رایانه

جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ 2021

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه تکنولوژی و فن‌آوری بوده که در سال 2013 پا به عرصه‌ی ساعت‌های هوشمند نیز گذاشت و در این پروژه هم توانست موفقیت خوبی را نیز کسب کند. یکی از بارز‌ترین خصوصیت این برند کیفیت خوب آن است که این ویژگی را در حیطه تولید ساعت‌های هوشمند نیز به خوبی رعایت کرده و توانسته رقیب سرسختی برای دیگر برند‌ها از جمله اپل واچ و هواوی شود.

البته مدتی طول کشید تا این برند از نسل اولیه خود یعنی سری Galaxy Gear که در سال 2013 وارد بازار کرد به این حد از کمال برسد که این نشان‌دهنده پیشرفت‌های قابل توجه این برند قدرت‌مند است. سامسونگ تصمیم گرفت از طرح بدنه گرد و دایره‌ای برای اولین بار در ساعت‌های هوشمند خود استفاده کند، برای ساعت‌های هوشمند خود مسیر متفاوتی را طی کرد و به آن اجازه داد تا تجربه کاربری طبیعی‌تری را به مشتریان ارائه دهد و همچنین از پلتفرم تایزن خود برای این دستگاه‌ها استفاده کرد تا بتواند عملکرد آن را به خوبی افزایش و بهبود بخشد. جالب است بدانید که از اوایل ارائه این محصول، نه تنها فقط با گوشی‌های گلکسی همین کمپانی سازگار می‌شدند بلکه با هر گوشی اندروید دیگر و حتی با سیستم‌های IOS نیز سازگار می‌شدند تا آگوست سال 2021 که گلکسی واچ 4 معرفی شد که با گوشی‌های آیفون سازگار نشد که این هم شاید یکی از سیاست‌های این غول تکنولوژی برای آینده این برند باشد. گلکسی واچ 4 آخرین و جدیدترین مدل ساعت‌ های سامسونگ است که به جای سیستم عامل تایزن از سیستم عامل WEAR استفاده کرده است.

 

شما می‌توانید انواع گلکسی واچ را با قیمت مناسب از تکنولایف بخرید: ساعت هوشمند سامسونگ

 

فهرست بهترین ساعت های هوشمند سامسونگ

1: سامسونگ Galaxy Watch 4

در این فهرست بهترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ برای سال 2022 شامل Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch 4 Classic را بررسی می‌کنیم. این‌ها جدیدترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ هستند. که در مقایسه با نسل‌های پیشین خود نه تنها از نظر ظاهری بلکه تغییرات بخصوصی در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیدا کرده‌اند. بزرگترین تفاوت این است که سری گلکسی واچ ۴ به جای تایزن مانند مدل‌های قبلی از سیستم عامل اندروید استفاده کرده است.یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های ظاهری بین این دو مدل اسمارت واچ، بزل فیزیکی است که در مدل کلاسیک وجود دارد. گلکسی واچ 4 به دلایل مختلف بهترین ساعت سامسونگ است. دارای یک چیپست کاملاً جدید است و فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارد. سیستم عامل Wear مجهز به اندروید نیز دسترسی به برنامه‌های بسیار بیشتری را فراهم می کند. سامسونگ ردیابی سلامت و تناسب اندام را نیز به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است. بزرگ‌ترین ویژگی اضافه شده، توانایی انجام تجزیه و تحلیل وضعیت جسمی با استفاده از ساعت هوشمند است که از یک تکنولوژی کاملا جدید بهره برده است. ردیابی خواب پیشرفته و تشخیص خواب نامناسب به کاربران کمک می‌کند کیفیت خواب خود را بهبود بخشند .

گلکسی واچ 4 از سنسورهای ژیروسکوپ، شتاب سنج، فشار سنج و شمارشگر ضربان قلب برای اندازه‌گیری فعالیت روزانه و ارائه یک گزارش دقیق به شما بهره برده است. در ضمن این ساعت 30 گرمی سبک از صفجه نمایش 45.5 * 45.5 استفاده شده و حاشیه صفحه نمایش به یک حسگر لمسی دیگر نیز مجهز شده است . کاربری این ساعت هوشمند بسیار آسان است و تنها با یک ضربه به صفحه نمایش به برنامه‌ها دسترسی خواهید داشت . صفحه نمایش always on یا همیشه روشن برای این ساعت انتخاب شده که در کنار قابلیت ضد آب بودن این محصول می‌توانید تجربه استفاده از ساعت هوشمند خود را در استخر یا دریا را تجربه کنید.

قیمت این محصول (در فروردین 1401 ) حدود چهار میلیون و پانصد هزار تومان تا حدود 6 میلیون تومان نسبت به مدل آن متفاوت است.

ویژگی‌های گلکسی واچ 4 عبارت‌اند از: طراحی به روز ، بهبود ویژگی‌های سلامت و تناسب اندام دیدن، تاریخچه کامل فعالیت‌ها و سنسورها در برنامه سامسونگ، محاسبه میزان کالری سوزانده شده در حالت عادی و در خواب، داشتن گارانتی‌های مختلف و باز بودن دست خریدار در انتخاب فروشنده، تشخیص عدم فعالیت طولانی مدت و یکجا نشستن، امکان استفاده از قابلیت‌های سلامتی بدون وابستگی به گوشی، ضبط و پایش خروپف در زمان خواب، پایش اکسیژن خون در زمان خواب، خوانایی خوب در زیر نور مستقیم آفتاب، امکان استفاده از صفحه به عنوان چراغ قوه، داشتن حالت ذخیره نیرو و ساعت خالی، قابلیت اتصال انواع بند‌های ۲۰ میلیمتری، جنس لطیف و مناسب بند پلاستیکی همراه ، قابل حمل بودن شارژر، اتصال سریع به گوشی‌های سامسونگ، امکان شخصی‌سازی نسبتاً زیاد، مدیریت مناسب اعلان‌ها، داشتن وای فای، داشتن سنسور فشار هوا ، میکروفن و اسپیکر قابل قبول، قابلیت مکالمه از طریق اتصال با گوشی، قطب نما، ضبط صوت، گوگل مپس، امکان نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی مناسب سازی شده برای ساعت‌های اندرویدی، ضد آب و سبک بودن، اپلیکیشن‌های سامسونگ برای این ساعت که کار را خیلی راحت‌تر می‌کنند، سیستم عامل اندروید، رابط کاربری نسبتاً مناسب و شبیه به گوشی‌های سامسونگ ،کنترل دوربین و دیدن تصویر دوربین گوشی سامسونگ از روی ساعت، امکان وارد کردن مقدار آب آشامیده شده، دقت مناسب سنسورها، باتری نسبتأً مناسب (در صورت مراقبت زیاد و استفاده دقیق از قابلیت‌ها)، واچ فیس‌های نسبتاً کاربردی و زیبا، بررسی خواب، هماهنگی کامل با گوشی‌های سامسونگ، تشخیص فعالیت‌های ورزشی، ترکیب بدن، نوار قلب، فشار سنج (البته اول نیاز دارد که با یه دستگاه دیگه کالیبره شود)، اکسیژن خون، ضربان قلب، گام شمار و Gps و…

 

قیمت گلکسی واچ 4 نسخه 44 میلی متری

 

خرید گلکسی واچ 4 نسخه 40 میلی متری

 

قیمت گلکسی واچ ۴ کلاسیک 42 میلی متری

 

2: سامسونگ GALAXY WATCH 3

ساعتی مچی که مراقب شماست! شعار سامسونگ برای ارائه این مدل به بازار بود. تا همین چند وقت پیش این مدل به عنوان بهترین ساعت هوشمند سامسنگ شناخته می‌شد. گلکسی واچ 3 در رنگ مشکی ما، نقره‌ای مات و برنز مات و یک قاب 360 درجه چرخشی و یک طراحی کلاسیک و دلربا وارد بازار شده است. این ساعت سبک وزن برای جالب‌ترین کارها طراحی شده و می‌تواند برای تمرین‌های ورزشی شما عالی باشد. در کنار امکاناتی همچون GPS ، کنترل میزان صدا VO2، نمایشگر ضربان قلب، سیستم ردیابی خواب و همچنین استرس، تشخیص سقوط و همچنین قابلیت ضد آب بودن و … دارای صفحه نمایشگر همیشه روشن نیز است که در برابر هر تابشی از نور خورشید باشید وضوح خوبی را ارائه می‌دهد . کار با این ساعت بسیار آسان بوده و این کاربری آسان را هر کاربری متوجه خواهد شد. سقوط سنج این ساعت برای طبیعت گردان بسیار ضروری به نظر می‌رسد چون در هنگام سقوط این ساعت محل دقیق سقوط را از طریق gps به همراه یک پیام کمک به مخاطب اضطراری ارسال می‌کند. البته این مدل ایراداتی همچون باتری نه چندان قدرتمند و قیمت کمی بالا نیز دارد و البته باید در این قسمت به ضد آب بودن این ساعت هم اشاره‌ای کرد که تا عمق 2 متر به مدت بیش از 30 دقیقه توصیه نمی‌شود.

ویژگی‌های مثبت: صفحه نمایشگر عالی، طراحی حرفه‌ای، قاب چرخشی، استفاده از سیستم عامل تایزن TIZEN، قابلیت ارسال پیام، شارژ سریع، دیدن اعلان‌ها شبکه‌های اجتماعی، قابلیت تماس و پاسخ‌گویی، GPS، کنترل میزان صدا VO2، نمایشگر ضربان قلب، سنجش میزان اکسیژن خون با استفاده از 8 چراغ ال ای دی، سیستم ردیابی خواب، استرس، تشخیص سقوط، ضد آب بودن، شارژر قابل حمل، پشتیبانی از شارژر بی‌سیم (QI WIRELESS CHRGING )، پشتیبانی از استاندارد نظامی MIL-STD-۸۱۰G و …

 

 

کدام ساعت هوشمند شیائومی بهتر است؟
بهترین ساعت هوشمند شیائومی

 

 

۳: سامسونگ GALAXY WATCH ACTIVE 2

گلکسی واچ اکتیو 2 تنها شش ماه پس از نسخه قبلی ( در اوایل سال 2019 ) این سری رونمایی شد و بر خلاف انتظار خیلی‌ها که گمان می‌بردند به علت فاصله زمانی کم بین این دو نمونه تفاوت‌های زیادی بین ویژگی‌های آنها نباشد، همگان را غافلگیر کرد. گلکسی واچ اکتیو 2 نسبت به نسل قبلی خود به چندین روش بهبود یافته است. صفحه نمایشی باریک‌تر در اندازه‌های بزرگتر ( 40*40 و 44*44 ) با افزایش ظرفیت باتری و ویژگی‌های اضافی ردیابی تناسب اندام ارائه شد و همچنین سامسونگ دقت سنسورهای مورد استفاده برای ردیابی معیارهای تناسب اندام را بهبود بخشیده است. Galaxy Watch Active 2 همچنین دارای یک قاب چرخشی دیجیتالی است. این روشی منحصر به فرد برای پیمایش رابط کاربری ساعت هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ویژگی‌هایی مانند ECG و مانیتورینگ فشار خون برای اولین بار با Galaxy Watch Active 2 معرفی شد. این یک گزینه مناسب برای کسانی است که در درجه اول یک ساعت هوشمند برای بررسی تناسب اندام می‌خواهند .

این یک ساعت هوشمند اسپرت است که با دارا بودن نمایشگر ضربان قلب و عملکرد عالی در تمرینات به صورت خودکار تمرینات شما را پیگیری می‌کند و با حافظه ذخیره سازی موسیقی و قابلیت اتصال بلوتوثی به هدفون به شما امکان پخش موزیک را هم در حین ورزش می‌دهد . این ساعت 1.4 اینچی با فناوری SUPER AMOLED صفحه نمایشی با رزولوشن 360 * 360 را در اختیار شما قرار می‌دهد و با طراحی موسوم به ACLIPSE در هر ساعت از شبانه‌روز به صورت خودکار رنگ پس زمینه مناسب با آن زمان را انتخاب می‌کند. کیفیت اسپیکر کاملا قابل قبول است و میکروفون آن هنگام مکالمه به صورت خودکار و عالی تمام صداهای مزاحم و نویز‌ها را حذف می‌کند. البته از ایرادات این مدل می‌توان به ویژگی‌های محدودتر برای کاربران IOS اشاره کرد .

ویژگی‌های مثبت: طراحی باریک و اسپرت، سیستم شماره‌گیری دیجیتال، وزن سبک، کیفیت ساخت بالا، شارژر مگنتی، حاشیه چرخان، پردازش خوب، واچ فیس‌های متنوع، تشخیص استرس و ضربان قلب و…

 

تنظیم کردن ساعت در گوشی های اپل:
چگونه ساعت آیفون را تنظیم کنیم

 

۴: سامسونگ GEAR S3 CLASSIC

سامسونگ در سال 2016 از دومین سری ساعت هوشمند GEAR S با بند چرمی و صفحه نمایشگر گرد رونمایی کرد. این محصول با ظاهری کاملا کلاسیک از با کیفیت‌ترین متریال (فولاد ضد زنگ و چرم طبیعی) ساخته شده که به همراه زیبایی چشم نواز از دوام بسیار خوبی هم برخوردار است که در دو مدل FRONTIER و CLASSIC دسته‌بندی می‌شود .

GEAR S3 CLASSIC در کنار این ویژگی‌های ظاهری از قابلیت‌های زیادی هم بهره می‌برد ، از جمله ردیابی تناسب اندام، GPS داخلی برای اندازه‌گیری مسافت طی شده و ورزش‌های بیرون از منزل، وای فای، بلوتوث و …

ویژگی مثبت این مدل افزایش 50 در صدی RAM است که تاثیر بسیار خوبی روی قدرت و سرعت پردازش GEAR 3 گذاشته است .صفحه نمایش 1.3 اینچی با رزولوشن 360 * 360 و تراکم 278 پیکسل بر اینچ وضوح قابل قبولی را فراهم می‌کند و با یک شیشه محافظ GORILLA GLASS SR از این صفحه نمایش در مقابل خط و خش محافظت می‌کند. صفحه نمایش همیشه روشن به GEAR 3 ظاهری واقعی می‌دهد و برای تغییر ظاهر 15 طرح در پیش فرض ساعت برای شما در دسترس قرار دارد .

این ساعت هوشمند با اسپیکر و میکروفن داخلی قابلیت دریافت تماس یا رد تماس را هم به شما می‌دهد البته SAMSUNG PAY هم بر روی این سیستم فراهم است و شما می‌توانید برای دریافت پیام و اعلان شبکه‌های اجتماعی هم از آن استفاده کنید. باتری این محصول هم از ظرفیت 380 میلی آمپر بهره می‌برد که عمر آن برای حدود 3 روز استفاده کافی است و از این بابت این محصول را در جایگاه خوبی نسبت به هم رده‌های خود برخوردار است. برای پاسخ دادن به تماس‌ها یارد آنها، زیاد و کم کردن صدا یا میزان روشنایی، جستجو در برنامه‌ها یا مرورگر و خیلی کار‌های دیگر تنها کافی است که قاب دور صفحه را بچرخانید و هنگام این کار از کیفیت ساخت بالای این مدل هم لذت ببرید. لازم به ذکر است که این ساعت هوشمند دارای 4 GB حافظه داخلی است و به شما امکان ذخیره سازی موسیقی و پخش آن توسط هدست از طریق بلوتوث را می‌دهد. البته ردیاب تناسب اندام در این مدل زیاد کارایی خوبی ندارد و اغلب اطلاعات دقیق و درستی به شما نشان نمی‌دهد.

ویژگی‌های مثبت: حاشیه قابل چرخش، طراحی آنالوگ، ضد آب بودن تا عمق 1.5 متر، قابلیت تماس، گوش دادن پیام صوتی، سازگاری با بند‌های 22 میلی متری، صفحه همیشه روشن، نمایشگر SUPER AMOLED ، GPS و …

 

پرچمدارهای سامسونگ را بررسی کردیم:
پرفروش ترین گوشی سامسونگ سری S

 

5: سامسونگ گلکسی واچ ACTIVE 2 LEATHERBAND

چند سالی از عرضه ACTVE 2 توسط سامسونگ به بازار می‌گذرد اما هنوز هم این مدل طرفداران زیادی دارد. یک طراحی مدرن و مینیمالی همراه با بند چرمی شیک و صفحه نمایشگر 1.4 اینچی با ریزولوشن 360 * 360 LEATHERBAND را به تبدیل به یک انتخاب جذاب برای خانم‎‌ها و آقایان کرده است. استفاده از فلز هم در بدنه آن موجب شده وزن این محصول حفظ شود و حس خوبی را به کاربر منتقل کند. 4 گیگا بایت حافظه داخلی برای این محصول در نظر گرفته شده است که به شما امکان استفاده به عنوان فضای ذخیره سازی را می‌دهد و بلوتوث این مدل هم از بلوتوث 5 است که سرعت اتصال خوبی را فراهم می‌آورد. باتری این ساعت چندان جالب نیست اما با خاموش کردن قابلیت‌های بلا استفاده می‌تواند تا 60 ساعت بدون نیاز به شارژ باشد و در حالت عادی تا 24 ساعت. این ساعت هوشمند از شارژر مغناطیسی بهره برده است. قابلیت جالب در این محصول کم نیست مثلا با کف دست روی صفحه نمایش بزنید تا قابلیت ALWAYS ON فعال شود یا خیلی قابلیت‌های دیگر از قبیل کنترل کامل خواب، رد یاب ورزشی 7 حالته، حسگر ضربان قلب، فشار سنج، شتاب‌سنج، حسگر نور و… است. در کل این مدل یک محصول با کیفیت و میان رده، امکانات مناسب و طراحی عالی است.

ویژگی‌های مثبت: صفحه نمایش ضد آب و با کیفیت، بلوتوث ورژن 5، وزن کم و …

 

 

نحوه شارژ ساعت هوشمند سامسونگ با گوشی:
شارژ ساعت هوشمند با گوشی

 

 

سوالات متداول

جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ 2021 چیست؟

Samsung Galaxy Watch 4 که از آگوست 2021 به عرضه عمومی رسید.

چه تفاوتی بین صفحه نمایش ساعت‌های هوشمند گلکسی است؟ گلکسی واچ 4 کلاسیک 42 میلی متری دارای صفحه نمایش 1.19 اینچی با وضوح 396 در 396 پیکسل است، در حالی که مدل 46 میلی متری دارای صفحه نمایش 1.4 اینچی با وضوح 450 در 450 پیکسل است. سامسونگ گلکسی واچ 3 45 میلی‌متری با صفحه نمایش 1.4 اینچی عرضه می‌شود، در حالی که مدل 41 میلی‌متری دارای صفحه نمایش 1.2 اینچی استُ هر دو دارای وضوح 360 در 360 پیکسل هستند.

آخرین ساعت سامسونگ گلکسی واچ 2022 چیست؟ یک برنامه زمان‌بندی منتشر شده توسط سایت کره‌ای Elec نشان می‌دهد که Samsung Galaxy Watch 5 در نیمه دوم سال 2022 وارد بازار می‌شود، هرچند که با توجه به اینکه محدوده Samsung Galaxy Watch 4 در آگوست 2021 وارد بازار شد، چندان تعجب‌آور نیست.

تفاوت بین ساعت 3 و 4 سامسونگ چیست؟ می‌توانید گلکسی واچ 4 را در دو نوع سایز 40 و 44 میلی‌متری انتخاب کنید، در حالی که گلکسی واچ 3 در انواع 41 و 45 میلی‌متری موجود است. البته گلکسی واچ 4 به لطف سنسور BioActive جدید سامسونگ که تمام عملکردهای ردیابی سلامت را در یک واحد ادغام می‌کند، بسیار باریک‌تر از ساعت 3 است.

منبع:
https://www.technolife.ir/blog/مقایسه-ساعت-های-هوشمند-سامسونگ/