرح های مختلف در بازار موجود است که می توانید به راحتی و بسته به سلیقه تان آن را تغییر دهید.

بهترین آپشن های خودرو

بهترین آپشن های خودرو آنهایی هستند که رانندگی را ایمن تر، راحت تر و لذت بخش تر می کنند. برخی از محبوب ترین آپشن های خودرو عبارتند از:

  • سیستم های ایمنی: اینها شامل مواردی مانند ترمز ضد قفل (ABS) می شوند. کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، و کیسه های هوا. این سیستم ها می توانند به جلوگیری از تصادفات و آسیب های جدی کمک کنند.
  • ویژگی های راحتی: اینها شامل مواردی مانند صندلی های برقی، سانروف و کنترل آب و هوا هستند. این ویژگی ها می توانند رانندگی را راحت تر و لذت بخش تر کنند.
  • سیستم های سرگرمی: اینها شامل مواردی مانند سیستم های صوتی، سیستم های ناوبری و صفحه نمایش لمسی هستند. این سیستم ها می توانند رانندگی را سرگرم کننده تر و آموزنده تر کنند.
  • فناوری های متصل: اینها شامل مواردی مانند بلوتوث، دستیار صوتی و Wi-Fi هستند. این فناوری ها می توانند به رانندگان کمک کنند تا به طور ایمن و آسان به تلفن های همراه، اینترنت و سایر دستگاه های خود متصل شوند.

    هنگام انتخاب آپشن های خودرو، مهم است که نیازها و بودجه خود را در نظر بگیرید. برخی از آپشن ها ضروری هستند، در حالی که برخی دیگر صرفاً لوکس هستند. مهم است که آپشن هایی را انتخاب کنید که بیشترین استفاده را از آنها خواهید برد.

شما می توانید با جزئیاتی مانند تغییر دستگیر ه  ترمز دستی ماشین خود را به بهترین نحو اسپرت کنید.

  • تعویض نشانگر های اعلان ماشین

با تعویض نشانگر با قیمت معمول و متعارف می توانید زیبایی ظاهری کابین و داخل ماشین خود را دوچندان کنید.

  • همرنگ کردن داشبرد ماشین با روکش ها

از مراحل بعدی برای اسپرت کردن فضای داخل خودرو، همرنگ کردن سینه ماشین و داشبورد با روکش ها خواهد بود که شما می توانید هنگام اسپرت کردن اتومبیل، این کار را نیز انجام دهید.

می توانید با تعویض صفحه آمپر و هماهنگ کردن آن با رنگ داخلی ماشین، نمای جذاب تری به خودروی خود ببخشید.

شما می توانید بخش های دیگری مانند رنگ ساعت جلوی خودرو را تعویض کنید تا نسبت به خودروهای دیگر متفاوت باشد و زیباتر به نظر برسد.

  • تعویض چراغ سقف و چراغ های دیگر

آخرین نکته در اسپرت کردن داخل خودرو، این است که می توانید چراغ سقف را تعویض کنید و یک چراغ سقف اسپرت و جذاب برای خودرو قرار دهید تا علاوه  بر نور و روشنایی، زیبایی بیشتری نیز داشته باشد.

اسپرت کردن فضای خارجی خودرو

برای اینکه خودروی شما اسپرت شود، تغییر فضای بیرونی آن نیز به اندازه طراحی داخلی ماشین مهم است. برای این کار کافیست چند کار ساده زیر را انجام دهید.رینگ خودروها معمولاً در حالت عادی، یک رینگ فلزی معمولی است که زیبایی خاصی ندارد و برای لاستیک های پیش فرض خودرو طراحی شده است. برای اسپرت کردن می توانید از رینگ های اسپرت موجود در بازار استفاده کنید، حتی می توانید رنگ رینگ را متناسب با طراحی داخلی و رنگ ماشین تان در نظر بگیرید تا هماهنگی و زیبایی آن دوچندان شود.

در همه خودروها معمولاً از لاستیک های باریک استفاده می شود؛ اما در خودروهای اسپرت استفاده از لاستیک پهن مرسوم تر است تا علاوه  بر تعادل، زیبایی ظاهری خودروی شما بیشتر شود.سپر قسمتی است که در زمان اسپرت کردن، کمتر به  آن توجه می شود. تعویض سپر کمک می کند تا ماشین شما حرفه ای تر به  نظر برسد.یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای اسپرت کردن ماشین انجام دهید، مات یا دودی کردن شیشه ها است. دودی کردن جلوه خاصی به ماشین می دهد.با این  کار هم خودرو صدای جذاب تری تولید می کند و هم زیبایی پشت خودرو بیشتر می شود.چراغ های حرفه ای، هم دید راننده را در شب بهبود می دهند و هم باعث افزایش زیبایی ظاهری خودرو می شوند.

یکی  دیگر از کارهایی که در اسپرت کردن انجام می شود، این است که بوق اورجینال خودرو را با بوق های خاص و چندصدا تعویض می کنند.اسپرت کردن شامل تغییر ارتفاع ماشین هم می شود تا این  کار، تکمیل کننده خودروی زیبا و اسپرت شما باشد. البته نکته مهم این است که حواستان باشد خودرو را آن قدر به زمین نزدیک نکنید که برایتان دردسرساز شود.شما می توانید موتور خودرو را تقویت کنید تا قدرت و شتاب بیشتری داشته باشد.

چگونه با کمترین هزینه ماشین خود را اسپرت کنیم؟

معمولاً اسپرت کردن هزینه هایی دارد؛ برای کاهش این هزینه ها در طولانی مدت لازم است جنس مرغوب را از فروشگاه اصلی تهیه کنید تا زود خراب نشود و مجبور به هزینه کردن مجدد نشوید.

سوالات متداول

آیا مدل خودرو در اسپرت کردن آن تاثیر دارد؟

انجام این عمل فقط برای خودروهای لوکس نیست و تمام ماشین ها و مدل ها می توانند از این امکان بهره مند شوند.

چگونه فضای داخلی یک ماشین را اسپرت کنیم؟

در اولین مرحله باید به فضای داخلی ماشین و نیز تزئینات آن توجه کنید و تغییرات را از روکش صندلی ها شروع کنید.

سخن پایانی

با وجود اینکه اسپرت کردن برای مدل ماشین خاصی نیست، اما اسپرت کردن بسیار کار جوان پسندی است که علاوه بر رضایت راننده ، حس خوبی را به سرنشینان نیز انتقال می دهد. افراد علاقه مند به  کار در این زمینه به  عنوان شغل نیاز دارند تا آموزش اسپرت کردن ماشین را به خوبی یاد بگیرند؛ زیرا مراحل پیشرفته تری این کار مربوطاکثرا ما خصوصا ماشینبازان دوست داریم، خودرویی داشته باشیم که ظاهری اسپرت داشته باشد و یا حداقل معمولی نباشد. در این مقاله نیز ما قصد داریم که شما را با انواع لوازم اسپرت خودرو و کاربرد آنها توضیح دهیم که راهنمایی برای ارتقا قدرت و ظاهر خودرو شما باشد.

ماشین ها را می توان برای چندین سال به طور مداوم استفاده کرد، اما بسیاری از افراد احساس می کنند که رانندگی با یک ماشین برای سال ها خسته کننده و تکراری است. اگر به همین مرحله رسیده اید و می خواهید خودروی خود را اسپرت و جدید کنید، در اینجا چند مورد از لوازم اسپرت خورو که در بازار وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، آورده شده است.ما سعی کردیم تجهیزاتی را لیست کنیم که عام تر هستند و تقریبا بدرد هر کسی می خورند، همچنین در نظر داشته باشید که بسته به مدل ماشین و برند قطعه و کیفیتش قیمت های آنها می تواند متفاوت باشد، بنابراین در این نوشته، حرفی از قیمت قطعات نشده است.