سبک زندگی

ورود به سامانه ثنا برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی

در سال ۱۳۹۵ و پس از اینکه قوه قضاییه به استناد قانون آیین دادرسی کیفری، موظف شد تا اوراق قضایی را با استفاده از سامانه های الکترونیکی ابلاغ نماید، سامانه ای برای مشاهده ابلاغیه دادگستری طراحی شد.
در پی این حکم تمامی امور مربوط به ابلاغ اوراق قضایی دادگاه ، فقط از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکی یا همان ” سامانه ثنا ” صورت می گیرد و از این پس ابلاغیه ها به صورت فیزیکی درب منازل فرستاده نمی شود. به منظور مشاهده ابلاغیه های دادگاه ، باید در ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام نموده و سپس اقدام به مشاهده ابلاغیه نمود .
اگر در ثبت نام و یا مشاهده ابلاغیه های سامانه ثنا دچار مشکل شده اید و یا سوال و ابهامی برای شما ایجاده شده است با ما همراه باشید تا روش ثبت نام و مشاهده ابلاغیه را در سامانه ثنا بررسی کنیم.

نحوه ثبت نام در سامانه ابلاغ ثنا

همانطور که پیشتر گفتیم جهت مشاهده ابلاغیه دادگاه باید در سایت ثنا ثبت نام کنید. برای ثبت نام باید به صورت حضوری در مراکز استان ها به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و در سایر شهرستان ها به دادگستری مربوطه مراجعه نمایید .مراجعه کنید و مانند گذشته امکان ثبت نام الکترونیکی در سایت سامانه ثنا فراهم نیست.
برای سهولت امر، می توانید قبل از مراجعه حضوری، از sana.adliran.ir نسبت به ثبت اطلاعات اولیه خود اقدام کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه ابلاغ ثنا

مدارکی که باید به هنگام مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به همراه داشته باشید شامل مدارک شناسایی ، آدرس محل سکونت و کد پستی و سایر اطلاعات هویتی و سکونتی است. پس از مراجعه به این دفاتر رمز ورود به سامانه ثنا را دریافت خواهید کرد.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

پس از اینکه رمز ورود را از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دریافت کردید باید به صفحه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی مراجعه نموده و می توانید با استفاده از شماره ملی و رمز شخصی به سایت ثنا وارد شوید. بدین منظور ابتدا به آدرس eblagh.adliran.ir بروید.

سامانه ابلاغ از طریق آدرس های زیر قابل دسترس است که در صورت کندی یا اختلال می توان از آن استفاده کرد .
لینک 1
لینک 2
لینک 3
لینک 4

مشاهده ابلاغیه دادگاه ثنا

مطابق تصویر بالا شماره ملی و رمز شخصی را در محل موردنظر وارد و روی مرحله بعد بزنید. رمز عبور موقت برای شما پیامک می شود که باید در محل خواسته شده وارد کنید. اگر پیامکی دریافت نکردید رمز موقت خود را فراموش کرده ام ، ارسال مجدد رمز موقت را بزنید .

ورود به سامانه ثنا

با وارد کردن کد پیامک شده، صفحه ای باز می شود که کلیه ابلاغیه های شما قابل مشاهده هستند . ابلاغیه های جدید و ابلاغیه های مشاهده شده دو بخش اصلی سامانه هستند که می توانید ابلاغیه ها را در آن مشاهده کنید.

مطابق ماده 13 آیین نامه نحوه استفاده از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی وصول الکترونیکی اوراق قضایی به حساب کاربری مخاطب،ابلاغ محسوب می‌شود لذا به لحاظ اختلال احتمالی در ارسال پیامک،به طور متناوب حساب کاربری خود را مشاهده نمائید.

با توجه به اینکه متن ابلاغیه ها بصورت pdf است ، باید نرم افزاری که قابلیت نمایش pdf را دارد مثل (Adobe Acrobat Reader) بر روی سیستم شما نصب شده باشد.

ورود به سامانه ثنا

با انتخاب گزینه مشاهده ابلاغیه ، جزئیات آن نمایش داده می شود . با انتخاب گزینه دریافت نسخه چاپی ابلاغیه می توانید ابلاغیه مورد نظر را چاپ نمایید .

تاریخ مشاهده ابلاغیه توسط کاربر ، تاریخ ابلاغ محسوب می شود و کلیه آثار قانونی ابلاغ ( مانند مهلت تجدید نظر خواهی از رای دادگاه ) ، از آن تاریخ به حساب می آید. بهتر است پس از مشاهده ابلاغیه از حساب کاربری خود خارج شوید تا از سوء استفاده های احتمالی پیشگیری شود .

دیدگاهتان را بنویسید