تکنولوژیکسب و کار ایرانی

نحوه کار پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی انسانی با توجه به تاثیر منفی مواد آلی و آلاینده های موجود در فاضلاب بر محیط زیست و گسترش بیماری های واگیردار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به طوریکه از اصلی ترین تجهیزات برای در محیط های مسکونی، کمپ ها و محیط های اداری و غیره به شمار می رود. گروه صنعتی هفت یکی از باسابقه ترین شرکت های طراحی ، تولید و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی می باشد که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و استانداردهای بین المللی پروژه های متعددی را در این زمینه ارائه داده است. در ادامه راهنمای جامعی درباره مشخصات پکیج پیش ساخته پکیج تصفیه فاضلاب فلزی، استانداردهای به کار رفته در اجرای این پروژه ها و قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی ارائه خواهیم داد.

نام محصول: ✅ پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی
جنس بدنه: ✅ فلزی، بتنی، پلی اتیلن
کاربرد: ✅ تصفیه فاضلاب بهداشتی انسانی
خدمات: ✅ طراحی و ساخت انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی
ضمانت: ✅ دارای ضمانت و خدمات پس از فروش

جهت دریافت مشخصات فنی و قیمت انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی انسانی با کارشناسان آرکا گستر تماس حاصل فرمایید

آنچه در این مطلب می خوانید:

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی چیست؟

در سال های اخیر تمایل به استفاده از واحدهای پیش ساخته و فاضلاب به شکل پکیج های قابل حمل به ویژه برای اجتماعات کوچک از قبیل مناطق روستایی، کمپ ها، سایت های کارگاهی و یگان های نظامی رو به افزایش است. با ساخت تصفیه خانه های پیش ساخته ( پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی)  به صورت واحدهای آماده ، علاوه برکاهش قابل ملاحظه در هزینه ها و زمان مورد نیاز، امکان حمل و جابجایی آنها به شکل کانتینرهای استاندارد فراهم می شود.
کاربرد این واحدهای پیش ساخته به عنوان راه حلی مقرون به صرفه و مطمئن در تصفیه فاضلاب اجتماعات کوچک و رفع معضلات زیست محیطی واحدهای آلاینده شهری و صنعتی توصیه می گردد.

اصلی ترین دلیل طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی، جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار متعدد و ورود مواد آلی مضر به محیط زیست در محیط هایی می باشد که به شبکه های فاضلاب مرکزی متصل نمی باشند. به عنوان مثال در واحدهای بیمارستانی یا کمپ های نظامی و امدادرسانی و حتی مجتمع های مسکونی می توان از این تجهیزات برای تصفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی استفاده نمود. فاضلاب  های آلوده و بیماری  زا پس از هدایت به سیستم تصفیه فاضلاب بهداشتی و طی مراحل مختلف تصفیه به پسابی زلال ، بدون بو و عاری از مواد معلق پالایش شده ، پس از گندزدایی با ترکیبات کلر یا گاز ازون مطابق با استانداردهای محیط زیست قابل دفع به آب های سطحی و زیرزمینی یا استفاده در مصارف دوره ای آبیاری فضای سبز خواهد بود.

روش تصفیه فاضلاب  بهداشتی

وجود مواد آلی، باکتری ها و مواد شوینده و غیره در فاضلاب های محیط های مسکونی و اداری باعث میشود تا دو نوع فاضلاب ایجاد شود. آب خاکستری به آب های ایجاد شده از فرآینده شستشو می باشد و فاضلاب آب حاصل از توالت و سرویس های بهداشتی است. این دو گروه هر یک دارای ویژگی های خاصی هستند و آلاینده های موجود در آنها با هم متفاوت می باشد. ترکیب این دو گروه با هم در نهایت منجر به ایجاد فاضلاب انسانی و بهداشتی می گردد که نفوذ آنها به زمین منشا بسیاری از بیماری های واگیردار و مشکلات زیست محیطی هستند. به همین خاطر، در طراحی و تولید پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی مجموعه از روش ها برای حذف آلاینده های مختلف از فاضلاب در نظر گرفته میشود. از جمله روش های به کار رفته در انسانی و بهداشتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تصفیه فیزیکی فاضلاب بهداشتی

یکی از اولین گام هایی که در طراحی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در نظر گرفته شده است، استفاده از روش های فیزیکی برای حذف آلاینده ها می باشد. مجموعه فعالیت های صورت گرفته شده در این گام آشغالگیری و حذف مواد جامد در فاضلاب می باشد. در این مرحله مواد آلی و آلاینده های شیمیایی قابل حذف نمی باشند.

تصفیه شیمیایی فاضلاب انسانی

به منظور حذف بسیاری از آلودگی های موجود در فاضلاب لازم است تزریق مواد شیمیایی مختلف در فاضلاب صورت بگیرید. به عنوان مثال در این گام کلرزنی، تزریق گاز ازون، هوادهی و زلال سازی با مواد مختلف انجام میشود. از مهم ترین کارهایی که در این مرحله انجام میشود، حذف ذرات کلوئیدی با تزریق مواد منعقدکننده می باشد که تاثیر زیادی بر زلال سازی آب خواهد داشت.

تصفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی با روش های بیولوژیکی

از دیگر گام های بسیار مهم در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی، استفاده از فرآیندهای هوازی و بی هوازی می باشد. فرآیند لجن فعال از طریق هوادهی عمقی با کشت معلق یا رشد ثابت توسط باکتری های هوازی صورت می گیرد. راندمان تصفیه فاضلاب در حدود 95 درصد حذف آلاینده های شاخص از قبیل  BOD،COD  و TSS می باشد که در صورت لزوم اضافه نمودن رآکتورهای بی هوازی و آنوکسیک به منظور تصفیه تکمیلی فاضلاب  ها امکان  پذیر است. با توجه به اینکه روش لجن فعال متعارف دارای معایبی از جمله نیاز به واحد تصفیه لجن دارد لذا برای پکیج ها از روش لجن فعال گسترده استفاده می شود.

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی

با توجه به نوع فاضلاب و محل استفاده از این پکیج، بخش های مختلفی برای آن در نظر گرفته میشود. مجموعه پکیج های تولید شده توسط گروه صنعتی هفت دارای متعلقات متعددی می باشد که مهم ترین از آنها عبارتند از:
هر واحد کامل تصفیه فاضلاب دارای متعلقات لازم از قبیل تجهیزات آشغالگیری، سیستم پمپاژ، بلوئر هوادهی، زلال سازی، هاضم لجن، مخزن گندزدایی و تابلوی برق به همراه کابل کشی ها و لوله های ارتباطی می باشد.
مخـازن پکیج از ورق و پروفیل های فلزی کربن استیل ساخته شـده و توسط پرایمرها و پوشش های اپوکسی در برابر عوامل خوردگی محافظت می شوند. برخی از مخازن در نظر گرفته شده برای این پکیج که بیشتر در محیط هایی با ظرفیت کم کاربرد دارد، از پلی اتیلن و فایبرگلاس تولید میشوند که به عنوان رآکتور تصفیه فاضلاب عمل می کنند.

طراحی پکیج  تصفیه فاضلاب

گروه صنعتی هفت در طراحی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی چند اصل و استاندارد مهم را مد نظر قرار داده و بر همین اساس ویژگی های منحصر به فردی در محصولات آن به چشم میخورد. در طراحی و تولید پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی در مجموعه صنعتی هفت، چهار بخش مهم در نظر گرفته شده است که عبارتند از:

  •  حوض هوادهی
  • حوض ته شینی ثانویه
  • بخش هاضم لجن
  • بخش کلرزنی

حوض هوادهی: هوادهی در این روش به شکل هوادهی عمقی (استفاده از دیفیوزرها) می باشد. در این بخش تجزیه بیولوژیکی فاضلاب ورودی صورت می گیرد. به دلیل نداشتن بو معمولا روش هوازی مورد استفاده قرار می گیرد.

حوض ته نشینی ثانویه: با تجزیه فاضلاب، لجن تولیدی بخش هوادهی در این قسمت ته نشین شده و بخشی از لجن ته نشین شده به قسمت هوادهی و مابقی آن به تانک لجن منتقل می شود تا پس از هضم، لجن دفع شود. خروجی این بخش توسط ویناچ هایی که در قسمت بالایی قرار گرفته به بخش کلرزنی منتقل می شود.

هاضم لجن: لجن خروجی از ته نشینی ثانویه در این قسمت تثبیت شده و دفع می شود.

کلرزنی: برای حذف باکتری ها و آلاینده های مضر باقیمانده در فاضلاب، کلرزنی انجام میشود تا کیفیت فاضلاب افزایش پیدا کند.

ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی

گروه صنعتی هفت یکی از بزرگترین شرکتهای سازنده پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی میباشد که با بیش از 30 سال سابقه در تولید و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب و به طور کلی تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب صنعتی فعالیت دارد. این مجموعه در طی سالها فعالیت در این حوزه موفق به اجرای پروژه های بزرگ داخلی و بین المللی شده است. رعایت استانداردهای بین المللی در طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و تنوع بالا در محصولات و طراحی منحصر به فرد آنها بر اساس نوع سفارش زیر نظر مهندسین باتجربه از اصلی ترین ویژگی های محصولات گروه صنعتی هفت به شمار می رود. کارشناسان این مجموعه آماده ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم قبل از خرید پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی می باشند.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

پکیج های تولید شده در گروه صنعتی هفت با توجه به شرایط محل نصب دارای ویژگی های متعددی هستند. به همین خاطر قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی ثابت و مشخص نمی باشد و بر اساس ظرفیت مخازن، قابلیت ها، جنس و متریال به کار رفته در بخش های مختلف و غیره تعیین میشود. برای استعلام قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید.

توجه: به مدت محدود هزینه طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی کیلویی 46 هزار تومان پذیرفته میشود.

کاربرد پکیج پیش ساخته فاضلاب بهداشتی

فاضلاب تولید شده در محیط های مختلف از نظر مواد آلی و آلاینده های موجود در آنها کاملا با هم متفاوت هستند. در نتیجه نیاز به تصفیه آنها در برخی از محیط ها کاملا ضروری بوده و تنها راه برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به انسان ها و محیط زیست می باشد. پکیج پیش ساخته تصفیه فاضلاب بهداشتی بیشتر در شرایطی کاربرد دارد که امکان اتصال به فاضلاب مرکزی شهری وجود نداشته با نوع آلاینده های موجود در آنها کاملا مضر هستند. بر همین اساس اصلی ترین کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی عبارت است از:

  • کمپ های نظامی و آموزشی
  • شهرک های مسکونی که امکان اتصال به فاضلاب مرکزی ندارند
  • بیمارستان ها و کلینیک های درمانی ()
  • کارخانجات بزرگ صنعتی در جوار رودخانه ها و دریاچه ها
  • مراکز تفریحی، هتل ها، فرودگاه، ترمینال های مسافرتی و غیره

مزایای استفاده از پکیج فاضلاب انسانی و بهداشتی

همان طور که اشاره شد، محصولات حوزه تصفیه آب و فاضلاب گروه صنعتی هفت در محیط های صنعتی، نظامی و مسکونی متعددی مورد استفاده قرار گرفته است. اصلی ترین دلیل این استقبال مزایا و ویژگی های مثبت و منحصر به فردی می باشد که در این پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی این گروه در نظر گرفته شده است. مهم ترین مزایای استفاده از این پکیج عبارتند از:

  • برخورداری از کارایی لازم در تصفیه فاضلابهای گوناگون بر اساس طراحی مناسب آن
  • دارا بودن کلیه واحدها و سیستم های مورد نیاز تصفیه و عدم نیاز به هرگونه لوازم جانبی برای انجام عملیات تصفیه
  • اشغال فضای کم و امکان تغییر ابعادی بر اساس شرایط محل نصب
  • قابلیت حمل از کارگاه ساخت به محل نصب پکیج
  • سرعت بالا در ساخت، نصب و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی
  • قابلیت ارتقاء با توجه به تغییرات شرایط محیط و تصفیه خانه
  • مصرف انرژی پایین
  • کم جا بودن ( به دلیل طراحی خاص و ویژه)

اجرای پروژه های تولید پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی

با توجه به سابقه و تجربه بسیار بالا در گروه صنعتی هفت، این مجموعه پروژه های بزرگی را برای سازمان های نظامی و اداری و شهرک های مسکونی ارائه داده است که از جمله این موارد می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • فاز 12 منطقه مسکونی عسلویه
  • بارانداز 13 هکتاری شلمچه
  • شرکت کاسپین فیش باکو
  • کارخانجات ایران خودرو و ایران خودرو دیزل
  • شرکت پاکشوما
  • قرارگاه خاتم الانبیا
  • بیمارستان مدائن تهران
  • شرکت ساپکو
  • خودروسازی سامیار کاشان
  • بیمارستان دارالتوحید

به منظور ثبت سفارش و برقراری ارتباط با گروه صنعتی هفت و دریافت اطلاعات درباره قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و سایر محصولات این مجموعه می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید.

سوالات متداول در زمینه پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب مجموعه ای از تجهیزات می باشد که پس از طی کردن مراحل متعدد منجر به حذف آلاینده های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی موجود در فاضلاب می شود.

تصفیه فاضلاب چه لزومی دارد؟

تصفیه آب مجدد برای موارد متعددی که نیازی به کیفیت آب آشامیدنی ندارد، ضروری است چرا که این کار نیاز به استفاده آب شیرین را تا 60 الی 50 درصد کاهش می دهد. ضمن اینکه به کمبود آب نیز کمک می شود.

پکیج تصفیه فاضلاب از چه جنسی ساخته می شود؟

  • پکیج تصفیه فاضلاب بتنی
  • پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی چقدر است؟

هزینه طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی انسانی با توجه به نوع مواد آلاینده موجود و همچنین شاخص های BOD و COD و غیره، تعیین می گردد، همچنین مواد و تجهیزات مورد استفاده در آنها نیز روی قیمت تاثیرگذار هستند. چند مورد از مهم ترین مواردی که روی قیمت : اکثر سیستم ها از یک زباله گیر پیش از هر چیز دیگری بهره می برند. زباله گیر آشغالها و مواد سنگین را جمع آوری و از ورود چربی و روغن جلوگیری میکند. همچنین صنایع تولید مواد غذایی نیاز دارند تا یک واحد قبل از واحد زباله گیر قرار داشته باشد. در بعضی از سیستم های بزرگتر، یک بخش خرد کننده به نام کمینوتور در ابتدای سیستم وجود دارد که به جای زباله گیر استفاده می شود. به علاوه، بعضی از سیستم ها دارای پمپ های خرد کننده در ابتدای سیستم هستند، که یا در ایستگاه بالابر و یا در مخازن تسریع جریان قرارداده شده است. این آشغالگیرها دهانه ریز بوده و از جنس استنلس استیل میباشند.

ایستگاه پمپاژ: شامل مخزن پلی اتیلنی دو جداره به همراه 2 عدد پمپ مستغرق است.
مخازن تخلیه جریان اغلب برای کاهش موج های جریان و نقاط اوج جریان استفاده می شوند. سیستم های هوادهی گسترده در طول ساعات انجام کارشان، در حالی که میزان جریان کم و ثابت می باشد در مقایسه با زمانی که دارای اختلاف زیاد است دارای عملکرد بهتری می باشند. مخازن یکسان سازی جریان، فاضلاب را به مخزن هوادهی پمپ می کنند و معمولا وسیله ای را برای تنظیم جریان رو به جلو قرار می دهند. این کار با یک دریچه یا یک جعبه کنترل جریان انجام میشود.

پکیج فلزی: پکیج فلزی شامل  واحدهای هوادهی، زلالسازی، کلرزنی و ذخیره لجن می باشد. جنس بدنه این پکیج ورق ST37 با پوشش اپوکسی به ضخامت 6 ملیمتر در دیواره و 8میلی متر در کف می باشد. شاسی مخزن از جنس کربن استیل با پوشش اپوکسی می باشد. کلیه سطوح در تماس با فاضلاب پس از زنگ زدایی با سه لایه رنگ اپوکسی مخصوص (زینک ریچ و کلتار اپوکسی ) به ضخامت 250 تا 400 میکرون پوشش می گردند. پوشش خارجی شامل یک لایه زینک ریچ ، یک لایه اپوکسی M.I.O و یک لایه پلی یورتان برای جلوگیری از اشعه   U.V می باشد.

سیستم تولید و توزیع هوا: یکی ازمهمترین بخش های تصفیه خانه های فاضلاب که متاسفانه در برخی از موارد با دقت طراحی نمی گردد واحدهوادهی می باشد. اهمیت این واحد به این شکل می باشد که در صورت عدم کافی بودن مقدار اکسیژن در راکتور هوادهی ، فعالیت بیولوژیکی با اختلال انجام میگیرد و نهایتا سیستم دارای راندمان کافی نخواهد شد. همچنین در صورت ازدیاد مقدار اکسیژن در سیستم ، این پارامتر خود به صورت اکسید کننده سبب کاهش مقدار باکتری های مفیددر سیستم می گردد. بنابراین تعیین میزان مناسب اکسیژن در راکتور های هوادهی بسیار با اهمیت بوده و حتمن بایستی مهندسی شده انجام گیرد.

شاخصی که با آن میزان کفایت اکسیژن در راکتور هوادهی را نشان میدهند شاخص DO  می باشد. این شاخص مخفف Dissolved Oxigen می باشد.

تاثیر مستقیم دارند:

  • کمیت فاضلاب ورودی
  • کیفیت پساب خروجی

شرایط منطقه ایپکیج تصفیه فاضلاب، دستگاه و سیستمی است که فاضلاب جامد و مایع خروجی شهرها و روستاها و انواع کاربریهای: بیمارستانها و مراکز درمانی، صنایع پتروشیمی و انواع زیرمجموعه های آن، پالایشگاه های نفت و گاز، ادارات، مناطق صنعتی، مجتمعهای مسکونی و تجاری را تصفیه و گندزدایی می کند. در واقع پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی، تمامی مواد آلی و عوامل بیماری زای موجود در آن را از بین می برد و کارکرد پکیج تصفیه فاضلاب، آنجایی بیشتر اهمیت پیدا می کند که بدانید، فاضلاب سرشار از آلاینده های خطرناکی همچون باکتریها، میکروبها، مواد شیمیایی و سایر سموم پرخطر است. با تصفیه و گندزدایی آب بوسیله ی این دستگاه، این آلاینده ها به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کنند و فاضلاب برای تخلیه در طبیعت و محیط زیست، بی خطر می شود.

خرید پکیج تصفیه فاضلاب بر اساس جنس بدنه

به طور کلی، می توان انواع بر اساس جنس بدنه را  در سه دسته زیر، تقسیم بندی نمود:

پکیج بدنه کامپوزیتی و فایبرگلاس

این پکیج های تصفیه  فاضلاب از ترکیب جنسهای کامپوزیت، الیاف و رزین صنعتی ساخته شده است و بیش از سایر کاربریها، برای پوشش بدنه مخزت پکیج تصفیه فاضلاب، برای تصفیه های کوچک میتواند موثر باشد. همچنین در این مدل، دست طراح برای یک طراحی منعطف در ابعاد کلی، حجم مخزن و اندازه قطعات، بسیار باز خواهد بود. در فضاهایی با کمبود متراژ شدید، تصفیه فاضلاب به صورت دفنی طراحی می شود و کامپوزیت و پلی اتیلن، بهترین متریالهای ممکن برای پوشش بدنه به شمار میرود.

پکیج پلی اتیلنی

هزینه نصب و راه اندازی پکیج  های پلی اتیلنی، بسیار عالی و مقرون بصرفه بشمار می رود و این مهمترین ویژگی این پکیجها محسوب می شود.همچنین نیاز ظرفیتی و حجمی کارفرما، مهمترین مشخصه برای ساخت این مدل پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی می باشد و بر اساس نیاز صاحبان صنایع، از لوله های پلی اتیلنی با قطرهای بین 2 الی 3 متر، در طراحی آن بهره گرفته خواهد شد.

پکیج فلزی

برای این نوع پکیج، چندین توضیح پراهمیت وجود خواهد داشت:

  • بهره گیری از پوشش بدنه فلزی در پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی به روش دفنی، به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود؛ چرا که با توجه به رطوبت و دیگر عوامل جوی، فلز بدنه زنگ خواهد زد و البته این نوع متریال، قابلیت تحمل بارهای مرده ی خاک را نخواهد داشت.
  • ضخامت ورق کف و هممچنین ضخامت بدنه در این مدل پکیج تصفیه فاضلاب، بر اساس نیاز کارگاه تولیدی و شخص کارفرما تعیین میشود.
  • کارشناسان شرکت مهاب، به جهت مقاوم سازی هر چه بیشتر بدنه این متریال، از ورق های فولادی سیاه با سه لایه موثر اپوکسی، استفاده می کنند.

پکیج تصفیه فاضلاب و نقشی تعیین کننده در صنعت

دستگاه تصفیه فاضلاب قادر است فاضلاب انسانی، صنعتی و بهداشتی را گندزدایی کند و پسابی تصفیه شده، بدون بو، زلال و قابل تخلیه در طبیعت تحویل دهد. تصفیه فاضلاب در 2 مرحله اولیه و ثانویه انجام می شود. در مرحله اولیه 40 تا 60 درصد مواد معلق و آلاینده ها حذف می شوند و در مرحله ثانویه، بیش از 90 درصد مواد جامد و مواد آلی مضر از بین می روند.

استفاده از از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا باعث می شود کمبود منابع آب در کشورهای مختلف جبران شود و بحران جهانی آب کنترل گردد. با استفاده از این دستگاه، فاضلاب و پساب تصفیه شده دوباره به چرخه مصرف برمیگردد و دوباره مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر، با استفاده از این سیستم میلیاردها تن فاضلاب تصفیه می شود و برای امور دیگر صنعتی و غیرصنعتی، مجددا مورد استفاده قرار می گیرد. البته در روند تصفیه فاضلاب و کیفیت پساب خروجی، عوامل مختلفی همچون:

  • جنس بدنه دستگاه، کیفیت
  • میزان آلایندگی فاضلاب
  • میزان فاضلاب ورودی به پکیج

نحوه کار دستگاه تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب به 3 روش فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی عملیات تصفیه و گندزدایی را انجام می دهد. در روش فیزیکی از UV و ته نشینی استفاده می گردد و ابتدا آشغالگیری و سپس عملیات دانه گیری و فیلتراسیون انجام میشود. این روش برای تصفیه فاضلاب کارخانه ها، کارگاه ها، صنایع و شرکت های تولیدی مناسب است.

البته تصفیه به روش شیمیایی کمی پیچیده و گران است و در این روش از کلر استفاده می شود. عیب بزرگ این روش این است که در انتهای عملیات، لجن زیادی تولید می شود که این لجنها سمی هستند و برای از بین بردن آنها باید هزینه گزافی تقبل شود. در روش بیولوژیکی از باکتری، اکسیژن و لجن فعال استفاده می شود و تصفیه به صورت هوازی و بی هوازی انجام می گردد. این روش برای تصفیه فاضلاب مجتمع های مسکونی و تجاری مناسب و ایده آل است.

اجزای تشکیل دهنده انواع پکیج تصفیه فاضلاب

انواع پکیج تصفیه فاضلاب اعم از انسانی، صنعتی و بهداشتی، از اجزا و تجهیزات یکسانی تشکیل شده اند که این اجزا عبارتند از:

  • – واحد آشغالگیری و دانه گیری
  • – مخزن ته نشینی
  • – ایستگاه پمپاژ
  • – بخش متعادل سازی و تنظیم پساب ورودی
  • – واحد کنترل PH
  • – واحد ذخیره و هضم کننده لجن
  • – واحد بیولوژیکی
  • – ازن ژنراتور
  • – تابلو کنترل
  • – سیستم هوادهی

انواع کاربرد دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی

پکیج تصفیه فاضلاب کاربردهای فراوانی دارد و برای تصفیه پساب صنایع و مشاغل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. کاربری های مختلفی از جمله:

  1. – ساختمانهای اداری
  2. – مجتمع های مسکونی، تجاری و تفریحی
  3. – کارخانجات و کارگاه های تولیدی
  4. – بیمارستان ها و مراکز درمانی
  5. – پالایشگاه های نفت و گاز
  6. – صنایع تولید کود و آفت کش ها
  7. – صنایع غذایی و لبنی
  8. – صنایع کاغذسازی و مقواسازی

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب

از ویژگیها و خصوصیات پکیج تصفیه فاضلاب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راندمان بسیار بالایی دارد.
  • نصب و راه اندازی آن سریع و ساده است.
  • هزینه پایین و عمر بالایی دارد.
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد.
  • دارای وزن پایینی است.

مراحل تصفیه فاضلاب به وسیله پکیج

تصفیه پساب تولیدی با استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب دارای چندین مرحله مهم است که به شرح زیر است:

  1. مرحله اول مربوط جمع آوری فاضلاب است که این کار توسط شهرداری ها، صاحبان مجتمع ها و کسب و کارها انجام شده و سپس تمامی حجم فاضلاب جمع آوری شده، به یک نقطه مرکزی منتقل می شود. این فاضلاب و پساب با استفاده از سیستم های زهکشی شده زیر زمینی و سیستمهای تخلیه خاص، به پکیج تصفیه فاضلاب هدایت می شود. این انتقال فاضلاب بایستی در شرایط بهداشتی انجام گردد و افراد منتقل کننده باید لباسهای مخصوص به تن کنند.
  2. مرحله بعدی کنترل بو است که بسیار حائز اهمیت می باشد؛ چراکه بوی فاضلاب برای افراد ساکن در مناطق اطراف، بسیار آزار دهنده است. در این مرحله بوی نامطبوع و تمام منابع تولید بو، با استفاده از مواد شیمیایی از بین می روند.
  3. در گام سوم غربالگری انجام میشود. در این مرحله، تمام اشیای بزرگ و قابل مشاهده مانند پلاستیک، الیاف، لوازم بهداشتی، دستمال مرطوب، بطری های شکسته و… از بین می روند؛ زیرا ممکن است این اشیا به دستگاه و پکیج آسیب برسانند.
  4. گام چهارم مربوط به تصفیه ثانویه است که به آن فرآیند لجن فعال نیز می گویند. در این مرحله با استفاده از باکتری ها و اکسیژن، «میکروارگانیسم های کوچک» و «مواد آلی» ترکیب شده با فاضلاب (در طی 3 الی 6 ساعت عملیات) از بین می روند.
  5. رسیدگی به جامدات، مرحله بعدی تصفیه پساب به کمک پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی است. در این مرحله از گازهای متان استفاده شده و تمامی مواد آلی و جامدی که در تصفیه اولیه و ثانویه از بین نرفته و باقی مانده اند، از بین می روند.
  6. مرحله ششم تصفیه ثالث نام دارد که طی آن 99 درصد ناخالصی های فاضلاب از بین میرود. از این مرحله بیشتر در تصفیه آب آشامیدنی استفاده می شود و فرآیندی گران و زمانبر است.
  7. در مرحله ضد عفونی، آندست از مواد آلی و موجودات زنده ای که ممکن است در فاضلاب باقی مانده باشند، ضدعفونی شده و از بین خواهند رفت. به همین دلیل در آخر از ترکیبی از «کلر و هیپوکلریت سدیم» استفاده می شود تا فاضلاب و پساب بطور کامل ضدعفونی گردد. این مرحله حدودا 20 تا 25 دقیقه زمان می برد.
  8. و مرحله آخر، مرحله تصفیه لجن است. این مرحله 24 ساعت زمان برده و طی آن تمام لجنهای تولید شده و غلیظ شده از بین می روند. لجن باقی مانده و خروجی در انتهای این فرآیند، می تواند در صنعت کشاورزی استفاده شود.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب به عوامل زیادی بستگی دارد. عواملی همچون:

  • کیفیت فاضلاب ورودی
  • جنس دستگاه
  • کارخانه تولید کننده پکیج
  • دبی فاضلاب ورودی
  • خشک یا مرطوب بودن محل نصب سیستم
  • نوع فرآیند تصفیه
  • و کیفیت آبی که کارفرما به آن نیاز دارد،

همگی در تعیین قیمت نهایی سیستم تصفیه فاضلاب نقش دارند. برای اطلاع از قیمت دقیق پکیج تصفیه فاضلاب و ثبت سفارش خود می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

به طور کلی گندزدایی فاضلاب و استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب مزایای زیادی دارد و برای طبیعت و محیط زیست لازم و ضروری است. با استفاده از این دستگاه پراهمیت، آلودگیهای موجود در فاضلاب از بین رفته، فاضلاب برای استفاده مجدد آماده میشود و به محیط زیست آسیبی وارد نمیگردد. از همین رو، شرکت مهاب به پشتوانه طراحان زبده و کارشناسان برجسته و با سابقه ی به ثمر رساندن پروژه های بزرگ صنعتی،  طیف گسترده ای از خدمات در زمینه های خرید پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و تعمیر و نگهدای دوره ای از آن را به تمامی مشتریان و صاحبان کارگاه های تولیدی کشور ارائه می نماید.

مشاوره های قدرتمند تخصصی و رایگان، قیمتهای بسیار مقرون بصرفه، بکارگیری و ارائه  تکنولوژیهای روز دنیا در طراحی انواع دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی، کیفیت بالای پسآب خروجی و…،  همه و مکانیزم تصفیه فاضلاب در پکیج تصفیه فاضلاب وابسته به نوع فاضلاب و فرآیند مورد استفاده برای تصفیه فاضلاب می باشد. فاضلاب های صنعتی که از تنوع و گستردگی بسیاری برخوردار هستند برای تصفیه هر یک از آنها روش متفاوتی برای تصفیه وجود داشته که مکانیزم تصفیه در پکیج را مشخص می نماید. به طور عام برای تصفیه فاضلاب ابتدا از یک ته نشینی،سپس دانه گیری، در صورت نیاز انعقاد و لخته سازی و ته نشینی شیمیایی و واحد بیولوژیکی بی هوازی و هوازی و ته نشینی ثانویه و ازن و در نهایت خروج برای استفاده در مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز.

نصب و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب :

پکیج های تصفیه فاضلاب در کارخانه ساخته می شوند و به محل پروژه حمل می شود و در آنجا نصب و راه اندازی می گردند. نصب و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب در مقایسه با نصب سپتیک تانک از اهمیت و پیچیدگی بیشتری برخوردار است و در صورتی که تمامی مراحل طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب به درستی صورت گرفته باشد اما در نصب و راه اندازی پکیج کار اشتباهی صورت پذیرد پکیج تصفیه فاضلاب نمیتواند به درستی کار کند و معمولا سیستم نمیتواند به راندمان مطلوب طراحی دست پیدا کند.

برای نصب پکیج تصفیه فاضلاب به یک فونداسیون نواری نیاز داریم که سطح آن تراز باشد و با شیب صفر درجه اجرا شود و از هر طرف پکیج تصفیه فاضلاب نیم متر بزرگتر باشد. بهتر است در اجرای پلان تصفیه خانه فاضلاب، فاصله بین پکیج تصفیه فاضلاب و سپتیک تانک و همچنین اتاق کنترل خیلی زیاد نباشد چرا که طول زیاد لوله کشی و شکستگی های درون خط لوله کشی سبب افت انرژی پمپ ها و بلوئر ها می شود و طول کابل کشی ها را نیز افزایش میدهد.

ذکر این نکته نیز ضروری است که سپتیک تانک با پکیج تصفیه فاضلاب می بایست حداقل یک متر فاصله داشته باشند تا فشار وارده از طرف پکیج تصفیه فاضلاب بواسطه نزدیک بودن به محل دفن سپتیک تانک (متعادل ساز) سبب آسیب دیدن سپتیک تانک نگردد.

راه اندازی و بهره برداری از هر پکیج تصفیه فاضلاب نیز متفاوت می باشد و وابسته به فرآیند مورد استفاده در پکیج می باشد شرکت تمدن تصفیه برای اینکه کارفرمایان در بهره برداری از پکیج تصفیه فاضلاب با مشکلی مواجه نشوند اقدام به تدوین دفترچه بهره برداری از پکیج تصفیه فاضلاب نموده است که به طور مفصل درباره نحوه بهره برداری از پکیج پرداخته و بر اساس تجربه انجام صدها پکیج تصفیه فاضلاب و مشکلاتی که احتمال دارند در بهره برداری از سیستم پیش آید در دفترچه بهره برداری آورده و همچنین نحوه رفع مشکل بوجود آمده را نیز تشریح کرده است. علاوه بر این با ساخت کنترل پنل مرکزی تمام اتوماتیک سیستم تصفیه فاضلاب سعی شده است تا نیروی انسانی کمترین دخالتی در بهره برداری از پکیج را داشته باشد و بوسیله تابلو برق تمام اتوماتیک، پکیج تصفیه فاضلاب کار کند.

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب :

با توجه به شرایط زیست محیطی کشور، با قطعیت می توان گفت که یکی از مهمترین راهکارهای برون رفت از این شرایط نامساعد، ترویج استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب می باشد که  با استفاده از پساب حاصا از تصفیه فاضلابمی ا=توان بیشتر از نیمی از مشکلات محیط زیست خود را حل نماییم. با تصفیه فاضلاب در ابتدا به خاک و محیط زیست و آب های زیرزمینی صدمه نمیزنیم و از آن مهمتر از آب استحصال شده ی توانیم به توسعه فضای سبز اطراف خود بپردازیم تا علاوه بر داشتن محیطی شاداب و پویا، تولید اکسیژن، از وقوع گرد و غبار و ریزگردهایی که گاه و بیگاه نفس کشیدن را برای مردم شهر سخت می کند و باعث آسیب رساندن به قشر در معرض خطر مردم، یعنی سالمندان و کودکان می شود و باعث افت کیفیت زندگی همه مردم می شود برطرف نماییم.

واحدهای پکیج تصفیه فاضلاب:

آشغالگیر: جهت جلوگیری از ورود ذرات درشت به پکیج تصفیه فاضلاب که باعث خرابی پمپ ها و گرفتی لوله های خروجی می گردد.

دانه گیر: جهت جلوگیری از ورود ذرات شن و ماسه که باعث گرفتی دیفیوزر های هوادهی و در دراز مدت پر شدن واحد های مختلف پکیج تصفیه فاضلاب می گردد.

متعادل ساز: با توجه به اینکه ورود فاضلاب در طول شبانه روز به پکیج تصفیه فاضلاب چه از لحاظ کمی و کیفی متغییر می باشد از یک مخزن متعادل ساز جهت جلوگیری از وارد آمدن شوک های آلی و هیدرولیکی قرار دادعه می شود.

ایستگاه پمپاژ: با توجه به اینکه لوله های انتقال فاضلاب در زیر زمین هستند و به طبع آن متعادل ساز نیز در زیر زمین اجرا می شود و با توجه به اینکه پکیج های تصفیه فاضلاب معمولا بر روی سطح زمین قرار داده می شوند از یک ایستگاه پمپاژ جهت انتقال فاضلاب به داخل پکیج تصفیه فاضلاب استفاده می شود.

واحد بیهوازی: جهت حذف فسفات از جریان فاضلاب در پکیج تصفیه فاضلاب

آنوکسیک: جهت حذف نیترات از جریان فاضلاب در پکیج تصفیه فاضلاب

هوادهی: جهت هوادهی فاضلاب و انجام فرآیندهای بیولوژیکی تصفیه فاضلاب جهت حذف آلاینده های موجود در فاضلاب بوسیله تغذیه میکروارگانیسم ها

ته نشینی: فرآیندهای انجام شده در واحد هوادهی منجر به تولید توده های بیولوژکی سنگینی میشوند که بوسیله ته نشینی میتوان آنها را از جریان فاضلاب حذف نمود که این کار در مخزن ته نشینی پکیج هل تصفیه فاضلاب به وقوع می پیوندد.

کلر زنی: جهت میکروب زدایی فاضلاب تصفیه شده و جلوگیری از آلودگی منابع پذرنده از کلر جهت میکروب زدایی پساب تصفیه شده استفاده می گردد.

فیلتراسیون: جهت حذف مواد معلق از فیلتر شنی و جهت حذف رنگ و بو از فیلتر کربنی بعد از پکیج تصفیه فاضلاب استفاده می شود.

مخزن نگهداری و هاضم لجن: جهت هضم لجن و نگهداری و تخلیه دوره ای لجن درون پکیج تصفیه فاضلاب از این مخزن استفاده می شود.