ارز دیجیتال

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید

تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۳ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۲۵۵۹۵۶

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید

گروه کسب و کار:
مقدمه
هر روز با مشاهده لیست رمز ارز ها، کاربران بیشتری به فکر می افتند تا از بازار داغ ارز دیجیتال عقب نیفتند. هم‌زمان با افزایش آگاهی مردم نسبت به مزایای ارزهای دیجیتال و افزایش قیمت رمزارز ها، تمایل مردم به خرید این ارزها نیز افزایش پیدا کرده است. بیت کوین، اتریوم و ریپل در کنار تتر از جمله ارزهای دیجیتالی هستند که استفاده از آنها رواج بیشتری دارد. نکته مهم و مشترکی که در این زمینه وجود دارد این است که در شیوه نگهداری، هیچ تفاوتی بین بیت کوین و گمنام­ترین ارز دیجیتال نیست. برای نگهداری همه ارزهای دیجیتال، نیاز به والت یا همان کیف پول آنلاین وجود دارد. در این مقاله از سایت رمز ارز نیوز با برخی از بهترین کیف پول­های ارز دیجیتال برای اندروید آشنا می­شویم.
به یاد داشته باشید این فهرست صرفاً بر اساس حروف الفبا مرتب شده است و تقدم آنها نشانه برتری به دیگر والت­ها نیست.
بهترین کیف پول آنلاین برای اندروید
در ادامه با برخی از بهترین والت­هایی که توسط دارندگان اندروید به کار می­روند، آشنا می­شویم.

Atomic Wallet
یکی از ویژگی­های این والت مشهور و البته محبوب، پشتیبانی از بیش از 300 توکن و کوین مختلف است. همچنین این والت با استفاده از صرافی داخلی خود، قدم بزرگی در زمینه تمرکززدایی برداشته است.

Blockchain Wallet
بلاکچین نه‌تنها یک دفتر ثبت تراکنش­های کریپتویی است، بلکه نام یکی از بهترین کیف پول­های موجود برای اندروید نیز هست. از ویژگی­های این والت می­توان به گرافیک زیبا، امکان پرداخت با بیت کوین، امنیت بالا و همچنین پشتیبانی از 18 زبان دنیا اشاره کرد. همچنین رابط کاربری آن، استفاده از آن را بسیار آسان کرده است.

Blockfolio Wallet
Cobo Wallet

این کیف پول علاوه بر بیت کوین از دیگر ارزهای مهم نیز پشتیبانی می­کند. همچنین این والت از 80 زبان دنیا پشتیبانی می­کند. هر چند ایراداتی در مورد بیان می­شود اما تأثیری در محبوبیت آن نداشته است. لازم به ذکر است در اکثر کیف پولها، می توانید قیمت بیت کوین را به صورت لحظه ای مشاهده کنید.

Coinomi Wallet
کوینمی یکی از کیف پول­هایی است که از بیش از 500 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می­کند. اگر به دنبال خرید و فروش بدون واسطه ارز هستید می‌توانید از این والت استفاده کنید. امنیت آن نیز در بالاترین سطوح قرار دارد. البته این والت کاربران ایرانی را تحریم کرده است و امکان استفاده از صرافی داخلی آن وجود ندارد.

Eluctrum Wallet
در الکتروم، امنیت حرف اول را می­زند. متن باز بودن و همچنین کارمزد پایین نیز از دیگر عوامل محبوبیت این والت به شمار می­روند. به همه اینها، سادگی در استفاده را نیز اضافه کنید، تا با خیالی آسوده آن را انتخاب کنید.

Exodus Wallet
از جمله ویژگی­های این والت می­توان به موارد زیر اشاره کرد:
استفاده از رابط کاربری آسان و جذاب، پشتیبانی همیشگی و بهره­مندی از صرافی داخلی، از جمله مزیت­های این کیف پول محسوب می­شوند. البته در مورد امنیت و همچنین کارمزد بالای صرافی داخلی آن نظرات منفی زیادی وجود دارد که البته قابل چشم‌پوشی نیستند. البته قابلیت اتصال به کیف پول سخت‌افزاری ترزور یکی از نکات مثبت این والت است.

 Trust Wallet
اگر امنیت کیف پول چندان برای شما اهمیت ندارد، تراست والت یکی از بهترین گزینه­های پیش روی شما برای مدیریت دارایی­های کریپتویی شماست. یکی از نکات جالب این والت امکان اتصال آن به صرافی چنجلی است. این در حالی است که این والت متعلق به بزرگ‌ترین صرافی آنلاین یعنی صرافی بایننس است. علاوه بر این پشتیبانی از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال مانند بایننس کوین و بیت کوین را نیز می­توان از جمله ویژگی­های مهم این والت به شمار آورد. وجود این ویژگی­ها می­تواند کار را برای تریدرها آسان کند.

نتیجه گیری
نکته‌ای که در این زمینه مهم است، این است که انتخاب این کیف پول­ها نهایتاً توسط کاربر صورت خواهد گرفت. این انتخاب بستگی شدیدی به سلیقه و البته کارایی مدنظر خود کاربر دارد. شاید از نظر شما کاربران گرامی، نام برخی از کیف پول­ها در این مطلب از قلم افتاده باشد. کیف پول­هایی مانند جکس لایبریتی یا دلتا و چندین و چند والت دیگر. اما باید بدانید که این مطلب صرفاً جهت آشنایی کاربران با برخی از این کیف پول­ها بوده است و هیچ الزامی به استفاده از این والت­ها توسط کاربران عزیز نیست. در ضمن در قسمت نظرات شما هم می­توانید در مورد بهترین کیف پول اندرویدی نظر خود را اعلام کنید.
 
 


همان‌‌طور که برای نگهداری و حفاظت از پول‌های کاغذی به کیف پول نیاز داریم، بهتر است برای نگهداری ارز دیجیتال نیز کیف پول مناسبی را تهیه کنیم. از آنجایی که کیف پول‌های زیادی برای ارزهای دیجیتالی طراحی و ساخته شده‌اند، اما شاید تمامی آنها جوابگوی نیاز یک ایرانی نباشند! زیرا ما با مواردی مانند تحریم‌ها روبرو هستیم.

بنابراین باید بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران را تهیه کنیم تا بتوانیم به درستی ارزهای خود را حفظ و نگهداری نماییم. به دلیل اهمیت این موضوع مقاله‌ای برای شما آماده کرده‌ایم. توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

  • ۱ امنیت مهم‌ترین فاکتور یک کیف پول ارز دیجیتال برای یک ایرانی
    • ۱.۱ کیف پول Trust Wallet
    • ۱.۲ کیف پول سخت‌افزاری Trezor
  • ۲ جمع بندی

امنیت مهم‌ترین فاکتور یک کیف پول ارز دیجیتال برای یک ایرانی

از آنجایی که در حفظ ارزهای دیجیتال، هر کس به تنهایی مسئول دارایی خویش است، اعتبار و امنیت کیف پول از اساسی ‌ترین معیار های انتخاب آن خواهد بود.

ما به کیف پول‌هایی نیاز خواهیم داشت که کلیدهای خصوصی را روی دستگاه و یا محیط فیزیکی ذخیره کنند تا سازندگان کیف‌ها هیچ دسترسی به دارایی کاربران نداشته باشند؛ بدین ترتیب خطری چون تحریم یا بلوکه شدن دارایی وجود نخواهد داشت.

برای آشنایی شما با بهترین کیف پول ارز دیجیتال، ده کیف پول را که بر اساس امنیت، رضایت کاربران، رابط کاربری و… مورد تایید بودند، به شما معرفی می‌کنیم. این ده کیف پول به شرح زیر می‌باشند.

کیف پول Trust Wallet

تراست یکی از کیف پول‌های مطرح بیت کوین است که به وسیله صرافی بزرگ بایننس توسعه می‌یابد. این کیف پول یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است و بسیار ساده و کاربر پسند می‌باشد.

این کیف پول در امان ماندن از هک و سرقت دارایی کاربران خود اقدامات امنیتی زیادی را در نظر گرفته است.

کیف پول تراست علاوه بر بیت کوین، از صدها توکن و بیش از ۴۲ کوین پشتیبانی می‌کند. این کیف پول برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios مناسب می‌باشد.

تراست کلیدهای خصوصی را بر روی دستگاه کاربر ذخیره می‌کند و امنیت بسیار بالایی دارد.

ویژگی‌های کلی این کیف پول شامل موارد زیر می‌باشد:

  • امنیت بسیار بالا
  • رابط کاربری آسان و کاربرپسند
  • پشتیبانی از صدها کوین و توکن
  • دسترسی فقط بر روی موبایل
  • این کیف پول متن باز Open Source نیست.
  • کیف پول Exodus

امنیت مهم‌ترین فاکتور یک کیف پول ارز دیجیتال برای یک ایرانی

کیف پول اکسودوس، کیفی با امنیت بالا و رابط کاربری جذاب است. این کیف پول از قدیمی ‌ترین کیف پول‌هاست که هم بر روی کامپیوتر و هم بر روی اندروید و ios در دسترس است.

اکسودوس از بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال و توکن پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری بسیار جذابی دارد.

این کیف پول در نسخه ویندوز خود، آی پی ایران را مسدود کرده است؛ اما با تغییر آی پی می‌توانید از آن استفاده کنید. کلیدهای خصوصی در این کیف پول نیز در دستگاه کاربر ذخیره می‌شوند. اکسودوس به دارایی کاربران ایرانی دسترسی ندارد و نمی‌تواند آنها را بلوکه کند.

ویژگی‌های کلی این کیف پول شامل موارد زیر می‌باشد:

  • امنیت بالا
  • رابط کاربری جذاب
  • پشتیبانی از صدها کوین و توکن
  • دسترسی برای موبایل و دسکتاپ
  • متن این کیف پول Open Source نیست.
  • کیف پول Ledger

این کیف پول سخت افزاری و ساخت کشور فرانسه است. این کیف پول تقریبا از تمام ارزهای دیجیتال معتبر و هزاران توکن پشتیبانی می‌کند.

از ویژگی‌های این کیف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت بسیار بالا
  • اندازه و وزن مناسب
  • قابلیت همگام‌سازی با نرم‌افزارهای کیف پول
  • پشتیبانی از بیش از هزار ارز دیجیتال و توکن

اما این کیف پول به دلیل سخت افزاری بودن، قابلیت استفاده روزمره را ندارد و برای این کار مناسب نیست.

کیف پول سخت‌افزاری Trezor

کیف پول‌های Trezor One و Trezor Model T دو مدل از کیف پول‌های شرکت ترزور کشور چک هستند که از نظر امنیت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند اما مدل T، امکانات جانبی بیشتری دارد و بر خلاف مدل One از ارزهای دیجیتالی مانند ریپل و چند ارز دیجیتالی دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.ترزور از تعدادبسیار زیادی کوین ها و توکن هایی که در صرافی معتبر است لیست شده اند پشتیبانی می کند.

از ویژگی‌های این کیف پول‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. امنیت بسیار بالایی دارند و هک کردن آنها تقریبا غیر ممکن است.
  2. از هزاران ارز و توکن پشتیبانی می‌کنند.
  3. با نرم افزارهای کیف پول همگام می‌شوند.
  4. اندازه و وزن مناسبی دارند.
  5. بدنه آنها ضعیف است.
  6. برای استفاده روزمره مناسب نیستند.

آشنایی با ده کیف‌پول از بهترین‌ کیف پول‌های بیت کوین 2020

یکی از بهترین کیف پول‌ های بیت کوین، کیف پول‌های Mycelium هستند. این کیف پول‌ها برای نصب بر روی هر دو سیستم‌عامل اندروید و ios طراحی شده‌اند و بسیار امن هستند و به کیف پول‌های سخت ‌افزاری نیز نصب می‌شوند.

از ویژگی‌های آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت فوق العاده بالا
  • قابلیت‌های جانبی زیاد
  • امکان اتصال به کیف پول‌های سخت‌افزاری
  • نصب بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و Ios
  • فقط بر روی موبایل نصب می‌شوند.
  • رابط کاربری چندان قوی ندارند.
  • کیف پول Electrum

یکی از قدیمی ‌ترین کیف‌پول‌های بیت کوین که بسیار محبوب است، Electrum نام دارد. این کیف پول متن باز است و مدام به روز رسانی می‌شود. استفاده از این کیف پول هم بر روی اندروید و هم دسکتاپ امکان‌پذیر است.

این کیف پول بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک قابل نصب است. همچنین دسترسی کامل به کلید خصوصی در این کیف پول امکان‌پذیر بوده و می‌توان این کیف پول را به کیف پول‌های سخت‌افزاری نیز متصل کرد.

از ویژگی‌های این کیف پول می‌توان موارد زیر را عنوان کرد.

  • امنیت بسیار بالا
  • گزینه‌هایی برای حریم خصوصی
  • راه‌اندازی و نصب سریع و آسان
  • قابلیت نصب بر روی اندروید و دسکتاپ
  • نسخه دسکتاپ آن نسبت به اندروید طرفداران بیشتری دارد.
  • رابط کاربری آن برای افراد مبتدی مناسب نیست.
  • کیف پول Coinomi

این کیف پول برای افراد تازه کار بسیار مناسب است. از ۱۲۵ ارز دیجیتال و توکن مختلف پشتیبانی می‌کند. همچنین امنیت این کیف پول بسیار بالاست.

کیف پول Coinomi بر روی تمامی سیستم‌عامل‌ های موبایل و دسکتاپ در دسترس است. رابط کاربری بسیار مناسبی دارد. این کیف پول نیز مانند سایر کیف پول‌ها، کلیدهای خصوصی را بر روی دستگاه کاربر ذخیره می‌کند.این کیف پول کاملا رایگان است و در نتیجه،کاربران بدون نگرانی از ذخیره امن ارز های دیجتالی خود،از خدمات این کیف پول استفاده کنند.

به‌طور خلاصه اگر بخواهیم ویژگی‌های این کیف پول را بیان کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت بسیار بالا
  • رابط کاربری آسان
  • پشتیبانی از صدها ارز دیجیتال و توکن
  • قابل نصب بر روی دسکتاپ و موبایل
  • این کیف پول متن باز Open Source نیست.
  • کیف پول Bitcoin Wallet

این کیف پول با رابط کاربری بسیار ساده طراحی شده است و فقط برای سیستم‌عامل اندروید در دسترس است. نسخه پشتیبان‌گیری این کیف پول از سایر کیف پول‌ها ساده‌تر است.

این کیف پول با استفاده از تکنولوژی SPV به صورت مستقیم به شبکه بیت کوین وصل می‌شود.

کیف پول سخت‌افزاری Trezor

از مهم‌ترین ویژگی‌های این کیف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت بسیار بالا
  • رابط کاربری آسان
  • متن باز Open Source
  • دسترسی فقط برای اندروید
  • پشتیبانی متفاوت نسبت به سایر کیف پول‌ها
  • کیف پول com

این کیف پول یکی از مطرح‌ ترین و قدیمی ‌ترین کیف پول ‌هاست که به جز بیت کوین، از اتریوم، بیت کوین کش و استلار نیز پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول تحت وب است و کلیدهای خصوصی بر روی سرور­های اینترنتی ذخیره خواهد شد؛ اما با توجه به رمزگذاری کلید­های خصوصی، این کیف پول به دارایی کاربران دسترسی ندارد.

امروزه این کیف پول یک نرم‌افزار برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios ارائه داده است و بدین ترتیب کاربران موبایلی نیز به این کیف پول دسترسی دارند.

به‌طور خلاصه ویژگی‌های این کیف پول شامل موارد زیر می‌باشد:

  • امنیت بسیار بالا
  • دسترسی آسان از همه دستگاه‌ها با یک مرور­گر
  • اپلیکیشن موبایل دارد.
  • کلیدهای خصوصی در روی سرورهای اینترنتی ذخیره می‌شوند.
  • کیف پول کاغذی بیت کوین

کیف پول کاغذی بیت کوین یک کلید خصوصی است که روی کاغذ چاپ شده است. برای کسانی که می‌خواهند به مدت طولانی بیت کوین را نگهداری کنند، گزینه بسیار خوبی است.

کاربران برای ساخت کیف پول کاغذی هر ارز دیجیتال، باید به سایت آن مراجعه کنند. البته سایت موردنظر باید معتبر باشد.

مثلا برای ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین می‌توانید، به سایت bitaddress.org مراجعه کنید. همچنین بعد از ساخت کیف پول، کاربر باید اتصال خود با اینترنت را کاملا قطع کند.

کیف پول کاغذی یک کلید خصوصی و یک آدرس خواهد داشت. این کلید خصوصی محرمانه است و کاربر نباید آن را برای کسی ارسال کند؛ زیرا دسترسی تمام بیت کوین‌های یک کیف پول در همین کلید خلاصه شده است.

کاربران برای دریافت بیت کوین، فقط باید آدرس را به فرستنده ارز بفرستند. برای خرج کردن بیت کوین‌های این کیف پول هم کافی است از یکی از کیف پول‌های دیگر مانند الکتروم استفاده کنید. یعنی کلید خصوصی خود را وارد نرم‌افزار کنید و بیت کوین را خرج کنید.

از نقاط مثبت و منفی این نوع کیف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت و حریم خصوصی کاملا محفوظ است.
  • برای سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت مناسب است.
  • خطر مفقودی، سرقت و یا خرابی کاغذ وجود دارد.
  • برای استفاده روزمره مناسب نیست.

با توجه به توضیحات داده شده و اینکه کیف پول برای نگهداری ارز دیجیتال بسیار اهمیت دارد، اگر همچنان در انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی دچار شک و تردید هستید، می توانید با تیم با سابقه اوکی اکسچنج در تماس باشید.

سوالات متداول

چرا باید در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال دقت کنیم؟

زیرا بسیاری از کیف پول های ارز دیجیتال برای استفاده ایرانیان تحریم است و ممکن است سبب از دست رفتن سرمایه شود.

چند نوع کیف پول برای ارز دیجیتال وجود دارد؟

به طور کلی ۲نوع کیف پول برای ارز دیجیتال وجود دارد:

کیف پول فیزیکی

کیف پول مجازی یا نرم افزاری

مهم ترین نکته ای که باید در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال به آن دقت کنیم، چیست؟

توسعه دهندگان پول ارز دیجیتال نباید به کیف پول دسترسی داشته باشند تا دارایی هایی ما را به دلیل تحریم ها بلوکه کنند.

جمع بندی

کیف پول های اندروید بیت کوین روش آسان و امنی را برای ذخیره بیت کوین هستند،به شرطی که یک کیف پول امن و معتبر انتخاب کنید.تمام کیف پول های که در این پست معرفی شده اند،معتبر و امن هستند،اما از آنجا که کنترل کامل دارایی ها را به خودتان می سپارند،بخش بزرگی از فرایند حفظ امنیت بیت کوین های داخل آن بر عهده خودتا خواهد بود.برای کاهش ریسک ها و خطرات استفاده از کیف پول های اندرویدی حتما موارد زیر را درنظر داشته باشیند:

قبل از ذخیره بیت کوین درآن کیف  پول ها،از کیف پول خود بک آپ بگیرید تا در صورت پاک شدن کیف پول،خرابی دستگاه یا هر مشکل دیگری بتوانید مبالغ آن را بازیابی کنید.در صورت نداشتن بک آپ دارایی های شما برای همیشه از بین می رود.

 

همیشه برای ورود به کیف پول،رمز امنیتی ست کنید و یا در صورت پشتیبانی سخت افزار گوشی همراهتان از امکانات بیومتریک مانند حس اثر انگشت،برای ورود به نرمفزار های کیف پول خود استفاده کنید.

 

نرمفزار را از منابع معتبر(وب سایت رسمی گوگل پلی)دانلود کنید.هرگز به صورت مستقیم فایلAPKاز منابع ناشناس دانلود نکنید.

 

در هنگام نصب کیف پول از گوگل پلی،به تعداد نصب و نام توسعه دهنده آن توجه کنید،چرا که گاهی اوقات نرمفزار های تقلبی با نام کیف پول های معتبر در گوگل پلی آپلود می شوند.به یاد داشته باشید هر کیف پولی در گوگل پلی وجود دارد مورد تایید نیست


دیدگاهتان را بنویسید