تکنولوژیکسب و کار ایرانی

نحوه عملکرد درب اتوماتیک انبار کالا و قابلیت های آن

درب صنعتی به درب هایی اطلاق می شود که با عایق حرارتی و عایق صوتی دو ناحیه را از هم جدا می کنند و معمولاً در سوله ها، کارخانه ها، انبارها، هتل ها، بیمارستان ها و درب ضد حریق مورد استفاده قرار می گیرند. به طور معمول، درهای صنعتی حرکت کارگران را در داخل ساختمان ها تسهیل می کنند و در عین حال از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کنند. انواع مختلفی از درب های صنعتی در بازار وجود دارد که هر کدام عملکرد و ویژگی های خاص خود را دارند. برای انتخاب خوب و دقیق باید با قابلیت های آنها آشنا بود و تفاوت های آنها را به خوبی درک کرد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
نحوه انتخاب درب صنعتی مناسب

برای اینکه بتوانید یک درب اتوماتیک صنعتی مناسب انتخاب کنید ابتدا باید به این دو سوال پاسخ داده شود. آیا قرار است این درب را داخل کارخانه یا شرکتی نصب کنیم؟ آیا می خواهیم از درب های صنعتی در فضاهای بیرونی محل کار استفاده کنیم؟ پس از پاسخ به این دو سوال، باید محیط کار و محل نصب درب اتوماتیک را نیز مشخص کرد.این موضوع به شما کمک می کند تا جنس درب های صنعتی را بشناسید و بفهمید که چه نوع متریالی برای چه نوع دری استفاده می شود تا نیاز شما را برآورده کند.

برخی از درب های اتوماتیک صنعتی مانند درب های آهنی صنعتی فولادی بوده و در محیط هایی که خطر سرقت آنها بسیار زیاد است استفاده می شود. لازم به ذکر است که درب های اتوماتیک صنعتی دیگری نیز از وینیل یا آلومینیوم وجود دارد. اگر تصمیم دارید محل کار خود را به درب اتوماتیک صنعتی مجهز کنید، حتما به موارد زیر توجه کنید:

نحوه باز شدن درب صنعتی:

درب های صنعتی معمولا به روش های مختلف باز و بسته می شوند. برخی از این درها به سمت بالا باز و بسته می شوند، در حالی که برخی دیگر به چپ یا راست باز و بسته می شوند. برای اینکه مطمئن شوید کالا به طور صحیح به محل کار شما حمل می شود و مشکلی برای باز و بسته کردن درب صنعتی ندارید، باید نحوه باز شدن صحیح آن را بدانید. فضای نصب درب های اتوماتیک نیز بسیار مهم است.

نوع کنترل:

معیار بعدی که در خرید درب های اتوماتیک صنعتی باید در نظر گرفته شود نحوه کنترل این درب ها می باشد.آیا ترجیح می دهید آن را از راه دور کنترل کنید یا ترجیح می دهید آن را به صورت دستی روشن و خاموش کنید؟ پاسخ به این سوال نیز می تواند منجر به خرید بهتر برای شما شود.

اندازه درب:

هیچ چیز بدتر از صرف هزینه برای خرید درب اتوماتیک صنعتی و عدم استفاده صحیح از آن نیست. با توجه به جایی که می خواهید درب صنعتی خود را نصب کنید، اندازه مناسب را انتخاب کنید. برای اطلاع از روش صحیح و دقیق اندازه گیری موقعیت نصب می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از مشاوره تخصصی ما استفاده نمایید.برخی از درب های صنعتی علاوه بر کارایی و کارایی خاص می توانند زیبایی ساختمان شما را نیز بیافزایند. چوب، شیشه، فلز و مواد پلی یورتان از پرکاربردترین عناصر در ساخت درب های صنعتی هستند.

گزینه های زیادی برای در نظر گرفتن درب کارخانه وجود دارد. یکی از این گزینه ها درب صنعتی کرکره ای است. این درب ها بسیار انعطاف پذیر بوده و در عین حال از سفتی و مقاومت بالایی برخوردار هستند. با استفاده از این گزینه، دسترسی سریعتر برای تردد بار و وسایل نقلیه باز و بسته می شود، بنابراین کار می تواند به سرعت انجام شود.

این نوع درب در جاهایی استفاده می شود که نیاز به جداسازی خوب باشد اما فضای زیادی وجود ندارد. درب های کرکره ای فضای کارآمدی را بین منطقه تولید کارخانه و انبار ایجاد می کنند. نکته مهمی که در این شرایط باید به خاطر داشته باشید این است که درهای نرم در مقابل سارقان مقاومت چندانی ندارند. باز و بسته شدن سریع این درب ها یکی از مزیت های بزرگ آنهاست زیرا از اتلاف انرژی جلوگیری می کند و به صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ کمک می کند تا در هزینه خود صرفه جویی کنند.

این درب ها همچنین باعث کاهش انتقال صدا در محیط کار شده و از ورود گرد و غبار به محیط کار جلوگیری می کنند. گالوانیزه، فولاد و فولاد ضد زنگ موادی هستند که برای تولید درب های صنعتی لووردار استفاده می شوند که برای محافظت از محیط های داخلی مانند سوپرمارکت ها و صنایع غذایی ایده آل هستند. این درب ها معمولاً فلزی هستند و در محیط های صنعتی کاربرد فراوانی دارند. با این حال می توان از کرکره در محیط های دیگر نیز استفاده کرد. یکی دیگر از مزایای درب های اتوماتیک کرکره ای این است که تمیز کردن آنها آسان و راحت است.به دلیل شکل خاص این درب ها به راحتی و به راحتی تمیز می شوند.

مزایای درب صنعتی کرکره ای

  • باز و بسته شدن نامحدود
    • نصب ساده و راحت
    • هزینه های نگهداری پایین
    • امنیت بالا
    • حفاظت از انرژیمشخصات درب صنعتی کرکره ای

هنگام خرید درب سوله باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. یکی از آنها کنترل دستی یا خودکار است. به طور کلی دو روش برای باز و بسته کردن درب های اتوماتیک صنعتی وجود دارد. یکی از این روش ها کنترل دستی و دیگری کنترل خودکار است. سیستم های کنترل دستی اغلب دارای کابل ها یا زنجیرهایی هستند که به باز و بسته شدن درهای صنعتی کمک می کنند. از طرفی درب های اتوماتیک دارای سیستم الکتریکی خاصی هستند که به کنترل از راه دور کمک می کند.
درب کشویی صنعتی

از دیگر مواردی که به عنوان درب کارخانه و سوله استفاده می شود درب های کشویی می باشد. حتماً به یکی از این درها در ساختمانی متفاوت دقت کرده اید. وقتی وارد یک فروشگاه، بانک یا اداره می شوید، درب به طور خودکار باز و بسته می شود.در هتل ها، سوپرمارکت ها، نمایندگی های فروش و … می توانید از این نوع درب کشویی که معمولا شیشه ای است استفاده کنید که به درب شیشه ای معمولی یا درب شیشه ای کشویی نیز معروف است. البته استفاده از این نوع درب در محیط های صنعتی طرفداران خاص خود را دارد.

این نوع درب ها به دلیل قیمت مناسب در بین صاحبان مشاغل بسیار محبوب هستند. درب های کشویی در طرح های مختلف موجود می باشند. علاوه بر درب های کشویی خطی، گزینه های دیگری مانند درب های منحنی و منحنی نیز در بازار موجود است که در محیط های صنعتی و اداری قابل استفاده است. این نوع درب ها در سال های اخیر به دلیل مزایای فراوانی که در محیط های صنعتی و سهولت استفاده از آن ها دارند، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

این درها از حسگرهای حرکت یا نور برای شناسایی اجسام یا افراد متحرک استفاده می کنند. این سنسورها اغلب بر روی درب های اتوماتیک یا در چارچوب آنها قرار می گیرند تا تشخیص صحیح اجسام متحرک را امکان پذیر کنند. با کمک این درب ها می توان به راحتی در محیط کار رفت و آمد کرد و کالا را به نحو بهتری جابه جا کرد.نوع دیگری از این درب ها درب های کشویی فلزی هستند که در ورودی شرکت ها، ادارات و کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای درب اتوماتیک کشویی

درهای کشویی صنعتی (از نوع شیشه ای) در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. دلایل زیادی برای این محبوبیت وجود دارد، اما مهمترین آنها عبارتند از:

ذخیره انرژی:

با کمک درب های کشویی می توان هوای محیط کار را حفظ کرد و از نشت انرژی جلوگیری کرد. نصب این درب ها از هدر رفتن سرما یا گرما در محیط کار جلوگیری می کند، بنابراین می تواند بهترین گزینه برای کاهش هزینه های انرژی باشد.

سهولت جابجایی پرسنل:

با درب های کشویی می توانید راحت تر سفر کنید. این درب ها معمولا عریض هستند و به راحتی باز و بسته می شوند.

تنظیم سرعت باز و بسته شدن:

شما به راحتی می توانید سرعت این درب ها را از طریق کنترل پنل تنظیم کنید. اگر به دنبال سرعت بیشتر هستید و می خواهید درب شما سریعتر باز شود، می توانید از موتور دو سرعته آن استفاده کنید.

صرفه جویی در فضای نصب:

یکی دیگر از مزایای درب های کشویی این است که از نظر طراحی جمع و جور هستند که آنها را به گزینه ای عالی برای مشاغل یا سوله هایی که فضای زیادی ندارند تبدیل می کند.

استفاده از سنسور حرکت:

با کمک سنسورهای تعبیه شده بر روی این درب ها می توان عبور راحت تری داشت و به راحتی کالا را جابجا کرد.

درب سکشنال صنعتی

یکی دیگر از گزینه های پیش روی شما هنگام خرید درب های صنعتی اتوماتیک، درب صنعتی سکشنال است. این درب ها به صورت عمودی باز می شوند و از بخش های مختلفی استفاده می کنند. این نوع درب ها برای فضاهای کوچکتر مناسب ترند. باز شدن عمودی این درها باعث می شود نمای ساختمان فضای کمتری را اشغال کند و حمل و نقل کالا را تسهیل می کند. ویژگی مهم درب های سکشنال این است که در زیر سقف جمع می شوند و میزان باز شدن آن قابل کنترل است. این باعث می شود فضای کمتری در محیط کار اشغال شود.
درب صنعتی کرکره ای

باز و بسته شدن درب های اتوماتیک یکی از موارد مهمی است که اغلب در محیط های صنعتی نادیده گرفته می شود. برای تسریع در جابجایی کالا از درهایی استفاده کنید که به راحتی باز و بسته می شوند بدون اینکه مزاحمتی برای کارگران ایجاد کنند. یکی از گزینه های آینده درب های صنعتی کرکره ای است.

درب صنعتی ریلی

اگر در محیطی با ارتفاع زیاد کار می کنید بهترین گزینه ای که باید بخرید درب های صنعتی ریلی است.این نوع درب ها معمولا در پارکینگ ها و شرکت ها و ادارات مورد استفاده قرار می گیرند.

درب صنعتی فلزی

درب های صنعتی از مواد مختلفی ساخته می شوند. برای محیط های کاری که امکان سرقت و آسیب سریع درب ها وجود دارد، درب های فلزی صنعتی بهترین انتخاب خواهند بود.

درب صنعتی کارخانه

جابجایی تجهیزات سنگین مانند کامیون های بزرگ در اکثر کارخانه ها عادی است. در این صورت استفاده از درب های ساده و معمولی غیرممکن است. به همین دلیل اکثر کارخانه داران به سراغ درب های صنعتی می روند که دوام بیشتری دارند و در برابر آسیب های احتمالی مقاومت می کنند.

درب سوله صنعتی

همانطور که همه می دانیم سوله به محیط و فضای وسیع برای فعالیت های مختلف مانند تولید اطلاق می شود. فضای سوله برای سهولت در عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین طراحی شده است. برای عبور آسان این خودروها به درهای مخصوص نیاز است. این درب ها اغلب درب های سوله ای نامیده می شوند.

درب صنعتی

حفاظت در محیط های صنعتی مانند کارخانه ها مستلزم درب هایی است که معمولاً به آنها درب های صنعتی گفته می شود. این درب ها دارای ویژگی های مختلفی از جمله ضد شکستگی و ضد حریق هستند که آن ها را از سایر درب های موجود متمایز می کند. باز و بسته شدن اتوماتیک درب های صنعتی یکی از مواردی است که در خرید این درب ها باید به آن توجه کرد. درب های اتوماتیک صنعتی به شما این امکان را می دهند که به راحتی آنچه را که نیاز دارید در محیط کارخانه یا شرکت حمل کنید.

درب سریع صنعتی

درب سریع صنعتی درب های اتوماتیک هستند و در محیط هایی با تردد زیاد استفاده می شوند. این نوع درب ها به روش های مختلفی باز و بسته می شوند.

درب آهنی صنعتی

این نوع درب ها معمولاً از فلز بادوام ساخته می شوند و می توانند حفاظت از محیط اطراف را برای صاحبان کارخانه آسان تر کنند.

لوازم یراق آلات صنعتی

هر درب صنعتی که ما بررسی می کنیم به لوازم جانبی مانند ریل، لولا، چرخ و نگهدارنده نیاز دارد تا به درستی کار کند. شرکت ما با سال ها تخصص در تامین این لوازم جانبی قادر است نیاز صاحبان مشاغل را برآورده کند و مواد مورد نیاز برای حفاظت و نگهداری از درب های صنعتی را بلافاصله در اختیار آنها قرار دهد.