لوازم خانگیکسب و کار ایرانی

چرا لباسشویی دوو خشک نمیکند

همه انواع ماشین لباسشویی حتی لوازم خانگی برندهای مشهوری مثل دوو نیز ممکن است در شرایط مختلف دچار مشکلاتی شوند که باید در زمان مناسب نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در مشهد می تواند در این زمینه نقش کلیدی داشته باشد.

خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو یکی از این مشکلات است که به دلایل مختلفی پیش می آید. برای اینکه همه چیز را درباره این مشکل و راهکارهای حل آن بدانید، این مطلب را تا انتها با دقت مطالعه کنید.

اولین اقدامات بعد از خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو

هر زمان که متوجه خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو شدید، در مرحله اول حتما آن را ریست کنید. ریست کردن ماشین لباسشویی دوو  در راهنمای آن به صورت کامل توضیح داده شده است که می توانید از آن موارد نهایت استفاده ممکن را ببرید. برای ریست کردن دستی ماشین لباسشویی،  در ابتدا آن را خاموش کرده و از پریز برق بکشید. تعمیر لباسشویی در مشهد نیازمند دانش و تجربه کافی می باشد.

بعد از اینکه حدود یک دقیقه از این موضوع گذشت، دوباره ماشین لباسشویی دوو را به برق وصل کنید. بعد از این مرحله باز و بسته کردن درب لباسشویی را آغاز کنید. این کار باید حدود شش بار انجام گیرد. مدت زمان هر کدام از این باز کردن ها باید حدود 12 ثانیه باشد تا ریست شدن به درستی اتفاق بیفتد.

خشک کن لباسشویی دوو نی نی سایت | دکمه خشک کن لباسشویی دوو

خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو چه دلایلی دارد؟

عوامل زیادی در ایجاد مشکل خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو نقش دارند که باید آن ها را بررسی کرد. برای اینکه بهتر در این زمینه اطلاعات داشته باشیم، دلایل و عوامل مختلف خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی را بیان خواهیم کرد. همچنین بهتر است از کارشناسان متخصص برای تعمیر ماشین لباسشویی دوو در مشهد کمک بگیرید.

قطعی اتصال برق خشک کن لباسشویی

در بسیاری از موارد علت اصلی خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو، مربوط به قطعی و نوسانات مختلف برق است که مانع از کار کردن درست خشک کن خواهد شد. در واقع برق کافی برای عملکرد درست خشک کن به آن نمی رسد و به همین علت لباس ها خشک باقی  خواهند ماند. در برخی از اوقات لباسشویی سالم است و فقط برق ورودی به آن ایراد دارد. ممکن است که پریز خراب باشد و برق کافی را در اختیار لباسشویی قرار ندهد.

بهتر است که همه ی موارد به صورت ویژه چک شوند تا علت اصلی کار نکردن خشک کن ها مشخص شود. به غیر از این مورد ممکن است که در داخل لباسشویی سیم کشی دچار ایراداتی باشد. با توجه به آسیب های مختلفی که به سیم های داخلی وارد می شود،  ممکن است که دچار خرابی شده و عملکرد خشک کن را مختل کنند.

برای اینکه این مساله حل شود، حتما باید از تعمیرکاران حرفه ای لباسشویی دوو از تعمیرگاه ها و نمایندگی تعمیرات معتبر مانند مرکز  کمک بگیرید تا تعمیر ماشین لباسشویی دوو شما به بهترین نحو ممکن انجام گردد.

آسیب به ترانسبرد الکترونیکی

ترانسبرد الکترونیکی بخش مهمی از ماشین لباسشویی دوو به شمار می آید که دستورات وارد شده از طرف شما در این قسمت پردازش شده و اجرا خواهد شد. در برخی از اوقات این قطعه دچار آسیب و خرابی خواهد شد که در این صورت، مساله خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو به وجود خواهد آمد. با توجه به اهمیت بالای ترانسبرد الکترونیکی، همواره تلاش کنید تا بهترین کاربرد ممکن را از لباسشویی داشته باشید تا کمتر دچار مساله و بحران شوید.

رعایت نکردن حجم استاندارد لباس در ماشین لباسشویی دوو

هر ماشین لباسشویی دارای یک حجم استاندارد است که شما نمی توانید بیشتر از آن حجم استفاده کنید. به طور مثال اگر شما لباسشویی 7 کیلویی دوو را خریداری کنید، تا هفت کیلوگرم مجاز هستید لباس در داخل آن بریزید. بعضی از افراد به این موضوع دقت نمی کنند و به همین علت کارکرد لباسشویی دچار اختلال می شود.

زمانی که شما حجم زیادی از لباس ها را به داخل لباسشویی می ریزید، دستگاه خشک کن نمی تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. در نتیجه بخش زیادی از لباس ها خیس باقی می مانند و باید آن ها را به همان صورت از لباسشویی خارج کنید. خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو به این موضوع هم بستگی دارد پس حتما این مورد را به صورت ویژه رعایت کنید و برای آن برنامه ریزی لازم را انجام دهید.

ایجاد آسیب و خرابی در پمپ تخلیه

پمپ تخلیه وظیفه تخلیه کامل آب های کثیف حاصل از شستشو را به عهده دارد. زمانی که مدت زمان کار لباسشویی به انتها نزدیک شود،  این پمپ شروع به کار کرده و آب کثیف ناشی از شستشو را خالی خواهد کرد. در برخی از موارد گرفتگی در داخل پمپ تخلیه اتفاق می افتد که در چنین شرایطی عملکرد پمپ دچار اختلال می شود و لباس ها خیس باقی می مانند.

گرفتگی پمپ دلایل زیادی دارد ولی اکثرا وجود پرزهای لباس باعث این گرفتگی و ایجاد مشکل خواهد شد. خرابی یا سوختن پمپ تخلیه می تواند دلیل محکمی برای علت خشک نشدن لباس ا در ماشین لباسشویی دوو باشد.

راهکارهای حل مشکل خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو

در مرحله اول به دنبال ایراد کار باشید. به طور مثال اگر پمپ تخلیه لباسشویی دوو خراب است،  در اولین فرصت ممکن برای تعمیر یا تعویض آن برنامه ریزی لازم را انجام دهید. همچنین همیشه از لباسشویی در ظرفیت خود استفاده کنید تا بهترین کارایی ممکن را داشته باشد.

همچنین در بسیاری از اوقات می توان با یک ریست ساده این مشکل را به صورت ریشه ای حل کرد. به غیر از این موارد، همواره نظافت ماشین لباسشویی را در نظر بگیرید و هر چند وقت یکبار آن را پاکسازی کنید.

ممکن است الیاف مختلف در لباسشویی قرار بگیرند و عملکرد آن را دچار اختلال کنند. در چنین وضعیتی حتما باید برای پاکسازی لباسشویی برنامه داشته باشید. خیلی از اوقات خیس ماندن لباس ها به دلیل گیر کردن الیاف در داخل شلنگ تخلیه است. از آنجا که مسیر عبور آب در شلنگ مسدود است، آب لباس ها تخلیه نمی شود.

بهتر است که هر چند وقت یکبار شلنگ تخلیه را بررسی کنید تا هیچ چیزی در داخل آن گیر نکرده باشد. از مهم ترین دلایل برای خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو، عدم استفاده درست و حرفه ای از تنظیمات دستگاه است.

در لباسشویی های جدید شما می توانید که نوع خشک کن خود را تنظیم کنید و برای لباس ها با اجناس متفاوت از تنظیم خاصی استفاده می شود. ممکن است که شما تنظیم دستگاه را اشتباه زده و به نوع لباس دقت نکرده باشید. در این حالت نیز احتمال وقوع این مشکل بسیار خواهد بود.

مشکل خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی را جدی بگیرید

فراموش نکنید که این مشکل به دلیل ایجاد آسیب در لباسشویی به وجود آمده است. اگر شما مشکل اصل را ریشه یابی و حل نکنید، ممکن است که در آینده ای نزدیک سایر بخش های ماشین لباسشویی نیز دچار ایرادات اساسی و مهم شود. بهتر است که حتی کوچکترین ایرادات را جدی بگیرید و برای حل آن ها برنامه ریزی لازم را انجام دهید.

خوشبختانه تعمیرکابرند دوو به دلیل کیفیت بالا و خدمات پس از فروش همچنان جزء برندهای پیشتاز صنعت لوازم خانگی است. ماشین لباسشویی دوو نیز، از قدیم طرفداران و مشتریان زیادی داشته و دارد، به طوری که کمتر دچار مشکل و خرابی می شود؛ اما خرابی لوازم خانگی برقی، یکی از اتفاقات ساده  زندگی روزمره همه ما است و این موضوع در مورد ماشین لباسشویی دوو نیز، صدق می کند.

هرچند که خدمات پس از فروش و تعمیرکاران متخصص و ماهر ماشین لباسشویی دوو به راحتی در دسترس هستند. مصرف کنندگان ماشین لباسشویی دوو، به طور معمول با مشکل خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی دویا به عبارتی نرفتن روی خشک کن دستگاه مواجه می شوند، به طوری که دستگاه پس از شستشوی لباس ها، آن ها را خیس یا نیمه خیس تحویل می دهد.

از کار افتادن خشک کن ماشین لباسشویی می تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد. در این مقاله از مرکز خدمات دوو پشتیبان، اطلاعاتی در زمینه دلایل کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی دوو و راه حل برطرف کردن آن ها داده شده است.

بعضی از دلایل خشک نشدن لباس ها توسط ماشین لباسشویی دوو، به تخصص و مهارت زیادی نیاز نداشته و به راحتی قابل برطرف شدن هستند، اما برخی از علت ها، نیاز به تخصص داشته و حتماً باید توسط تعمیرکار متخصص ماهر ماشین لباسشویی دوو برطرف شوند.

اگر خشک کن ماشین لباسشویی دوو کار نکرد، چه اقدامی انجام دهیم؟

وقتی خشک کن ماشین لباسشویی دوو کار نمی کند، اولین و بهترین اقدام، ریست کردن ماشین است. طریقه ریست کردن ماشین لباسشویی دوو در دفترچه راهنمای آن به طور کامل توضیح داده شده است که می توانید از آن مواقع موردنیاز، استفاده کنید. ریست کردن ماشین لباسشویی به صورت دستی،  در طی مراحل زیر است.

  1. ابتدا دستگاه را خاموش کرده و از پریز برق بکشید.
  2. بعد از حدود یک دقیقه، دوباره ماشین لباسشویی دوو را به برق وصل کنید.
  3. بعد از این مرحله، حدود 6 بار درب ماشین لباسشویی دوو را باز و بسته کنید. توجه داشته باشید که مدت زمان هر کدام از باز کردن ها باید حدود 12 ثانیه طول بکشد تا دستگاه به طور صحیح ریست شود.

 چرا ماشین لباسشویی دوو لباس ها را خشک نمی کند؟

دلایل بسیاری در خشک نشدن لباس ها توسط خشک کن ماشین لباسشویی دوو دخیل هستند. برخی از مهم ترین آن ها را در این قسمت، بررسی کرده و راه های رفع آن ها را بیان خواهیم کرد.

قطعه ای به نام تاخیا تاکو، سرعت چرخش موتور ماشین لباسشویی دوو را اندازه گیری کرده و اطلاعات آن را به برد الکترونیکی منتقل می کند، اگر تاکومتر نتواند سرعت چرخش موتور را به طور صحیح، اندازه گیری کند، صفحه نمایش دستگاه، ارور می دهد و در این شرایط دور تند ماشین لباسشویی اجرا نخواهد شد.

تاکومتر را عوض کنید، مشکل خشک نشدن لباس ها برطرف خواهد شد. البته این کار باید توسط تعمیرکار متخصص و ماهر ماشین لباسشویی دوو انجام شود.

  • ایراد از خازن ماشین لباسشویی دوو است.

اگر یکی از خازن های ماشین لباسشویی خراب شود یا دچار مشکلی شده باشد، دستگاه درست کار نمی کند. در این حالت، ماشین لباسشویی در زمان کار کردن یک تکان می خورد و بعد متوقف می شود. در این صورت، قطعات ماشین لباسشویی دوو را بررسی کرده و اگر خازنی نیاز به تعویض داشته باشد آن را عوض کنید تا مشکل خشک کن دستگاه حل شود.

  • دکمه خشک کن خراب شده است.

تنظیم خشک کردن و آب گرفتگی لباس ها توسط دکمه خشک کن انجام می شود. اگر این دکمه خراب شود باید توسط تعمیرکار متخصص ماهر عیب آن برطرف شود تا مشکل حل شود.

  • بیش از ظرفیت دیگ ماشین لباسشویی، در آن لباس ریخته اید.

هر ماشین لباسشویی ظرفیت مشخصی دارد، اگر بیشتر از ظرفیت دیگ ماشین از آن استفاده کنید، ممکن است مشکلاتی برای قطعات آن به وجود بیاید. از عوارض استفاده بیش از ظرفیت و حجم استاندارد دیگ ماشین لباسشویی دوو، می تواند خرابی خشک کن باشد.

زمانی که شما حجم زیادی از لباس ها را به داخل لباسشویی می ریزید، دستگاه خشک کن نمی تواند عملکرد مناسبی داشته باشد؛ بنابراین، لباس ها خیس یا نیمه خشک باقی می مانند و باید آن ها را به همان صورت از لباسشویی خارج کنید. استفاده از حجم بیشتر از حد مجاز دستگاه، باعث اختلال در کارکرد ماشین لباسشویی نیز می شود.

علاوه بر خرابی خشک کن، ممکن است به قطعات دیگر دستگاه نیز، آسیب وارد کند و این موضوع منجر به هزینه سنگین تعمیر و راه اندازی مجدد ماشین لباسشویی دوو بشود. دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی دوو و همچنین اینترنت، اطلاعات جامعی در مورد ظرفیت و طریقه کارکردن با دستگاه داده شده است.

  • گرفتگی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی باعث کار نکردن خشک کن دستگاه شده است.

وظیفه پمپ تخلیه، خالی کردن آب کثیف از داخل دیگ ماشین لباسشویی است. اگر پرزهای لباس یا اشیاء جا مانده در لباس ها مانند سکه، پوست تخمه، دستمال، سنجاق و… در داخل پمپ تخلیه گیر کرده باشند، مسدود بودن و گرفتگی پمپ، باعث می شود که آب کثیف نتواند از داخل ماشین لباسشویی خالی شود، بنابراین خشک کن نمی تواند لباس ها را خشک کند و آن ها را خیس یا نیمه خیس تحویل می دهد. اگر گرفتگی پمپ تخلیه رفع شود مشکل خشک نشدن لباس ها، برطرف خواهد شد.

  • ایراد و خرابی از پمپ تخلیه ماشین لباسشویی است.

زمانی که مدت زمان کار لباسشویی به انتها نزدیک می شود،  پمپ تخلیه، شروع به کار می کند و آب های کثیف حاصل از شستشوی لباس ها را خالی خواهد کرد. اگر پمپ تخلیه، دچار خرابی یا پارگی بشود باید توسط تعمیرکار متخصص ماهر بررسی شود. تعمیر یا تعویض پمپ، مشکل خشک نشدن لباس ها را برطرف خواهد کرد.

  • شیلنگ تخلیه آب دچار انسداد و گرفتگی شده است.

شیلنگ تخلیه آب به پمپ تخلیه متصل شده است. پمپ، آب کثیف را از طریق شیلنگ خارج می کند. اگر این شیلنگ دچار گرفتگی یا پارگی شده باشد عملیات تخلیه آب، به کندی صورت می گیرد؛ بنابراین لباس ها خشک نشده یا نیمه خشک باقی می مانند و عمل خشک کردن به طور صحیح انجام نمی شود. رفع انسداد یا تعویض شیلنگ تخلیه آب، مشکل خشک نشدن لباس ها را برطرف خواهد کرد.

 

شرکت مشهد تعمیر با نام تجاری ” مشهد تعمیر” با قدمت بیشتر از 15 سال در شهر مشهد جز اولین شرکت های حوزه تعمیرات لوازم خانگی بوده است.

آدرس سایت : mashhadtamir.com

شماره تماس های مشهد تعمیر :

09398087766

05137667535

ساعت پاسخگویی : 8 صبح تا 21

آدرس مشهد تعمیر : مشهد، دستغیب 13 پلاک 77

ایمیل : saeed.nejati2018@gmail.com