ارز دیجیتالکسب و کار ایرانی

مقایسه باینری آپشن و فارکس درآمد دلاری کدامیک بیشتر است؟

باینری آپشن یک ابزار بازار های مالی و روش معاملاتی ساده و سریع است که امکان کسب سود از افزایش و یا کاهش قیمت دارایی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. به عنوان مثال شما با استفاده از باینری آپشن می توانید از نوسانات قیمت سهام شرکت گوگل، بیت کوین، طلا و یا نرخ مبادله جفت ارز USD/GBP سود کسب کنید. مدت زمان معاملات می تواند حداقل 60 ثانیه باشد ، در نتیجه می توانید روزانه هزار بار در بازار های جهانی معامله کنید.

تفاوت باینری آپشن و فارکس چیست؟ | مکتوب- مجله علمی مکتب خونه

قبل از معامله باینری شما از مقدار سود دریافتی در صورت درست بودن پیش بینی خود اطلاع دارید، بنابراین مدیریت ریسک و تصمیم گیری در معاملات در چنین شرایطی ساده تر خواهد بود. در معاملات باینری آپشن شما همیشه برنده و یا بازنده خواهید بود، به همین علت به باینری آپشن معاملات دودویی نیز می گویند.

برای شروع باید یک بروکر مورد اطمینان انتخاب و یک حساب کاربری ایجاد کنید. اگر آشنایی کمی با باینری آپشن دارید توصیه می کنیم ابتدا یک حساب آزمایشی (دمو) در یکی از بروکر ها ایجاد کنید تا با فضای کاربری و نحوه معامله در آن بروکر آشنایی پیدا کنید.

رایج ترین معاملات باینری آپشن انواع Call-Put و یا up/down است. اما انواع دیگری معاملات باینری آپشن نیز وجود دارد که وجه مشترک همه آنها نتیجه باینری و یا بله یا خیر است. در ادامه به معرفی انواع معامله باینری آپشن می پردازیم.

معاملات باینری آپشن

معاملات up/down: این مورد ساده ترین و در عین حال رایج ترین معامله باینری آپشن است. شما با توجه به اینکه قیمت ارز مورد نظر در زمان انقضا معامله بالاتر و یا پایین تر از قیمت فعلی آن باشد یکی از گزینه های call/high (صعودی) و یا put/down (نزولی) را انتخاب می کنید.

معاملات In/Out Range: در این نوع معامله شما پیش بینی می کنید که در زمان مشخص قیمت در محدوده مورد نظر و یا خارج از آن بسته می شود. سودآپ نماینده الپاری یک نمایندگی کاملا معتبر برای ورود به فارکس آلپاری است که ایرانی ها می توانند بدون دغدغه و با خاطری کاملا آسوده به آن اعتماد کنند.

معاملات Touch/ No Touch: در این معاملات محدوده قیمت مشخصی بالاتر و یا پایین تر از قیمت فعلی وجود دارد. معامله گر باید پیش بینی کند که آیا قیمت فعلی دارایی در مدت زمان انقضا معامله به یکی از این سطوح خواهد رسید یا خیر. با استفاده از این مورد می توانید معامله را زودتر از زمان انقضا ببندید، در واقع اگر قیمت دارایی قبل از زمان انقضا به سطح مورد نظر برسد معامله صرف نظر از اینکه ممکن است مجددا قیمت دارایی از سطح موردنظر فاصله بگیرد بسته می شود.

معاملات نردبانی Ladder: این آپشن نیز عملکردی مشابه معاملات up/down دارد، اما در این معاملات از قیمت فعلی دارایی استفاده نمی شود بلکه معامله گر باید پیش بینی کند که قیمت دارایی قبل از انقضا معامله به سطح مشخصی می رسد یا خیر. این نوع معاملات به تغییر قیمت قابل توجهی نیاز دارند بنابراین سود حاصل از آنها به بیش از 100٪ خواهد رسید.

نحوه معاملات باینری آپشن

در ادامه به مراحل یک معامله باینری آپشن می پردازیم:

  • انتخاب بروکر- قبل از هر چیزی باید یک بروکر مناسب پیدا کنید.
  • انتخاب دارایی و بازار مورد نظر برای معامله- لیست دارایی های قابل معامله از جمله سهام ها، ارز های دیجیتال، فارکس و کالاها بسیار گسترده است. بنابراین باید دارایی که قصد معامله دارید و بازار مربوط به آن را انتخاب کنید.
  • انتخاب زمان انقضا- شما می توانید زمان انقضا معامله را بین 30 ثانیه تا یک  سال تنظیم کنید.
  • انتخاب اندازه معامله- با توجه به ریسک های موجود مقدار معامله را با دقت انتخاب کنید.
  • انتخاب نوع معامله Buy/Sell یا Call/Put- درصورتی که پیش بینی می کنید قیمت دارایی شما در  آینده افزایش پیدا می کند و روند صعودی دارد باید گزینه Call را انتخاب کنید. اگر پیش بینی شما روند نزولی برای دارایی مورد نظر است باید گزینه Put را انتخاب کنید.

لیست دارایی های قابل معامله

تعداد و همچنین تنوع دارایی هایی که می توانید در بروکر های مختلف باینری آپشن معامله کنید متفاوت است. اغلب بروکر ها امکان معامله دارایی های محبوب مانند جفت ارز های اصلی فارکس از جمله USD/JPY، EUR/USD، و GBP/USD و همچنین سهام های داوجونز و S&P 500 و کالاهایی مانند طلا، نقره و نفت را فراهم می کنند. سهام های دیگر نیز در بسیاری از بروکر های باینری قابل معامله هستند.

هر سهامی در همه بروکر ها موجود نیست اما می توانید از بین 25 الی 100 سهام محبوب مانند سهام شرکت گوگل یا اپل یکی از آنها را برای معامله انتخاب کنید. البته این لیست هر روز با افزایش تقاضا گسترش می یابد. لیست دارایی هایی که هر بروکر پشتیبانی می کند در وبسایت آنها قابل مشاهده است.

امروزه معامله ارز های دیجیتال از طریق معاملات باینری نیز رونق یافته است. ماهیت نوسانی ارز های دیجیتال موجب شده گزینه خوبی برای معاملات باینری باشند. بیت کوین و اتریوم محبوب ترین ارز های دیجیتالی هستند که از این طریق معامله می شوند اما می توانید آلت کوین های دیگری را نیز در بروکر های باینری پیدا کنید.

زمان انقضا معامله

زمان انقضا معامله نقطه ای است که معامله در آن لحظه بسته می شود. فقط یک استثنا در این زمینه وجود دارد، زمانی که گزینه Touch زودتر از زمان انقضا معامله به سطح از پیش تعیین شده برسد. زمان انقضا برای هر معامله می تواند از 30 ثانیه تا یک سال نیز متفاوت باشد. بعضی بروکر ها این امکان را برای معامله گران فراهم می کنند تا زمان انقضا مورد نظر خود را تعیین کنند.

انقضا معاملات شامل سه گروه اصلی می شود:

  • معاملات کوتاه مدت یا توربو: این گروه شامل معاملاتی می شود که زمان انقضا آنها کمتر از 5 دقیقه است.
  • معاملات عادی: زمان انقضا این معاملات از 5 دقیقه تا پایان روز متفاوت است.
  • معاملات بلند مدت: اگر زمان انقضا بیشتر از یک روز باشد آن معامله بلند مدت محسوب می شود. بیشترین زمان برای یک معامله 12 ماه است.

معاملات باینری آپشن چگونه کار می کنند؟

معاملات باینری زمان انقضا دارند، برای اینکه معامله گر سود کند باید قیمت دارایی در زمان انقضا هر معامله به قیمت انجام گزینه (strike price) برسد. باینری آپشن به صورت خودکار اجرا می شود، یعنی زمانی که معامله به اتمام می رسد سود حاصل از آن به حساب معامله گر واریز و یا ضرر حاصله از حساب او کسر می شود.

در واقع در معاملات باینری آپشن خریدار سود مورد نظر خود را دریافت می کند و یا کل سرمایه  خود در معامله را از دست می دهد و حد وسطی وجود ندارد. در مقابل فروشنده نیز ممکن است مبلغ وثیقه خریدار را دریافت کند و یا سود خریدار را به  صورت کامل پرداخت کند.

یک معامله باینری آپشن ممکن است به این صورت باشد که معامله گر پیش بینی کند قیمت یک سهام در تاریخ مشخص بالاتر و یا پایین تر از 25 دلار باشد. به عنوان مثال معامله گر فرض می کند که قیمت این سهام در آن تاریخ بیشتر از 25 دلار معامله می شود و به قیمت 100 دلار خواهد رسید.

اگر پیش بینی معامله  گر صحیح باشد طبق توافقی که انجام شده درصد مشخصی سود از این معامله به او تعلق می گیرد. به عنوان مثال اگر سود 70٪ باشد، بروکر باید 70 دلار به حساب معامله گر واریز کند. اما اگر قیمت سهام مورد نظر در تاریخ و زمان مشخص به کمتر از 25 دلار برسد، معامله گر 100 دلار سرمایه خود را از دست می دهد.

سخن آخر

برای کسب درآمد باید یک استراتژی موفقی طراحی کنید که همواره پاسخگو باشد. برای پیدا کردن چنین استراتژی باید صبور و شجاع باشید و در عین حال به تحلیل و درک بازار معاملات بپردازید. شما می توانید از مطالعه استراتژی های باینری، رفتار قیمتی و نقاط پیوت (pivot points) بپردازید.

علاوه  بر این می توانید در یک سرویس سیگنال باینری مطمئن ثبت نام کنید، این سرویس هر زمان که سیگنال سودآوری را شناسایی کنند به شما اطلاع می دهند. شما می توانید از معاملات باینری آپشن سود کسب کنید اما قطعا بدون ریسک و ساده نخواهند بود.

برای شروع توصیه می کنیم یکی از بروکر های پیشنهادی را انتخاب و مراحل گفته شده را برای ساخت حساب دمو دنبال کنید. با حساب دمو می توانید بدون ریسک معامله باینری آپشن را تمرین کنید و تجربه کسب کنید.