ارزان ترین سنگ نما ساختمان

سنگ های ساختمانی که برای نما مورد استفاده قرار می گیرند می توانند یکی از سه جنس تراورتن، گرانیت و چینی کریستال باشند. به جز این سه سنگ که البته بهترین آن ها تراورتن است، کالاساخت هیچ سنگ دیگری را مناسب نمای ساختمان نمی داند. بنابراین برای بررسی ارزان ترین یا گران ترین سنگ های نما مسلما حول همین سه جنس سنگ صحبت خواهیم داشت و به سراغ دیگر سنگ ها نخواهیم رفت. پس با این توضیحات در می یابیم که سنگ ارزان قیمت به به معنای سنگ بد یا ضعیف نیست و از اتفاق در بسیاری از موارد می توانیم با خرید سنگ ارزان درست نمای خود را به بهترین شکل ممکن سنگ کنیم. در این متن به بررسی ارزان ترین سنگ برای نمای ساختمان خواهیم پرداخت و بر اساس معدن هر یک را معرفی خواهیم کرد.

ساختمان | سنگ

ارزان ترین سنگ تراورتن برای نما

استاندارد تولید سنگ پلاک، یعنی سنگی که برای نما استفاده می شود 40 سانتی متر در طول آزاد است. بنابراین اگر دسته سنگی را با عرض 35، 30، 25، 20 یا کمتر پیدا کردیم مطمئن باشیم که از نظر قیمتی بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود. بنابراین ارزان ترین سنگ تراورتن نما را می توانیم از دسته سنگ های عرض کمتر پیدا کنیم.

نکته اینجاست که سنگ های عرض کمتر از 40 سانتی متر تولید همیشگی سنگبری نیستند و در واقع اضافه و پرت کوپ سنگ برش داده شده یا سفارشات صادراتی خواهند بود. بنابراین معمولا دارای بازی رنگ بالا، قد و پای کوتاه و سورتینگ نادقیق می باشند. پس این نکته را باید در نظر بگیریم که ارزان بودن سنگ 35 یا 30 بی دلیل نبوده و همین پارامتر ها مشخص کننده قیمت پایین تر آن نسبت به سنگ های معمولی می باشند.

نکته دوم استفاده از معادن تراورتنیست که ذاتا قیمت ارزانی دارند. می دانیم که سنگ نما هر چقدر روشن تر شود گران تر است؛ بنابراین برای خرید سنگ نمای ارزان باید به سراغ سنگ های شکلاتی، نسکافه ای، کرم بژ، عسلی یا نهایتا کرم برویم که بتوانیم در قیمت های پایین نیز دسته سنگ های خوب آن را انتخاب کنیم. بعد از انتخاب رنگ سنگ باید به انتخاب معدن آن توجه کنیم. برخی از معادن سنگ مانند سنگ یزد، سنگ ابرکوه، سنگ رامشه و در کل معادن تراورتن توابع یزد ذاتا دارای قیمت پایین تری نسبت به دیگر سنگ ها می باشند. پس اگر از این مدل سنگ ها انتخاب کنیم می توانیم خرید ارزان را تجربه کنیم.

نوع دیگر سنگ های نمای ارزان انتخاب و خرید سنگ پشت کاری است. در بسیاری از موارد مشتری درخواست سنگ ارزان برای نمای پشت یا باغ ویلا دارد که خب مسلما اجرای سنگ گران قیمت برای این موارد منطقی بنظر نمی رسد. پس از دسته سنگ های پشت کاری بارگیری انجام می شود که تنها می تواند جایگزین مناسبی برای سرامیک یا سیمان سفید تلقی شود. سنگ پشت کاری ارزان قیمت معمولا دارای بازی رنگ بالا، قد و پای نه آنچنانی بلند و کیفیت ساب و رزین متوسط می باشد. همین موارد دلیل ارزان بودن آنهاست و به همین دلیل برای نمای اصلی پیشنهاد نمی شوند.

ساختمان | سنگ

ارزان ترین سنگ گرانیت برای نما

سنگ مروارید مشهد ارزان ترین سنگ در بین گرانیت ها شناخته می شودو البته کالاساخت اجرای این سنگ گرانیت را مناسب نمی داند و دلیل نیز درصد آهن بالای آن نسبت به دیگر گرانیت هاست. بنابراین گرانیت نطنز را می توانیم به عنوان سنگ گرانیت ارزان و مطمئن برای نما معرفی کنیم.

ارزان ترین سنگ چینی کریستال برای نما

سنگ کریستال لایبید به عنوان ارزان ترین سنگ در خانواده کریستال ها معرفی می شود. این سنگ فوق العاده محکم و مقاوم است و دارای زمینه رنگی آبی و سفید می باشد. مسلما چینی سفید زمینه آبی رنگ داشته و خطوط سفید در آن خود نمایی می کنند. بنابراین اگر به دنبال سنگ نمای ارزان و در عین حال مقاوم و همیشگی هستید بهترین انتخاب می تواند چینی لایبید تلقی گردد.

کلام آخر

در کالاساخت انواع بسیار متنوعی از سنگ های ساختمانی موجود است. ارزان ترین تا گران ترین سنگ ها را می توانید در این فروشگاه اینترنتی پیدا کنید. حال در این میان چشم انداز کالاساخت این است که بتواند سنگ طبیعی ساختمانی را به سراسر کشور ارسال نماید. در کالاساخت باور داریم که خرید اینترنتی مطمئن، نیازمند فروشگاه معتبری است که بتواند محصولات را با بهترین کیفیت، کمترین قیمت و در کوتاه ترین زمان برای مشتریان خود ارسال کند.

یکی از بزرگترین دغدغه ها برای خرید غیر حضوری سنگ، امکان برگشت محصول است که در کالاساخت این دغدغه بطور اصولی رفع شده است و امکان بازگشت کالا وجود دارد. این موضوع می تواند دست ما را برای خرید اینترنتی سنگ باز بگذارد. همچنین حضور مشاوران با تجربه در این مجموعه می تواند راهنمای صادق و کاملی باشد که بتواند کاربری درست و اشتباه هر سنگ را به شما نشان دهد. ما می توانیم هر سنگ ساختمانی را بدون واسطه مستقیم از کارخانه به پروژه ارسال داشته باشیم و از نظر کیفیت، سالم کار کردن و نازل ترین قیمت می توانیم در قطب سنگ ایران، یعنی اصفهان مدعی باشیم.