بهترین راه فروش وب سایت

وجود این همه فروشگاه اینترنتی، دست مشتریان را برای انتخاب باز گذاشته است. پس برای اینکه شما انتخاب شوید، قطعا باید بهتر از آن ها باشید. می خواهیم ببینیم این بهتر بودن به چه معنی است و چه معیارهایی آن را مشخص می کند.به نظر شما چرا یک فروشگاه آنلاین، از 500 نفر بازدید کننده در روز، فقط 3 نفر را به خریدار تبدیل می کند؟ چرا تعداد زیادی از مشتریان در میانه کار، سبد خریدشان را نصفه کاره رها کرده و از سایت خارج می شوند؟یک فروشگاه اینترنتی موفق و پرفروش، چند ویژگی مهم دارد که با داشتن این فاکتورها احتمالا کاربران بیشتری اقدام به خرید می کنند. البته در مقالۀ دیگری با عنوان به بعضی از این فاکتورها اشاره کرده ایم. در این مطلب تمرکزمان بیشتر روی عملیات فروش محصول است. با اجرای نکاتی که می گوییم، سایت فروشگاهی تان پتانسیل بیشتری برای افزایش نرخ تبدیل مشتری به خریدار خواهد داشت.

The best way to sell a website

سئو و بهینه سازی سایت

یک فرآیند زمانبر و مستمر است. فرآیند بهینه سازی سایت با تحلیل و بررسی کلمات کلیدی و آنالیز رقبا آغاز می شود. در این فرآیند با استفاده از تکنیک های برنامه نویسی، محتوای سئو محور، ایجاد بک لینک در سایت های معتبر و… ترافیک و بازدید سایت افزایش خواهد یافت. تمام سایت های طراحی شده توسط “آژانس تبلیغاتی نیلا” به صورت اختصاصی سئو شده برای گوگل طراحی می شوند و نکات بسیار مهم طراحی سایت که در بهینه سازی سایت تاثیر گذار هستند در آنها رعایت می شود.

چگونه فروش محصول در سایت فروشگاهی مان را زیاد کنیم؟

شاید از نظر خودتان کمپین فروشگاه اینترنتی شما بدون نقص باشد. اما قول می دهم با مطالعه جزئیاتی که در ادامه برای شما می نویسم، یک یا چند ایراد بزرگ در آن پیدا می کنید. به سراغ مرحله اول برویم:

  1. مسیر خرید مشتری را مشخص کنید

اولین مرحله از راه اندازی یک کمپین فروش موفق، این است که چرخه فروشتان را مشخص کنید. منظور چیست؟ هر نوع محصول نسبت به قیمت، ماهیت و مخاطبان هدفش، چرخه فروش متفاوتی دارد. در حالت عادی مخاطب جدید حاضر نیست 7 میلیون تومان پولش را بدون شناخت قبلی در سایت شما و برای خرید دوره آموزشی تان پرداخت کند.

در مقابل، همین مشتری مقاومت خاصی برای پرداخت 30 هزار تومان و خرید یک کادوی کوچک از سایت شما ندارد. پس نسبت به نوع محصولتان باید مشخص کنید که چرخه محصول به چه صورت باشد؟ مشتری از چه طریق وارد سایت شما شود و بعد از چه مدت محصولتان را بخرد؟

مثلا یک چرخه مناسب برای فروش دوره 7 میلیون تومانی به این صورت است:

  • ورود کاربر از نتایج جستجو گوگل به سایت شما

در این مرحله باید بتوانید با تولید محتوای مناسب و سئو شده یا روش های هزینه بر گوگل، جایگاه خوبی برای سایت تان کسب کنید.

  • مشاهده جزئیات کامل دوره مورد نظر

برای اطلاع رسانی هم از خود سایت می توانید استفاده کنید، هم از طریق شبکه های مجازی یا کانال های ارتباطی دیگر. کاربر بعد از جستجو، با اطلاعاتی از دوره شما روبرو می شود و بیشتر در جریان آن قرار می‎ گیرد.

  • ارائه یک ویدیوی آموزشی یا کاتالوگ رایگان در مورد محصول و در مقابل دریافت ایمیل یا شماره تماس از او

گاهی توضیحات صفحه محصول، به اندازه کافی مخاطب را برای خرید قانع نمی کند. برای جلب بیشتر اعتماد و توجه او، پیشنهاد می کنیم در ازای گرفتن نشانی از کاربر مانند ایمیل، یک ویدیوی آموزشی یا کاتالوگ رایگان در اختیار او قرار دهید. با این کار، یک سرنخ از کاربر نیز به دست آورده اید.

  • و در نهایت بعد از جلب اعتماد، پیشنهاد خرید دوره

حالا با احتمال بیشتری مشتری محصولتان را می خرد! باز در این مرحله نیز باید، با یک پیشنهاد هوشمندانه مشتری را ترغیب به خرید کنید. بنابراین باید نسبت به محصولتان، مشخص کنید مخاطب باید برای خرید چه پروسه ای را طی کند؟ نیاز است از گوگل وارد سایت تان شود یا شبکه های اجتماعی بهتر اعتماد او را جلب می کند؟ چه محتوایی بیشتر برایش جذاب است؟ و خیلی از سوالاتی که با توجه به مخاطب و محصولتان باید برای آن ها جواب هایی داشته باشید.

  1. فرآیند پرداخت را بهینه کنید

قبل از خرید همواره در ذهن مشتری، یک ترس و مقاومت وجود دارد؛ حالا کافی است یک مشکل در صفحات پرداخت سایت تان وجود داشته باشد یا یک بهانه به او بدهید تا کلا بیخیال خرید از شما شود. برای قطعی شدن خرید توسط مشتری و کاهش سبدهای خرید رها شده، فرآیند خرید را تا جای ممکن برای او ساده کنید؛ برای نهایی شدن خرید از حداقل تعداد مراحل استفاده کنید؛ نیازی نیست برای خرید همۀ مشخصات شجره و خانواده اش را هم بگیرید. پس تا جای ممکن فیلدهای پرداخت را ساده کنید تا مشتری در سریع ترین زمان ممکن آنها را پر کند و بدون تأخیر وارد صفحه پرداخت بانکی شود.

  1. توضیحات کاملی برای محصول بنویسید

کاربری که برای خرید یک محصول، امکان مشاهده حضوری آن را ندارد، معمولا سؤالاتی در ذهنش وجود دارد. اگر با مراجعه به سایت شما، پاسخ تمام سؤالاتش را بگیرد، ذهنش کم کم برای خرید آماده می شود. به عنوان نمونه، سایت موبایل دات آی آر یا دیجی کالا را مشاهده کنید. من حتی اگر قصد خرید از آنها را هم نداشته باشم، همیشه قبل از خرید یک تلفن همراه، برای مشاهده جزئیات محصول، پرسش و پاسخ و نظرات کاربران به این دو سایت سرمی زنم. چون آنها در ذهن من به عنوان یک راهنمای مفید ثبت شده اند.

  1. هزینه های اضافی را همان ابتدا به مشتری نمایش دهید

چند ماه پیش یک محصول کادویی شیک در یکی از سایت های فروشگاهی مشاهده کردم. زمانی که قصد پرداخت هزینه اش در مرحلۀ هایی را داشتم، ناگهان 15 هزار تومان هزینه ارسال به صورت  حسابم اضافه شد. با اینکه قیمت محصول از بقیه فروشگاه ها کمتر بود؛ باز هم صفحه مرورگر را به کلی بستم و از خرید منصرف شدم.

مطمئن باشید نمایش ندادن هزینه های اضافی به مشتری، آنهم در ابتدای کار، فروش تان را بیشتر که نمی کند، هیچ؛ ممکن است تعدادی از مشتریان تان را هم از دست بدهید. پس از همان اول تمامی هزینه هایی که به غیر از هزینه محصول باید پرداخت شود را به او نمایش دهید؛ هزینه هایی مثل مالیات بر ارزش افزوده، پیک، پست و هزینه های دیگر.

  1. فرآیند خرید را در موبایل بررسی کنید

همینطور که در راه منزل در مترو نشسته اید، تصمیم می گیرید قیمت یک محصول را در سایت بررسی کنید یا آن را سفارش کنید. تلفن همراه خود را درآورده و وارد سایت فروش می شوید. اما متاسفانه سایت موردنظر، برای موبایل ریسپانسیو نیست؛ اندکی بعد صفحه سایت را می بندید.

مطمئن باشید نرخ کاربران موبایلی سایت شما، از 40 درصد بیشتر است و ممکن است تا 80 درصد هم برسد، همچنین طبق الگوریتم جدید گوگل به اسم ابتدا نسخه موبایلی سایت ها بررسی و ایندکس می شود. پس حتما حتما را جزو مهم ترین معیارها ی تان قرار دهید. با استفاده از شما از این بابت خیالتان راحت است.بعد از ایجاد کوچک ترین تغییرات در سایت تان، مطمئن شوید که تغییرات جدید در صفحات موبایل به خوبی نشان داده می شود. همینطور فرآیند فروش و مخصوصا صفحات پرداخت سایت باید کاملا بهینه و ریسپانسیو باشند.

  1. اعتماد مشتری را به دست آورید

همین یکی دو روز پیش بود که اخبار شبکه یک سیما، از افزایش آمار فیشینگ و کلاه برداری های اینترنتی خبر می داد… احتمالا افراد با شنیدن این خبر، کمی نسبت به خرید اینترنتی بدبین شده اند. بنابراین از همان ابتدا خیال مشتری را راحت کنید که روش های پرداختی سایت شما کاملا امن است. در قسمتی از سایت مثل فوتر، لوگو درگاه پرداخت های معتبرتان مانند اینماد را قرار دهید و در روند خرید هم به مخاطب اطلاع بدهید که با وجود این درگاه ها نیاز به نگرانی ندارد. راستی را هم می توانید در بلاگ ما بخوانید.

یک پیشنهاد: ضمانت بازگشت محصول، تأثیر بسیاری در جلب اعتماد مشتری دارد و خیالش را بابت خرید راحت می کند. اگر برای تان مقدور است این امکان را در خریدتان در نظر بگیرید.

  1. مخاطب را به طرفدار تبدیل کنید، نه فقط خریدار

اگر امکانش بود، این قسمت از مقاله را با فونتی دو برابر بزرگتر از قسمت های قبلی نمایش می دادیم تا بهتر متوجه اهمیتش بشوید. جالب است بدانید. بخش عمده مخاطبان شما، در بازدید اولشان از سایت شما، خرید نمی کنند. البته که تعدادی از آنها ممکن است بازهم به سمت شما برگردند. اما این یعنی باید بقیه شان را از دست بدهیم؟  نه! ما باید تلاش کنیم تا جای ممکن همان مخاطبان اولیه را به خریدار تبدیل کنیم.

در ادامه چند مقاله مرتبط به این موضوع در پرتال را به شما معرفی می کنیم که مطمئنا مطالعه آنها دید وسیع تر و بهتری برای ایجاد ارتباط دائم با مخاطبان به شما می دهد:

  1. تجربه خرید را برای مشتریان شخصی سازی کنید

اینکه سایت X برای ارسال ایمیل به من از اسمم استفاده می کند، روی محصول دلخواهم تخفیف می گذارد، خریدهای قبلی ام را می داند و در زمان ورود به سایت محصولات مشابه را به من پیشنهاد می کند، باعث می شود احساس بهتری نسبت به خرید از آن داشته باشم. هرچه سعی کنید خریدها و ارتباطتان با کاربرها را شخصی سازی کنید، نرخ تبدیل سایت را افزایش می دهید و کمپین فروش موفق تری خواهید داشت.

نکته:اگر شما هم میخواهید سایتتان دیده شود میتوانید به سئو سایت رشت مراجعه کنید و میتوانید با کارشناس های ما در ارتباط باشید و هر سوالی داشتیدبپرسید.