یخچال ویترینی چیست؟

یخچال ایستاده ویترینی

در بسیاری از مغازه ها و مشاغل مانند بستنی فروشی ها، فروشگاه های مواد غذایی، سوپر مارکت ها و فروشگاه های مواد پروتئینی شما یخچال  ویترینی را دیده اید. این یخچال ها ساختمانی شیشه ای دارند و تمام محصولات در داخل آن ها برای مشتریان به نمایش درآمده اند. به همین دلیل به آن ها یخچال ویترینی گفته می شود. باید توجه داشت که میان یخچال  های ویترینی با یخچال خوابیده و بدون درب تفاوت است.

یخچال

کاربرد یخچال ویترینی چیست؟

در ادامه کاربرد های رایج انواع این محصول را در کسب و کار های مختلف بررسی خواهیم کرد:

  • سوپرمارکت ها: یکی از اصلی ترین کسب وکارهایی که همواره از یخچال ویترینی در آن ها استفاده می شود، سوپرمارکت ها هستند. از آن جایی که در سوپرمارکت ها انواع مواد غذایی به فروش می رسد، استفاده از یخچال ویترینی در آن ها بسیار رایج است.
  • بستنی فروشی ها: رایج ترین کاربرد یخچال ویترینی، استفاده از آن در بستنی فروشی ها است. در بستنی فروشی ها، مدل های بسیار زیادی بستنی برای فروش وجود دارد.
  • پروتئینی ها: در این فروشگاه ها امکان ارائه تکی محصولات غذایی برای مشتریان وجود ندارد و مشتریان باید بتوانند تمام مواد پروتئینی مورد نظر خود را بررسی کنند و در نهایت آن ها را خریداری کنند. باید اشاره داشت که صاحبان این مشاغل می توانند با استفاده از یخچال های ویترینی، فروشگاهی مدرن و کارآمد داشته باشند.
  • قنادی ها: استفاده از یخچال ویترینی در قنادی ها سابقه بسیار طولانی دارد و صاحبان این کسب وکارها برای ارائه بهتر محصولات خود به مشتریان، از این نوع یخچال ها استفاده می کنند.

محصولات ایران استیل شامل ویترین نان فانتزی ، یخچال شو کیک، یخچال ایستاده می باشد.

مزایای یخچال ویترینی

استفاده از یخچال ویترینی در کسب وکارهای مختلف مانند قنادی ها و بستنی فروشی ها مزایای بسیاری دارد. از مهم ترین این مزایا می توان به افزایش زیبایی محیط فروشگاه، سرمایش و راندمان کاری بالا و تعامل بهتر با مشتری اشاره کرد.

  • زیبایی یخچال  ویترینی: یخچال های ویترینی با طراحی کلاسیک و خاص خود، جلوه ای بسیار زیبا به فروشگاه شما می دهد.
  • سرمایش و راندمان کاری بالای یخچال  ویترینی: یکی از مهم ترین مولفه ها برای هر صاحب کسب وکاری در انتخاب یخچال برای فروشگاه، راندمان و سرمایش آن است. یخچال های ویترینی از نظر راندمان با دیگر یخچال های تجاری تفاوتی ندارند و همچنین عملکرد بسیار بهتری از یخچال های بدون درب دارند.
  • امکان تعامل بهتر میان فروشنده و مشتری: همان طور که اشاره شد در بسیاری از مشاغل مانند بستنی فروشی ها، قنادی ها و پروتئینی ها امکان ارائه محصولات به صورت تکی به مشتریان وجود ندارد. مشتریان در جلوی این یخچال ها ایستاده و با تعاملی خوب، محصولات مورد نظر خود را به کارمندان فروشگاه ها سفارش می دهند. این تعامل خوب میان مشتری و کارکنان فروشگاه ها یکی از برترین مزایای استفاده از یخچال های ویترینی به شمار می آید.

یخچال فروشگاهی؛ اولویت هایپر مارکت های نسل جدید

اولین ابزار و ملزوماتی که برای سوپر مارکت ها و فروشگاهها و هایپر مارکتها خریداری می شود انواع مختلفی از یخچال فروشگاهی است. کاربرد این یخچال ها در فروشگاههای مواد غذایی و سوپر مارکتها به دلیل فروش مواد خراب شدنی کاملا ضروری است و یخچال های معمولی این قابلیت را ندارند.

سوپر مارکت ها و فروشگاههای مواد غذایی به دلیل اینکه خوراکی هایی مانند لبنیات و مواد پروتئینی را نگهداری می کنند که در دمای محیط و گرما به سرعت فاسد می شوند باید از سیستم های حرفه ای برای حفظ مواد غذایی استفاده کنند. قطعا همه شما انواع متفاوتی از یخچالهای ویترینی و ایستاده و یخچال هایی که ازتکنولوژی پرده هوا بهره می برند را در فروشگاههای مواد غذایی مشاهده کرده اید.

فروشگاهای عرضه خوار و بار تنها با کمک استند و قفسه بندی کامل نمی شوند و باید از یخچالهای صنعتی و فروشگاهی که از فاسد شدن مواد غذایی پیشگیری می کند و تازگی و کیفیت آنها را حفظ می کند استفاده کنند.

در فروشگاههای مواد غذایی و حتی در سوپر مارکت های محلی که از یخچال فروشگاهی بهره می برند، اولین مسئله مهم این است که یخچالها در محلی قرار گیرد که زاویه دید کافی داشته باشد و دسترسی مشتریان به کالای درون یخچال به راحتی انجام شود.

این یخچال ها از این لحاظ که رنگ و لعابی زیبا دارند و داخل آنها نور پردازی های خاصی با رنگهای متفاوت به کار رفته است نقش بسیار مهمی در بازاریابی و افزایش فروش دارد.

انواع یخچال فروشگاهی

یخچال فروشگاهی امروزه در دو مدل موتور مرکزی و موتور سرخود در بازار دیده می شود. برای سوپر مارکت های بزرگ و هایپر مارکت هایی که تنوع کالایی بسیار زیادی دارند و گردش کالا در آنها زیاد است بهتر است از یخچالهای موتور مرکزی استفاده شود. این نوع یخچال ها قابلیت اتصال چند کابین را به طور موازی فراهم می کنند و سیستم برودتی از طریق تبرید مرکزی ایجاد می شود.

به دلیل اینکه خدمات هایپر مارکتها به صورت سلف سرویسی است باید از یخچالهای بدون در یا یخچالهای معروف به تکنولوژی پرده هوا استفاده شود تا نیازی به باز و بسته شدن در توسط مشتری نباشد.از سوی دیگر فروشگاههای محلی که ابعاد کوچکتری دارند و تعداد محدودی یخچال در آن جای می گیرد می توانند از یخچال های موتور سرخود به استفاده کنند که سیستم تبریدی آنها فضای جداگانه ای ندارد و موتور یخچال در فضای داخل خود یخچال تعبیه شده است.

برای خرید لوازم و تجهیزات فروشگاهی باید آگاهی کاملی از انواع برندها، میزان قدرت آنها و خدمات پس از فروش آن داشته باشید. این مسئله در مورد یخچال فریزرهای فروشگاهی به دلیل اینکه قیمت های بالاتری دارند اهمیت بیشتری پیدا می کند. سیستم الکترونیکی و موتورهای یخچال فروشگاهی انواع گوناگونی دارد که باید با صرف وقت و به کار گیری افراد متخصص خرید مناسبی انجام دهید.

یخچال ایستاده چیست؟

یخچال های ایستاده فروشگاهی، دستگاه هایی هستند که برای نگهداری مواد غذایی در فضاهای خرده فروشی، سوپرمارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای و مراکز خرید استفاده می شوند. عموما این نوع یخچال  درب دار بزرگ هستند و به صورت عمودی و ایستاده در فضای فروشگاه قرار می گیرند.

این یخچال ها از سیستم خنک کننده کاملاً اتوماتیک برای نگهداری مواد غذایی استفاده می کنند و به طور معمول، دارای رفت و برگشت هوای داخلی هستند که به نگهداری درجه حرارت مطلوب در داخل دستگاه کمک می کند. معمولاً به صورت پنجره دار یا شیشه ای هستند، تا مشتریان بتوانند مواد غذایی را در داخل دیده و انتخاب کنند.

یخچال  و فریزر ایستاده ویترینی به طور کلی به دو نوع پرتابل و ثابت تقسیم می شوند، که هر کدام از آنها برای مصارف خاص خود مناسب هستند. به طور کلی، این دستگاه ها برای نگهداری مواد غذایی در درجه حرارت های مختلف از جمله گوشت، ماهی، مرغ، سبزیجات و میوه ها استفاده می شوند.