عمومیکسب و کار ایرانی

آفتابگیر چیست و چه کاربردی دارد؟

آفتابگیر خودرو چیست؟

همانطور که از نامش پیداست ، آفتابگیر ماشین همانند یک سپر از ورود نور به فضای داخلی خودرو جلوگیری می کند و جنس پارچه آن هم ضد نور و هم ضد آب است. آفتابگیر خودرو روی شیشه جلو و عقب ماشین ، پنجره ها و قسمت مقابل راننده و شاگرد نصب می شود و نقش بسزایی در کاهش دما و حرارت داخل ماشین دارد.

همچنین در بیشتر موارد از آفتابگیر خودرو به نام بیلبورد تبلیغاتی یاد می شود; در واقع آفتابگیر به شما این امکان را می دهد تا لوگو با هر تبلیغی رو که دوست داربد را در معرض دید افراد قرار دهید و از این جهت به دیده شدن بیشتر کسب و کار شما کمک زیادی می کند. در واقع چی از این بهتر که شما هم از خودرو خود محافظت کنید و هم به صورت رایگان و در هر کچایی که هستید ، برند کسب و کار خودتونو تبلبغ کنید بدون اینکه هزینه اضافی پرداخت کنید. همچنین از دیگر ویژگی های آفتابگیر خودرو می توان به کم جا بودن آن شاره کرد و به راحتی آن را تا کرد و داخل داشبورد قرار داد.

مزایای نصب آفتابگیر خودرو

آفتابگیر مانع رسیدن پرتو های خورشیدی به قسمت داشبود ماشین می شود.آفتابگیر تبلبغاتی امکان تبلیغ کار شما را در هر کجا و بدون پرداخت هیچ پولی فراهم می کند.دمای داخلی خودرو را تنظیم می کند; حتما براتون پیش اومده در یک روز گرم توقف کوتاهی داشتید و بعد برگشت ، گرمای فضای داخلی خودرو بسیار آزار دهنده بوده. پس شما خیلی راحت با نصب آفتاب گیر ماشین ، دما را کنترل کنید.

آفتابگیر ماشین و محافظت از اشعه خطرناک خورشیدی

جالبه که بدونید در نور خورشیدی که تابش آن اثرات مفیدی دارد ، اشعه UV یا همان ماورا بنفش وجود دارد ; قرار گرفتن در معرض این اشعه ها در مدت زمان زیاد می تواند آسیب وارد کند. آفتابگیر ماشین برای جلوگیری از رسیدن نور خورشید به خود فرد و فضای داخلی خودرو اهمیت بسیار زیادری دارد چرا که اشعه UV می تواند فرد را با مشکلات پوستی مواجه کند و در دراز مدت، به قسمت های داشیورد ، و… آسیب جدی وارد کند. بدون شک استفاده از آفتابگیر خودرو کمک زیادی به سالم ماندن قطعات داخلی خودرو در مقابل گرما می کند اما اگر به این مسئله توجه کافی نشود، به موتور ، باتری و دیگر قسمت های مهم فشار زیادی وارد می شود به خصوص در تابستان که دمای هوا به حدود 70 درجه سانتی گراد هم می رسد و با گذشت زمان ، نور خورشید خسارت زیادی را وارد می کند.

What is sunscreen and what is its use

آفتابگیر تبلیغاتی

خب تا اینجا با اهمیت نصب آفتابگیر خودرو آشنا شدیم و دیدیم که وجود این لوازم یدکی تا چه حد ضروری است. آفتابگیر علاوه بر اینکه از تابش مستقیم نور خورشید به فضای داخلی خودرو و سرنشینان جلوگیری می کند ، یکی از بهترین لوازم ها برای تبیلعات کسب و کار است. در واقع آفتابگیر تبلیغاتی خودرو به شما این امکان را می دهد تا با هزینه اندک و خیلی موثر لوگو یا برند کار خود را به افراد نشان دهید; دیگه چی از این بهتر که هم از ماشینتون در مقابل گرما محافظت می کند و هم به صورت رایگان در هر کجایی که هستید ، کار شما را به صورت گسترده تبلیغ می کند.

اگر که کسب و کاری داشته باشید ، حتما به فکر تبلیغ برند آن هستید و دوست دارید مشتریان زیادی رو جذب کنید. روش های زیادی برای تبلبغات وجود داره مثلا تبلیغات رسانه ای ، کاغذی و وسایلی مثل سر رسید ، خودکار و… . اما خب هرکدوم از اینها عیب هایی دارند و هزینه زیادی را باید پرداخت کرد. خب سوال پیش میاد که بهترین هدیه جواب آفتابگیر تبلیغاتی ماشین است. یه هدیه تبلیغاتی ارزان نسبت به نمونه های مشابه که می توان در تعداد بالا تهیه کرد و به مشتریان ارائه داد. در واقع شما با ارائه آفتابگیر تبلیغاتی خودرو به مشتریان تان ، هم اینکه برند کار خود را به صورت گسترده تبلیغ می کنید و هم اینکه کمک زیادی به سلامت ماشین و جلوگیری از ضرر رسیدن می کنید.

چرا به آفتابگیر خودرو نیاز داریم؟

اهیمت آفتابگیر خودرو و نداشتن آن زمانی حس می شود که در یک روز گرم سوار ماشین هستید و گرما و حرارت زیاد ، شما را کلافه کرده . شیشه های جلو و عقب ماشین و پنجره های جانبی راهی برای ورود نور به اتاق و بالا رفتن دمای آن است و این دمای زیاد می تواند هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان خطرناک باشد. همچنین رسیدن نور خورشید به داشبورد خودرو در مدت زمان زیاد ، مشکلاتی برای قطعات داخلی شما ایجاد می کند. پس استفاده از آفتابگیر خودرو برای هر راننده ای لازم است. تازه تبلیغاتی بودن آفتابگیر و کارایی آن مثل بیلبورد تبلیغاتی ، از دیگر عواملی است که خرید و نصب آن را ضروری می کند.

نکات مهم هنگام خرید آفتابگیر ماشین

نوع آفتابگیر

اینکه باید از چه نوع آفتابگیر خودرویی استفاده کنیم ، مهم ترین عامل در خرید آفتابگیر است; توجه داشته باشید آفتابگیر ها انواع مختلفی دارند و در مدل های مشخصی تولید می شوند. آفتابگیر های شیشه عقب با شیشه جلو و حتی پنجره ها با هم فرق دارند و شما با توجه به نیازتان محصول را خریداری می کنید.

مناسب برای خودرو

توجه به مدل خودرو از دیگر عواملی است که در هنگام انتخاب آفتابگیر خودرو باید در نظر داشته باشید; ابعاد و شکل شیشه های ماشین ها با هم تفاوت دارد و باید آفتابگیری را انتخاب کنید که به خوبی از ورود نور به فضای داخلی جلوگیری کند.

طرح آفتابگیر و رنگبندی آن

اینکه آفتابگیر ماشین چه رنگی داشته باشد و شکل و شمایل آن به چه صورت باشد ، به سلیقه شماست اما توصیه می شود که آفتابگیر هایی با رنگ روشن مثل قرمز ، سفید و … استفاده شود، چرا که نور را خیلی کم جذب می کنند و بازتاب می دهند.
به تازگی هم آفتابگیر تبلیغاتی خودرو هم مورد استقبال خیلی از رانندگان قرار گرفته و به شما این امکان را می دهد تا برند خود را روی آن چاپ کنید چاپ برند و لوگو به گونه ای باشد که ظاهری خلوت داشته باشد و رنگ های جذاب در آن به کار برده شود.

جنس آفتابگیر

جنس آفتابگیر ها معمولا شمعی و پلاستیکی است. آفتابگیر خودرو با جنس شمعی استحکام بیشتری دارد و در برابر انواع شرایط آب و هوایی مقاوم است; از این رو استفاده از آن نسبت به نوع پلاستیکی رایج تر است و نور آفتاب دیرتر آن را پوسیده می کند. همچنین فنر به کار رفته در دور آن باید از انعطاف و نرمی خاصی برخوردار باشد تا به راحتی تا شود و جای زیادی را اشغال نکند. پس حتما آفتابگیری با کیفیت خریداری کنید که ماندگاری زیادی داشته باشد ، دیر تر فرسوده شود و برای مدت زیای از خودروی شما محافظت کند و کار شما را تبلیغ کند.

تولید آفتابگیر خودرو به صورت انبوه

گرمای زیاد و تابش شدید نور خورشید دمای داخلی خودرو را به بالای 50 درجه مدر ساختمان ها برای جلوگیری از ورود نور خورشید به داخل از انواع آفتابگیر ساختمان یا لوور استفاده می شود. استفاده از آفتابگیر کمک می کند تا نور ملایمی وارد ساختمان شود. آفتابگیر ساختمان به صورت عمودی و افقی قابل اجرا است و در سایزها و اندازه های متفاوت ساخته می شود. در معماری داخلی و برای زیبایی از لوور یا آفتابگیر استفاده می شود. به کار بردن آلومینیوم در ساخت آفتابگیر یا لوور; به دلیل سبک وزن بودن و هزینه کمتر; رایج است. آفتابگیر یا بر روی پنجره یا به صورت مستقیم در نمای ساختمان نصب می شود. در ادامه مطلب از ؛ که و دیگر استان ها را به شما ارائه می دهد؛ به بررسی انواع آفتابگیر ساختمان می پردازیم.

آفتابگیر پنجره چیست؟

به سازه های سبک ساختمانی که دارای دو جز اصلی پوشش و براکت (پایه) هستند و جهت جلوگیری از ورود نور خورشید به داخل ساختمان در بالای پنجره نصب می شوند را می گویند. براکت نشکن است و به دلیل اینکه از پلیمر الیاف دار تشکیل شده است، می توان از آن در تمام شرایط و آب و هوایی استفاده نمود. پوششی که در آفتابگیر ساختمان در قسمت پنجره استفاده می شود ورق پلی کربنات 5 تا 6 میلیمتر دوجداره است. همچنین می توان از ورق تخت با ضخامت 3 تا 4 میلی متر هم استفاده کرد. زهوار جلو و عقب که جنس آلومینیوم دارد، در منتهی علیه دو براکت قرار می گیرد. جهت ثابت و فیکس کردن آفتابگیر یا لوور پنجره از رول بولت استفاده می شود. برای آکبندی هم می توانید از چسب آکواریوم استفاده کنید. کاربرد آفتابگیر پنجره شامل موارد زیر است:

  • به عنوان آردواز در بالای درب حیاط نصب می شود.
  • بالای تاسیسات ساختمان و کنتورهای گاز و برق نصب می شود.
  • برای جلوگیری از نفوذ نور خورشید و باران به داخل ساختمان در بالای پنجره نصب می شود.
  • به عنوان محافظ در تراس و جان پناه بالای پشت بام نصب می شود.

از آفتابگیر ساختمان به خصوص در بالای ; به دلیل قابلیت نصب آسان و سریع; کاربردی بودن; مدرن بودن; زیبایی قابلیت نصب بر روی اکثر مصالح ساختمانی و سطوح و تنوع رنگی; به صورت گسترده استفاده می شود.

محفظه آفتابگیر چیست؟

به فضای نیمه بازی که در شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب طبق مجوز شهرداری با سطوح شفاف در ساختمان پوشیده می شود را محفظه آفتابگیر ساختمان می گویند. استفاده از محفظه آفتابگیر باعث کاهش شدت نور به داخل ساختمان می شود و به راحتی می توان با طرح ها و مدل های کنترلی میزان نور را کنترل کرد. با هدف زیبایی و به کار بردن در دکوراسیون مدرن از محفظه آفتابگیر در ساختمان استفاده می شود، که دلیل آن تنوع در اشکال آن است. در ساخت محفظه می توان از مصالح مختلف مانند تیتانیوم، استیل ضد زنگ، چوب، شیشه، آلومینیوم و غیره استفاده کرد.

مزیت های محفظه آفتابگیر شامل موارد زیر است:

  • اجرای آن در هر قسمت ساختمان، امکان تهویه مناسب را برای داخل ساختمان ایجاد می کند.
  • تاثیر مثبت در کاهش انرژی دارد و می تواند دمای ساختمان را کاهش دهد.
  • علاوه بر کاهش شدت نور، متریال استفاده شده برای ساخت آن سازگار با هر شرایط اقلیمی است.

محفظه آفتابگیر انواع مختلفی دارد؛ که در ادامه مطلب از؛ مانند لیست سازندگان ؛ شما را با انواع آن آشنا می کنیم.

محفظه آفتابگیر ساختمان به شکل مکعبی:

محفظه آفتابگیر مکعبی در نمای ساختمان و چیلرها جهت پوشش دهی استفاده می شود. به صورت مکعب مستطیل طراحی و تولید و با قرار گرفتن مکعب ها کنار هم نمای کلی محفظه اجرا می شود.

محفظه آفتابگیر دوکی شکل:

این نوع محفظه بیشتر برای سایبان در نمای بیرونی ساختمان استفاده و از تیغ های افقی به شکل دوک ساخته می شود. مزیتش این است که به صورت ثابت و متحرک قابل اجراست. در نوع متحرک زاویه تیغه ها قابل تغییر است و بیشتر در ساختمان های اداری و تجاری کاربرد دارد.

محفظه آفتابگیر کامپوزیت و مستطیلی:

یکی از انواع محفظه آفتابگیر ساختمان نوع کامپوزیتی است، که با ورقه های کامپوزیتی ساخته می شود و حتی می توان در نمای کامپوزیت هم از آن استفاده کرد. نوع مستطیلی هم که دارای شکل ظاهری مستطیل شکل است.