هر آنچه که در مورد مشاوره فروش B2B باید بدانید

صاحبان مشاغل اغلب مشاوره فروش B2B (تجارت به تجارت) را به عنوان یک راه حل مفید برای حل مشکلات فروش خود در نظر می گیرند. معمولا استخدام یک مشاور اغلب برای کمک به فروش، می تواند منجر به کسب درآمد بیشتر شود. با این حال، اگر کمک گرفتن از یک شرکت مشاوره فروش B2B آسان باشد و بتواند چالش های فروش شما را برطرف کند، شرکت ها هرگز مشکل فروش نخواهند داشت. در این مقاله، همه چیزهایی را که باید برای استخدام یک مشاور فروش B2Bبدانید، توضیح خواهیم داد.

مشاوره فروش B2B چیست؟

ارائه خدمات مشاوره فروش B2B باعث حل چالش های فروش در کسب و کارها از جمله استارتاپ ها می شود. این خدمات می تواند دسته های مختلفی از مسئولیت های فروش را پوشش دهد، از جمله: استراتژی فروش، فرآیندها، استخدام، آموزش، مربیگری، مشاوره و سایر وظایف مرتبط با فروش.

افراد یا شرکت های مشاوره ای که در زمینه فروش تخصص دارند می توانند خدمات مشاوره فروش B2B را ارائه دهند. آن ها می توانند با ارائه مشاوره استراتژیک، اجرای بهترین شیوه ها و ارائه آموزش و مربیگری به تیم های فروش خود، به کسب و کارها در بهبود عملکرد فروش خود کمک کنند.

اغلب، زمانی که کارمندان داخلی شرکت قادر به حل یک چالش فروش نباشند و یا نیازمند یک دیدگاه بیرونی باشند، مشاوره فروش مورد استفاده قرار می گیرد.

مشاوره فروش B2B برای استارت آپ ها

مشاوره بازاریابی و فروش برای استارت آپ ها متفاوت است. در مراحل اولیه برای یک شرکت ، مشاوره فروش B2B می تواند به معنای آموزش دادن به بنیانگذاران در مورد نحوه فروش یا ساخت اولین نسخه های کتاب فروش باشد. در حالی که در مرحله بعدی راه اندازی، یک مشاور فروش B2B فرآیندها را ایجاد و یا بهینه می کند. به استارتاپ ها برای افزایش درآمد خود به طور کارآمدتر کمک می کند.

مسئولیت های مشاوره فروش B2B

حل چالش فروش برای مشتری، مسئولیت اصلی مشاوره فروش B2B است. یک مشاور فروش باید مشخص کند چه چیزی درست پیش می رود، چه چیزی درست پیش نمی رود و چه چیزی را می توان بهینه کرد. در ابتدای کار، یک مشاور حرفه ای نباید کاری که خوب پیش می رود را به هم بریزد. مشاوران فروش اغلب اوقات، اعتقادات، استراتژی ها یا تاکتیک های خود را بدون اینکه بفهمند چه چیزی درست است به شرکت ها تحمیل می کنند. شاید این کار برای مشاور مناسب باشد اما مشتری به سرعت اعتماد خود را از دست می دهد. گذراندن زمان برای درک عملکرد فروش مشتری، کلید یک تعامل موفق در مشاوره فروش است.

به روز نگه داشتن مشتری، اندازه گیری پیشرفت و ارائه هر چه بیشتر شرح کار، دیگر مسئولیت های مشاوره فروش B2B در طول یک قرارداد است. البته تغییر شرایط غیرمعمول نیست. یک مشاور فروش باید انعطاف پذیر باشد. بداند و بتواند به حل مشکل عمده فروش که برای آن استخدام شده است، کمک کند.

چه زمانی شرکت ها باید از کمک یک مشاور فروش B2B استفاده کنند؟

شرکت ها باید زمانی که با چالشی در فروش مواجه می شوند و با منابع داخلی خود قادر به حل آن نیستند، باید یک مشاور فروش B2B استخدام کنند. به طور خاص، وقتی یک کسب  و کار یا استارت آپ به راهنمایی تخصصی نیاز دارد، باید مشاور استخدام کند.

ممکن است هر کسی که کمی تجربه فروش داشته باشد، فکر کند می تواند مشاوره فروش دهد. اگر اعتقادی به استخدام کارشناس مشاوره فروش B2B نباشد، ممکن است پول خود را هدر دهید. بکارگیری مشاوره فروش B2B ممکن است هزینه بر باشد، اما در زمان نیاز تیم فروش شما به شرکت مشاوره فروش، صرف این هزینه با ارزش است. این چیزی است که باید قبل از شروع کار مشاوره فروش در مورد آن صحبت کنید.

مشاوره فروش B2B در چه مواردی می تواند کمک کند؟

مشاوره فروش B2B می تواند به طیف وسیعی از مسئولیت های مربوط به فروش کمک کند. برخی از این موارد عبارتند از:

  • استارت آپ ها
  • مربیگری تیم فروش
  • ایجاد کتاب های فروش
  • توصیه های ابزار فروش
  • مشاوره فروش داخلی
  • استخدام
  • ایجاد یک استراتژی فروش
  • ایجاد فرآیندهای فروش
  • مشاوره جبران خسارت
  • مدیریت فروش کسری
  • مشاوره فروش عمومی
  • شرکت های تاسیس شده
  • مربیگری تیم فروش
  • بهینه سازی فرآیندهای فروش
  • کمک به استخدام اجرایی
  • بهبود فرایند
  • کاهنده هزینه
  • توصیه های ابزار فروش
  • مشاوره فروش داخلی
  • مشاوره مشارکت در کانال

مزایای برتر یک مشاور فروش B2B

چند مزیت کلیدی برای شرکت هایی وجود دارد که تعامل موفقی با مشاوره فروش B2B دارند:

با بکارگیری مشاوره فروش B2B شرکت ها تقریباً همیشه شاهد افزایش درآمد خواهند بود. این را می توان به دو روش اصلی انجام داد:

یا بهبود نرخ تبدیل و یا افزایش حجم سرنخ های جدید ایجاد شده از طریق فروش خارجی.

مشاوره فروش برای استارت آپ ها اغلب پایه ای برای بنیان گذاران است. استخدام یک مشاور فروش B2B می تواند راه اندازی آن ها را تسریع کند، زیرا انجام چیزهایی که برای آن ها ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد را می توان توسط مشاور فروش در چند هفته حل کرد.

مشاوره فروش می تواند به بهبود فرآیندها و ایجاد ساختار نیز کمک کند. مشاوره، به استارت آپ ها کمک می کند تا مقیاس کارآمدتری داشته باشند. با وجود یک مشاور فروش خارجی، فرصت هایی که نادیده گرفته شده اند، قابل تشخیص است. شناسایی مشکل فرآیند یا اشتباه در فروش که می تواند منجر به سود فوری برای شرکت یا استارت آپ شود، برای کارشناسان مشاور فروش آسان است.

مزایای مشاوره فروش B2B

بکارگیری مشاوره فروش B2B مزایای واضحی برای شرکت ها دارد. در اینجا چند جوان مثبت وجود دارد:

  • افزایش درآمد
  • بهبود نرخ تبدیل
  • کوتاه کردن چرخه فروش
  • افزایش میزان معامله
  • افزایش تعداد سرنخ های واجد شرایط

معایب مشاوره فروش B2B

هنگام استخدام یک مشاور، یک عنصر خطر وجود دارد. اگر همه چیز خوب پیش نرود، هزینه و زمان صرف شده برای این کار بزرگترین معضل است. همچنین ممکن است مشکلی که فکر می کردید باید حل شود، مشکل واقعی که نیاز به صرف زمان و هزینه برای حل آن باشد، نیست.

هنگام استخدام یک مشاور فروش B2B به دنبال چه مواردی باشید؟

ابتدا حوزه تخصص آن ها را درک کنید. آن ها چقدر تجربه در مورد چیزهایی که نیاز به کمک دارید، دارند؟ چه مراجع مشتری را می توانند به اشتراک بگذارند؟ آیا در ارتباط با آن ها احساس راحتی می کنید؟ یک تعامل موفق چگونه به نظر می رسد؟ اگر یک موسس استارت آپ هستید، باید بدانید که آن ها در چه ساعاتی کار می کنند و تا چه میزان پاسخگوی شما هستند؟ همچنین فکر می کنید از کار با آن ها لذت خواهید برد؟

کلام آخر:

شرکت های مشاوره فروش B2B مشاغلی هستند که استراتژی های فروش را برای شما ایجاد می کنند. متخصصان فروش B2B در هر مرحله از فرآیند فروش به شما کمک می کنند. در رفع مشکلاتی چون: ایجاد سرنخ، درگیر شدن با مشتریان بالقوه و یا مدیریت چرخه عمر فروش، یک مشاور فروش B2B می تواند به شما کمک کند.

مشاوره فروش B2B می تواند تأثیری اساسی بر کسب و کار شما داشته باشد. برخلاف بخش های خاصی از یک کسب  و کار، بازگشت سرمایه، در یک مشاوره فروش مناسب می تواند قابل توجه باشد. درآمد مایه حیات همه سازمان ها است. مشاوره می تواند به شما کمک کنند تا کسب و کار خود را ارتقاء دهید. اغلب، شرکت ها مرتکب اشتباهات اساسی در فروش می شوند و یا فاقد تخصص لازم برای حل چالش های مختلف فروش هستند. شرکت ها در هر اندازه ای که باشند، می توانند مزایای قابل توجهی از وجود یک مشاور فروش، را داشته باشند.