فیلم و سریال

معرفی سریال هندی شبکه جم بالیوود

بهترین فیلم های هندی 2020 ؛ جدیدترین فیلم های بالیوود کدامند؟

سینمای هند و فیلمهای هندی همواره در میان ایرانیان طرفداران خاص خود را داشته است. با ما در معرفی بهترین فیلم های هندی 2020 همراه باشید.

فیلم‌های هندی سرشار از رنگ، ماجراهای عاشقانه، رقص و موسیقی هستند و در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارند.

اصطلاح بالیوود به صنعت سینمای هندوستان و فیلم‌هایی که به زبان هندی هستند اطلاق می‌شود. این اصطلاح ترکیبی از کلمات بمبئی و هالیوود است. سینمای هند بزرگ‌ترین صنعت فیلمسازی در جهان است و بیشترین تعداد فیلم‌های سینمایی در آن ساخته شده‌اند. محبوب‌ترین ژانر در بالیوود ژانری به نام ماسالاست که در آن ژانرهای مختلف مانند اکشن، کمدی، عاشقانه، درام و موزیکال با هم ادغام می‌شوند.

سال‌هاست که فیلم‌های هندی در ایران بسیار محبوب هستند و برای علاقه‌مندان به فارسی دوبله می‌شوند. این فیلم‌ها عموما پر از سکانس‌های رقص و آواز هستند و به نوعی صنعت موسیقی را هم در خود جا داده‌اند. به همین دلیل هم فیلم‌های هندی برای مخاطبانشان بسیار سرگرم‌کننده هستند. از طرف دیگر این فیلم‌ها گاها به شدت احساسی و عاشقانه هستند و می‌توانند به راحتی موجب گریه بینندگان خود شوند. فیلم‌های هندی در ژانر اکشن هم سبک خاص خود را دنبال می‌کنند و علاقه‌مندان زیادی دارند.

بهترین فیلم های هندی 2020

سال 2020  احتمالا سال پر هیاهویی در بالیوود خواهد بود، تعدادی فیلم که زندگی‌نامه محور، سری دوم فیلم‌های موفق سالهای گذشته، فیلم‌های درام و ورزشی و خیلی آثار مفرح وسرگرم کننده دیگر و غیره. شاید شما هم جز افرادی باشید که دوست دارند بدانند که در سال جدید  در سینمای هند چه فیلم‌هایی را قرار است ببینند. در اینجا چند فیلم قابل توجه که بسیار سروصدا کرده‌اند و افراد زیادی مشتاقانه منتظر اکران آنها هستند معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

  • معرفی بهترین انیمیشن های ایرانی 99 ؛ جهشی بلند در عرصه پویانمایی ایران!
  • بهترین انیمیشن های 2020 و 2021 ؛ لیست بهترین کارتون ها و انیمیشن های جدید سال 2020
  • بهترین سریال های جم تی وی ؛ آشنایی با فهرست سریال های GEM TV
  • بهترین سریال های ترکی 2020 ؛ آشنایی با جدیدترین سریال های ترکیه‌ای
  • بهترین سریال های نتفلیکس 2020 ؛ هر سریالی نبینید، سریال خوب ببینید

Tanhaji: The Unsung Warrior

این فیلم تاریخی در مورد سلطنت چاتراپتی شیواجی مهاراجه بر امپراطوری ماراتا  و به طور خاص درمورد رهبر نظامی آن دوره سوبدار تاناجی مالوسار است که در کنار پادشاه ماراتا، چاتراپتی شیواجی مهاراجه در نبردهای مختلف جنگید. آجی دیوگان نقش قهرمان داستان را بازی می‌کند درحالیکه سیف‌علی خان را در نقش منفی این اثر تاریخی خواهیم دید.

دراین فیلم مخاطبین را فرهنگ ماراتا آشنا خواهند شد و کاجول در نقش ساویتری مالوسره همسر تاناجی بازی کرده است. این فیلم به کارگردانی ام راتریال قرار است ۱۰ ژانویه ۲۰۲۰ اکران شود.

83

این فیلم ورزشی برگرفته از داستان واقعی زندگی بازیکن بینظیر و ماندگار کریکت در تاریخ هند، کپیل دیو است که رنویر سینگ نقش او را ایفا کرده است.  این فیلم پیروزی شکوهمندانه تیم کریکت هند در جام جهانی سال ۱۹۸۳ میلادی به نمایش می گذارد و از کپیل دیو که عامل اصلی این برد شکوهمند بود تقدیر به عمل می‌اورد.

همه دوستداران ورزش و کریکت باید این فیلم را تماشا کنند. کریکت برای هندی ها محبوب ترین ورزش ملی است. دیپیکا پادوکن در این فیلم نقش همسر کپیل دیو را بازی کرده است. «۸۳» ۱۰ آپریل ۲۰۲۰ اکران خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های عاشقانه 2020
  • ترسناک ترین فیلم های 2020 جهان
  • درجه بندی سنی فیلم ها ؛ آشنایی با رده بندی فیلم و سریال بر اساس استاندارد MPAA
  • بهترین سریال های 2019
  • بهترین تلویزیون های هوشمند 2020

Aaj Kal

زوج پرسروصدا، جوان و محبوب، کارتیک آرین و سارا علی خان در این فیلم با یکدیگر همبازی شده‌اند. امتیازعلی، فیلمساز برجسته هندی، کارگردان این فیلم عاشقانه است. این فیلم قرار است روز ولنتاین ۲۰۲۰ اکران شود.

خبر بهم خوردن رابطه این دو چهره جوان خیلی بلندتر از خبر ایجاد رابطه بین آنها بودو و بالیوود دوستان بی صبرانه منتظر تماشای شیمی میان این دو ستاره جوان هستند. این فیلم سری دوم فیلم «لاو آج کال» با بازی سیف علی خان است که دخترش سارا در سری دوم این فیلم جای پدرش را گرفته است.

Brahmastra

درست شبیه «اج کال» در این فیلم هم یک زوج مطرح دیگر به نام رنبیر کاپور و عالیا بات بازی کرده‌اند که در زندگی واقعی رابطه جدی و پررنگی با هم دارند تاجایی که شنیده می‌شوند امسال احتمالا شاهد برگزاری مراسم ازدواج آنها خواهیم بود.

این فیلم قرار بود تابستان ۲۰۲۰ اکران شود اما حالا تاریخ اکران آن جلو انداخته شده است و طرفداران این فیلم پرحاشیه زودتر شاهد اکران آن خواهند بود. این فیلم به کارگردان ایان موکرجی، فیلمساز جوان و خوش ذوق بالیوود؛ داستانی اساطیری و افسانه‌ای دارد. آمیتاب بچن و مونی روی دیگر بازیگران مطرح این فیلم هستند.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین رمان های عاشقانه جهان
  • بهترین فیلم های کمدی 2019
  • بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی
  • بهترین بازیگر زن هالیوود کدام است؟
  • پرفروش ترین فیلم های 2020

Chhapaak

فیلمی با داستانی تکان دهنده براساس زندگی واقعی یک دختر قربانی اسیدپاشی به نام لاکشمی اگروال است که دیپیکا پادوکن ستاره اول سینمای هند در قالب این کاراکتر فرو رفته تا داستان زندگی‌اش را بازگو کند.

از اتفاق فجیع رخ داده برای این دختر تا پرونده دادگاه، تحقیقات، معالجه پزشکی، پاسخ های ناخواسته بینندگان ، آشفتگی عاطفی و پذیرش چهره کنونی‌اش ، همه این روایت‌ها را در فیلم مشاهده خواهید کرد. ۱۰ ژانویه ۲۰۲۰ این فیلم اکران خواهد شد. ویکرانت مسی نقش مقابل پادوکن را در این فیلم ایفا کرده است. مگنا گلزار، سازنده فیلم «راضی» کارگردان این فیلم است.

Coolie No.1

«کولی نامبر وان» بازسازی فیلمی به همین عنوان با بازی کریشما کاپورو گویندا است که در سال ۱۹۹۵ ساخته شده بود. وارون داوان و ساراعلی خان ستاره‌های نسل جدید، بازیگران این فیلم هستند. دیوید داوان، پدر وارون کارگردان این فیلم است. این اثر کمدی و مفرح ۱ می ۲۰۲۰ اکران خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

  • ثروتمندترین افراد جهان در سال 2020
  • کانال ها و گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی ؛ خیرات پول یا شیوه کلاه‌برداری خلاقانه؟
  • با ارزشمندترین پول‌های دنیا در سال 2020 آشنا شوید
  • کم ارزش ترین ارزهای جهان ؛ با بی ارزش ترین واحدهای پولی دنیا آشنا شوید

Gunjan Saxena: The Kargil Girl

این فیلم با بازی جانهوی کاپور که برگرفته از داستانی واقعی است.  جانوی در نقش گونجان ساکسنا ، نخستین خلبان زن IAF در هند بازی کرده است، زنی که در منطقه جنگی پرواز کرد و جان خود را برای بیرون کشیدن سربازان زخمی شده در جنگ کارگیل در سال ۱۹۹۹ به خطر انداخت. ۱۳ مارس ۲۰۲۰، «گونجان ساکسنا» اکران خواهد شد.

Jersey

شاهد کاپور، بازیگر بی رقیب امسال و ستاره فیلم «کبیر سینگ»، در فیلم ورزشی درام «جرسی» نقش یک بازیکن کریکت را بازی می کند. گوتم تینانوری کارگردان فیلم است. این فیلم بازسازی یک فیلم تلگو زبان است و قرار است ۱۹ آپریل ۲۰۲۰ اکران شود.

Laal Singh Chaddha

این فیلم بازسازی یک فیلم هالیوودی به نام «Forrest Gump» است که عامر خان در این فیلم نقش تام هنکس را بازی می‌کند. عامر خان نقش مردی را بازی کرده که از آی کی یا ضریب هوشی پایینی برخوردار است. کرینا کاپور و مونا سینگ دیگر بازیگران این فیلم هستند. کریسمس ۲۰۲۰ به عنوان تاریخ اکران این فیلم انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین انیمیشن های 2020
  • بهترین انیمیشن های 2019
  • بهترین سریال های ترکی 2020
  • بهترین سریال های نتفلیکس 2020
  • ترتیب تماشای فیلم های مارول چگونه است؟

Thalaivi

کانگنا رانات بازیگر اصلی این فیلم است. او در این فیلم نقش زن سیاستمدار استالوارت جی جایالالیتا را بازی کرده و جهان پرزرق و برق را ادغام شده با سیاست نمایش می‌دهد. ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ این فیلم اکران خواهد شد.

Dolly Kitty Aur Woh Chamakte Sitare

یک هجو اجتماعی با بازی بومی پدنکار و کونکونا سن شارما، مشابه فیلم “رژ لب زیر برقع من” (Lipstick Under My Burkha) محصول سال 2019 که احتمالا یک اثر طغیان کننده خواهد بود. درصورتی که فیلم با سانسور مواجه نشود فیلم بحث برانگیز سال خواهد بود.

The Sky is Pink

علاقه بالیوود به داستان های حقیقی الهام بخش رفته رفته افزایش می یابد، مخصوصا پس از موفقیت فیلم های ورزشی. فیلم “آسمان صورتی است” گرچه یک فیلم ورزشی نیست اما تلاش برای پیروزی و رشد شخصیت را به نمایش می گذارد.

داستان درباره یک گوینده موفق به نام آیشا چادری است که با فیبروز ریه مبارزه کرده و گرچه بیماری بر او غلبه نموده اما نگرش مثبت او به زندگی باعث می شود که روحیه خود را حفظ کند. این فیلم با کارگردانی شونالی بوز یک داستان عاطفی موفق خواهد بود.

این فیلم محصول سال آینده از ستارگانی مانند زایرا واسیم، که به عنوان یک بازیگر شهرت اش افزوده شده، پریانکا چوپرا و فرهان اختر، استفاده می کند.

بیشتر بخوانید:

  • بیشترین فالوور اینستاگرام در سال 2020
  • رکورد کامنت اینستاگرام
  • پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب با بیش از 35 میلیارد بار مشاهده
  • بهترین یوتیوبرها و استریمرهای ایرانی

Sandeep aur Pinky Faraar

یکی از دلایل هیجان ما برای این فیلم بازگشت دیباکار بانرجی به عرصه کارگردانی پس از فیلم های “کارآگاه بیومکش باکشی” (Detective Byomkesh Bakshi)  در سال ۲۰۱۶ و “داستان های طمع” (Lust Stories) در سال گذشته است.

این فیلم سومین همکاری آرجون کاپور و پارینتی چوپرا پس از فیلم های “عاشقان شورشی” (Ishaqzaade) و “ناماسته انگلستان” (Namaste England) است، که فیلم آخر اجرای موفقی نداشت. این فیلم یک کمدی سیاه بوده که کاپور نقش یک پلیس هاریانوی و چوپرا نقش یک کارمند عالی رتبه را ایفا می کند. پس از آشنایی آن دو حوادث جالبی روی می دهد.

Gully Boy

همه ما از شخصیت های زیرزمینی خوشمان می آید و این فیلم، “پسر خیابان”، با بازی رانویر سینگ و آلیا بات، درباره داستان واقعی نازی، یک رپر که از دنیای زیرزمینی به شهرت رسید، چنین فیلمی است. این فیلم به همکاری او با دیواین و آهنگ موفق Mere Gully Mein می پردازد.

بهترین فیلم های هندی 2020

گرچه شاید انتخاب چنین موضوعی برای زویا اختر عجیب باشد اما او با استعداد و مهارت خود می تواند از عهده آن برآید، مخصوصا پس از کارگردانی موفق در “داستان های طمع”. پس منتظریم ببینیم حاصل همکاری اختر با انرژی تمام نشدنی سینگ چه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

  • معرفی بهترین انیمیشن های ایرانی 99
  • بیشترین لایک در اینستاگرام
  • رکورد لایو اینستاگرام
  • پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب با بیش از 35 میلیارد بار مشاهده
  • بهترین یوتیوبرها و استریمرهای ایرانی

Bombairiya

فیلم های کمدی معمولا موفق اند با این حال این فیلم ها در بالیوود معمولا به جایی نرسیده و پایان خوشی ندارند. یکی از فیلم های موفق این ژانر Delhi Belly که البته کمتر فیلمی توانست موفقیت آن را تکرار کند.

اما فیلم Bombairiya با وجود ستارگانی چون رادیکا آپت، آکشی اوبروی، عادل حسین، سیدانت کاپور، روی کیشان و شیلپا شوکلا، یک اثر موفق خواهد بود.

بهترین فیلم های هندی 2020

آپت شخصیت مگنا را ایفا می کند که گوشی اش دزدیده شده و با افرادی از قبیل افسران پلیس، بازیگران، سیاست مداران تا قاتلین، مواجه میشود. یک کمدی سیاه که نمای تازه شهر بمبئی، شهری که هرگز نمی خوابد را نشان می دهد.

Mission Mangal

اولین فیلم فضایی موفق سینمای هند، درباره ارسال موشک فضایی به مریخ، با بازی آکشی کومار در نقش اصلی، و بازی کرتی کولهاری، تاپسی پانو، سوناکشی سینها، ویدیا بالان، شارمان جوشی و نیتیا منون، در نقش های فرعی. از آنجاییکه این فیلم در نیمه پایانی سال 2020 اکران می شود، امیدواریم که اکران آن به تاخیر نیفتد.

بهترین فیلم های هندی 2020

 

Badla

فیلم بعدی سوجوی گوش که پس از موفقیت فیلم Kahaani نه تنها ما را ناامید نمی کند بلکه گویی از لحاظ موفقیت سری دوم Kahaani خواهد بود و به همین دلیل منتظرش هستیم. آمیتا باچان و تاپسی پانو، زوج موفق درام کارتونی “صورتی” (Pink)، بازسازی کلاسیک ایتالیایی Contratiempo، در این فیلم حضور خواهند داشت. با وجود کیفیت تریلرهای بالیوود، امیدواریم این فیلم فیلم موفقی از آب دربیاید.

بهترین فیلم های هندی 2020

بیشتر بخوانید:

  • ثروتمندترین افراد جهان در سال 2020
  • کانال ها و گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی ؛ خیرات پول یا شیوه کلاه‌برداری خلاقانه؟
  • با ارزشمندترین پول‌های دنیا در سال 2020 آشنا شوید
  • کم ارزش ترین ارزهای جهان ؛ با بی ارزش ترین واحدهای پولی دنیا آشنا شوید

The Zoya Factor

دولکوئر سلمان با حضور در فیلم Karwaan در سال گذشته چندان موفق نبود و ازآنجاییکه حاصل فیلم OK Kanmani هم مشخص نیست، امیدواریم این فیلم او موفق باشد.

بهترین فیلم های هندی 2020

او در این فیلم اقتباسی از یک رمان پرفروش به همین نام،  در کنار سونام کاپور، در نقش زویا، که در نقش یک مهره شانس تیم کریکت هند ظاهر می شود، درحالی که سلمان نقش بازیکن دیگری را برعهده دارد که به این خرافات باور ندارد. کریکت و کمدی رمانتیک همیشه تلفیق جالبی بودند و بنابراین به موفقیت این فیلم امیدواریم.

Ek Ladki ko Dekha to Aisa Laga

جامعه هند از جمله جوامعی است که هنوز انجمن همجنسگرایان را به رسمیت نمی شناسد و از آنجاییکه سینما می تواند واسطه مناسبی برای معرفی پیام های اجتماعی باشد، متاسفانه در سال های اخیر کمتر فیلمسازانی این موضوع حساس را انتخاب کرده اند.

بهترین فیلم های هندی 2020

احتمالا دلیلش ترس از شکست تجاری، ترد شدن و یا واکنش منفی منتقدین و ابرمردان است. با این حال در این زمینه فیلم های معدودی ساخته می شود و آنیل کاپور یکی از چهره های شاخص در این عرصه است.

سونام کاپور هم در گذشته با بازی در فیلم Neerja استعداد خود در این ژانر را نشان داده است. در این فیلم شاهد حضور تماشایی آنیل کاپور و جوهی چاولا و همچنین حضور راجکومار رائو هستیم. هشتک معروف این فیلم #letlovebe است که نشان می دهد این فیلم در مسیر درست قرار دارد.

Kabir Singh

امروز ه بالیوود و بازسازی آثار پرفروش هند جنوبی بخش جدانشدنی این سینما هستند و این فیلم هم در این طبقه بندی قرار دارد.

فیلم هندی زبان بازسازی شده از فیلم Arjun Reddy با حضور شاهد کاپور در نقش یک جراح معتاد که کیارا ادوانی نقش معشوقه پیشین او را بازی می کند که جدا شده و این پزشک که به فروپاشی عصبی، مواد مخدر و الکل اعتیاد یافته سرانجام درمان می شود.

بهترین فیلم های هندی 2020

این فیلم به کارگردانی ساندیپ وانگا، کارگردان نسخه اصلی “کبیر سینگ” در بیست و یک ژوئن 2020 اکران می شود.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین رمان های عاشقانه جهان
  • بهترین فیلم های کمدی 2019
  • بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی
  • بهترین بازیگر زن هالیوود کدام است؟
  • پرفروش ترین فیلم های 2020

گردآوری: techrato

 





دیدگاهتان را بنویسید