کاربرد بازاریابی پیامکی برای مشاوران چیست؟
خرید خط اختصاصی یک روش بازاریابی و یکی از شاخه های دیجیتال است که اگر به صورت درست پیاده سازی شود نتیجه بسیار مناسبی در جذب مشتری، خرید و وفادار شدنش به برند یا کسب و کار شما دارد. بازاریابی پیامکی یا بازاریابی SMS، کمپین های تبلیغاتی یا پیام های معاملاتی را برای اهداف بازاریابی با استفاده از پیام های متنی (SMS) ارسال می کند. این پیام های پنل پیامکی عمدتا به معنای انتقال پیشنهادات حساس در زمان مناسب، به روز رسانی ها و هشدارها به افرادی هستند که برای دریافت این پیام ها از سمت کسب و کار شما موافقت می کنند.
اگر این تعریف از بازاریابی پیامکی به نظر بسیار پیچیده می رسد، نگران نباشید. این مقاله تمام شرایط فوق را به همراه قیمت پنل پیامکی پوشش می دهد تا به شما یک ایده بهتر از نحوه بازاریابی پیامکی که با آن می توانید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را افزایش دهد. اگر می خواهید به مشتریان خود برسید، نمی توانید منتظر بمانید تا آن ها را به سوی شما بیاورند. شما باید پیگیر باشید و مسیرهای درستی را در این راه بپیمایید.
6 مورد از مزایای بازاریابی پیامکی
از مزایا و فواید استفاده از شیوه بازاریابی پیامکی عبارتند از:
1. بازاریابی پیامکی یک کانال مستقیم و فوری برای ارتباط برقرار کردن با مشتری است
پیامک یکی از فوری ترین کانال های موجود در بازاریابی و فروش موفق است؛ با توجه به نرخ خواندن 97٪ از مردم و رسیدن آن در عرض 15 دقیقه تحویل، می توانید اطمینان حاصل کنید که پیام های شما تقریبا بلافاصله خوانده می شود.
2. شما می توانید کدی کوتاه را برای ساده سازی پاسخ و ایجاد پایگاه داده خود استفاده کنید
با اضافه کردن یک کد کوتاه یا کلمه کلیدی توسط پیامک به مشتریان خود و با تبلیغات و ایجاد تابلوهای تبلیغاتی و همچنین رسانه های اجتماعی، اولین حرکت را در مسیر بازاریابی و تبلیغات برای کسب و کارتان انجام دهید. این استراتژی به این معنی است که مشتریان به زودی با دریافت یک کد و کلمه کلیدی با نام تجاری شما آشنا می شوند و به همین دلیل احتمال بیشتری دارد که با آن تعامل کنند و به آن پاسخ دهند.
3. پیامک ها می تواند توسط سایر کانال ها پشتیبانی و با آن ها ادغام شوند
مهم است که تمام کانال ها با هم در ترکیب بازاریابی کار کنند و در مورد پیامک هم هیچ استثنائی نیست. بازاریابی پیامکی یک کانال مستقل بزرگ است، اما همچنین توانایی افزایش و حمایت از سایر رسانه های بازاریابی مانند رسانه های اجتماعی و ایمیل را نیز دارد.
4. با بازاریابی پیامکی شما می توانید بیشتر در مورد مشتریان خود یاد بگیرید
پیامک یک کانال عالی برای دریافت بازخورد از مشتریان از طریق نظرسنجی ها است. تحقیقات نشان می دهد که به طور متوسط 31 درصد از مصرف کنندگان به یک نظرسنجی از طریق SMS با زمان پاسخ متوسط برای کاربران بیش از 5 دقیقه پاسخ خواهند داد. به این معنی که شما می توانید نتایج خوبی را در یک دوره کوتاه مدت دریافت کنید.
5. با بازاریابی پیامکی می توانید تعامل مشتری را افزایش دهید
کسب و کارها باید به یاد داشته باشند که نوع محتوایی را که ارسال می کنند متفاوت باشد. در حالی که مشتریان ممکن است به روز رسانی ها و اخبار مربوط به پیشرفت های آینده در نام تجاری را ارزیابی کنند، این اطلاعات بهتر از طریق پیام های خلاقانه به دست مشتری برسد.
6. داده های پاسخ شما را قادر می سازد تا نظارت بیشتری بر عملکردتان داشته باشید
با استفاده از تحلیل پاسخ پیامک های مشتریان، کسب و کار می تواند کمپین های هدفمند را ایجاد کند و به طور مداوم درک بهتر پایگاه داده تلفن همراه خود را ایجاد کند.
6 مورد از معایب بازاریابی پیامکی
از معایب استفاده از شیوه بازاریابی پیامکی یا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- فقط پیام های کوتاه می تواند ارسال شود.
- نیاز به انگشتان بسیار کوچک برای استفاده از برخی از صفحه کلیدهای تلفن همراه که بسیار کوچک هستند.
- ارسال پیامک نیاز به مهارت های تایپ پایه دارد.
- بایستی زمان زیادی را برای کامپایل یک پیام بگذارید، اگر شما از میانبرهای متن استفاده نمی کنید.
- شیوه ارتباط پیامک کمی رسمی است.
- نباید پیام های جدی و رسمی استفاده کنید تا بتوانید با مخاطبانتان ارتباط صمیمی برقرار کنید.
10 راهکار موثر هنگام استفاده از بازاریابی پیامکی
در ادامه 10 راهکار موثر هنگام استفاده از بازاریابی پیامکی را بررسی می کنیم.
1. برای ارسال پیام متنی باید اجازه کاربر را دریافت کنید
شما باید مجوز ارسال پیام های متنی کاربران را داشته باشید. در غیر این صورت پیام شما فقط به قسمت اسپم می رود که می تواند آسیب های غیر قابل جبران به نام تجاری شما بزند. اجازه مشترکین را دریافت کنید تا پیام های متنی با کمپین های تبلیغاتی برای آن ها ارسال کنید و از آن ها بخواهید که یک کلمه کلیدی کوتاه را به شماره شما ارسال کنند.
2. تعداد پیامک کمتر و کوتاه تر تاثیر بیشتری در بازاریابی شما دارد
اکثر فرستنده های پیامک طول پیام متن را به 160 کاراکتر محدود می کنند، بنابراین سریع تر به هدف خود می رسند. بهتر است طول پیامک طولانی و خسته کننده نباشد.
4. مسائل مربوط به زمان بندی در بازاریابی پیامکی بسیار مهم است
هنگام ارسال پیامک، به عادات روزانه مخاطبان خود فکر کنید. چه هنگام آن ها به احتمال زیاد با گوشی های خود کار می کنند؟ با توجه به بازاریابی تلفن همراه، شرکت ها در روز دوشنبه پایین ترین نرخ پاسخ را دارند. مگر اینکه پیام شما به طور خاص مربوط به آن روز باشد، از ارسال آن در روز دوشنبه اجتناب کنید.
شما همچنین باید از زمان های رفتاری مشترک، به طور معمول 6، 30-8 صبح و 4 تا 7 بعد از ظهر، زمانی که مردم به احتمال زیاد رانندگی می کنند و قادر به خواندن یا پاسخ دادن به متون پیامکی شما نیستند. به طور کلی، ساعت های تجاری استاندارد از ساعت 10 صبح تا 8 بعد از ظهر برای بازاریابان پیامکی موثرتر هستند.
5. پیام های ارسالی خود را سرگرم کننده نگه دارید
پیامک یک کانال بسیار شخصی و غیر رسمی است و سرگرمی ایده آلی است. از آن به عنوان یک فرصت برای ارائه تجربه های سرگرم کننده و به یاد ماندنی با مشتریانتان استفاده کنید.
6.در بازاریابی پیامکی متفاوت باشید
مخاطب خود را با ارائه محتوای ارزشمند شگفت زده کنید و متفاوت باشید. از فرستادن پیام های تکراری خودداری کنید. از داده های نمایه برای ارسال تبلیغات روز تولد، تخفیف های جدید مشتری یا کمپین های مبتنی بر مکان استفاده کنید تا به هر کاربر یک تجربه شخصی از خدماتتان بدهید.
7. پیامک فوری بفرستید
یکی از مزایای مرکزی بازاریابی پیامکی، قابلیت ارسال پیامک فوری است. بنابراین از آن به نفع خودتان استفاده کنید.
8. پیام ارسالی خود را منحصر به فرد کنید
یکی از راه های نگه داشتن مشترکین ارسال پیشنهادات منحصر به فرد یا محتوای VIP است که آن ها را از هر کانال دیگری دریافت نخواهند کرد.
9. نرخ باز کردن پیام ارسالی شما و کلیک مشتریان روی آن را پیگیری کنید
همانطور که در هر رسانه دیگری این کار انجام می شود، شما باید پیگیری کنید که چگونه کاربران در کمپین های متنی شرکت می کنند. باید بدانید چند نفر پیام شما را باز کرده اند؟ چند نفر روی لینک شما کلیک کردند؟ یک پاسخ برای افرادی که مشارکت کرده اند ارسال کنید. چند نفر را انتخاب کنید.
کاربران تلفن همراه امروزه نیاز به تجربه مشارکت مشتری و تعامل سازگار با او بدون در نظر گرفتن کانال یا دستگاه دارند. یک استراتژی برای ایجاد یک رابطه قوی و پایدار بین مشتری با نام تجاری شما ضروری است. کمپین های پیامکی شما نباید شامل یک نفر باشد. شما باید توسط ایمیل و کمپین های اجتماعی خود با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید تا روابط خودتان با مشتریان را تقویت کرده و تجربه یکپارچه ای را ارائه دهید.
تاثیر بازاریابی پیامکی
اگرچه تاثیرگزاری بازاریابی پیامکی بسیار بالا است اما این به شما کمک نخواهد کرد اگر پیامی را به افرادی که آن را نمی خواهند ارسال کنید. در واقع با انجام این کار جواب معکوس دریافت خواهید کرد. حال با دانستن مزایا و معایت و راهکارهای موثر برای انجام بازاریابی پیامکی سعی کنید بهترین تاثیر را بر مشتریان خود بگذارید و نرخ فروش خود را افزایش دهید. مطمئن باشید با استفاده درست از قابلیت بازاریابی پیامکی می توانید مشتریان بالقوه زیادی جذب کنید و کسب و کار خود را بهبود ببخشید.
موارد استفاده از بازاریابی پیامکی چیست ؟ برگرفته از دوره بازاریابی تلفنی
بررسی شیوه بازاریابی پیامکی بخشی از دوره بازاریابی تلفنی است. از این شیوه می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. اما برخی از رایج ترین موارد استفاده از بازاریابی پیامکی عبارتند از:
تبلیغات کوتاه مدت برای مشاغل خرده فروشی یا تجارت الکترونیک
ارائه کوپن و شرایط فروش ویژه یک راه عالی برای هدایت افراد بیشتری به سوی فروشگاه یا وب سایت شما است. اگر قصد انجام یک فروش ویژه با مدت زمان محدود را دارید، باید تا حد امکان افراد بیشتری را از آن آگاه کنید. پیامک یک کانال عالی برای برقراری ارتباط با این پیشنهادات است. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که آنها از از فروش ویژه شما آگاه شده اند و پیام را به موقع دریافت کرده اند.
به روزرسانی ها درباره رویدادها یا سفارش های مشتری
جزییات زیادی برای برنامه ریزی و اجرای یک رویداد وجود دارد. هر چه تعداد افراد بیشتری در این رویداد شرکت کنند، انتقال اطلاعات لازم به همه چالش برانگیزتر می شود. با پیامک، می توانید به راحتی هر گونه تغییر، لغو، اطلاعات عمومی یا به روزرسانی را با مخاطبان در میان بگذارید. این روش بسیار سریعتر و مطمئن تر از ایمیل یا سایر کانال های ارتباطی است.
یادآوری قرارهای ملاقات
اگر کسب و کار شما قرار ملاقات های برنامه ریزی شده در زمان های خاص را اجرا می کند، بهتر است زمان های قرار ملاقات را به مشتریان یادآوری کنید. ارسال پیامک یادآوری راهی مطمئن برای عدم فراموشی قرارهای افراد است.
بازاریابی پیامکی برای اعلان های داخلی مجموعه
اگر تعداد زیادی کارمند دارید، ارسال پیام های فوری (تعطیلی دفتر، به روزرسانی های اضطراری و غیره) به یکباره برای همه دشوار است. می توانید برای آن ها ایمیل بفرستید، اما ممکن است آن را نبینند. پیامک یک راه عالی برای تضمین این است که همه پیام شما را به موقع دریافت می کنند.
فرقی نمی کند که چه نوع کسب و کاری را اداره می کنید، بازاریابی پیامکی، می توانند مکاگر می خواهید در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه، برند خود را به مشتریان آینده تان معرفی کنید، اگر دلواپس میزان فروش و کاهش درخواست خدمات برندتان هستید و اگر می خواهید به گروه وسیعی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید، بازاریابی پیامکی را در صدر تبلیغات کسب وکار خود قرار دهید.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید نرخ بازشدن پیامک ها در کمپین های پیامکی 98 درصد است. اگر به این آمار تعداد 3.8 میلیارد نفر را بیفزایید که در سال 2021 صاحب گوشی های هوشمند بوده اند، گروه بزرگی از مخاطبان را پیش روی خود می بینید. به همین علت است که می گوییم برای ارتباط برندتان با هزاران هزار نفر، پیامک بهترین راه است.